Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulation inför MWSF 2007

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 15:42

Alla iMacar kommer med nya Display-mode. Håll ner D-tangenten vid uppstart så kan du använda din iMac som en extern bildskärm till t.ex. en MacBook. Via Mini-DVi-kontakten som redan finns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-02 16:26
Ursprungligen av Wire:

Alla iMacar kommer med nya Display-mode. Håll ner D-tangenten vid uppstart så kan du använda din iMac som en extern bildskärm till t.ex. en MacBook. Via Mini-DVi-kontakten som redan finns.

Futtigt!

Jag vill kunna köra iMacen som en vanlig Mac, och sedan trycka ctrl-alt-command-D (eller nåt) så switchar displayen om i mottagningsläge så den visar den PC jag har ståendes bredvid på skärmen. Samtidigt switchas iMacens tangentbord och mus till en USB-kontakt som går i device mode och är kopplad till PCn.

Inbyggd KVM lixom!

Precis det här skulle det vara GULD GULD GULD att ha till PowerBooken. För då kunde man koppla upp det som konsol till serverhäckar i server-rummet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 16:37
Ursprungligen av pesc:

Futtigt!

Jag vill kunna köra iMacen som en vanlig Mac, och sedan trycka ctrl-alt-command-D (eller nåt) så switchar displayen om i mottagningsläge så den visar den PC jag har ståendes bredvid på skärmen. Samtidigt switchas iMacens tangentbord och mus till en USB-kontakt som går i device mode och är kopplad till PCn.

Inbyggd KVM lixom!

Precis det här skulle det vara GULD GULD GULD att ha till PowerBooken. För då kunde man koppla upp det som konsol till serverhäckar i server-rummet.

Läser man specarna för I/O-pipes i GPU:s så ser man att det inte kan fungerar som du önskar.

Den perfekta jubileums Macen, en 30" iMac! Precis vad alla behöver.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-04 19:47

En TV i iMac design. 2 HDMI, tack, gärna.

Säger bara Independence day (filmen) och the Big Apple.

Detta kan bli riktigt stort. Shit va man har längtat efter detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 16:48

MacPro kommer att få blåa lysrör som tillägg om man vill. Modding/styling är ett hett nytt spår hos Aple.

  • Medlem
  • 2007-01-03 07:21

Nu börjar vi snacka. Mycket fint.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-03 16:27

iMac 17" (den modell jag tänkt att köpa) är slut hos Dustin, InWarehouse, Macoteket, Apple Store i Sverige, UK, Irland, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Danmark, Finland, Österrike, Belgien, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge och Spanien. Skickas efter 3 dagar står det överallt. I Canada är alla iMacar slut för tillfället, skickas efter 3-5 dagar.

Senast redigerat 2007-01-03 17:11

666! 6 dagar, 0 timmar, 6 minuter, 6 sekunder kvar nu!

För övrigt borde 99mac.se precis som Appleinsider ha en seperat avdelning, bara aktiverad i närheten av dessa evenemang, där man kan sprida ut skvallret utan hämningar. Länk till Appleinsiders "Temporary insanity"-avdelning: http://forums.appleinsider.com/forumdisplay.php?f=27

Och när man läser på Temporary Insanity får man reda på att Apple ska närvara på CES, den gigantiska konsumentelektronikmässan, som hålls samtidigt som Macworld.

Och vilka har samma monterplats som Apple där? Jo, Sling Media, som gör SlingBox. Ser ni? Ser ni? Ser ni? Sling. Apple. Sling. iTV. SlinBox. Sling. Apple.

Sug på det ett tag

Oj vad vi framstår som lugna och korrekta och en aningen tråkiga om man jämför med de på forumet på Appleinsider.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-03 19:42

Vad hände med det här ryktet om att Apple byter helt till Nvidia-kort 2007 i.o.m. AMD:s köp av ATI?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-01-03 21:41

Hur "riskfyllt" är det att handla en Macbook (över disk) denna vecka, dvs innan MacWorld?
OM det nu lanseras ny mjukvara, brukar man få möjlighet att uppgradera till låg kostnad?

