Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MusicNixon:

7 minuter senare har jag beställt 24" 2,8 GHz Extreme och en svart MacBook. Äntligen är beställningen på g igen.

Beräknad avsändning: 14 Sep, 2007
Beräknad leverans: 24 Sep, 2007 - 25 Sep, 2007

Kan ju hoppas att du har mera tur än vad jag har
Du kanske beställde 2.8:orna i rätt tid när dom har börjas "skickas" till Sverige

  • Medlem
  • 2007-09-12 16:48

Beställde nyss en 24" med 2.4GHz, standardutrustad. Hur lång tid har det tagit för er med samma konfiguration? Kan väl tillägga att jag bor i Luleå, brukar ju vara någon extra dag dit.

Hata vänta hursomhelst.

Jag fick besked idag att min dator INTE kommer denna vecka.
Så de blir en vecka till *suckar djupt*

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-09-13 15:32

Frågade vart min dator är!.

Apple svarade och skrev:
"There is severe delays in producing this configuration, and as it stands now this unit will not ship from China until the end of the month.
Sorry about the bad news"

Den jag beställt är en Imac 24" 2.8GHz + 1Tb Hårddisk. Känns lagom roligt att få detta besked idag.

Ursprungligen av Nelson:

Frågade vart min dator är!.

Apple svarade och skrev:
"There is severe delays in producing this configuration, and as it stands now this unit will not ship from China until the end of the month.
Sorry about the bad news"

Den jag beställt är en Imac 24" 2.8GHz + 1Tb Hårddisk. Känns lagom roligt att få detta besked idag.

No shit dude.. Jag har beställt en standard (villsäga utan 1TB). Och den är nu uppe i 1 månad och 1 vecka.. Så livet är SKOJ!!!

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-09-13 17:09

Tror min befinner sig i Holland just nu, ringde Apple och bad dom skynda sig lite, kan inte fortsätta med hemsidorna innan jag fått en riktig dator(sitter just nu vid min gammla macmini kopplad till tv:n) Kvinnan i på andra sidan luren bedyrade då att hon skulle göra allt hon kunde för att fåden att gå med express, vad det nu kan innebära, hoppas jäklar att den är här i början på nästa vecka. Annars blir det till att skjuta upp lite deadlines villket brukar vara "så där" populärt.

Igår äntligen skickades min beställning. La beställningen den 29/8 och den skickades den 13/9 och beräknas vara framme den 24/9. Det är grymt jobbigt att vänta och jag lider med er som fått vänta ännu längre..

Skickar dom alltid med TNT??

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-09-14 19:28

Nu är den påväg, med trådlöst tangentbord och allt. Beställningen bekräftad 2007-08-07 21.45 så jag har väntat jättemånga dagar.

Konstigt att man får vänta, men ibland får man visst även free-of-charge tjänsten iWait fast man inte vil

Hämtade min dator på Macforum idag. 20", 2,4 GHz och 2 GB RAM.

Hittade en extra skärm som passar nästan perfekt till nya iMacen, bättre än Apples egna. Den finns i 20 och 24", och är widescreen. Men jag har inte kollat up vad det är för typ av panel, antagligen TN.

Ursprungligen av zodijackyl:

Hämtade min dator på Macforum idag. 20", 2,4 GHz och 2 GB RAM.

Hittade en extra skärm som passar nästan perfekt till nya iMacen, bättre än Apples egna. Den finns i 20 och 24", och är widescreen. Men jag har inte kollat up vad det är för typ av panel, antagligen TN.

Intressant jag ska själv köpa den nya iMacen, men då jag håller på mycket med bildredegering så vore de yppligt med en extra skärm som är bra. Så du får gärna skriva ner vad du tycker om den, iaf du köper den. Hur blir det om man kopplar in en extra skärm som inte är wide till iMacen?

Ursprungligen av zodijackyl:

Hämtade min dator på Macforum idag. 20", 2,4 GHz och 2 GB RAM.

Hittade en extra skärm som passar nästan perfekt till nya iMacen, bättre än Apples egna. Den finns i 20 och 24", och är widescreen. Men jag har inte kollat up vad det är för typ av panel, antagligen TN.

HP.n är väldigt populär (också av TN-panel precis som imacen's) , men enligt folk som äger både är imacens 20" bättre (även när man kalibrerar 22" eller 24".arn. Mkt orealistiska färger osv !

De nya iMacarna verkar vara populära. Jag lade min beställning den 12 sep, och idag blev det framskjutet. Men jag slängde med en Back-to-school iPod nano också... Men det har troligen inte med förseningen att göra.

Från början:
Beräknat avsändningsdatum: 14 Sep, 2007.
Beräknad leverans: 24 Sep, 2007 - 25 Sep, 2007.

Nu:
Beräknad avsändning: 19 Sep, 2007 - 21 Sep, 2007
Beräknad leverans: 27 Sep, 2007 - 02 Oct, 2007

Edit: Men nu ikväll skickades den och ska enligt uppgift komma den 25 i alla fall.

