Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-07-13 15:07
Ursprungligen av kenjon:

Men alla gånger jag har beställt från AppleStore har sakerna levererats några dagar tidigare än utlovat

Sant, men svårt att sia om då jag inte fått något tracking-nummer än då MBPR:n troligen skickas från Asien och måste sammanstråla med mina andra beställda pryttlar i Holland först. Så räknar inte med att få dom under nästa vecka och veckan efter är då inne på vecka 5 eftersom just nu är vecka 3 och imorgon påbörjars vecka 4 sen beställningen gjordes

Patetiskt när två boxare bråkar i månader innan en jätte fight, snackar skit om varandra på en personlig nivå, boxas med en KO som resultat och så helt plötsligt är man polare.

Ska man snacka så mycket skit om varandra som David Haye och Derek Chisora har gjort så kan det bara betyda att man spelar och inte menar vad man säger.

När Klitschko och Thompson boxades helgen innan så fanns det inte ett ont ord, bara ren professionella boxare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-15 17:11
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Patetiskt när två boxare bråkar i månader innan en jätte fight, snackar skit om varandra på en personlig nivå, boxas med en KO som resultat och så helt plötsligt är man polare.

Ska man snacka så mycket skit om varandra som David Haye och Derek Chisora har gjort så kan det bara betyda att man spelar och inte menar vad man säger.

There's No Business Like Show Business.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-15 17:11
Ursprungligen av stile:

There's No Business Like Show Business.

Äkta vara är när Tyson biter örat av Holyfield

Ursprungligen av stile:

Äkta vara är när Tyson biter örat av Holyfield

Håller inte med, det visade bara att Tyson var en loser! Han var fantastisk i början av sin karriär men sedan gick det utför och en boxare som kliver utanför det som är boxning så kan han lika gärna gå över till WWF istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-15 17:26
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Håller inte med, det visade bara att Tyson var en loser! Han var fantastisk i början av sin karriär men sedan gick det utför och en boxare som kliver utanför det som är boxning så kan han lika gärna gå över till WWF istället.

Jepp, därav smileyn. Tyvärr började Tysons förfall när han hamnade i Don Kings klor. Så länge Cus D'Amato och Kevin Rooney tränade Tyson funkade det bra, han hade dessutom managern Bill Cayton vid sin sida som var en hederlig man och inte blåste alla på deras pengar.

Försökte att ge mig in på svenskaspel.se från stugan via ipaden men deras eländessite är flashbaserad så det är helt omöjligt. Deras lösning på problemet är att omdirigera mig till m.svenskaspel.se som inte har de delar som jag vill komma åt.

Det verkar vara lätt att jobba i ett statligt spelmonopol.

  • Medlem
  • 2012-07-15 22:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Försökte att ge mig in på svenskaspel.se från stugan via ipaden men deras eländessite är flashbaserad så det är helt omöjligt. Deras lösning på problemet är att omdirigera mig till m.svenskaspel.se som inte har de delar som jag vill komma åt.

Det verkar vara lätt att jobba i ett statligt spelmonopol.

Gilla = Ogilla.

Ursprungligen av BlackSmp:

Försökte att ge mig in på svenskaspel.se från stugan via ipaden men deras eländessite är flashbaserad så det är helt omöjligt. Deras lösning på problemet är att omdirigera mig till m.svenskaspel.se som inte har de delar som jag vill komma åt.

Det verkar vara lätt att jobba i ett statligt spelmonopol.

Var "kompis" med en tjej som jobbade inom IT på Svenska Spel, men hon jobbar inte där längre, och vi är inte "kompisar" längre, inte kompisar heller, så jag kan inte skylla på henne...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-16 12:55

Jo det kan du, det kanske var hon som gjorde sajten när hon jobbade där?

Ursprungligen av kenjon:

Jo det kan du, det kanske var hon som gjorde sajten när hon jobbade där?

Spelar inte på spel och vi hade mycket roligt som "kompisar" så det bryr mej föga...

Ngh gaaaah! Jag går snart i tusen små bitar av ren jävla frustration. Jobbar på att förverkliga en idé med utdragsbar byxhängare i en av mina garderober. Har köpt byxhängare på Ikea o expansionsskena på Clas Ohlsson men det visar sig att skenan, även om jag skruvat ihop de yttersta delarna, inte klarar tyngden från ens byxhängaren o än mindre byxorna när den själv ska serva tyngden i sidohängt läge. Det är helt klart att dessa ska användas i par under eller på var sin sida om en låda.

Har nu kommit på en sista desperat lösning på problemet med den lutande byxhängaren, detta innebär dock att jag måste skruva isär hela rasket o borra fler hål. Min hall ser fn ut som mitt skrivbord - en katastrofzon.

Den sista desperata idén går ut på att jag vänder på byxhängaren så att det som nu är utåt mot dörröppningen kommer inåt. En stödskena ska göras o byxhängaren ska vila i denna så att när den belastas av byxor så ska den inte hänga ner...eller så är det iaf tänkt i teorin...

såhär ser det ut nu

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ngh gaaaah! Jag går snart i tusen små bitar av ren jävla frustration. Jobbar på att förverkliga en idé (snip)

Been there done that, many times...

