Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cindori:

Man behöver inte vänta på att den ska släppas i Sverige. Det räcker med att vänta tills det finns tillräckligt available stock, så att arbitraget sjunker för alla Ebay scalpers. Då lär man kunna köpa på Ebay från UK för 300kr överpris istället för 3300kr.
F.ö kommer den inte öka i pris i Sverige gentemot UK, båda applicerar VAT så vet inte hur du tänkte där.

Ursprungligen av zinned:

Priset i tyska butiken ligger på 449 Euro, vilket är strax under 4200 kr. Så jag skulle säga att du betalade 3500 kr för mycket...eller 83% för mycket, om du vill ha det så

Var du har fått det ifrån att den skulle öka i pris när den släpps i sverige vet jag inte, det är hur som helst fel.

Jaja, drabbar ingen fattig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-15 16:46
Ursprungligen av CekariYH:

Jaja, drabbar ingen fattig

Bevisligen inte

Folk väljer sina egna prioriteringar, jag ser ingen större anledning för oss att recensera eller kommentera vad andra väljer att betala såvida inte någon direkt frågar om vi tycker att det är ett rimligt pris eller inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-15 16:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Folk väljer sina egna prioriteringar, jag ser ingen större anledning för oss att recensera eller kommentera vad andra väljer att betala såvida inte någon direkt frågar om vi tycker att det är ett rimligt pris eller inte.

Ja, det är sant...dock mest ett konstaterade av att det var ett häftigt pris.

Jag ska absolut inte raljera mer över det.

Jag inser själv hur sjukt det är att betala mer för den för några månaders tidigare release. Men ett intresse är ett intresse=)

Ursprungligen av kafferast:

Jag inser själv hur sjukt det är att betala mer för den för några månaders tidigare release. Men ett intresse är ett intresse=)

Det är priset man får betala för att vara unik i någon/några månader.

Ursprungligen av grenhall:

Det är priset man får betala för att vara unik i någon/några månader.

Så är det ju absolut. Ett högt pris. Men jag gör det för min egen tillfredsställelse och som en ångestdämpande åtgärd?

Jag lade en order till med lite modifierad adress till Mailboxde i måndags och den ordern ligger kvar, än så länge.
jag såg till så att det är mitt namn som är mottagare hos Mailboxde och sen har jag mitt referensnummer i adressraden istället.
Min första order avbröts i fredags.

Min ligger också kvar, beställde i Söndags. Jag skrev mitt namn under Namn och MailboxDE under "Övrig Adressinformation" samt använde Guest Checkout. Börjar nästan kännas som att den har "godkänts" eftersom mina övriga försök cancellades inom 24h.
Apple Watch SS Milanese, 38 mm
Est. delivery 13-26 Maj

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-16 11:29

Så här ser min info ut :

Den beställdes i måndags och ligger kvar, peppar peppar ta i trä.

Apple ringde mig nyss och berättade att min order som Apple nekade (pga. package forward-företag) i veckan nu hade återaktiverats. Väldigt annorlunda.

Haha wtf. De ringde mig nu också (svenska) och bekräftade att ordern på min "Apple klocka" har mottagits och information om leveranstid kommer skickas ut inom kort.

Detta var alltså min tidigare order till Borderlinx som cancellades.

Tog ni genom England eller Tyskland? Kul för er!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-16 16:59
Ursprungligen av nollnoll:

Apple ringde mig nyss och berättade att min order som Apple nekade (pga. package forward-företag) i veckan nu hade återaktiverats. Väldigt annorlunda.

Exakt samma för mig! Samtal från Apple Irland, snacka om att man blev paff. Dessutom svensktalande (!).

Nu blev jag väldigt förvirrad. Det enda hon lät meddela var att min beställning faktiskt kommer att skickas och inget annat, hon sa att de hade haft något strul där mail hade gått ut som talade om motsatsen men de hade nu i uppgift att ringa runt till alla kunder och meddela att det är felaktigt, klockan kommer att skickas.

Nu är det ju så att jag först gjorde en beställning några minuter efter att den gick att beställa, den gjorde jag via Borderlinx. Efter ett tag så avbröts den ordern och jag la på chans ännu en order med modifierat namn på Borderlinx (skrev "Bord erlin x/D HL" istället). Även denna avbröts ganska snabbt. Sista försöket gjorde jag då med Mailboxde.com, den tyska tjänsten som motsvarar Borderlinx, men då på en Sport-modell istället för SS och den ordern har hittills klarat sig.

