Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Shipped!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-06 08:13

Det var som ff... Hoppas våra är på samma plan då ;P

Ringde tnt. mitt paket kommer att budas ut idag!

Citat:

06 sep 2005 07:30 Stockholm Import Received

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-06 09:07

Rawr! Det låter roligt. Så när det står "Stockholm Import Received" så kan man börja ringa TNT och fråga när paketet kommer under dagen? :>

Behöver ju inte vara just Stockholm, men ni förstår nog.

Btw, erict200: Var inte din iBook i Eindhoven nyss?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-06 09:22

Jaha, så de skickas från olika ställen. Min skickades ifrån Kina, Shanghai. Du hade ju lite otur med din Men inte nu i alla fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-06 13:29

Det låter riktigt bra. Så efter Eindhoven kan man börja hoppas alltså på att den är nära!

Lycka till!

nästa vecka

I mitt fall har jag fått höra nästa vecka i ett par veckor nu... man blir så matt

men jag har min platta imac, min kub och min pc så länge, så några veckor hit eller dit gör väl inte så mycket... aldrig kollat på teve så mycket som nu utan den bärbara (gav bort min gamla ibook förra veckan eftersom jag skulle få min nya ibook i nästa vecka)

med frid/Kahsay

Har just dragit iväg ett meddelande om att de kunde gott å väl lägga upp en "tolktext" på apecode.com. Får se vad de svarar men förhoppningsvis kan det ju iallafall hjälpa ivriga beställare senare i höst å framåt...

Fick hem min ibook idag. Dock står det att det endast finns 43gb ledigt vilket känns lite lite iom att jag köpte 60gb versionen. Har ni andra också 43gb availible?

  • Medlem
  • 2005-09-06 21:48
Ursprungligen av erict200:

Fick hem min ibook idag. Dock står det att det endast finns 43gb ledigt vilket känns lite lite iom att jag köpte 60gb versionen. Har ni andra också 43gb availible?

Kör in restore cdn och blås hela skiten. Sen gör du som någon föreslog, installera bara det du behöver, så skall du se att du får mycket plats över. Tror min grundinstallation från fabrik tog 11 Gb, när jag custominstallerat tog det ca 4 Gb. Skillnad

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-13 09:20
Ursprungligen av Korsriddaren:

Kör in restore cdn och blås hela skiten. Sen gör du som någon föreslog, installera bara det du behöver, så skall du se att du får mycket plats över. Tror min grundinstallation från fabrik tog 11 Gb, när jag custominstallerat tog det ca 4 Gb. Skillnad

Vad är det för restore-cd du menar? Den som det typ kommer upp: Radera och installera en ny kopia av Tiger, eller nåt? Har i och för sig gjort en anpassad installation, men då fick jag 48 GB ledigt av 55,77 GB... Det är väl iofs rätt bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 20:58

jag har inte ens det...vart tar allt vägen?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 21:29
Ursprungligen av Alexandersson:

jag har inte ens det...vart tar allt vägen?

mycket språk och skrivardrivisar osv inlagt? lär vara det som standard.
tror du kan frigöra rätt mycket minne genom att köra en egen custominstall av tiger.

Dayweed: Det jag menade var att datumet kanske står för vilken dag den ena transporten till Holland eller vart den nu ska till och sedan kommer ett nytt datum som gäller för nästa längre sträcka.. Men på min stod det ju den femte och vad jag vet har den inte kommit idag heller så mna börjar ju fundera på vad som gäller.

Hur som helst hoppas jag på att mailet jag skickade kanske hjälper andra.. Men även mig själv i detta virrvarr av sushi ställen!

NLAMS07 måste betyda Nederländerna, Amsterdam, år 2007!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 10:45
Ursprungligen av almdudler:

Dayweed: Det jag menade var att datumet kanske står för vilken dag den ena transporten till Holland eller vart den nu ska till och sedan kommer ett nytt datum som gäller för nästa längre sträcka.. Men på min stod det ju den femte och vad jag vet har den inte kommit idag heller så mna börjar ju fundera på vad som gäller.

Hur som helst hoppas jag på att mailet jag skickade kanske hjälper andra.. Men även mig själv i detta virrvarr av sushi ställen!

NLAMS07 måste betyda Nederländerna, Amsterdam, år 2007!

Jaha, du menar så.. Well det kanske stämmer Jo, man börjar ju fundera.. Tänkte kolla imorgon om det hänt något.... Väldigt nervöst detta, för man vill ju att det ska hända något.. Gaah!

