Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulation inför MWSF 2007

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-02 15:46
Ursprungligen av jfengved:

Det jag håller tummarna för är att macbook får en hyfsad grafikkrets - den är helt klart inte balanserad som det är nu

....vilket jag däremot inte kan hålla med om. Vad som är säkert, det är att minstingmodellerna på Apples bärbara kommer inte kommer att få grafikkort. *Not this generation*

Hoppas Hoppas! Ryktas (igen) om en ultraportabel 12"... Men som någon tidigare sa, hellre en 10" för min del.

http://www.macrumors.com/pages/2006/12/20061204034048.shtml

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Hoppas Hoppas! Ryktas (igen) om en ultraportabel 12"... Men som någon tidigare sa, hellre en 10" för min del.

http://www.macrumors.com/pages/2006/12/20061204034048.shtml

Helt klart ett intressant rykte, om inte annat så för att det verkligen är något många skulle bli överlyckliga över om det var sant.

Och Dr Jerkyl, glöm inte att den 12-tumsskräm i widescreen-format blir mindre än en vanlig 12-tummare.

Efter Kevin Rose rykte om Apples kommande mobil (som diskuteras i en annan tråd) så lutar jag åt att det blir en iPhone (eller vad den nu kommer att heta) som presenteras i januari.

Jag misstänker

iLife 07

iWork och iWork pro (med spreadsheet och databas?).

iPod Video med touchscreeen på hela framsidan.

12" ultraslim MacBook Pro

Och så klart iPhone.

Ursprungligen av Stefan Swales:

Jag misstänker

iLife 07

iWork och iWork pro (med spreadsheet och databas?).

iPod Video med touchscreeen på hela framsidan.

12" ultraslim MacBook Pro

Och så klart iPhone.

Jag tror det där är lite för mycket saker på en gång. Du har dessutom inte med iTV som *garanterat* kommer att vara en av punkterna. En annan punkt kommer att vara Leopard också. Så att utöver detta slänga ut en helt ny iPod, en mobiltelefon och en bantad MacBook (Pro) känns mera som en våt dröm hos macfans än ett rimligt scenario.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror det där är lite för mycket saker på en gång. Du har dessutom inte med iTV som *garanterat* kommer att vara en av punkterna. En annan punkt kommer att vara Leopard också. Så att utöver detta slänga ut en helt ny iPod, en mobiltelefon och en bantad MacBook (Pro) känns mera som en våt dröm hos macfans än ett rimligt scenario.

Okej då,
iLife 07
iWork och iWork pro (med spreadsheet och databas?).
Mac Mini Media Hub
Och så klart iPhone.

Efter mässan, typ februari: 12" MBP
Till våren iPod Video

Ursprungligen av Adrian B:

Efter Kevin Rose rykte om Apples kommande mobil (som diskuteras i en annan tråd) så lutar jag åt att det blir en iPhone (eller vad den nu kommer att heta) som presenteras i januari.

Well, så mycket för Kevin Roses rykten. Det blev iofs en iPhone och det stämde med 4 GB och 8 GB (och även touchscreen), men i övrigt var det rätt feta fel den här gången.

Ingen som tror på uppdaterade eller rent av nya iMacar?

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 13:02

Jo. iMac börjar kännas antik nu.

1. Lägesrapport

2. iLajf / iWörk

3. "Allt" om Lejopard (Vista hånas)

2. iFön (hårfön?)

One more thing. iTablett (godis?)

inför 2007

En ny division inom apple.. Iphone division kommer att skapas, Iphone är bara ett start skott på en del av ekosystem som byggs upp kring the digital hub konceptet. Många har försökt ingen har lyckats... En presentation av nya OpenGL är nog att vänta. En del av 10.5 Top secret features kommer att visa sig. Inget spektakulärt men unika vs vista.

Nerladdnings tjänster för mobilt användande.
Nya "OSX mobile" och en del Coola touch screen grejer visas, bland annat två fingers användande på en touch screen. UNIKT. Kanske får vi höra en del om strategin som väntar inför den "nystart" som leopard och osx mobile gör möjligt.

Använda time machine med telefonerna och datorn? Trådlös Sync på stereoider.. redan här visar kanske apple sin enorma framför hållning i strategiskt tänkande...

ja ni sa spekulera! :">

  • Oregistrerad
  • 2006-12-05 00:36

En ny Media Center Mac!

Jag är helt säker på att Steve presenterar en ny Media Center Mac med inbyggt TV-tuner kort som stödjer HD. Macen kommer att ha inbyggt Blueray-brännare som möjliggör arkivering av allt material som spelas in på Macen. Sen kommer man kunna streama över all HD video från Macen till iTV mojängen via 811.N eller vad den nya trådlösa standarden nu heter. AppleStore kommer även att börja sälja HD upplöst video 1080P format som kan streamas över till iTVn.

Godnatt och sov gott alla små barn!

1. kommer det iphone - hoppas dom baserar den på ngn plattform - likt LG gör. Chocolate är nice!
2. leopard "släpps" för beställning.
3. Adobe CS3 - please
4. 12" widescreen MBP (kommer nog sälja min 15,4 Mactel då)
5. iTV kommer närmare finalisering - tveksamt om det släpps.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-05 15:58

En ny iPod Mini Shuffle. Helt enkelt bara som ett åksjukeplåster som fästes bakom örat.
Ljudet går in genom skallbenet och skonar på så sätt trumhinnorna.
Laddas och tankas med musik trådlöst, räckvidd för överföring och laddning ca. 3 meter.

Yes!!

