Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-07-25 00:37
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Samma sak där, spelar bara toppen av isberget.

Jag snackade med Roffe Arsenius för några år sedan och frågade varför de alltid spelade samma två eller tre låtar från en artist, och svaret var att om de skulle spela något som folk inte kände igen skulle de inte stanna vid kanalen utan ratta vidare.

Samma sak med Bandit, spelar de KISS så spelar de en av en handful låtar "Rock and roll all nite" mest av alla, men skulle fegisarna våga spela en låt från The Elder? Knappast!!

På jobbet har vi en engelsk radiokanal (via webben) "Absolut Radio" och de kör bara samma jävla låtar hela tiden, dag ut och dag in, men de försöker lura lyssnarna att de har en "no repeat guarantee" där de inte spelar samma låt två gånger under arbetsdagen (startar 9.00, slutar 17.00), men vad de gör är att de spelar exempelvis Gotye 08:55, en gång under dagen och sedan 17:05. Detta har de nu gjort sedan låten kom ut. (helt ok låt, men jag har hört den 5000 gånger och spyr nu på skiten).

Nej, mentaliteten i låtvalet är så förnedrande att jag skulle aldrig själv välja att lyssna på en radiostation som gör detta. (det är inte jag som bestämmer om radion på jobbet).

Jo, det har du lite rätt i att det ofta känns som ett evighetsband som rullar på dag och natt.

Ska jag vara ärlig så har jag alla mina låtar i iPhonen och kör via den när jag inte är hemma, även i bilen och på jobbet... fast på jobbet kör jag ibland via Nanon som har samma låtar nu, då jag konverterat ned dom så alla får plats.

Ursprungligen av LaHe:

Finns ju andra kanaler än SRT att lyssna på?
Gamla favoriter Bandit rock mm mm

God tanke men jag tror att de kommersiella kanalerna är repetionsmaskiner i ännu högre grad än SR,

  • Avstängd
  • 2012-07-25 10:53
Ursprungligen av BlackSmp:

God tanke men jag tror att de kommersiella kanalerna är repetionsmaskiner i ännu högre grad än SR,

Det är nog sant men SRT spelar inte musik 24/7

Ursprungligen av LaHe:

Finns ju andra kanaler än SRT att lyssna på?
Gamla favoriter Bandit rock mm mm

Jag tycker Tom Petty's text summerar den tragiska situationen bäst

The Last DJ by Tom Petty And The Heartbreakers on Spotify

  • Avstängd
  • 2012-07-26 15:04
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Jag tycker Tom Petty's text summerar den tragiska situationen bäst

The Last DJ by Tom Petty And The Heartbreakers on Spotify

Du måste vara sur annars raderas inlägget enl. regel 1.6

<- sur min

Ursprungligen av LaHe:

Du måste vara sur annars raderas inlägget enl. regel 1.6

offtopic:
Det är lite "högre i tak" i Loungen, så regel 1.6 tillämpas nog inte lika hårt här.

ontopic:
Jag blir sur för att alldeles för många reagerar alldeles för starkt på att de har blivit modererade.
(för jag förmodar att det är en moderering som är orsaken till att du kommer med en sådan pik mot forumreglerna)

  • Avstängd
  • 2012-07-26 15:21
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

offtopic:
Det är lite "högre i tak" i Loungen, så regel 1.6 tillämpas nog inte lika hårt här.

ontopic:
Jag blir sur för att alldeles för många reagerar alldeles för starkt på att de har blivit modererade.
(för jag förmodar att det är en moderering som är orsaken till att du kommer med en sådan pik mot forumreglerna)

Helt riktigt förmodat och med hänvisning till 1.6 utan ytterligare godtagbar förklaring.

Ursprungligen av LaHe:

Helt riktigt förmodat och med hänvisning till 1.6 utan ytterligare godtagbar förklaring.

Då säger jag:
- Acceptera modereringen och gå vidare.
- Det behövs ingen närmare förklaring. En hänvisning till en forumregel räcker.
- Och om man inte håller med, så tar man en diskussion med den aktuella moderatorn. Att i stället välja den här vägen, och börja skriva inlägg med pikar om forumreglerna, är bara barnsligt.

När man skriver så många inlägg som du gör, så är det väl ganska lätt att det slinker in några "nonsens-inlägg" också, som inte tillför ett dugg till tråden. Om några av dessa inlägg blir raderade med hänvisning till regel 1:6 så är det inte hela världen.

Och för att vara lite ontopic här, så upprepar jag:
- Jag blir sur för att alldeles för många reagerar alldeles för starkt på att de har blivit modererade.

Senast redigerat 2012-07-26 15:44
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-26 16:49
Ursprungligen av LaHe:

Du måste vara sur annars raderas inlägget enl. regel 1.6

<- sur min

Ytterligare en anledning att inte använda Spotifyskräpet. När jag klickar på din länk får jag upp "Your country does not match the one set up in your profile". Tack för det.

Ursprungligen av LaHe:

Du måste vara sur annars raderas inlägget enl. regel 1.6

Att jag anser radiosituationen vara tragisk så är väl detta bästa tråden. Att jag sedan blir glad av att lyssna på Tom Petty är en helt annan sak...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-24 16:16

Bara att gratulera att hon valt bort att tjäna pengar på sin musik

Hade det varit en artist jag gillar hade jag kanske blivit lite sur att jag inte kan köpa skivan i hårdvara eftersom det är så jag köper all musik jag lyssnar på.

  • Avstängd
  • 2012-07-24 17:48
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Hade det varit en artist jag gillar hade jag kanske blivit lite sur att jag inte kan köpa skivan i hårdvara eftersom det är så jag köper all musik jag lyssnar på.