Hehe, ja där nere i Kina har dom säkert mycket sushi.. ;P

Haha, det tror jag nog inte på.. Men det är rätt kul att gissa sig till vad vissa saker betyder.
Vi får se vad som händer helt enkelt.

  • Medlem
  • 2005-09-06 22:31

Nej nej, 07 står för juli 2009

  • Medlem
  • 2005-09-06 22:31

Förstår frustrationen, vill också att allting skall hända igår när man beställt något

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 22:32

Asså jag står inte uuuuuuut av att se alla som får sin iBook. Nu jag jag väntat i en månad på att Ingram Micro ska få in en sänding iBooks så att jag äntligen kan lägga vantarna på den. Ni andra som beställt från Ingram Micro, är nästa prel. lev. 16/9 för er också?

Jag vill bort från Windows nu!

Fick nyss reda på att : truck arrived at final destination Apple, Shanghai och CNSHA50...
Betyder att ordern har kommit till europa och skall lämnas över till TNT.. Vilket betyder att man kanske kan hoppas på att en TNT nisse kommer och hälsar på i veckan när inte tomten kunde komma igår!

Toffelmannen: Varför beställde du från Ingram Micro? Vet själv knappt vad det är för företag men jag skulle då absolut inte välja annat än moderföretagets egna dotterbolag som leverar till dörren.. Såvida de inte går i kk..

Men som en klok gubbe sa: "Det är inte sättet som groggen kommer ner i magen på utan det är styrkan (läs: innehållet) som spelar roll!"

TNT tog min direkt!

Datum Tid Ställe Status
07 sep 2005, 09:00, Pudong International Airport, Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
06 sep 2005, 16:22, Suzhou, Shipped From Originating Depot
06 sep 2005, 10:25, Suzhou, Consignment Received At Transit Point

=/

Senast redigerat 2005-09-07 10:55
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 10:46
Ursprungligen av Bluefish:

TNT tog min direkt!

Datum Tid Ställe Status
07 sep 2005 09:00 Pudong International Airport Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
06 sep 2005 16:22 Suzhou Shipped From Originating Depot
06 sep 2005 10:25 Suzhou Consignment Received At Transit Point

=/

Nu börjar de likna nästan samma grej som med min Mac mini Hehehe..

  • Medlem
  • 2005-09-07 10:46

Varför skulle de ha mycket sushi i Kina? Det är ju i Japan man äter sådant

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 10:47
Ursprungligen av Korsriddaren:

Varför skulle de ha mycket sushi i Kina? Det är ju i Japan man äter sådant

Japan, Kina, what's the difference?

  • Medlem
  • 2005-09-07 11:01
Ursprungligen av dayweed:

Japan, Kina, what's the difference?

Ja i mina ögon är det skit det samma men frågar du en kines blir han nog förbannad, eftersom många kineser hatar japanerna pga vad som hänt där historiskt. Samma sak som om någon obildad svensk kallar en iranier för arab. Tror inte det skulle uppskattas

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 11:06

Det tror jag inte heller, men jag är inte så allmänbildad så det gör inget. Bara min iBook kommer hit till Sverige någon gång är jag glad

Sushi är förövrigt inte gott.

  • Medlem
  • 2005-09-07 11:08

Det har du jävligt rätt i. Fick prova det en gång av en kompis som precis kom hem från Japan, affärsresa. Smakade yuck tycker jag. Men det är ju min högst personliga åsikt

Vafa...

Sluta prata sjögräs och hjälp mig komma fram till vad som har hänt med min iBook! >_<

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 11:11

Jag håller med totaly. Är inte det den där rätten när man måste äta med sådana här pinnar? Haha, nåja.. End of discussion. Trivs du med din iBook, Korsriddaren? *Tittar lite snett mot och tar din när du inte ser* Hähähä.. Min är på väg i alla fall! Lycka.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 11:13

Hahaha Hm.. Tekniska problem.. Ett flygplan som skulle leverera din iBook förlorade ett hjul och nu kan det inte göra iväg. Eller så blev planet kapat. ^_^

  • Medlem
  • 2005-09-07 11:19

Ja den första jag fick var sned, men den nya de skickade är helt ok. Ett problem bara, den nya laddaren piper när den inte är inkopplad i datorn, men sitter i nätuttaget. Detta är dock åtgärdat. Min lokale servicekille beställde en ny till mig som jag tänkte hämta i veckan

Bevaka tråden