Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac nästa tisdag?

Tråden skapades och har fått 274 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-18 17:47
Ursprungligen av granholm:

va f*n apple! Segt...

Kanske dröjer några veckor men då med ny design på en gångO:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 18:33
Ursprungligen av fedi-93:

Kanske dröjer några veckor men då med ny design på en gångO:-)

Knappast va. Nuvarande design är Rev A. Känns som om de håller fast vid den ett tag till. Senaste modellen höll väl igång ett par år?

Det blir ny design, även om det inte blir en stor ändring (tunnare) så är det ändå lite ny design. Men man vet aldrig... De kanske till och med skippar hänghakan till sommaren.

Jag tror att den uppgraderas nästa tisdag den 25 har hela tiden trott på den sista veckan i mars. Denna veckan är det påsk mindre troligt att den uppgraderades idag efter som det är helgdagar nu i veckan.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-18 23:09
Ursprungligen av Cappachino:

Jag tror att den uppgraderas nästa tisdag den 25 har hela tiden trott på den sista veckan i mars. Denna veckan är det påsk mindre troligt att den uppgraderades idag efter som det är helgdagar nu i veckan.

Jaa...det är det mest troliga just nu O:-)

  • Medlem
  • 2008-03-19 09:19
Ursprungligen av Cappachino:

Jag tror att den uppgraderas nästa tisdag den 25 har hela tiden trott på den sista veckan i mars. Denna veckan är det påsk mindre troligt att den uppgraderades idag efter som det är helgdagar nu i veckan.

Nu har jag väntat i en dryg månad. Om de inte kommer med något nytt nästa tisdag (eller nästa vecka faktiskt - det verkar inte som om tisdagar är heliga längre) så beställer jag ändå. Det är ju fortfarande en schysst burk.

/Grebo - ivrig blivande switcher

VI får hoppas på det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-21 22:43

Förstår inte alla som vill ha bättre grafik i Maccarna, speciellt Mac mini. Jag läser på Apples Mac mini hemsida:
"The Intel GMA 950 graphics processor supports Core Graphics and the latest 3D games."
Stöd för de senaste spelen, vad mer behöver man?

Ursprungligen av acke:

Jag läser på Apples Mac mini hemsida:
"The Intel GMA 950 graphics processor supports Core Graphics and the latest 3D games."
Stöd för de senaste spelen, vad mer behöver man?

Du det var ett tag sedan, som man kunde spela de senaste spelen med GMA 950.

Man kan spela spelen men inte maxa alla. För pengarna som en iMac 24" kostar så borde grafiken vara bättre än den är just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-22 00:18
Ursprungligen av granholm:

Man kan spela spelen men inte maxa alla. För pengarna som en iMac 24" kostar så borde grafiken vara bättre än den är just nu.

Skojade bara, Apple ska skämmas att de säljer datorer med GMA 950 i. Pinsamt.

Ursprungligen av acke:

Skojade bara, Apple ska skämmas att de säljer datorer med GMA 950 i. Pinsamt.

Vi får hoppas på att det kommer att bli mindre pinsamt om nu ryktena om minin stämmer. Då får den istället Intel GMA X3100.

Hoppas och tror på att minin och iMacen släpps i nya versioner nu på tisdag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-22 12:31
Ursprungligen av Michael Larsson:

Vi får hoppas på att det kommer att bli mindre pinsamt om nu ryktena om minin stämmer. Då får den istället Intel GMA X3100.

Hoppas och tror på att minin och iMacen släpps i nya versioner nu på tisdag.

Ja, GMA X3100 är ju bra mycket bättre än 950. But still, svårt det där, önskade att Apple kunde släppa en Macbook och Mac mini-version med ett riktigt grafikkort.

Ursprungligen av acke:

Ja, GMA X3100 är ju bra mycket bättre än 950. But still, svårt det där, önskade att Apple kunde släppa en Macbook och Mac mini-version med ett riktigt grafikkort.

Är det många som gör, som då skulle ha namnet mac midi.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-22 00:29

Fast det är de ju inte ensamma om direkt. Kom ihåg att Mac Mini ocskå är Apples billigaste dator, i ett segment som företaget egentligen inte slåss om.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-22 18:59

Det står "Redo att skickas efter 2 dagar" på svenska apple store bara,US store är 24h
såg nu att det var så på alla macs...

