Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-08-18 23:39

Låter som sophämtningsföretaget jag ringde härom dagen. Två före i kö. Tog 12 minuter och till slut hamnade jag inte ens hos kundtjänst, utan hos en vågoperatör som trodde jag var transportledare när jag ringde. Vissa företag har ständig fikapaus.

Ursprungligen av planB:

Bolaget i fråga har tusen anställda i Sverige. Det är troligen EN person som sitter i kundtjänst. När jag ringde fick jag svaret att det var EN person före mig i kön och jag väntade i tio minuter.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-08-16 01:40

FreeNAS + NFS = konstanta krasher. Snart byter jag ut den "lösningen".
Samt, en switch passade tydligen på att dö idag med.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-08-16 13:00

Jag börjar bli trött på den här typen av artiklar: ValueWalk - Is Apple Becoming Redundant & Boring To Consumers?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-16 21:24

Låter värre än Bredband2, där satt jag i en halvtimma som först i kön. Den som svarade sedan sa att det fanns flera köer, så siffran stämde inte...???

Blandade en ny omgång müssli o hällde vitlökspulver istället för ingefära i blandningen...skopade bort det mesta men vitlökssmaken blev kvar så jag fick kassera hela blandningen o börja om...suck

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Blandade en ny omgång müssli o hällde vitlökspulver istället för ingefära i blandningen...skopade bort det mesta men vitlökssmaken blev kvar så jag fick kassera hela blandningen o börja om...suck

Föra julafton morgonen så hällde jag grillkrydda på gröten istället för kanel UTAN
att jag märkte det innan jag tagit en mun full med gröt, mjölk å grillkrydda ...
inte ett trevligt sätt att börja julafton på ..

Ursprungligen av gotfredsen:

Föra julafton morgonen så hällde jag grillkrydda på gröten istället för kanel UTAN
att jag märkte det innan jag tagit en mun full med gröt, mjölk å grillkrydda ...
inte ett trevligt sätt att börja julafton på ..

Kunde varit värre. Min fd svärfar hällde saftsås i julölen.

  • Medlem
  • 2012-08-20 09:48

Och dagens tistel går till Bose som hänvisar kunderna tillbaka till respektive återförsäljare om de får fel på Bose egna produkter. Trodde man kunde förvänta sig mer av ett "kvalitetsmärke".

  • Medlem
  • 2012-08-20 15:26

1. Arbetsbelysningen på bilen hade stått på under helgen = heldöd. Den gick inte att dra igång så var tvungen att leta upp nå startkablar.
2. Letade efter ett fel i 3h under förmiddagen ute på fältet, när det visade sig vara ett centralt fel som varit sen i fredags utan att nån har meddelat mig.
3. Blivit förkyld.

  • Medlem
  • 2012-08-20 19:28

Var inte ledsen. Om en vecka är det måndag igen. –Ny vecka, nytt helvete.

Ursprungligen av Swift:

1. Arbetsbelysningen på bilen hade stått på under helgen = heldöd. Den gick inte att dra igång så var tvungen att leta upp nå startkablar.
2. Letade efter ett fel i 3h under förmiddagen ute på fältet, när det visade sig vara ett centralt fel som varit sen i fredags utan att nån har meddelat mig.
3. Blivit förkyld.

  • Medlem
  • 2012-08-25 21:48

Förkylningen från helvetet har slagit till. Feberfrossa, totalt sänkt och halsen är lika len och fin som en bandsåg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-26 08:49
Ursprungligen av Dalle:

Förkylningen från helvetet har slagit till. Feberfrossa, totalt sänkt och halsen är lika len och fin som en bandsåg.

Trist, krya på dig.

  • Medlem
  • 2012-08-26 18:47
Ursprungligen av stile:

Trist, krya på dig.

Tack, har jagat folk som en galning i dag som kanske kunde tänka sig att byta ett par skift med mig så jag hinner piggna på mig. Men det var tvärkört. Så nu blir det en mer eller mindre förnedrande sorti när man tvingas sjukskriva sig de sista passen. (Troligtvis)

Drack visst lite för mycket igår. Ont i huvudet. Dumt.

återkoppling på tråden - missuppfattningar vi vill rätta till. Någon har skannat 20 handritade teckningar och sedan klistrat in dem i Illustrator och sparat dem i färgläge RGB... Nu sitter jag här och ska göra en sv/v PDF. Kan inte öppna dem i photoshop och göra dem sv/v för jag vet inte vilken upplösning jag ska rastrera dem i. Kan inte göra dem sv/v i Ilulstrator. I Indesign hittar jag inget sätt att tvinga en PDF till Sv/v. Att köra ut en separation på bara svartplåt till PS fil ger ju usel svärta då RGB brukar bli CMY och lite svart.
I tron om att teckningar ska var Illustrator - vilket är sant så länge den från början är ritad i programmet - så har någon skapat lite snajdigt merarbetet för mig här....
/m

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-08-28 18:22

Har ganska nyligen skaffat telefonparkering i Göteborg (som jag sköter ultra-smidigt via App i Iphonen) och fick se att Göteborgs kommun sagt upp avtalet fr.o.m. 1/11 2012 för att de håller på att upphandla ett eget system som blir försenat med överklaganden och skit...

