Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-09-13 18:27
Ursprungligen av dayweed:

Nej, det är det inte. Det är ett tiosiffrigt nummer som kommer med i ditt leveransmeddelande från typ se.consumer@euro.apple.com

"Ditt leveransnummer är: 80xxxxxxxx"

Det kan du knappa in på Apecode eller TNT.

Nej, nu blev det förvirrat. Jag menar telefonnumret till budet alltså.

Det är härligt att se alla solskenshistorier från de som "blivit med iBook" för första gången. Värsta reklamtråden för Apple (ja, förutom en och annan kernel panic då... ).

För alla som undrar hur man spårar paket, vilket nummer man ska leta efter, vad Apecode är osv, kolla i början av tråden, där finns allt sådant redan besvarat.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är härligt att se alla solskenshistorier från de som "blivit med iBook" för första gången. Värsta reklamtråden för Apple (ja, förutom en och annan kernel panic då... ).

Det var mitt eget fel, hade installerat ett "antal" program under dagen..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-09-14 18:51

Company closed on delivery attempt..

Skumt, ska det levereras till ditt jobb?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 10:41
Ursprungligen av bogg:

Company closed on delivery attempt..

Skumt, ska det levereras till ditt jobb?

Nej, de är bara konstiga! Jag ringde imorse och försökte få dem att bestämma en tid med mig, men de var ju hopplösa. Nu blir det istället att jag får åka ut och hämta den själv.
Åh, men ikväll alltså! Då kan jag förhoppningsvis sitta och surfa på min nya ibook. Woho!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-14 20:45

Bara problem för dig tydligen, mordkai.. Lider med dig

Min tjej lade en beställning på en 12" iBook i tisdags (13/9). BTO så det kanske tar lite mer tid. 80 gig hdd och int'l english som tillval.

Hmm... det är kanske höst nu så jag kanske inte borde skriva här..

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Min tjej lade en beställning på en 12" iBook i tisdags (13/9). BTO så det kanske tar lite mer tid. 80 gig hdd och int'l english som tillval.

Hmm... det är kanske höst nu så jag kanske inte borde skriva här..

Nu har hon haft sin iBook i lite drygt en vecka och vi har inte märkt av några problem. En riktigt fin liten maskin.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-16 14:53

Får du åka ut och hämta den själv? Det var inte illa.. Men om det blir sådana problem är det ju klart att man får göra undantag. Lycka till och ha det så kul med din nya iBook!

Skulle gärna hämta min på posten faktiskt.
Förlorade närvaro för en hel dag i skolan, och värre är det för de med jobb, man förlorar väl runt 1000:- om dagen när man inte är på jobbet..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-20 17:01

Jo, precis. Annars om man jobbar så kan man ju beställa att ordern ska levereras till jobbet, till skillnd från oss

Har ni fått era datorer nu då, ni som beställde senast?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2005-09-29 23:12

vet inte om det räknas som sommar fortfarande men jag beslöt mig att switcha i förrgår (tisdagen den 27:e). Beställde dock från macoteket.se pga att det blir lättare att fixa med moms därifrån. Får hoppas att de får in några ibooks snart (skulle fått in en leverans den 26:e aug men den har inte kommit än )

Ursprungligen av sajjmon:

vet inte om det räknas som sommar fortfarande men jag beslöt mig att switcha i förrgår (tisdagen den 27:e).

Det är väl inte sommar längre, men det där med sommar syftar bara på vilken modell av iBook vi talar om, dvs den som lanserades nu i sommar. Så den här tråden kan fortsätta att växa fram till nästa modell lanseras!

Ursprungligen av magnur:

En kompis som skulle switcha beställde en iBook 14". Den kom efter ca 2 veckor och efter en veckas användning gick det inte att ladda batteriet. Batteriet gick att ladda i en annan iBook. Han lyckades få dem på Apple att skicka en ny istället för att vänta upp till tre veckor på reparation pga att de saknade reservdelar. Kul start som switcher!