  • Avstängd
  • 2012-07-16 18:07
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ngh gaaaah! Jag går snart i tusen små bitar av ren jävla frustration...

Tur man är så gammal att man lärt sig att inte ge sig på sånt man inte kan...

Ursprungligen av LaHe:

Tur man är så gammal att man lärt sig att inte ge sig på sånt man inte kan...

Skitsnack! Tror du Steve Jobs någonsin tänkte så?!...

  • Avstängd
  • 2012-07-16 19:23
Ursprungligen av fritz the cat:

skitsnack! Tror du steve jobs någonsin tänkte så?!...

nä...!

Capeman, När en granne snodde min flickväns tvättid gav han henne (oss) en ursäkt och en flaska vin. Han hade tagit fel på dag.

Ursprungligen av Micke Byström:

Capeman, När en granne snodde min flickväns tvättid gav han henne (oss) en ursäkt och en flaska vin. Han hade tagit fel på dag.

Så belevad var tyvärr inte min granne.

Apple producerar bra produkter, men deras leveranstider är ju helt åt helvete.
Beställde min Macbook Air den 10 och får "förväntat leveransdatum 25". Jag kan köpa lite extratid för att "bygga" datorn med extra-specarna, men sen skickas datorn 13Juli.

Är det bara jag som tycker det känns som 12 dagar för att "leverera" datorn är lite väl lång tid?
Vad är det för slö leveransfirma Apple använder sig av egentligen?

  • Avstängd
  • 2012-07-17 16:11
Ursprungligen av PeeMaN:

Apple producerar bra produkter, men deras leveranstider är ju helt åt helvete.
Beställde min Macbook Air den 10 och får "förväntat leveransdatum 25". Jag kan köpa lite extratid för att "bygga" datorn med extra-specarna, men sen skickas datorn 13Juli.

Är det bara jag som tycker det känns som 12 dagar för att "leverera" datorn är lite väl lång tid?
Vad är det för slö leveransfirma Apple använder sig av egentligen?

Vanligtvis brukar det inte ta mer än 3-4 dagar när jag beställer saker som finns på lager, 5-7 annars och 2-3 veckor när något måste fixas på fabriken först, som när jag beställde min MBP med matt skärm. Just nu är dom nog överhopade med jobb pga MBPR och dom nya MBA som tycks gå åt som smör...

Ursprungligen av PeeMaN:

Apple producerar bra produkter, men deras leveranstider är ju helt åt helvete.
Beställde min Macbook Air den 10 och får "förväntat leveransdatum 25". Jag kan köpa lite extratid för att "bygga" datorn med extra-specarna, men sen skickas datorn 13Juli.

Är det bara jag som tycker det känns som 12 dagar för att "leverera" datorn är lite väl lång tid?
Vad är det för slö leveransfirma Apple använder sig av egentligen?

Ja du,

När jag beställde min MBP 17 unibody, precis när den lanserades. Så fick jag vänta 11 veckor från beställning till leverans.

Då snackar vi anledning att vara lite sur

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-17 14:29

Det är väl ganska självklart att de får in mer beställningar än de hinner bygga... så det är inte slö leverans utan din maskin är inte byggd än.

Ursprungligen av kenjon:

Det är väl ganska självklart att de får in mer beställningar än de hinner bygga... så det är inte slö leverans utan din maskin är inte byggd än.

Konstigt att de har paket-id och skit och skickar ut mail om att paketet är skickat då du.

  • Avstängd
  • 2012-07-17 19:30
Ursprungligen av PeeMaN:

Konstigt att de har paket-id och skit och skickar ut mail om att paketet är skickat då du.

Ja, då håller jag med... ska ju inte ta mer än några dagar från Holland om det inte är en helg emellan...

...eller kommer den från Asien?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-07-17 22:53
Ursprungligen av LaHe:

Ja, då håller jag med... ska ju inte ta mer än några dagar från Holland om det inte är en helg emellan...

...eller kommer den från Asien?

Maskinerna byggs i Kina och sen ska paketen flyga runt och mellanlanda och förtullas lite här och var. Det brukar ta en vecka från Kina till Sverige.

  • Avstängd
  • 2012-07-18 09:30
Ursprungligen av Mija:

Maskinerna byggs i Kina och sen ska paketen flyga runt och mellanlanda och förtullas lite här och var. Det brukar ta en vecka från Kina till Sverige.

Va det jag trodde nu då det är sån rusch

Det är mitten av JULI inte slutet av SEPTEMBER !!!

Det ska inte vara så här kallt en SOMMAR kväll !!!

Satt ute på altanen med min son, grillade korv och tittade på speedway, men har precis flyttat in till matsalen (gammalt hus) för att kunna se resten av matchen...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-18 05:02

Min erfarenhet är snarare att det tar ca två dagar.

  • Avstängd
  • 2012-07-18 09:30
Ursprungligen av onnyt:

Min erfarenhet är snarare att det tar ca två dagar.

När den finns på lager ja...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-07-18 05:47

Sur på alla mc-åkare som kör med heljuset på hela tiden. Lade märke till denna trend förrförra sommaren och nu är de massor som kör så. Främst stora hojar typ goldwings med massor av lyktor. Skitstövlar!

Bevaka tråden