Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya hörlurar – men vilka?

Tråden skapades och har fått 215 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 00:12

HD 600 kostar omkring 1 600 kr med moms väl? Jag skulle tips på att HD 650 kostar över 2 000, men det kan vi ju kolla. De är nygga och snuskigt sköna, med ett absolut neutralt ljud.

HD600 kostar typ 3000 (utan hörlursförstärkare och specialkabel...
Jag gav 2.900. (priser inkl. moms)
Min gissning är 3400 om inte HD600 prissänks samtidigt.

  • Medlem
  • 2003-10-24 00:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
HD 600 kostar omkring 1 600 kr med moms väl? Jag skulle tips på att HD 650 kostar över 2 000, men det kan vi ju kolla. De är nygga och snuskigt sköna, med ett absolut neutralt ljud.

HD650 kostar omkring 4 500. HD600 kan du få för drygt 2 000.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 01:03

HD 650 kostar 4 495 kronor med moms, HD 600 3 495 kronor med moms enligt Sennheiser.

  • Medlem
  • 2003-10-24 01:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
HD 650 kostar 4 495 kronor med moms, HD 600 3 495 kronor med moms enligt Sennheiser.

Tog priserna från pricerunner. För ungefär 2 100 får man importera HD600 från Tyskland. 2 500 tar Cyberphoto.se för samma lur. Mycket bra köp.

EDIT: När jag kollade priset direkt hos Cyberphoto.se så tar dom 2 984. Märkligt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 12:06

Kör med Grado SR-60 till min iPod. Påstås ibland vara tungdrivna, men funkar utmärkt med iPod:en. Kostar runt en tusing.

Länk

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-24 18:59

Oj, när jag postade om Philips HP-890 tänkte jag inte att det var till iPod.. tvivlar på att ipod kan driva dom bra då t.o.m en MDD som har väldigt bra drag i sig klarar det fullt ut.

Hellst ska man ha en USB förstärkare till dom.

Köper F.ö. mina HP 890 imorron

KOSS "The Plug"

Lika små som vanliga hörlurar men vilket ljud! Dom är underbara när man vant sig vid dom!

  • Medlem
  • 2003-10-24 20:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
KOSS "The Plug"

Lika små som vanliga hörlurar men vilket ljud! Dom är underbara när man vant sig vid dom!

Jag jag funderar på att köpa ett par att ha innan jag bestämt mig för vilken lur jag ska ha. Just nu har jag ingen lur alls. Dessutom kan det vara skönt att ha ett par pluggar att komplettera med.

/majk

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-24 20:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Tog priserna från pricerunner. För ungefär 2 100 får man importera HD600 från Tyskland. 2 500 tar Cyberphoto.se för samma lur. Mycket bra köp.

EDIT: När jag kollade priset direkt hos Cyberphoto.se så tar dom 2 984. Märkligt.

Sennheiser HD650 spelar ju något otroligt bra. Grymt sköna lurar dessutom... men det känns inte som ett par lurar att kasta ner i ryggsäcken på morgonen och slita fram på tunnelbanan. Eller använda som hörlurar kombinerat med öronmuffar på vintern som man kan med många andra lurar ;-)...

Nej, men de känns inte så portabla på något vis. Lite för dyra för att släpa runt på. Dessutom är de väl öppna, varvid det blir sus av vinden och så... slutet gör sig bäst om det är portabelt tycker jag.

Eller har jag fel?

Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
KOSS "The Plug"

Lika små som vanliga hörlurar men vilket ljud! Dom är underbara när man vant sig vid dom!

hmm dessa ser ut att vara ett bra val till iPoden... Billiga var dom oxå Sen så går dom väl inte heller sönder så lätt...;)

--
Daniel

  • Medlem
  • 2003-10-24 20:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Sennheiser HD650 spelar ju något otroligt bra. Grymt sköna lurar dessutom... men det känns inte som ett par lurar att kasta ner i ryggsäcken på morgonen och slita fram på tunnelbanan. Eller använda som hörlurar kombinerat med öronmuffar på vintern som man kan med många andra lurar ;-)...

Nej, men de känns inte så portabla på något vis. Lite för dyra för att släpa runt på. Dessutom är de väl öppna, varvid det blir sus av vinden och så... slutet gör sig bäst om det är portabelt tycker jag.

Eller har jag fel?

Du har alldeles rätt. har aldrig funderat på att köpa dem, ursäkta om du fick det intrycket. Jag försökte bara hjälpa Mondo med att reda ut priserna. Själv har jag bara lyssnat på HD600 och dom är ju helt underbara! För hemmabruk har jag som sagt ett par Koss R/90.

/majk

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 20:46

Även jag kan varmt rekommendera Grado Labs SR-60. Väldigt bra lurar dock lite obekväma i början, men så fort de tänjts ut så är de sköna. Bra ljud, bra pris (en tusing ungefär).

