Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulation inför MWSF 2007

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av what:

Tis 9 Jan tid vet jag inte ännu men det brukar vara starta typ 19 tiden svensk tid och då är det väl kl 13-14 nått i USA

http://macworldexpo.com/live/20/events/20SFO07A/keynotes

Tisdag 9/1, kl 9-11 lokal tid (kl 18-20 svensk tid)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-18 12:57
Ursprungligen av lufra:

Macsimal, menar du som en sån där Snowwhite? Vore inte det någon sorts (uff) retro (ulk) mode? Om inte, förstås, Apple har hittat någon ny tidigare okänd plast som varken ser ut eller känns som plast

Njae, jag tänkte nog mest på hur den nuvarande iMac'en ser ut. Jag tycker att den är maximalt smakfull i vitt med den glasklara kanten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-02 16:43
Ursprungligen av lufra:

Så, vad är ballare än aluminium?
...
De som skapar Lukten Av Ny Mac.

Nu vet jag! Läder!

En MacBook i svart läder. Och ingen fånig knapp för att öppna den. Utan ett blankt blixlås!
Äpple-mårket är inbränt, ungefär som man brännmärker boskap.

Där har du lukten av en ny Mac!

Konceptet kan utökas i nästa generation till lack eller latex... (Eller blir det FÖR kinky?)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 16:50
Ursprungligen av pesc:

Nu vet jag! Läder!

En MacBook i svart läder. Och ingen fånig knapp för att öppna den. Utan ett blankt blixlås!
Äpple-mårket är inbränt, ungefär som man brännmärker boskap.

Där har du lukten av en ny Mac!

Konceptet kan utökas i nästa generation till lack eller latex... (Eller blir det FÖR kinky?)

Inte alls kinky. Bordell-röd blir mitt val!

  • Medlem
  • 2006-12-18 15:51

Pesc: Ja, det var ett vajert tgb. Men samtidigt ser det väldigt vanligt ut till formen (vilket t ex macbooks inte gör). Och svart-svart har vi ju varit inne på i tråden intill.

Macsimal: Jo, kanten är fin.

Frågan är om det går att göra tjusigare? Eller är enda sättet att utvecklas att göra något oelegant, okliniskt? Hmmm. Blå metallic (typ långtradar-airbrush)? Eller går det att göra Blåsvart+Metallic+Transparent?? (ahahaha) ... Typ som noten i iTunes 7:s ikon. Nej. Usch.:">

Om man har tur då kan man titta på videoströmmen från 21 gissar jag. Det är nästan så att man blir lite nervös

Det skulle vara coolt om Apple kunde släppa en skärm med inbyggd iPod-docka, som den här: http://www.viewsoniceurope.com/se/Products/LCDX/VX2245wm.htm?pc=se

Vit, svart och aluminium, så att alla blir nöjda, dårå

Undrar om iTV får säljas som iTV i England där ITV funnits sedan länge...

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-28 23:58
Ursprungligen av SkrotNisse:

Undrar om iTV får säljas som iTV i England där ITV funnits sedan länge...

iTV är bara ett arbetsnamn, inte nödvändigtvis slutnamnet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-29 00:04

Tror att alla vet det men i brist på det verkliga namnet använder folk ordet iTV... Hur vill du att vi ska kalla det, "den-där-skumma-tv-boxen-med-hdd-och-trådlöst" ??

No offence, brother.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 23:22
Ursprungligen av boris91:

Tror att alla vet det...

Tydligen inte Skrotnisse.

No offence, brother.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-30 00:10

Mac Mini small office

Vad jag skulle vilja se är att man växer ut mac mini platformen lite. Vi ser ju ett visst drag redan mot home entertinmant med iTV (säger inte att man bygger det från minin men ändå). Jag hoppas Apple vågar göra något ovänta, nNågot över en bred linje Något nytt inomett område som har sammlat allt för mycket damm

Jag vill se en macMini serie som intriktarsig mot det lilla kontoret , kontor med upp till 6-8 användare, med färdiga lösingar för de flesta av deras behov och bekymmer. Nu kanske jag visar min totalla inkompitens på vad detta segment behöver (men vad fan stick ut hakan)

Så jag vill se en mac mini i sin nuvarande formfaktor , bara några får förändringar för utom dom vanliga cpu updates, och det är 2/alt 4 lanutag 1000Mb/s så man kan sätta upp mini som brandvägg . 1 eSATA utång så man kan koppla externa diskar (se senar önskemål) i öveig gott som den, man kanke skulle modifiera att kunna köpa en anna trafo med ups liknade fumktionlitet och så att mini kan stänga nersig snällt om strömmen skulle svika.

Vidare skulle jag vilja se en mini RAID(dvs man mixar minin med Xserv RAID) (jag är inte född som designer men jag vill gör ett försök.. jag blir inte sårad om ni hånar mig.. ) man får in 5 diskar, man skulle kuna tänka sig att koppla ihop 2 st mini RAID.

Och till att krydda allt med så har man en special version av MacOSX server som är ditt office behov out of the box, med Mail servar , brandväggar , webserver, fildelingar, versionhanterings system (time machine server) som räcker för det mindre förtagets behov men samtidigt inte behöver mer än sunt förnuft att hantera (Macigt så att säga), Pluss ett apple office paket för ordbehndling , kalkyler presentationer databaser och med appels finurlighet för att integrear allt sammans.

Så Cupertino dra igång kopierings makapären , jag tycker det hade varit rätt att profilera och ta en area som i dag styrs allt för kontrollerat av microsoft. Linux distar försöker men jag tror att det krävs ett företag för att kunna sy ihop en helhet som går att produktifiera.

