Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Denna jävla bakfylla! Varför kan inte bakfyllan vara lika rolig som festen?
VARFÖR!?

Ursprungligen av PeeMaN:

Denna jävla bakfylla! Varför kan inte bakfyllan vara lika rolig som festen?
VARFÖR!?

Gin och Yang......

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-10-24 18:08

Polisen: "Rottweilern frisk men ouppfostrad" - Göteborg - www.gp.se

Om jag fick bestämma: ett skott i nacken.

Hunden alltså, inte ägaren.

Så hata mig då...

Ursprungligen av planB:

Polisen: "Rottweilern frisk men ouppfostrad" - Göteborg - www.gp.se

Om jag fick bestämma: ett skott i nacken.

Hunden alltså, inte ägaren.

Så hata mig då...

Det största problemet är följande:

"Innan februari ska hundägaren därför ha genomgått en dressyr- och lydnadskurs och intyga att hon fått ordning på sin rottweiler."
Om hundägaren inte har ordning på sin hund nu, och tycker att det fungerar.. Hur mycket betyder då det där framtid intygandet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-24 22:26

Fast det är ju ägaren som har gjort fel. Så det är väl han som ska ha nackskott.
Hunden ska ju inte lida för att ha fått en inkompetent ägare.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-10-25 10:54
Ursprungligen av kenjon:

Fast det är ju ägaren som har gjort fel. Så det är väl han som ska ha nackskott.
Hunden ska ju inte lida för att ha fått en inkompetent ägare.

Ja, vi får väl se hur det blir i framtiden.

När jag undervisade i etik brukade jag för mina studenter, som ur djurrättsiver hävdade att djuren vara lika mycket värda som människor, ställa den hypotetiska frågan: "Om en bilförare och en älg blivit lika svårt skadade i en olycka och det bara finns en plats i ambulansen, vem skall man köra till sjukhuset? Älgen eller föraren?".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-24 22:34

kenjon! Du har rätt med avseende på vem som ska ha nackskottet!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-10-25 21:50

Haft denna förbannade huvudvärk sedan i Söndags, börjar tröttna på det :/
tabeltterna som läkaren gav hjälper inte så mycket heller, så det blir till att kolla efter starkare snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-28 12:35

ARGH! En flaska med avkalkningmedel har läckt i min hall, trägolvet uppskattade verkligen det…

Note to self: keeping things in plastic bags is not safe.

Ursprungligen av Erik.dv:

ARGH! En flaska med avkalkningmedel har läckt i min hall, trägolvet uppskattade verkligen det…

Note to self: keeping things in plastic bags is not safe.

Eller som när frugan lade in två flaskor vin i baksätet på bilen och tyckte att det luktade. En botten hade gått sönder. Trots allt tur att det var vitt vin...

  • Medlem
  • 2012-10-28 16:36

Blev inringd till jobbet klockan 10 idag, och missade därmed Indiens GP.

Ursprungligen av Dalle:

Blev inringd till jobbet klockan 10 idag, och missade därmed Indiens GP.

Ogillas.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-29 20:43

Samma skit fortfarande med dessa tingestar:
Apple, Y U no fix this?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-04 14:44

Trelleborg åkte ur Superettan igår...

Känner mig arg, ledsen, besviken och lurad...

Ekonomin ser mörk ut och kontrakten med alla spelarna bröts iom degraderingen. Kan inte se att TFF kommer att spela elitfotboll inom överskådlig framtid. Har fan ont i magen idag.

Längtar tillbaka till 90-talet när TFF satte skräck i både svenska och utländska klubbar. Som TFF-supporter kommer jag aldrig att glömma matcherna mot Blackburn och Lazio hösten 1994.

Ursprungligen av AndyK:

Trelleborg åkte ur Superettan igår...

Känner mig arg, ledsen, besviken och lurad...

Ekonomin ser mörk ut och kontrakten med alla spelarna bröts iom degraderingen. Kan inte se att TFF kommer att spela elitfotboll inom överskådlig framtid. Har fan ont i magen idag.

Längtar tillbaka till 90-talet när TFF satte skräck i både svenska och utländska klubbar. Som TFF-supporter kommer jag aldrig att glömma matcherna mot Blackburn och Lazio hösten 1994.

Ursprungligen av zinned:

Lia gytt att se skiten åka ur, det ska ni ha.

Kommer ihåg era reklamskyltar i Malmö från 1999...."Allsvenskan 30 km".

