Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-08-26 21:44

Är på semester i Stockholm. Gjort ett besök söder om Södertälje och är på väg till Sollentuna. Har syrrans p-plats på GPSn som slutmål. De gånger jag inte litat på gps:n har det barkat åt helvete, så jag bestämmer mig för att följa manicken utan krusiduller.

Blir lite förvånad när jag blir ombedd att köra av E4:an och ta Södetäljevägen(?) istället, men sagt är sagt, gps:n bestämmer. Jag hamnar i den värsta bilkön som jag upplevt, efter 20 min börjar bilen varna för hög temperatur på kylvattnet och att jag ska stanna omedelbart! Hittar ett ställe att stanna på söder om Årstadal. Blir stående en dryg timme innan köerna lättar och kyltempen gått ner till normal nivå.

Nåväl, på väg igen, med max värme och fläktarna maxade. Allt går bra tills jag inser att jag är i fel fil och hamnar på Hornsgatan. Gick bra att köra runt ett kvarter och tillbaka till den sat*ns gps:ns körrutt. Anländer till slut till parkeringen ca 2 timmar senare än vad som utlovades av gps:n.

Syrrans enda kommentar var: Va fan hade du på söder att göra? Tänk själv nästa gång.

Ursprungligen av MacJake:

Är på semester i Stockholm. Gjort ett besök söder om Södertälje och är på väg till Sollentuna. Har syrrans p-plats på GPSn som slutmål. De gånger jag inte litat på gps:n har det barkat åt helvete, så jag bestämmer mig för att följa manicken utan krusiduller.

Blir lite förvånad när jag blir ombedd att köra av E4:an och ta Södetäljevägen(?) istället, men sagt är sagt, gps:n bestämmer. Jag hamnar i den värsta bilkön som jag upplevt, efter 20 min börjar bilen varna för hög temperatur på kylvattnet och att jag ska stanna omedelbart! Hittar ett ställe att stanna på söder om Årstadal. Blir stående en dryg timme innan köerna lättar och kyltempen gått ner till normal nivå.

Nåväl, på väg igen, med max värme och fläktarna maxade. Allt går bra tills jag inser att jag är i fel fil och hamnar på Hornsgatan. Gick bra att köra runt ett kvarter och tillbaka till den sat*ns gps:ns körrutt. Anländer till slut till parkeringen ca 2 timmar senare än vad som utlovades av gps:n.

Syrrans enda kommentar var: Va fan hade du på söder att göra? Tänk själv nästa gång.

"Hemligheten" med att köra i storstäder är att man måste fatta skyltnigen med delmål och områden.

När min frus vänner från skogen i skene/Kinna kommer hit är de livrädda i trafiken. De svettas innan Tingstadstunneln....
De ringer för att man skall tala om för dem i vilken fil de skall ligga.

Om man lär sig köra på Centrum, Hisingen/Hamnar, Hamnar, genom Lundbytunneln och svänger av Biskopsgården så går det bra.
Blinkar man i tid blir man insläppt i filerna...

Men, alla envisas med att nerför kallebäcksbacken skall man ligga i VÄNSTERFILEN, sedan ner mot tunneln i TREDJE filen, väl framme vid tuneln skall man lägga sig så långt vänster, ute ur tunneln kan man ligga i vilken fil som helst och in i Lundbytunneln skall man hålla högerfilen...Oj, där kommer stora bilar, fort fort ... och lilla jag får inte plats, man vågar inte ta plats.

Klart det blir en jäkla soppa.

Det här lär de en när man tar körkort, direkt efter är all denna kunskap som bortblåst.

Ursprungligen av MacJake:

Är på semester i Stockholm. Gjort ett besök söder om Södertälje och är på väg till Sollentuna. Har syrrans p-plats på GPSn som slutmål. De gånger jag inte litat på gps:n har det barkat åt helvete, så jag bestämmer mig för att följa manicken utan krusiduller.

Blir lite förvånad när jag blir ombedd att köra av E4:an och ta Södetäljevägen(?) istället, men sagt är sagt, gps:n bestämmer. Jag hamnar i den värsta bilkön som jag upplevt, efter 20 min börjar bilen varna för hög temperatur på kylvattnet och att jag ska stanna omedelbart! Hittar ett ställe att stanna på söder om Årstadal. Blir stående en dryg timme innan köerna lättar och kyltempen gått ner till normal nivå.

Nåväl, på väg igen, med max värme och fläktarna maxade. Allt går bra tills jag inser att jag är i fel fil och hamnar på Hornsgatan. Gick bra att köra runt ett kvarter och tillbaka till den sat*ns gps:ns körrutt. Anländer till slut till parkeringen ca 2 timmar senare än vad som utlovades av gps:n.

Syrrans enda kommentar var: Va fan hade du på söder att göra? Tänk själv nästa gång.

Eller som jag när jag skulle till min son på KTH vid Valhallavägen och tog fel i en korsning och hamnde till sist ute vid Stadshuset:) Då vågade inte min fru tala med mig:)

Sega människor!!! Gaaaah...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-27 18:17
Ursprungligen av Engalunda:

Kunde äntligen hämta vår soffa på Mio idag.. De lovade 8 veckor men slutade med 10! Well well, nu kommer iPaden till ännu mer användning;)

^
|
Hämtat från glad-tråden.

Men varför är det alltid väntetid på de möbler man vill ha?

Ursprungligen av planB:

^
|
Hämtat från glad-tråden.

Men varför är det alltid väntetid på de möbler man vill ha?