Senast redigerat 2007-09-15 19:31

HP.n var ju även den glossy tyvär.

Har Apple hämtat inspiration av HP när de designat nya iMac?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-17 03:01

Snarare sin egna iPhone.

Vissa har tur
Man skulle nästan beställa direkt ifrån Apple.

Ursprungligen av acidflash:

Vissa har tur
Man skulle nästan beställa direkt ifrån Apple.

Finns det igentligen någon fördel med att beställa från apple?
(Om man inte ska modifera valen av hårdvaran då såklart) Tänkte kolla om pccity har fått in någon 24" så får man den ju direkt.

Ursprungligen av Viktor.L:

Finns det igentligen någon fördel med att beställa från apple?
(Om man inte ska modifera valen av hårdvaran då såklart) Tänkte kolla om pccity har fått in någon 24" så får man den ju direkt.

Nu när leveranserna kommit igång och nått återförsäljarna finns det kanske ingen fördel men beställer man direkt efter lansering får man alltid datorn snabbast från Applestore. Det kan dröja veckor innan datorerna finns i lager hos ÅF men från Applestore får man datorn på några dagar.

Sen är det nästan alltid lättare utan ett mellanled om man verkligen vill kunna följa sin order. En del ÅF brukar vara måttligt intresserade att svara på frågor om leveransstatus men har man beställt från Applestore kan man alltid trackasera dem för status kring just sin egen order.

Ursprungligen av Viktor.L:

Finns det igentligen någon fördel med att beställa från apple?
(Om man inte ska modifera valen av hårdvaran då såklart) Tänkte kolla om pccity har fått in någon 24" så får man den ju direkt.

Ja, att dom skickar datorn. Det gör dom inte till CTO:s..
Dom ska börja tillverka 2.8:orna till CTO Nästa vecka. Nästan två månader efter att datorn kom ut och man beställde den.

? jag fick min 2.8a för 3 veckor sedan typ.

Ursprungligen av acidflash:

Ja, att dom skickar datorn. Det gör dom inte till CTO:s..
Dom ska börja tillverka 2.8:orna till CTO Nästa vecka. Nästan två månader efter att datorn kom ut och man beställde den.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-09-22 23:52
Ursprungligen av el gringo:

? jag fick min 2.8a för 3 veckor sedan typ.

Men då tog du kanske grund-2.8:an och inte en CTO/BTO?

Ursprungligen av acidflash:

Ja, att dom skickar datorn. Det gör dom inte till CTO:s..
Dom ska börja tillverka 2.8:orna till CTO Nästa vecka. Nästan två månader efter att datorn kom ut och man beställde den.

Det här kan inte stämma?!

Min iMac är som grundmodellen av 24", men med cpun bytt till 2.8ghz, vilket betyder CTO. Den skickades 17.9, och kom till landet (Finland) idag. Leverans borde ske imorgon

Ursprungligen av air:

Det här kan inte stämma?!

Min iMac är som grundmodellen av 24", men med cpun bytt till 2.8ghz, vilket betyder CTO. Den skickades 17.9, och kom till landet (Finland) idag. Leverans borde ske imorgon

Ja anten ljuger han för mig, eller så är det så för han. Men nu kommer min 2.4 på Fredag så nu skiter jag i att vänta

Har beställt från macoteket, den skulle ha kommit för för två veckor sedan, men icke. Dock står det att de har den inne på deras hemsida.

Min befinner sig nu i Stockholm. Tjohoo!

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-09-19 09:41

19 sep 2007 06:03 Malmo Out For Delivery
19 sep 2007 06:03 Malmo Import Received
18 sep 2007 22:33 Liege Euro Hub Consignment Received At Transit Point
18 sep 2007 20:57 Eindhoven Shipped From Originating Depot

FUCK YAAAH!

Skulle fått datorer och iPod idag i två olika försändelser. TNT ringer i alla fall upp när de står utanför dörren och inte kommer in. UPS skickar vykort...:(

Nu får jag hoppas att det klickar med leverans till jobbet imorgon.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-19 18:07

Min imac blev väldigt försenad utav någon oförklarlig anledning, den fastnade i danmark... Tur att jag haft massor att göra så jag inte gått miste om något...

Den lär dyka upp på fredag får man hoppas.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-09-19 20:52

Fy fan villken underbar maskin

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-20 11:53

Lång väntetid när du beställer av Apple premium reseller

Hej

Jag beställde min 24" 2.8GHz (standard konfig 2GB, 500GB) den 23 augusti via en Apple premium reseller. Jag har fortfarande inte fått korrekt leveransdatum. Lev info har varierat.

Den sista infon är att datorn ska monteras i slutet av september i asien och därefter skeppas till mig, troligen runt den 10-15 oktober ska jag få datorn, ca 25 dagar till...

Om jag beställer en ny idag direkt via Apple Store så säger de att den kommer skeppas från asien inom 3 dagar, vilket innebär att jag får den inom cirka 14-17 dagar

Någon annan som har liknande info? Rätt bedrövligt tycker jag...

Bevaka tråden