Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om buggar i Leopard

Tråden skapades och har fått 399 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag behöver era råd, vad jag borde göra. Lämna in min iMac för reparation, eller bida tiden, för Leoparden är orsaken till allt strul?
Det är idag exakt en månad kvar på Garantin på min Imac.
Vid köpet den 9/2/07, tyckte affären Humac att jag även skulle köpa Office 2004. 1500:- och Photoshop Elements 4.0 950:- laCie 320GB Backupdisk 1800:- Uppgraderade Quick Time till Pro 285:- samt senare köpte iLife08 jag tror jag betalade 750:-.

Efter köpet och installationen av Leoparden, dessutom minst 10 ominstallationer som rekomenderats i olika trådar, så är det väldigt lite som fungerar. Är det Leo som är orsaken till att följande saker inte funkar eller är iMacen trasig:

Quick Time Pro, är inte längre Pro
Photoshop krachar alltid när det är någon minut kvar på nerladdningen(med en svart blink) Skivan är inte smutsig.
Jag har läst i fler trådar att Office 2004 bara är skräp
Safari krachar hela tiden med mycket badbollar
Köpta program som Pixelmator, iMage Trixs krachar nästan varje gång man använder dem.
Igår testade jag Gimp ett 30 tal gånger som jag blev mycket impad av och förmodligen kommer att köpa, men det krachade varje gång.
Det som retade mig mest var att efter installationen av Leo så försvann alla häftiga Fonts som Wingdings 2-3 Dingbats. Jag både gillar och behöver massor av de utsirliga ornamenteringar. men det är rena grekiskan att försöka gå in i Mac-Fonts och köpa och ladda ner dessa. Apple borde i alla fall inte råna mig på de som var med i Tigern, men det gjorde dom.
Mitt första försök att göra min hemsida slutade med att två URL är iflätade i varandra. Idag när jag lärt mig så funkar nya sidan, men det är fortfarande två olika länkar iflätade i varandra. Är det jag, eller Leo, eller fel på iMacen.
Apple tycks mjölka oss kunder på pengar, till ingen nytta.
Vad tyder mina rader på.
Tack för svar

Ursprungligen av Kalle Silver:

Jag behöver era råd, vad jag borde göra. Lämna in min iMac för reparation, eller bida tiden, för Leoparden är orsaken till allt strul?
Det är idag exakt en månad kvar på Garantin på min Imac.
Vid köpet den 9/2/07, tyckte affären Humac att jag även skulle köpa Office 2004. 1500:- och Photoshop Elements 4.0 950:- laCie 320GB Backupdisk 1800:- Uppgraderade Quick Time till Pro 285:- samt senare köpte iLife08 jag tror jag betalade 750:-.

Efter köpet och installationen av Leoparden, dessutom minst 10 ominstallationer som rekomenderats i olika trådar, så är det väldigt lite som fungerar. Är det Leo som är orsaken till att följande saker inte funkar eller är iMacen trasig:

Quick Time Pro, är inte längre Pro
Photoshop krachar alltid när det är någon minut kvar på nerladdningen(med en svart blink) Skivan är inte smutsig.
Jag har läst i fler trådar att Office 2004 bara är skräp
Safari krachar hela tiden med mycket badbollar
Köpta program som Pixelmator, iMage Trixs krachar nästan varje gång man använder dem.
Igår testade jag Gimp ett 30 tal gånger som jag blev mycket impad av och förmodligen kommer att köpa, men det krachade varje gång.
Det som retade mig mest var att efter installationen av Leo så försvann alla häftiga Fonts som Wingdings 2-3 Dingbats. Jag både gillar och behöver massor av de utsirliga ornamenteringar. men det är rena grekiskan att försöka gå in i Mac-Fonts och köpa och ladda ner dessa. Apple borde i alla fall inte råna mig på de som var med i Tigern, men det gjorde dom.
Mitt första försök att göra min hemsida slutade med att två URL är iflätade i varandra. Idag när jag lärt mig så funkar nya sidan, men det är fortfarande två olika länkar iflätade i varandra. Är det jag, eller Leo, eller fel på iMacen.
Apple tycks mjölka oss kunder på pengar, till ingen nytta.
Vad tyder mina rader på.
Tack för svar

Skulle kunna vara fel på din hårddisk eller minnet, hur mycket minne har du?

Antar att du installerade Leopard från scratch, hade antagligen varit bättre att uppdatera så hade inget försvunnit. QT pro är ju iofs lätt att återställa. Office 2004 kan också ha ställt till det kolla MS supportforum.

Jag gick ner i programmappen öppnade verktygsprogram, skivverktyg klickade på HD, där står det att jag har 200GB kvar. Jag var ner till Inlife som reparerar här i Stockholm. Dom berättade att dom sätter iMac i en testbänk i 24 timmar. Är det fel på HD får jag en ny på garantin, om det inte är fel på den får jag betala 650.-
Frågan är om jag borde göra detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-10 08:30

På vilket sätt upplever ni att Airport svajar?
Jag har inte märkt något.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

På vilket sätt upplever ni att Airport svajar?
Jag har inte märkt något.

Det är helt enkelt otroligt långsamt.

Om man på något sätt tömmer cache eller fixar till det blir det snabbt som det ska vara under en mycket begränsad tid.

Det är dessutom problem att ansluta till befintliga nätverk, samt om jag har fått upp hastigheten efter en del pillande så har den totalt gått ner efter att jag slagit igen MacBookens lock och maskinen väcks från vila igen.

Jag har fått starta om ett par gånger....
Basstationen, alltså.
Datorn påstår att den inte är ansluten till internet.

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-01-20 13:46

Jag har fått problem med min mus efter uppgr. till Leopard. Man kan inte klicka i menyer som vanligt, däremot om man flyttar fönstret längst till höger eller långt ned på skärmen så verkar det fungera. Jag använder en trådlös USB mus av märket Logitech och kör 10.5.1. Har läst nåt om att det skulle vara Logitechs programvara (APE) som strular i Leopard. Så jag installerade 10.5 versionen av Logitech control center, men det verkade inte hjälpa särskilt mycket.

Jag har dessutom installerat Leopard tidigare, med mindre lyckat resultat. Efter några veckor hängde sig datorn och stog och tuggade under start, så jag blev tvungen att nergradera till 10.4. Jag hade samma problem med musen även innan detta hände. Vad kan jag göra för att avhjälpa problemet förutom att köpa ny mus (Om ens det hjälper) eller vänta tills 10.5.2 släpps?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 11:22

isync startar inte

min isync har slutat att fungera under 10.5.2

Ursprungligen av irrasus:

min isync har slutat att fungera under 10.5.2

Min med. I denna tråden http://www.99.se/nyhetstips-mac/236249-mac-os-x-10-5-2-sl-ppt.html skriver Nomad att om man plockar bort stödet för Samsung (minns inte vilken modell) så skall det funka. Det gjorde det för honom, men inte för mig...

Ursprungligen av irrasus:

min isync har slutat att fungera under 10.5.2

Dra ut programmet på skrivbordet, och sedan tillbaka till programmappen. Fungerade perfekt för mig...

Bevaka tråden