  • Medlem
  • 2006-12-05 16:06

1. iPhone
2. Adobe CS3
3. 12" Macbook Express, Ultratunn, hybrid hdd (nandflash) BD som tillval, HDMI 1.3 ut.
4. iLife, iDVD blir iDisc eller liknade då den får fullt stöd för Blu-ray Disc.
5. iWork, Pages/OSX får native stöd för ODF.
6. Uppdaterade skärmar, 30" med 4k upplösning, 24" med 2k upplösning och 20" med 1920 x 1200. Samt de få LED backlight, är tunnare samt stöd för dubbla HDMI 1.3 (med HDCP) ingångar. Och ett ir öga för frontrow till Mac Pro.
7. SONY köper Apple och använder OSX för att så omkull Microsoft. <-- Right.
8. Blu-ray Disc finns som tillval på alla modeller och är standard på 24" iMac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-05 16:14

hoppas Jeff Han får deg för sina uppfinningar bara

  • Medlem
  • 2006-12-06 10:07

Macsimal: Jag som försovit mig, nu gjorde du min dag lite gladare.

En 12" MacBook Pro. Helst med extern optisk enhet så att de kan göra den endast 15mm tjock.

Apple kan även presentera någon av de otaliga rykten vid ett specifikt event.

Exempelvis telefon - för att inga andra nyheter ska stjäla uppmärksamhet.

  • Medlem
  • 2006-12-11 14:00

Jag vill puffa lite för det här med nya skal (till t ex Mac Pro). Gärna något rymdmässigt och helt omöjligt. Som aldrig blir matt eller dammigt, med bisarra temperaturreglerande egenskaper och färg som mänskliga ögat inte kan uppfatta. Någon sorts polymer, kanske...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-11 14:09
Ursprungligen av lufra:

Jag vill puffa lite för det här med nya skal (till t ex Mac Pro). Gärna något rymdmässigt och helt omöjligt. Som aldrig blir matt eller dammigt, med bisarra temperaturreglerande egenskaper och färg som mänskliga ögat inte kan uppfatta. Någon sorts polymer, kanske...

http://www.theregister.co.uk/2004/08/16/apple_colour_patent/

  • Medlem
  • 2006-12-12 07:27

... Och se på fan. Tack, pesc. Fast den verkade lite daterad, den artikeln. They don't make futures like they used to.

Tanken med det här är en evig stegring i formgivningen, så att nästa grej alltid får den nyss splitternya grejen, plus resten av världen, att se urmodig ut. Så frågan är: om grå-och-transparent plast kommer efter blå-och-vit plast, vad kommer då efter aluminium (full med hål)?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-17 22:42
Ursprungligen av lufra:

... Och se på fan. Tack, pesc. Fast den verkade lite daterad, den artikeln. They don't make futures like they used to.

Tanken med det här är en evig stegring i formgivningen, så att nästa grej alltid får den nyss splitternya grejen, plus resten av världen, att se urmodig ut. Så frågan är: om grå-och-transparent plast kommer efter blå-och-vit plast, vad kommer då efter aluminium (full med hål)?

Är jag traditionell som tror på vit-och-transparent-plast?
iMac-design rules!!

Steve kommer att pressentera iTV samt en MacBook Pro i samma format. Båda kommer att använda den nya processorn som Apple ska sätta i alla nya datorer: en quad-core PPC G6 som drar mindre ström än C2D

  • Medlem
  • 2006-12-18 09:04

Macsimal, menar du som en sån där Snowwhite? Vore inte det någon sorts (uff) retro (ulk) mode? Om inte, förstås, Apple har hittat någon ny tidigare okänd plast som varken ser ut eller känns som plast.

Min fråga gäller vad som skulle vara tuffare än aluminium (eller vad det nu är), som i nuläget representerar frontlinjen i datorformgivning.

Jag vet inte riktigt vad jag pratar om, men själva tuffheten tycks ligga i att den nya formgivningen av en produkt skiljer sig från den tidigare formgivningen genom att det får den gamla att genast se mossig ut. Den nya är mycket rakare, renare, enklare, vassare-re-re. Kort sagt ballare. Därav t ex macbookarnas annorlunda tangentbord (Ooh! Vad coolt att det är mellanrum mellan alla knappar! Det kan möjligen ha en praktisk funktion, färre feltryckningar... Men nej, det är ovidkommande!)

Jag tror också det hänger samman med hur man framställer framtida design i science fiction. Prylar som är så ultracoola att de inte kan serietillverkas i nutiden. Och att Apple på någon finurlig väg lyckas göra det ändå. Så, vad är ballare än aluminium? Jag märker risken att jag förvandlas till Jonas Hallberg här snart, vilket definitivt bör undvikas. Men OK: vägvalet skulle vara a) blankare ytmaterial eller b) mattare ytmaterial, samt 1) mörkare material eller 2) ljusare material.

Sedan kan det ju också visa sig att Steve & Jonathan blivit alldeles konstiga i sina huvuden och drämmer till med lila eller något sånt där.

Det allra viktigaste är trots allt kemikalierna inuti. De som skapar Lukten Av Ny Mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-18 10:26
Ursprungligen av lufra:

vad är ballare än aluminium?

Svart Materia.

Helst med ett sånt härnt tangentbord.

När är MWSF 2007 ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-22 08:20
Ursprungligen av motif:

När är MWSF 2007 ?

Tis 9 Jan tid vet jag inte ännu men det brukar vara starta typ 19 tiden svensk tid och då är det väl kl 13-14 nått i USA

Edit: Tiden är fel se post längre ner..

Senast redigerat 2006-12-22 11:43
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-22 09:03

Ingen som känner folk som påstår sig kunna se människors öden, framtid och dylikt? Fråga om vad som släpps i Januari!

Bevaka tråden