Osis, men skönt att han fick en ny i alla fall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 23:21

En kompis som skulle switcha beställde en iBook 14". Den kom efter ca 2 veckor och efter en veckas användning gick det inte att ladda batteriet. Batteriet gick att ladda i en annan iBook. Han lyckades få dem på Apple att skicka en ny istället för att vänta upp till tre veckor på reparation pga att de saknade reservdelar. Kul start som switcher!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 11:43

Jaha då har man beställt en 12" 1.33/512/40/COMBO och en 1GB Kingston från Dustin, den står och snurrar nere i Eindhoven men det kommer nog nästa vecka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-30 17:49

Jag har switchat nästan helt! Det enda jag gör på PCn är att spela World of Warcraft men det gör jag självklart på iBooken i skolan också, det flyter bättre på PCn när jag är hemma bara! Kan någon nämna några killer-apps som jag bara måste ha? Jag har AdiumX, Smultron, Macstumbler, Snes9x mfl utöver Apples egna program.

Ursprungligen av Toffelmannen:

Kan någon nämna några killer-apps som jag bara måste ha?

Jag är rätt lyrisk över Quicksilver, ge det gärna en chans (man måste tvinga sig till att använda ett tag innan det blir naturligt).

Jag beställde min ibook för drygt en vecka sen. det var mitt första köp från applestore, hade hört attt det brukar ta lite tid. dessutom har det väl varit lite sämre tillgång på iböckerna senaste tiden.
jag beställde precis innan förra helgen och på tisdagen i förra veckan fick jag ett meddelande om att dom godkännt min betalning och byggde beställningen.
och dom räknade leverans tiden med 5 dagar+ 2 till 3 dagar frakt. en lång och hård väntan låg framför mig.

men till min stora lycka när jag starta mail dagen efter så hade dom redan skickat min guldklimp. i fredags knacka värsta bruden på dörren och räkte mig detta underbara paket..

det jag skulle komma fram till var att min dator faktiskt kom till mig betydligt snabbare än applestore hade uppskattat, villket jag inte är helt onöjd med.. jag är lycklig

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-04 04:06

Nu har jag beställt den billigaste ibooken, planen är att köpa till 1GB extra ram samt en 7200rpms hårddisk sen. Nu är det bara väntan kvar :/

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-10-04 05:28

Har haft min iBook nu i ca 4 veckor (min första Mac) - igår beställde jag en till min fru också ...... Hemmet skall macifieras!

Aldrin

  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 22:49

beställde min 30/9 och har fått eta på 6/10 tur det för jag vet inte om jag klarar vänta längre har suttit som på nålar ett bra tag nu
btw det är min första mac en 12" iBOOK 60gb 512mb + ett 1024 från dustin

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-05 03:44

Min är "shipped" sedan igår men ingen status om jag spårar paketet.

PS Jag bor i Trondheim, Norge. ÅÅhh.... kan inte vänta! vill ha den nu!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 16:05

min order dök precis up på tnt någon som råkar veta hur lång tid det tar för dom att köra till sverige
på ett ungefär?

Ursprungligen av P-A:

min order dök precis up på tnt någon som råkar veta hur lång tid det tar för dom att köra till sverige
på ett ungefär?

Det är lite olika. Men kollar du tillbaka i tråden så finns det rätt många "nu finns den på tnt" som sedan följts upp senare med "jaaaaaaa!!! nu har jag fått den!!!". Typ.

  • Medlem
  • Ronneby
  • 2005-10-06 01:22

jaha då går man och väntar... preparing shipment

Ursprungligen av P-A:

min order dök precis up på tnt någon som råkar veta hur lång tid det tar för dom att köra till sverige
på ett ungefär?

Har för mig att TNT har 6-7 arbets dagar på sig att leverera maskinen till dig. Kan gå snabbare beror på var i landet du bor. För mig så tog det 7 dagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-06 02:13

Såhär ser min status ut nu.

05 okt 2005 21:34 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
05 okt 2005 21:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
05 okt 2005 21:03 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
05 okt 2005 19:46 Eindhoven Shipped From Originating Depot
05 okt 2005 14:10 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Mycket kan hända på en dag.....

Nu har man haft sin iBook i 2 månader och den har fungerat klockrent. Enda problemet är att den inte luktar Ny mera

Jäklar vilken låååång tråd detta har blivit.

Ursprungligen av Panic:

Jäklar vilken låååång tråd detta har blivit.

Mm, verkligen! Det trodde jag inte när jag startade den. Eller jag visste förstås att iBook var en populär dator, men inte såhär populär. Kul!

Bevaka tråden