Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 12:29

Just ja, den första du fick var sned.. Inte kul du! Hehe, det låter bra.. Vissa kan ju uppfatta det som "en ny iBook" för tredje gången gillt Eller inte om man läser mellan raderna.

Hoppas jag får min snart. Tar nog ett tag till tyvärr.

  • Medlem
  • 2005-09-07 12:42

Nej, har bara fått två iBook totalt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 13:44

Fick du behålla den som var skev? :>

omg plz tyfon ffs

  • Medlem
  • 2005-09-07 14:14

Nej självklart inte, den kom TNT och hämtade en vecka senare...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 15:52

"Självklart inte" Vadårå? Vore nice med en skev iBook och en till fungerande. Två iBooks

Men men, den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

  • Medlem
  • 2005-09-07 16:26

Apple är ett vinstdrivande företag, de ger inte bort något. Den gamla iBooken har de reparerat.... tror det är den de skickade till dig som du väntar på nu

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-07 17:50

Hehe, jo. Det förstår jag. Var meningen att du skulle ta det som ett skämt. Förstår själv att de inte kan ge bort skadade datorer. Hahah, jo vem vet?

NU har den kommit till Stockholm. Out for delivery Sweet..

Senast redigerat 2005-09-08 10:05

Hur går det Dayweed? Fått den än?
På min står det att den var i helsingborg för några timmar sedan. Så jag lär nog inte få den idag. Möjligtvis imorgon. Men men. Den som väntar. Han väntar alltid för länge!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-09 18:17

[QUOTE="almdudler"]Hur går det Dayweed? Fått den än?
På min står det att den var i helsingborg för några timmar sedan. Så jag lär nog inte få den idag. Möjligtvis imorgon. Men men. Den som väntar. Han väntar alltid för länge![/QUOTE

Det går bra Den kom igår faktiskt! Underbar dator.. Det trådlösa nätverket fungerade på en gång. Så otroligt fin dator.. Jag är och blev så glad :D:D

Var bor du då? Hoppas den kommer idag då! Eller om du har otur på måndag :/

Exakt. Man väntar alltid för länge!

Btw, ser att du har fått din nu. Trevligt

Jag köpte inte till externt tangentbord.. Men jag kö.pte till mus. Har inte riktigt vant mig med tangentbordet än men det kommer med tiden Enjoy!

Senast redigerat 2005-09-09 18:27

Ser just nu att reklamen här bredvid på sidan säger att en iBook; Från 9495:- Men klickar mna på den så ändras det till 10295:- när du kommer till Applestore... Underlig marknadsföring!

  • Medlem
  • 2005-09-08 17:56

Var idag och hämtade min nya laddare. Hoppas denna inte piper som de andra gjorde

Tydligen piper de alla litet grand, men denna piper inte så att det stör... snart helnöjd

Senast redigerat 2005-09-09 11:38

08 Sep 2005, 19:06, Arnhem Hub, Consignment Passed Through Transit Point
07 Sep 2005, 09:00, Pudong International Airport, Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
06 Sep 2005, 16:22, Suzhou, Shipped From Originating Depot
06 Sep 2005, 10:25, Suzhou, Consignment Received At Transit Point

:D:D:D

08 Sep 2005, 19:38 Arnhem Hub, Consignment Passed Through Transit Point
08 Sep 2005, 19:37 Arnhem Hub, Consignment Received At Transit Point
08 Sep 2005, 19:06 Arnhem Hub, Consignment Passed Through Transit Point
07 Sep 2005, 09:00 Pudong International Airport, Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
06 Sep 2005, 16:22 Suzhou, Shipped From Originating Depot
06 Sep 2005, 10:25 Suzhou, Consignment Received At Transit Point

Nice!

Lite OT:

09 Sep 2005, 01.19 Trollhattan, Sitter med min iBook på soffan.

Lite mer ontopic:

Kul att se så många nya Macanvändare!! Själv sitter jag ALDRIG vid PC:n numera hehe MAC äger. Bill Grind kan köra sina "FÖNSTER" upp i sin *** för jag kommer enbart sitta vid min Tiger *MEOW*! *GRRR*!

Även Fönsters hasta la VISTA kan fara åt samma håll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-09 12:06
Ursprungligen av Sajbermaku:

Lite OT:

09 Sep 2005, 01.19 Trollhattan, Sitter med min iBook på soffan.

Lite mer ontopic:

Kul att se så många nya Macanvändare!! Själv sitter jag ALDRIG vid PC:n numera hehe MAC äger. Bill Grind kan köra sina "FÖNSTER" upp i sin *** för jag kommer enbart sitta vid min Tiger *MEOW*! *GRRR*!

