Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulation inför MWSF 2007

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror på detta:
iLife 07 - låååång demo.
Leopard - lååång demo, release datum samt visning av en till ny hemlig 'feature'.
Ny iMac
Nya Aiport basstationer, miljö- och säkerhetsklassade.
Samt en rakarns massa statistik.

iTv visas igen om den släpps är svårt att säga men det är en konsumentmässa så chansen är stor.

Sedan hoppas jag på något helt nytt i den andra som Jobs själv la, 2007 ska bli det mesta spännande året i Apples historia med en massa nya produkter. Så många tillfällen att presentera dem på har de inte...

Jag tror inte på:
Ny MacPro (Möjligen till WWDC)
Ny MacBook Pro (nyligen uppdaterad)
iPhone

Jag tror inte Apple kommer skapa sig egen telefon, jag tror hellre på bättre samarbeten med befintliga monster i telefonbranschen. Det skulle ge ett snabbare genonslag än att köra sin egen telefon. Samt att en telefon från ett amerikanskt företag kommer inte innehålla mer än GSM och jag orkar inte med alla klagostormar kring detta på 99.se.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

iLife 07 - låååång demo.

Efter 20 minuter med iPhoto, kommer Steve äntligen till iDVD och kan spendera 30 minuter med nya teman... Lätt tråkigaste delen av alla hans Keynotes. Jävla iDVD, dumpa skiten...

John Gruber har lagt ut sina gissningar: http://daringfireball.net/2007/01/macworld_expo_predictions

Håller med honom, låter vettigt.

Ursprungligen av Leftrustle:

John Gruber har lagt ut sina gissningar: http://daringfireball.net/2007/01/macworld_expo_predictions

Håller med honom, låter vettigt.

får hålal med också . låter mkt vettigt ...

Ursprungligen av Leftrustle:

John Gruber har lagt ut sina gissningar: http://daringfireball.net/2007/01/macworld_expo_predictions

Håller med honom, låter vettigt.

Jo visst låter det vettigt, men det verkar som att han helt hoppar över iPod... Vet inte vad jag ska tro om det

Ursprungligen av Leftrustle:

John Gruber har lagt ut sina gissningar: http://daringfireball.net/2007/01/macworld_expo_predictions

Håller med honom, låter vettigt.

"My wild unlikely-but-wouldn’t-it-be-cool-as-shit guess: that it’s not an iPod phone, but rather introduces a new mobile device OS."

Något jag inte tänkt på tidigare, låter inte helt otroligt, eller?
De utvecklar en light OS X version med drag av menysystemet från ipod. Kopplat till ett mini itunes vilket det går att ladda ner låtar från. Integrering med ical och adressboken så klart. Men med den fysiska enheten tillverkad av ex motorola utefter apple design och motorolas mobilkunnande.

One more thing:

För att fira 30-årsjubileum släpper Apple en rad retro-prylar, bland annat en ny version av Puck-musen. Performan återintroduceras under stort jubel. Toppmodellen heter Macintosh Performa 6320C2D.

MacBook Duo 280c kommer på den bärbara fronten, och är designmässigt en kopia av PowerBook Duo 280c.

Samtliga retro-Macar levereras med matchande tofflor och morgonrock.

Jobs presenterar även Apples nya strategi för att höja sin status på spelmarknaden: De förhandlar med James Burton för att köpa rättigheterna till hans klasiska spel "Bill the Demon". I och med denna nyhet inser alla gamers att det är dags att skrota PC:n och köpa en Mac istället.

Ursprungligen av Nicklas Högås:

One more thing:

För att fira 30-årsjubileum släpper Apple en rad retro-prylar, bland annat en ny version av Puck-musen. Performan återintroduceras under stort jubel. Toppmodellen heter Macintosh Performa 6320C2D.

MacBook Duo 280c kommer på den bärbara fronten, och är designmässigt en kopia av PowerBook Duo 280c.

Samtliga retro-Macar levereras med matchande tofflor och morgonrock.

Jobs presenterar även Apples nya strategi för att höja sin status på spelmarknaden: De förhandlar med James Burton för att köpa rättigheterna till hans klasiska spel "Bill the Demon". I och med denna nyhet inser alla gamers att det är dags att skrota PC:n och köpa en Mac istället.

Tro det eller ej, men jag skulle verkligen tycka att det var bra om det blir så.
Fast det är nog ganska så otroligt...

Det enda jag skulle bli besviken över om det inte kom är en ny Finder och ett nytt gui.

Bara det inte enbart är iTunes 7 look.

Det andra jag hoppas se är ett avskalat OSX som kan stoppas in i Mobiler, ipod´s, iTV osv. För om det kommer är möjligheterna stora för alla tänkbara nya devices.

Jag tror på ett skalbart OS X.

vad hände med leopard?

Ursprungligen av =JoNaZ=:

vad hände med leopard?

De har lagt ner utvecklingen av OS X. Alla Macar kommer i framtiden att köra Amiga OS 4. Skämt åsido, det kommer nog mer nyheter om Leopard framöver.

Ursprungligen av Capeman:

De har lagt ner utvecklingen av OS X. Alla Macar kommer i framtiden att köra Amiga OS 4. Skämt åsido, det kommer nog mer nyheter om Leopard framöver.

Leopard är inget att visa förräns man tänker ge utvecklare möjlighet att bugg testa de nya okända funktionerna. Jag tror inte apple kommer att stressa. Vad händer med en grund som byggts dåligt?

Ursprungligen av =JoNaZ=:

vad hände med leopard?

Det var mycket oväntat, men när man sett keynoten förstår man att det helt enkelt inte fanns plats för något annat. Apple TV och framförallt iPhone krävde så pass mycket utrymme. Och allt annat Jobs skulle ha presenterat skulle ha varit rätt blekt jämfört med detta nya. (Jag var säker på iLife 07 också, men det var ju helt fel det med.)

Men tids nog, när detta lagt sig, så får vi nog se mer från Apple när det gäller både mjukvara och hårdvara.

Jag önskade två saker.

1.) Demo av den nya fantastiska Findern.

2.) Ett osx lite

Jag fick en sak tillfredställd dessvärre hade jag gärna velat se Leopard men det är rätt lätt att fatta varför dom inte körde detta.

FOKUS på iPhone.

Leopard kommer kanske att visas precis vid Vista lanseringen för att på detta sätt sno all uppmärksamhet.

Bevaka tråden