Senast redigerat 2008-03-22 19:24

Nu då...en dag kvar...nu måste den komma...sista tisdagen i mars!

Jag gillar titeln på den här tråden. Den kan användas varje vecka jämt och ständigt!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-24 16:24
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Jag gillar titeln på den här tråden. Den kan användas varje vecka jämt och ständigt!

Hoppas det är den sista veckan den används nu!:p

Vilken tid på dagen (svensk tid) är det troligast att den eventuella uppdateringen sker?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-24 20:43
Ursprungligen av Michael Larsson:

Vilken tid på dagen (svensk tid) är det troligast att den eventuella uppdateringen sker?

Apple store brukar ju gå ner vid 12 tiden och går upp senast klockan 3.

Hoppas inte det kommer en update idag för då måsta jag ju köpa en
Jaja om ngn är intresserad av en 24" 2,8Ghz med 4GB Ram o 500 GB HD så är den till salu om det släpps nya idag

Jag som tänkt köpa en AIR också som komplement till iMacen, blir ju mkt nu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-25 12:04

Äh, fortfarande uppe så det kommer nog ingen idag
*vill ha juh*

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-25 12:17
Ursprungligen av NBK:

Äh, fortfarande uppe så det kommer nog ingen idag
*vill ha juh*

Kanske nästa tisdag,1 April,apple fyller 33 år då :D:D Grattis apple men ge oss imacen nu!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-25 12:23
Ursprungligen av fedi-93:

Kanske nästa tisdag,1 April,apple fyller 33 år då :D:D Grattis apple men ge oss imacen nu!

Tjaa då är det fortfarande kanske som vanligt då hehe. Frågan är bara är det värt att vänta på en uppgradering. Sitter själv och klurar om jag ändå ska springa iväg till helgen och köpa en 24" eller vänta. Det känns som att nästa uppgradering bli inte något att hurra för..kanske lite snabbare processor lite mer minne och lite större hd, gaffakort kommer nog inte att bytas? Inget direkt wow men hoppas jag har fel.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-03-25 12:35

Hehe, då kör vi på nästa tisdag då! Tur att trådskaparen valde ett återanvändbart namn...

Ursprungligen av scim:

Hehe, då kör vi på nästa tisdag då! Tur att trådskaparen valde ett återanvändbart namn...

Jag kommer tillbaka nästa tisdag också.

Är intresserad av den eventuellt nya Mac Minin men eftersom den enligt rykterna ska komma samtidigt som iMacen så passar denna tråd även mig.

Ursprungligen av Michael Larsson:

...intresserad av den eventuellt nya Mac Minin men eftersom den enligt rykterna ska komma samtidigt som iMacen så passar denna tråd även mig.

Den här tråden handlar om iMac.
Det finns ett par andra trådar som handlar om framtiden för Mac mini.
http://www.99.se/mac-mini/233814-2008-f-r-mac-mini.html
http://www.99.se/aktuella-rykten/217613-rykte-apple-l-gger-ned-mac-mini.html

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den här tråden handlar om iMac.
Det finns ett par andra trådar som handlar om framtiden för Mac mini.
http://www.99.se/mac-mini/233814-2008-f-r-mac-mini.html
http://www.99.se/aktuella-rykten/217613-rykte-apple-l-gger-ned-mac-mini.html

Ingen av trådarna har några nedräkningar till lanseringen som denna tråd har och med anledning av att allt talar för en samtidig lansering så finner jag denna tråd bra att bevaka Minins lansering och heja på lanseringen av iMacen. För jag ser ingen vits med att skapa en liknande tråd i samma forum som heter "Ny Mac Mini nästa tisdag?"

Men eftersom det inte ser ut att vara ok att nämna Mac Mini i denna tråd som kommer jag bortse från Minin i mina kommande inlägg i denna tråd.

Ursprungligen av Michael Larsson:

Men eftersom det inte ser ut att vara ok att nämna Mac Mini i denna tråd som kommer jag bortse från Minin i mina kommande inlägg i denna tråd.

Jag har inte sagt något om att det inte är OK...

Jag ville bara visa att det finns andra trådar som kanske är mer lämpade för diskussion om hur nästa Mini ser ut, och när den kan tänkas komma.

Bevaka tråden