Flummigt kankse men jag hoppas vi får se något.

//Daniel

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-30 01:18

Mac Midi :-)

Eller kanske Mac SOHO...

Daniel, jag tycker att du tänkte väldigt klurigt och inte det minsta flummigt!

Kunde komma färdigt med "Parallells for Office" för de småföretagare som måste ha nåt windows-krafs kvar för att revisorn kräver det...;)

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 21:27

i och med att apple aldrig snackat om kommande prylar men plötsligt gör det i och med "iTv" så funderar man på vad dom vill dölja.
förlåt, men det är så skönt att konspirera lite så här innan nästa keynote...

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

i och med att apple aldrig snackat om kommande prylar men plötsligt gör det i och med "iTv" så funderar man på vad dom vill dölja.
förlåt, men det är så skönt att konspirera lite så här innan nästa keynote...

Kanske pga detta:

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200612/29/20061229230903_MW/20061229230903_MW.dbp.asp

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-30 13:36

Öhh...?!?

Bad link...

såg också det nu men den var uppe för en stund sen - frågan är varför den försvann.

Ursprungligen av draags:

såg också det nu men den var uppe för en stund sen - frågan är varför den försvann.

Vad stod det då? Nu blir man ju nyfiken.

Ursprungligen av Merovech:

Vad stod det då? Nu blir man ju nyfiken.

Den 8 januari förväntas Microsoft presentera en mediabox som låter dig strömma film, bilder och musik från din dator till din TV. Detta för att förekomma Apples förmodade lansering av den liknande produkten "iTV" dagen efter. I mitten av september förhandsvisade Steve Jobs en mediabox med arbetsnamnet "iTV". Syftet med den lilla lådan är att enkelt strömma över film, bilder och musik från datorn i arbetsrummet till TV:n i vardagsrummet. Mediaboxen är tänkt att fungera på såväl Mac som PC och kosta ungefär 300 dollar.
Enligt envisa rykten kommer "iTV" att lanseras i samband med Macworld Expo den 9 januari, men det kan mycket väl dröja ytterligare några månader innan den finns ute på marknaden.

Den som tror att konkurrenterna tänker låta Apple roffa åt sig ytterligare en marknad tror dock fel. Redan den 8 januari väntas till exempel Microsoft lansera sin motsvarighet till "iTV" på den stora datormässan CES i Las Vegas.

Enligt förhandsuppgifter till ZDNet kommer Microsofts mediabox bygga på en specialversion av Windows Vista. Boxen går idag under arbetsnamnet Quattro, men antagligen kommer den slutgiltiga produkten heta Windows Home Server eller något liknande.

Äger man en Windows-PC, Xbox 360 eller Zune kommer man enkelt kunna strömma media till den TV-anslutna boxen. Hur det blir med de som kör Linux eller Mac OS X förtäljer inte historien. Inte heller vilka specifikationer boxen kommer ha eller vad den kommer att kosta. Men bli inte förvånande om den kostar i stort sett lika mycket som "iTV", har några fler anslutningsmöjligheter och är mer än dubbelt så stor.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-30 20:29

Bad server shit error

Ursprungligen av draags:

såg också det nu men den var uppe för en stund sen - frågan är varför den försvann.

Nu kör den igen :">

Apple är så snälla som tänker ge mig födelsedagspresenter (jag fyller år år den 9onde januari ).

Nu funkar det igen

Ah. Det där fanns det en annan tråd om. Microsoft har redan en sån lösning. Den heter Media Center Extender. Det är förvisso inte MS själva som gör lådorna, men det är de som står bakom lösningen. Här är två lådor en från Linksys och en från HP.
http://www.moriartey.ca/xpmce/

Här är MS sida om det.
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/default.mspx

Det nya är väl i kanske att även Välkommen-till-Socialen-Sune kommer att få vara med i leken.

Men hur många är det som har köpt en sån?

Media Center kommer att vara en del av Vista och inte bara vara fristående längre har jag förstått det som.

ok. men vad är det för trams om att något ska presenteras i januari innan Apples keynote om detta nu redan finns?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 16:45

Det är ju olika saker, Microsofts och Apples lösningar... Eller vad menar du? :rolleyes:

Jo jag menar: varför slår Macworld på stortrumman* för något som redan MS har enligt Merovech?

*eller någon trumma överhuvudtaget.

Är det för att presentera någon koppling till Zune så känns det rätt tunt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 17:46

Som jag har skrivit i en annan tråd just om detta så blir Macworld inblandade då Microsoft tydligen släpper något nytt mediacenter -hårdvarusak som ska konkurrera med kodnamn "iTV" då bland annat datumet för lanseringen är väldigt agressivt satt. Läs artikeln på MacWorld för mer info här:

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200612/29/20061229230903_MW/20061229230903_MW.dbp.asp

Ursprungligen av boris91:

Som jag har skrivit i en annan tråd just om detta så blir Macworld inblandade då Microsoft tydligen släpper något nytt mediacenter -hårdvarusak som ska konkurrera med kodnamn "iTV" då bland annat datumet för lanseringen är väldigt agressivt satt.

Vad är det som är nytt med den jämfört med de lådor som redan finns för Windows XP Media Center Edition, sk Media Center Extender-lådor som vi pratar om cirkus fem inlägg ovanför ditt, menar du?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 18:06

Det ska nämligen vara någon helt ny produkt som även bygger på Vista. Den lär då inte vara på någon av sidorna ni diskuterade förut i den här tråden.

Enligt artikeln här: http://www.istartedsomething.com/20061225/stop-digital-amnesia/

som handlar om Microsofts reklamkampanj, kan det även ha något att göra med Windows Live Drive.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Drive

Bevaka tråden