Någon mer som har erfarenhet av KOSS the plug?

Funderar på att köpa dessa... eller finns det fler bra alternativ med öronsnäcka...?

--
Daniel

Ursprungligen av macgunde:

Någon mer som har erfarenhet av KOSS the plug?

Funderar på att köpa dessa... eller finns det fler bra alternativ med öronsnäcka...?

--
Daniel

Hejsan! Jag har haft KOSS the plug i ca 18 månader och dom håller bra fortfarande. De har schysst bas och ok diskant, fast ibland skulle jag vilja ha lite klarare ljud, men för det priset så är dom helt ok. Dom är bra på att stänga ute ljud eftersom dom är formade lite som öronproppar.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 13:39

Kolla in dagens macnytt!

Själv är jag grymt nöjd med sennheiser px100

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 13:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
Någon mer som har erfarenhet av KOSS the plug?

Funderar på att köpa dessa... eller finns det fler bra alternativ med öronsnäcka...?

--
Daniel

Jag har inga själv men jag har provlyssnat, och jag blev riktigt imponerad.

Själv har jag ett par Sennheiser HD-25, funkar skitbra. Kostar dryga 2k.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
Älskar mina porta pro lurar

Har haft om i över ett år, de enda jag fått göra på dom är att löda fast ena sladden engång. (Min hund fastnade i sladden och sprang iväg så de var inte så konstigt)

Skyll dig själv som inte har katt i stället

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kambei
Kolla in dagens macnytt!

Själv är jag grymt nöjd med sennheiser px100

Nu har jag bestämt mig för att köpa dessa...

Nu har jag beställt lurarna...

Koss Pro Eartip 89:-
Koss The plug 329:-
Frakt: 49:-
------------------------------
467:-

NetOnNEt

--
Daniel

Nu fick jag hem mina lurar Helnöjd med dem. Har inte hunnit testa dem så mkt, men än så länge så är jag nöjd...

--
Daniel

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-30 20:36

är väldigt nöjd med mina hp-890 också

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
HD 650 kostar 4 495 kronor med moms, HD 600 3 495 kronor med moms enligt Sennheiser.

Och det är precis vad NK:s AV-avdelning tar för dem. Var där i lördags. De har både 600 och 650 inne för provlyssning. Dock bör man troligen ha en hörlursförstärkare för att verkligen se vad de går för.

EDIT: stavfel

Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
Nu fick jag hem mina lurar Helnöjd med dem. Har inte hunnit testa dem så mkt, men än så länge så är jag nöjd...

--
Daniel

Berätta mer :b

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Berätta mer :b

Perfekt ifall man vill slippa höra vad alla andra pratar om Vid normal volym så hör man knappt något annat ljud i omgivningen... Ljudet är det absolut bästa jag hört i ett par snäckor... Bra BAS
Dyra var dom ju inte heller...

--
Daniel

  • Oregistrerad
  • 2003-11-09 15:16

Etymotic ER-6 eller ER-4. Ett slags earbuds som man trycker in i hörselgången. Helt klart den bästa luren för mobilt bruk. Dämpar ljudet utifrån med 20dB = du behöver inte spela så högt att du får tinnitus. Man kan lyssna länge med dem utan att man blir trött. Ljudkvaliteten är dessutom bättre än de flesta lurar under 3000. Finns på www.ljudmakarn.se

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fenriz
Etymotic ER-6 eller ER-4. Ett slags earbuds som man trycker in i hörselgången. Helt klart den bästa luren för mobilt bruk. Dämpar ljudet utifrån med 20dB = du behöver inte spela så högt att du får tinnitus. Man kan lyssna länge med dem utan att man blir trött. Ljudkvaliteten är dessutom bättre än de flesta lurar under 3000. Finns på www.ljudmakarn.se

Dock sår priskillnadern mellan Koss The Plug och dessa lurar väldigt stor...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 18:47

Kul att fler än jag hänger på Head-Fi.

Jag är själv sugen på ett par Porta Pro, fast då till att lyssna på datorn när jag reser (alltså när jag är framme...). Alternativet heter Sennheiser px200, slutna och mer neutrala än pp (mindre bas... <suck>)

På Head-Fi är ju folk galna i ksc-35 när det gäller Koss, för övrigt.

Det vore extremt kul att lyssna på ett par riktigt schyssta audiofillurar genom min rörförstärkare annars, har funderat på att köpa riktigt bra lurar istället för högtalare faktiskt. (en ReVox modell 40, på 2x10w, med ecl86 pentoder i push-pull)

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 18:50

Testade de här idag:

Philips SBC HP890

Bra ljud, extremt sköna och lätta. Billiga. Men STORA!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 18:52

Sa jag att de var STORA?

Bevaka tråden