Skit ska skit ha. Skitet åkte längre ner.

Karma.

Det är fotboll. En hoper vuxna män jagar en boll.
Så fort jag har blivit diktator ska jag:
1. Förbjuda all kommersiell sport. Sport får man hålla på med på sin fritid.
2. Förbjuda all försäljning av inträdesbiljetter till sportevenemang.
3. Förbjuda all rapportering kring sport i media, utom i specialkanaler och specialtidningar.
4. Dessutom förbjuda all form av dansbandsmusik. Dödsstraff på att ens medge att man tycker om skiten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-04 22:57

Lia gytt att se skiten åka ur, det ska ni ha.

Kommer ihåg era reklamskyltar i Malmö från 1999...."Allsvenskan 30 km".

Skit ska skit ha. Skitet åkte längre ner.

Karma.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-05 09:06

Snacka om att vara långsint... Några små oskyldiga skyltar för 12 år sen (det var faktiskt 2000, babyblått åkte ju ur 1999), jösses...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-05 11:46
Ursprungligen av AndyK:

Snacka om att vara långsint... Några små oskyldiga skyltar för 12 år sen (det var faktiskt 2000, babyblått åkte ju ur 1999), jösses...

Det handlar inte om att vara långsint. Det är bara det att det är kul att nu se er åka ur Superettan, med tanke på hur flabbiga ni var 1999/2000.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-11-05 10:49
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-05 13:11

Vi har kanske varit "flabbiga" en gång.
Babyblå är alltid "flabbiga", vinner ni är ni bäst i världen, förlorar ni är det alltid någon annans (domarens, vaktmästarens, etc...) fel, för ni tror ju fortfarande att ni är bäst i världen. Självinsikt har aldrig varit en babyblås styrka.

Höstförkylningen kom som ett oönskat brev på posten. Missade därför årets sista club Bachata (latinsk dansklubb). Nu håller jag mig inne några dagar. Den enda ljuspunkten är att det är ruggigt gråväder ute så jag har inget emot att vara inne

  • Medlem
  • 2012-11-06 14:22

Fy fan för chefer med noll verklighetsuppfattning och som vill spara 2,50 (typ) på försämrade förutsättningar att klara av jobbet på "golvet", långt ifrån kontorsfolkets skyddade verkstad!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-11-06 22:36

Vad jag är trött på upplåsningstramset med Iphones... Frun har tagit över en 3GS från släkting och nu är det samma meck med att trigga upplåsningen i Itunes som jag själv hade för två år sedan. Aldrig mer en operatörslåst telefon.

Ursprungligen av planB:

Vad jag är trött på upplåsningstramset med Iphones... Frun har tagit över en 3GS från släkting och nu är det samma meck med att trigga upplåsningen i Itunes som jag själv hade för två år sedan. Aldrig mer en operatörslåst telefon.

Fungerar iaf bättre med iPhones än med de flesta andra lurar då upplåsningen kommer till iTunes

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-11-07 10:10
Ursprungligen av barbapappa_86:

Fungerar iaf bättre med iPhones än med de flesta andra lurar då upplåsningen kommer till iTunes

Jag vet inte hur det är med andra telefoner. Att aldrig veta säkert när och hur det händer, är frustrerande likafullt.

Varför kan det inte bara vara en kod man matar in i telefonen så - ZAPP - är den upplåst? varför skall det gå genom servrar och skit?

Ursprungligen av planB:

Jag vet inte hur det är med andra telefoner. Att aldrig veta säkert när och hur det händer, är frustrerande likafullt.

Varför kan det inte bara vara en kod man matar in i telefonen så - ZAPP - är den upplåst? varför skall det gå genom servrar och skit?

Vanligtvis så får man en kod - skickad via post. Det tar ca en vecka från beställning till att man har den i handen. Därför föredrar jag Apples lösning, men jag förstår att det verkar krångligt när det inte fungerar..

Tråkigt stämning på jobbet idag när minst 200 kommer försvinna.

Ursprungligen av PeeMaN:

Tråkigt stämning på jobbet idag när minst 200 kommer försvinna.

Ogillas!

Ursprungligen av PeeMaN:

Tråkigt stämning på jobbet idag när minst 200 kommer försvinna.

Tre Korvar? Tråkigt.

Ursprungligen av johan_tanying:

Tre Korvar? Tråkigt.

Jao, vet dock inte riktigt hur det ser ut för min del. Hoppas få lite mer klarhet de närmsta dagarna.

Bevaka tråden