Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac nästa tisdag?

Tråden skapades och har fått 274 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-04-08 15:36
Ursprungligen av Michael Larsson:

Applestore är tillbaka men ingen ny iMac.

Då börjar vi om. Rykte: Ny imac om en vecka!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-08 16:34

Ja frågan är hur länge man orkar vänta

Men men, är väl bara bita ihop och vänta!

Ursprungligen av DanneE:

Ja frågan är hur länge man orkar vänta

Men men, är väl bara bita ihop och vänta!

varför vänta på att det hela tiden ska komma uppdateingar? då kan man vänta hela tiden och aldrig byta upp sig liksom.

Var det Final Cut Server som kom idag, eller?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-04-08 23:32

verkar som det, hmm känns lite surigt att dom förmodligen kommar att hotta upp GPUn till 512 mb, själv har man ju bara 256 på sin 2.8s 24" are.. (som om det inte räckte ;P )

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-08 23:41

Apple sitter säkert färdiga att lansera uppdateringen, de vill bara att några till ska köpa den äldre varianten och på så vis bli sugna på en uppdatering snabbare. But they wont break me!

De har väl en del på lager med som de behöver bli av med kan jag tänka mig...

Jag vill ha en ny mini

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 19:10

Jag skulle vilja ha en iMac med matt skärm, men det är väl inte så troligt, eller?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-09 19:12

Det är ärligt talat något jag saknar också... fast det kan vänta nåt år tills jag ska köpa ny

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 20:13

Nej, nej, nej! Den ska komma nuuuuuu

Anledningen till att lanseringen dröjer kan ju vara att den nya uppdaterade imacen blir tunnare redan.
Annars borde det inte ta sån tid om dom bara skulle byta processor, grafik och minne.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-09 21:55
Ursprungligen av Cappachino:

Anledningen till att lanseringen dröjer kan ju vara att den nya uppdaterade imacen blir tunnare redan.
Annars borde det inte ta sån tid om dom bara skulle byta processor, grafik och minne.

precis som jag sagt innan och det är sant tror jag..:D

  • Medlem
  • 2008-04-09 22:17

Det finns en linje i att de ganska länge enbart presenterar ganska mycket olika mjukvaruuppdateringar. Den enda hårdvaran sedan MBP och MB var väl att Time Capsule fick 802.11n?

Jag är ganska övertygad om att det kommer en ny mycket snart - Macoteket har slut, Inlife har slut och PCCity säljer med rabatt. Detta indikerar att en ny är på väg.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-14 19:07

Har läst att intel slutat producera proseccorna som finns i imacen nu så frågar ni mig så tror jag den kommer imorrn eller nästa vecka! LOVE IT!!
källa: http://macworld.idg.se/2.1038/1.148038

En ny iMac kan mycket väl vara klar, men den förra modellen måste först bort från hyllorna.

Det roliga med den här tråden är att förr eller senare kommer man ju få rätt.
NÅN Tisdag kommer väl det en ny burk... men när...

Ursprungligen av Goflorp:

Det roliga med den här tråden är att förr eller senare kommer man ju få rätt.
NÅN Tisdag kommer väl det en ny burk... men när...

Tänk om den nya iMacen kommer på en onsdag istället...

Ny iMac, det garanterar jag!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-15 08:33

Spännande med tisdag igen ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-15 11:55

"vargen kommer, vargen kommer"

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-15 14:27

Skumt att inte applestore.com är nere ?

Vecka efter vecka har man väntat. Kan den inte komma någon gång?:(

Ursprungligen av sallebasjan:

Vecka efter vecka har man väntat. Kan den inte komma någon gång?:(

Håller med. :8

  • Medlem
  • 2008-04-16 00:02

Det känns nästan som ett hån när apple på sin hemsida skriver "Nya iMac är en komplett och kraftfull dator..."

Ny dator med en processor som inte ens tillverkas längre:mad:

Ge oss den nya iMacen!!!!

Det lite ironiska i hela denna fars är att om några av er inte köper de nuvarande iMacarna, så kommer de att stå kvar på hyllorna och inte ge plats för en snar lansering av en ny iMac.

Så om du vill se en ny iMac måste du först hjälpa till att köpa slut på de "gamla", de iMacar med en processor som inte längre tillverkas.

Ursprungligen av Olav Rust:

Det lite ironiska i hela denna fars är att om några av er inte köper de nuvarande iMacarna, så kommer de att stå kvar på hyllorna och inte ge plats för en snar lansering av en ny iMac.

Så om du vill se en ny iMac måste du först hjälpa till att köpa slut på de "gamla", de iMacar med en processor som inte längre tillverkas.

Om man handlar på PC City ja.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-16 12:13
Ursprungligen av Olav Rust:

Det lite ironiska i hela denna fars är att om några av er inte köper de nuvarande iMacarna, så kommer de att stå kvar på hyllorna och inte ge plats för en snar lansering av en ny iMac.

Så om du vill se en ny iMac måste du först hjälpa till att köpa slut på de "gamla", de iMacar med en processor som inte längre tillverkas.

Tyvärr så vill jag ha en dator med årets prestanda,inte förra årets.Och så har jag samlat pengar till burken i över ett år och ändå har 2000 spänn kvar men det löser sig...:$
Det är ett ALDRIG att jag beställer nu!:cool:

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-04-16 00:58

Nåja, vi på 99 utgör nog en väldigt liten del av de potentiella iMac-köparna. De som följer den här tråden utgör än ännu mindre del...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 09:11

Olav Rust: Nja, har svårt att tro att Apple låter några få butikers lager sätta krokben för deras roadmap.

Bevaka tråden