Jag hatar att förskottsbetala parkering. Jag vet inte hur mycket pengar jag lagt ut i onödan på att behöva gissa hur länge man skall parkera...

  • Medlem
  • 2012-08-29 06:43

Fjärde dagen i rad med feber, och hosta så jag ibland funderar på om jag har KOL.

Känner mig nästan på samma sätt. Hostar så att det känns som att vänster öga ska hoppa ut... (slipper dock feber - har bara hosta)

Gick rakt i fällan. Fick ett mail om att mitt AppleID lösenord var tillfälligt stoppat. Klickade på länken för att återbekräfta lösenordet... Och insåg inte att det var en scam.

Nu har jag ändrat alla mina AppleIdlösenord...

Grr.. Klantigt!

Ouch!

Det var ganska snyggt gjort men om jag bara hade varit vaken så hade jag sett alla tecken som... (Det är ju så fruktansvärt uppenbart...)

Men nu har jag spärrat kreditkortet för intenetköp/utlandsköp och ändrat lösenorden. Är också glad över att det inte var mitt "stora" appleid som avslöjades utan bara ett temporärt. OCH att jag stannade vid att lämna ut lösenordet - jag matade aldrig in kontokortsuppgifterna.

Men det berodde nog mest på att jag inte hade dem i närheten just då.

]http://www.dn.se/ekonomi/australiens-rikaste-person-laxar-upp-sina-landsman

Att bli rik är inte svårt, tycker Gina Rinehart. I en kolumn i tidningen Australian Resources and Investment skriver hon att de som är avundsjuka på människor med mycket pengar borde sluta klaga och i stället jobba hårdare och lägga mindre tid på att dricka, röka och umgås.

Det är ju ett bra tips, men det bästa är nog...

"Det är inget monopol på att bli miljonär", skriver Gina Rinehart som själv ärvde ett av världens största företag, gruvbolaget Hancock Prospecting, av sin far 1992.

Hur vore det med lite självinsikt?

Sant är ju iofs att de fattigaste är de som röker och super mest.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-01 23:02

Allt blir mer uppenbart när det drabbar de fattigaste. Sjukdomar, missbruk, missöden. Har man pengar finns det alltid någon som mer än gärna hjälper till, antingen frivilligt eller för att du köpt tjänsten = din situation ser inte lika illa ut.

Ursprungligen av Goflorp:

Sant är ju iofs att de fattigaste är de som röker och super mest.

Ursprungligen av Goflorp:

Sant är ju iofs att de fattigaste är de som röker och super mest.

De är i alla fall flest:)

Förkylning som gick över men senare satte sig som inflammation i 2 nerver så nu har man tandverk som bultar i skallen.
Göra något åt saken kan inte tandläkaren göra heller då inflammationen måste gå ner.

10 dagars penicillin kur och huvuvdärks-tabletter på det.
Nästa tandläkartid den 28 september.

Snälla, döda mig NU.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-01 23:58

10-åriga sonen bad mig installera ett par Mods till Mindcraft i Windowsmiljö

Men fy för den lede...!! I sökandet efter rätt ModLoader och x antal Mods blir erbjuden att ladda ned allsköns skit med malware och inser hur lycklig jag själv är att numer bara köra OSX. Att jag sedan nästan gick bet på att navigera alla hopplösa folderstrukturer, flytta runt exe/jar-filer i Explorer och ducka för felmeddelanden visar bara hur skönt det är att ha lämnat den miljön bakom mig.

Förr gick jag igång på sådana utmaningar men jag börjar väl bli till åren kommen...

Ursprungligen av FreddeB:

10-åriga sonen bad mig installera ett par Mods till Mindcraft i Windowsmiljö

Men fy för den lede...!! I sökandet efter rätt ModLoader och x antal Mods blir erbjuden att ladda ned allsköns skit med malware och inser hur lycklig jag själv är att numer bara köra OSX. Att jag sedan nästan gick bet på att navigera alla hopplösa folderstrukturer, flytta runt exe/jar-filer i Explorer och ducka för felmeddelanden visar bara hur skönt det är att ha lämnat den miljön bakom mig.

Förr gick jag igång på sådana utmaningar men jag börjar väl bli till åren kommen...

För info så är det precis lika jävligt att installera mods till minecraft i OSX.
Ja, förutom malware då.

Timmar som går åt av lektionstid för att argumentera för the obvious... har noll i tålamod idag.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-09-11 12:34

Att FreeNAS/FreeBSD inte spelar helt jämnt med Hyper-V 2012 ännu >_<

Bevaka tråden