Orsak till detta dumdristiga (?) tilltag: Jag behöver datorn före 1/2, och Apples förmåga att hålla leveranstider på nya modeller har man ju inte allt för stort förtroende för...

Jag har fått för mig att MacBook är den modell som inte förväntas uppgraderas ännu. Eller?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-03 22:07

Tror att du borde vänta till Leopard, iWork och iLife 07'. Du kan ju ändå vänta över MacWorld Expo:t och se om uppdateringar kommer. Händer inget (eller om ny mjukvara som iLife och Leopard) skeppas med datorer för sent är det lika bra att köpa över disk.

Lycka till!

Engadget sprutar ju ut grejjer ikväll, trådlöst HD gränssnitt WDHI från Amimon, vem vet vad Apple kan ha i bakfickan. Finns mycket som "kan" komma under 2007.

http://www.engadget.com/2007/01/03/amimon-to-showcase-wdhi-on-sanyos-wireless-hd-projector-at-ces/

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-04 13:06

Då kan vi stryka iLife '07 och iWork '07 från rykteslistan. De är ute på Amazon.

Har ni sett Steve Jobs Keynote Bingo? Finns att ladda ner i svensk version.

Ursprungligen av Homy:

Då kan vi stryka iLife '07 och iWork '07 från rykteslistan. De är ute på Amazon.

Det är visst rätt vanligt att Amazon gör så för produkter de väntar sig ska släppas, utan att det vet när det händer, som Jürgen skriver så finns redan 10.5 där trots att Apple inte släppt något datum för det.

Men det känns ändå helt givet att iLife '07 och iWork '07 kommer att presenteras på tisdag. Det känns lika säker som att Jobs kommer att säga "amazing" eller "boom"

Nej dom är inte ute.. Leopard finns också på Amazon, upplagda men inte för leverans. Samtidigt är det ju inte helt otroligt att '07 ska släppas, har dom ju gjort tidigare år på samma evenemang.

Har han sagt boom senaste gångerna? sist tänkte jag aldrig på det, såg iofs textkeynoten och inte den filmatiserade varianten. Som nån skrev innan, macrumorslive.com osv är givna under keynoten

30th anniversary ja.. men behöver det vara en "dator" ? var ju bara början, kanske symboliserar detta genom att gå in på ett, två nya områden o där ha något skoj 30års firande?

Som det skrivs på idg.se så handlar CES i år i stort sett bara om TV och Mobil.. två områden Apple inte är inne på i dagsläget.. konvergens är ju vad allt kretsar kring idag, iTV kan/är en början, Mobilen som inte finns en annan.

Jobs säger väl BOOM ungefär lika ofta som vanliga människor blinkar.

Ja han gjorde det tidigare, men på WWDC i augusti, använde han det då?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-04 16:02

Jag tror inte han gjorde det då... ingen var speciellt överraskad heller

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-04 16:30

Ni har väl inte missat Steve Jobs Boom remix?

Intressant inlägg om detta från någon som jobbat på Apple:
"What Jobs told me on the iPhone"
http://technology.guardian.co.uk/weekly/story/0,,1981815,00.html

En annan sak från engadget, LCD/TV hybrid.. http://www.engadget.com/2007/01/04/3gates-2410wv-lcd-monitor-tv-hybrid/

Som sagt en tidsfråga tills Apple står där tror jag, med el utan iTV inbyggd.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-04 17:40

iPhone på Ebay?

Ursprungligen av Homy:

Ja, de där såg ju äkta ut :rolleyes:

Nåväl.

Trevlig Samsung, med scrollhjul, har inte Apple patent på detta?

http://www.samsung.com/se/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20061207_0000305320.asp

Bevaka tråden