Bra fråga, alla färger utöver svart verkar det alltid vara väntetid på!
Skulle även handlat ett soffbord där idag, men slut. Leverans nästa vecka lovades...
Sur(t)!
Inget mer från det företaget i denna staden i alla fall. Sur personal och väldigt dålig service.

ComHem vet hur man fixar en lyckad TV-kväll.

Gröna fyrkanter och klippt ljud i 1 minut med 3 minuters mellanrum.

Kollar Driftsinformation ; Ingen information alls om ngn som helst störning.

Stänger av TV:n

Grannarna har värsta hockkeymatch-vrålen och träskodans uppe på nionde våningen... igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-28 00:34

Jag gillar inte träskor

träskor och foppa tofflor gör mig sur, inga skodon värda namnet ens.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-28 00:42
Ursprungligen av CUBEIS:

foppa tofflor

Djävulens påfund. Kan inte förstå vuxna människor som använder det. Träskor är en helt annan sak.

Ursprungligen av planB:

Djävulens påfund. Kan inte förstå vuxna människor som använder det. Träskor är en helt annan sak.

Både träskor och foppatofflor går under samma ram:
De är okej att ha på sig när man är på sommarställe och dylikt, att sätta på sig och gå ut i människobyn med är däremot inte okej.

Foppatofflor är inte ens ok på sommarstället.

Korrektion: Har man sockor med ett visst insignier är det det tydligen "presidential".

Korrektion igen: Förmodligen handlade det som försvarsinriktade åtgärder efter skoincidenten.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-08-28 06:53

Flip-flops hör till samma kategori som träskor/foppatoffel Sandaler likaså och särskilt med sockar och shorts!

Efter Lion "uppgraderingen" kraschar mina macar mer än den bärbara Acern med windows 7
Funderar på om en clean lion installation skulle råda bot på saken eller om det bara är att genomlida.... Snow Leopard känns väldigt lockande just nu...

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-28 20:53

Lion har fungerat hur bra som helst för mig, inga problem... däremot installerade jag 10.7 Server idag... misstag! Vänta några versioner, man behöver inte direkt leta efter buggarna :/

(Clean install av 10.7 på en ny dator)

Måndag... Trött... Orkeslös... Vad fan ska man mer behöva säga?

SL ska höja priserna... IGEN!!!

Och inte så jävla lite heller!!!

Var var ska motivationen att åka kommunalt komma från?!

Blev magsjuk av en kardemumma-bulle och söndagen vart kvaddad vilket spillde över på måndagen med överdriven trötthet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-30 18:18
Ursprungligen av klarabara:

Blev magsjuk av en kardemumma-bulle och söndagen vart kvaddad vilket spillde över på måndagen med överdriven trötthet.

Trist att höra, när magen krånglar är man ganska liten här på jorden, hoppas du kryar på dig och snabbt tillbaks i form igen.

När det kommer till bullar så älskar jag kardemumma-bullar, gillar inte alls kanel så mycket.

Jag bakar mina egna kardemumma bullar för säkerhets skull

Mitt i allt elände blev jag sugen på choklad muffins.... åhhh nej...

Sur över en j*kla nackspärr som plågat mig hela dagen, jag är sned och vind i kroppen av spända värkande muskler i hela axelpartiet, och dum/lojal som man är har jag jobbat hela dagen med eländet!

Ursprungligen av Gusten68:

Sur över en j*kla nackspärr som plågat mig hela dagen, jag är sned och vind i kroppen av spända värkande muskler i hela axelpartiet, och dum/lojal som man är har jag jobbat hela dagen med eländet!

Jag känner igen mig. Jag hatar att jag är så jävla arbetslojal. Särskilt vid förkylning: "Äh, vafan det är ju bara 38 graders feber. INGA PROBLEM!"

Capeman bad er att släppa det där sidospåret, men ni kunde inte låta bli...

Försök hålla er till ämnet, och hålla er i skinnet, nu.

Hela sidospåret är nu raderat.

/Mod

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-30 12:00

Sjuk, bihålejävlar och sprängande huvudvärk. Sur, ja

Ursprungligen av Drakfot:

Sjuk, bihålejävlar och sprängande huvudvärk. Sur, ja

Ät mycket choklad, när man är sjuk är det väldigt gött leva på choklad och cocacola i ett par dygn

Ursprungligen av Drakfot:

Sjuk, bihålejävlar och sprängande huvudvärk. Sur, ja

FÖrsök få tag på lite rinexin. Bäst skiten ever är man har bihåleinflammation... Dessvärre receptbelagt!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-30 17:42

Tackar för tipset. Om det inte blir bättre tills imorgon så skall jag nog prata med farbror doktorn.
Just nu känns det dock lockande att borra ett hål och rengöra skiten med diesel :/

Ursprungligen av PeeMaN:

FÖrsök få tag på lite rinexin. Bäst skiten ever är man har bihåleinflammation... Dessvärre receptbelagt!

Jag är riktigt sur (och mår nästan fysiskt illa) över att min föreläsare i gerontologi inte kunde svenska, trots betydligt högre ålder och längre utbildning än en annan har. Eller vad sägs om dessa snygga särskrivningar:

"Folk hälso rapport"
"Fall olycka"

... och många många fler som jag inte drar mig till minnes nu.

Sur som ättika idag. Har sovit illa för 4:e natten i rad. Yngsta dottern tillät mig sova mellan 1.30 och 4.30 samt 5.45 till 6.50. Dessutom inventering på jobbet. Gömmer mig bakom min Cinema Display.

Sur

En gammal gubbe jag inte gillar skall avtackas; så han är här idag.
De kunde väl skickat tårtjäveln och blomorna hem till honom...

Det blir lunch ute på byggda idag...

Bevaka tråden