Även Fönsters hasta la VISTA kan fara åt samma håll.

Neat Sajbermajku! Hade du beställt från Applestore, eller hur var det?

Det var ett par veckor sedan dock Beställde via Applestore, fick den levererat på 3 dagar, dock så hade den ett par fel på chassit. Jag ringde då Applecare och då fick jag en helt ny iBook som tog 3 dagar att leverera och jag skickade samtidigt tillbaks min gamla så Go Go Applestore säger jag bara

08:44 var de hos mig imorses. Men självklart har man föreläsning då så det fungerade ju inte att vara hemma då jag inte visste att de skulle komma. Men nu är det löst så ikväll får man äntligen läga vantarna på mina paket. Faktum är att jag får öppna mer paket nu än vad jag fick på senaste julafton!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-09-09 12:44

Shipped. Snart kommer den!

Nu sitter jag med min alldeles underbara iBook! Ett mysigt litet tangentbord blev det extra och en liten grön iPod mini. Visst nano kom nu men denna fick jag praktiskt taget på köpet så vem klagar. Fungerar gör den med! Haha livet leker!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-09 18:29

Ursäkta att jag citerade ditt inlägg så konstigt.. Kom åt någon knapp och jag vet inte hur man ändrar det. Ha överseende med det tack ;p

Jag bor i Alingsås just nu som ligger strax utanför Göteborg. Flyttar dock till Götet nu i månadsskiftet! Och den enda grej som är värd att ta med är min lilla iBook plus tillbehör! Så jävla skön. Och kan säga att apples tangentbord är bland det bästa jag skrivit på. Rättar nästan till och med mina feltryckningar! Bättre känsla får man leta efter!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-10 23:32
Ursprungligen av almdudler:

Jag bor i Alingsås just nu som ligger strax utanför Göteborg. Flyttar dock till Götet nu i månadsskiftet! Och den enda grej som är värd att ta med är min lilla iBook plus tillbehör! Så jävla skön. Och kan säga att apples tangentbord är bland det bästa jag skrivit på. Rättar nästan till och med mina feltryckningar! Bättre känsla får man leta efter!

Okej, men nu har du ju fått din i alla fall. Det låter bra :> Yes, exakt den enda lilla saken man behöver är iBooken + tillbehör. Håller med, så jävla bättre blir det här inte.Så otroligt. Trodde det skulle ta en sådan tid att lära sig skriva på detta tangentbord, men det fungerar relativt bra i alla fall.

Senast redigerat 2005-09-11 17:14
Ursprungligen av dayweed:

Okej, men nu har du ju fått din i alla fall. Det låter bra :> Yes, exakt den enda lilla saken man behöver är iBooken + tillbehör. Håller med, så jävla bättre blir det här inte.Så otroligt. Troddete det skulle ta en sådan tid att lära sig skriva på detta tangentbord, men det fungerar relativt bra i alla fall.

Men vad är det för skillnad? ;P

Sen är ju iBooken så sexigt vit också Mmmm...

  • Medlem
  • 2005-09-10 00:41

Usch, iBook porr Vi är ett sjukt släkte vi Mac-talibaner

  • Medlem
  • 2005-09-10 00:43

Köpte föresten en iPod Shuffle till min fästmö idag. Måste säga att jag är sjukt imponerad av ljudet i den lilla saken

Ja då sällar man sig till skaran som väntar....................beställde min igår genom Apple Store. Butiken på stan sa att det var leveransproblem och minst en månads väntetid därför ringde jag till Apple Store och frågade om så även var fallet om man beställde direkt. Svaret jag fick var 3-5 dagar osv så det blev affär. Säljaren var väldigt trevlig, ville promt ge rabatt på något så det blev en trådlös mus för 200:-.........

  • Oregistrerad
  • 2005-09-10 09:07

Efter många veckors velande beställde även jag en iBook 12" med 60GB hdd, blir min första mac någonsin. Utöver det fick även en ipod 20GB slinka med i beställningen eftersom Apple ger 1400:- tillbaka på dessa två produkter om man är studerande.

Den långa väntan har börjat...

Grymt nice Andos, välkommen till Applefamiljen

Bevaka tråden