Då kommer vi till vad jag nu ser på min sida för beställningsstatus : Tre stycken live ordrar!

Två st AWSS med svart sportband (leverans 12-26 maj)och en AWS med svart sportband (leverans i juni).

What to do...?

Men... Jag är inte uppringd men min order via Borderlinx är återupptagen. Leverans 4-6 veckor
En avbruten, två aktiva ?

Jag kommer att cancellera den som jag beställde via Tyskland (leverans i juni)

Intressant historia detta. Jag begriper inte mycket.

Ursprungligen av zinned:

Då kommer vi till vad jag nu ser på min sida för beställningsstatus : Tre stycken live ordrar!

What to do...?

Du bör cancella minst en omgående då det är max 2 antal per person och folk har fått rubbet cancellat av Apple när de försökt överskrida gränsen.

Superknasigt. Att de helt plötsligt godkänner såna ordrar?

Det är bara att citera trissreklamen: Plötsligt händer det!

Men jag fattar ingenting. Dessutom så återställs den unsprungliga kötiden också...

När ringde Apple? Nu?

Stenkoll hos Apple verkar det som, hoppas ni som beställt tidigt behåller er plats.

Kanske Apple märkte att när man cancellerade alla Borderlinx-ordrar att man skulle ha massa klockor på hyllan helt plötsligt och gör en 180-gradare.

Låter nästan för bra för att vara sant, undrar när jag får mitt samtal? Min första order hade ju maj 12-26 som lev datum vilket låter bättre än juni som min sista order har.

Någon som har numret kvar dom blev uppringda ifrån så man inte screenar bort det på jobbet som ett nasarsamtal... Riktnummer Irland?

1:an och 2:an borderlinx fortfarande nekade och 3:anpå mailboxde fortfarande aktiv.

Kan det vara så att dom går i turordning och aktiverar folks nekade orders? Ni som fått era order aktiverade igen när placerade ni dom?

Lanseringsdagen.

00 353 (21) 238 0596

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-16 18:01

Sjukt skumt att de gjort en 180 graders men kan bara grattulera alla som nu får sin klocka! Very strange but well done Apple

Shit, jag som inte svarade när det ringde.

Men nu när jag kollar ordern så är den återaktiverad, vågar man abeställa tysklandsklockan då tro?

Ursprungligen av simulacra:

Shit, jag som inte svarade när det ringde

Hur ser det ut på din ordersida då?

Ursprungligen av kafferast:

Hur ser det ut på din ordersida då?

Borderlinxordern är aktiv, men jag vet ju inte om de avbeställer ordrar där folk inte svarat, ringer jag Apples kundtjänst nu så kommer jag till Apple travel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-16 18:27
Ursprungligen av keptang:

Stenkoll hos Apple verkar det som, hoppas ni som beställt tidigt behåller er plats.

Kanske Apple märkte att när man cancellerade alla Borderlinx-ordrar att man skulle ha massa klockor på hyllan helt plötsligt och gör en 180-gradare.

Jag har fått leveransdatum på mina två som är samma som när jag la dem, dvs 12-26 maj

Ursprungligen av simulacra:

Shit, jag som inte svarade när det ringde.

Men nu när jag kollar ordern så är den återaktiverad, vågar man abeställa tysklandsklockan då tro?

Jag har gjort det, då jag här i tråden blev påmind om det jag läst tidigare...att det har skett att de har avbrutit alla ordrar för kunder som beställt fler än två. Även om allt skulle skita sig så hade jag "Juni" på klockan från tyskland och det leveransdatumet gäller ju om man beställer nu också...

Ursprungligen av zinned:

Jag har gjort det, då jag här i tråden blev påmind om det jag läst tidigare...att det har skett att de har avbrutit alla ordrar för kunder som beställt fler än två. Även om allt skulle skita sig så hade jag "Juni" på klockan från tyskland och det leveransdatumet gäller ju om man beställer nu också...

Jag har gjort samma sak, men jag hade bara 2 ordrar aktiva, en till blinx och en till mailboxde men tyskklockan är avbeställd nu eftersom som du säger att man får vänta förbaskat länge oavsett om man beställer nu.

Jag kom till slut fram till Apples kundtjänst och de ville mkt riktigt ringa för att infoerma att ordern återaktiverats.

Bevaka tråden