Köper hellre nerladdningsbar i bra kvalitet pga av fysisk utrymmesbrist... och enkelheten
Fast blir också sur om man inte hittar nått man vill ha i något av formaten... vill ju inte bli "tvingad" att ful-ladda :-/
...för antar att man inte kan ha musik man gillar "för evigt" i tex Spotify?

Ursprungligen av LaHe:

...för antar att man inte kan ha musik man gillar "för evigt" i tex Spotify?

Det är en av anledningarna jag inte gillar det nya sättet att konsumera musik/video, då någon annan styr över hur jag kan göra i framtiden.

Om folk anser att musik är färskvara så är det nog inte lönt att diskutera mer med mej...

  • Avstängd
  • 2012-07-24 18:09
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Det är en av anledningarna jag inte gillar det nya sättet att konsumera musik/video, då någon annan styr över hur jag kan göra i framtiden.

Om folk anser att musik är färskvara så är det nog inte lönt att diskutera mer med mej...

Nja, tex ITunes är bra för mig iaf och med backupper på dom är det ju ingen fara att dom försvinner och skulle det nu bli att skyddet skulle göra dom oanvändbara i framtiden går det nog att ful-fixa om man skulle känna sig tvingad till det... men händer nog inte under dom åren jag har kvar sas
Har massor av min gamla 60-tals, och framåt, låtar kvar, men håller på att, i mån av råd, byta ut dom mot elektroniska versioner.

HD film däremot köper jag helst en fysisk skiva av...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Hade det varit en artist jag gillar hade jag kanske blivit lite sur att jag inte kan köpa skivan i hårdvara eftersom det är så jag köper all musik jag lyssnar på.

Du menar som till exempe The Chocolate Invasion, The Slaughterhouse och de andra NPGMC-skivorna som aldrig släpptes i fysiskt format? Jag är i alla fall sur att det inte går att fixa de skivorna legalt.

Ursprungligen av Capeman:

Du menar som till exempe The Chocolate Invasion, The Slaughterhouse och de andra NPGMC-skivorna som aldrig släpptes i fysiskt format? Jag är i alla fall sur att det inte går att fixa de skivorna legalt.

Legaliteten har inte så mycket med saken att göra IMO, för mej är det mest ljudkvalitén på alla Prince/TAFKAP bootlegs. Tror inte His Highness bryr sej lika mycket som t.ex. Marriah Carrey och Celine Dion gör...

Men visst, en fysisk skiva med omslag hade varit suveränt.

Melissa Horn, where are all the good pajkasters when u need them liksom....

Gösta Linderholm, Melissa Horn och Tomas Ledin lagda i maffiastaket, ipöttade väst om Vinga....

Jag blev lite sur när jag insåg att den här tråden får dubbelt så många inlägg per dag som glad-tråden.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-24 23:00
Ursprungligen av biberu:

Jag blev lite sur när jag insåg att den här tråden får dubbelt så många inlägg per dag som glad-tråden.

Vi OS X-are är vana med att vara glada. Att vara sur hör till undantaget, därav frustrationstråden.

  • Avstängd
  • 2012-07-24 23:34
Ursprungligen av biberu:

Jag blev lite sur när jag insåg att den här tråden får dubbelt så många inlägg per dag som glad-tråden.

Är väl bara så att när man är sur vill man få det ur sig, med att tex skriva om det, mer än när man är glad?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 10:57

Jag tycker att webbkanalen SR Världen är väldigt lyssnansvärd.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 11:04
Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker att webbkanalen SR Världen är väldigt lyssnansvärd.

Aldrig lyssnat på, är det en musik eller pratkanal eller blandat?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 11:09
Ursprungligen av LaHe:

Aldrig lyssnat på, är det en musik eller pratkanal eller blandat?

Inget prat alls. Musik från hela världen, ny och äldre. Dygnet runt och svängigt som phan för det mesta.
Inget för den som vill höra tuggummipop eller skvalmusik.
P2 Världen heter kanalen numera.

P2 Världen | Sveriges Radio

  • Avstängd
  • 2012-07-25 12:08
Ursprungligen av Konrad:

Inget prat alls. Musik från hela världen, ny och äldre. Dygnet runt och svängigt som phan för det mesta.
Inget för den som vill höra tuggummipop eller skvalmusik.
P2 Världen heter kanalen numera.

P2 Världen | Sveriges Radio

Tackar, så var den inlagd i TuneIn och Radioshift, fast där låg den med gamla namnet SR Världen

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-07-26 16:01

Min externa SSD-hårddisk för TimeMachine-backup har dött den bleka döden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-26 16:03
Ursprungligen av Mija:

Min externa SSD-hårddisk för TimeMachine-backup har dött den bleka döden.

Det lät lyxigt att ha en extern SSD för TM-backup

Tråkigt att den inte längre vill vara med och leka dock, kanske faller inom garantin?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-07-26 18:20
Ursprungligen av zinned:

Det lät lyxigt att ha en extern SSD för TM-backup

Tråkigt att den inte längre vill vara med och leka dock, kanske faller inom garantin?

Den var inte så lyxig, en liten trött Intel X25 på 160GB i en billig Icybox Firewire-låda. Ganska precis över treårsgarantitiden, det kan man ju också bli lite sur över

Ursprungligen av Mija:

Min externa SSD-hårddisk för TimeMachine-backup har dött den bleka döden.

Du kan alltid lämna in den för gratis koll hos Mark Data Recovery Sweden - rädda data Ã¥terställer Raid krasch hÃ¥rddisk recovery

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-07-30 20:08

Tjaa, vill man hitta något negativt om Apple så går det ju alltid...

Apple Inc. (NASDAQ:AAPL)’s new Ads Seems Unscrupulous for Mac Users

Bevaka tråden