Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Generellt problem med 4-taktsmotorer till båtar: När man fäller upp snurran får den generellt inte tippa åt vänster. Då kan oljan komma på avvägar inne i motorn. (rinna ut genom ventiler etc) Första gången jag hörde detta av försäljaren trodde jag att han skojade med mig. Men tydligen är detta ett generellt problem för alla tillverkare. Så otroligt idiotiskt!

Va! Jag blev så orolig så att jag tittade i min instruktionsbok för min Honda. Hittar ingenting om något sådant

  • Medlem
  • 2012-06-10 08:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Va! Jag blev så orolig så att jag tittade i min instruktionsbok för min Honda. Hittar ingenting om något sådant

Hmm, det var iaf utsagor från båtfirman samt den lokala service-killen för Mercury här i staden. Kanske inte stämmer till 100% trots allt då?

Ursprungligen av Dalle:

Hmm, det var iaf utsagor från båtfirman samt den lokala service-killen för Mercury här i staden. Kanske inte stämmer till 100% trots allt då?

Det som jag hittar på på ett ställe på nätet är om Mercury som ska fraktas liggandes på vänster sida men det är lite annorlunda mot att tilta motorn när den är monterad i båten och jag kan mycket väl tänka mig att man får vara noga med hur man lägger motorn om man har olja i den.

Det blir ingen sommar i år

Har ingen båt...

Hur fan kan folk ljuga om att de opererats för cancer?
Stötte på en sådann inatt. Det är fan under all värdighet, och när jag synade bluffen fick jag ett löjlig "okej, du fick mig"-skratt till svar. Fyfan! Vart är världen på väg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-10 08:30
Ursprungligen av PeeMaN:

Hur fan kan folk ljuga om att de opererats för cancer?
Stötte på en sådann inatt. Det är fan under all värdighet, och när jag synade bluffen fick jag ett löjlig "okej, du fick mig"-skratt till svar. Fyfan! Vart är världen på väg?

Det borde vara tjära och fjädrar på sånt.

Pacquiao vs. Bradley...

You what?!

Bad om fyra par hörlurar, visste jag kunde få två. Fick ett par. "vi mailade ut det till alla butiker" eh.. ja, men ni glömde säga att det var jag som ville ha dem. Jag som hade lagt undan dem. Eftersom det säkert dröjde o nån annan bad om det så hann de före.

/me == sur.

(ja jag vet, jag fick de sista i sverige, men fan ska man ha nåt gjort _måste_ man göra det själv.)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-06-14 12:34

I Göteborg har vi ett kalle-anka universitet som står i begrepp att avskaffa undervisningen i språk som ryska och italienska (och ett par till mindre).

http://www.dn.se/kultur-noje/sprakundervisning-i-fara-vid-goteborgs-universitet

Man får anta att man har samma inställning som Apple har till sin produktlinje. Säljer det inte, så ut med det. Jag förmodar att man inte kan läsa ett endaste slaviskt språk numera på Sveriges framsida. Samma kalle-anka universitet införde filmvetenskap som nytt ämne för ett tio-femton-tal år sedan, antagligen för att arbetsmarknaden skriker efter filmvetare... eller var det kanske för att locka studenter... Och så har ju monoversitetet en professor i go' götebosska som figurerar i programmet Språket i SR P1 och svarar på lyssnarfrågor om språkriktighet genom att googla fram vilka varianter som är vanligast. It all makes perfect sense.

Ursprungligen av planB:

I Göteborg har vi ett kalle-anka universitet som står i begrepp att avskaffa undervisningen i språk som ryska och italienska (och ett par till mindre).

Språkundervisning i fara vid Göteborgs universitet - DN.SE

Man får anta att man har samma inställning som Apple har till sin produktlinje. Säljer det inte, så ut med det. Jag förmodar att man inte kan läsa ett endaste slaviskt språk numera på Sveriges framsida. Samma kalle-anka universitet införde filmvetenskap som nytt ämne för ett tio-femton-tal år sedan, antagligen för att arbetsmarknaden skriker efter filmvetare... eller var det kanske för att locka studenter... Och så har ju monoversitetet en professor i go' götebosska som figurerar i programmet Språket i SR P1 och svarar på lyssnarfrågor om språkriktighet genom att googla fram vilka varianter som är vanligast. It all makes perfect sense.

Sedan är ju inte GU det enda universitetet i Universum.
Det finns en hel del gubbar som går omkring där nere och pyser hela dagarna och man kan undra vad de gör.
Forskning i konstiga språk. Det går ju skicka folk till det konstiga språkets hemland?
Språk är levande saker, man vill kanske flytta om ibland.
Jag ger mig fasen på att runt 1900 hade de mängder med folk som studerade latin på universitetet.
Undrar vad vi har idag? 2 man? behöver vi fler?

Du har en konstig inställnig och talar emot dig själv i samma inlägg.

1) man lägger ner kring en del språk som det inte finns pengar att driva, det är dåligt.
2) man har filmvetare, lika onödigt det, det kan de lika gärna lägga ner för det finns ingen arbetsmarknad.

Det finns mängder med saker som många anser är helt "totalt onödiga" tills en dag de behövs.

Uselt av Telenor, att när man valt deras Mobila bredband, att inte informera om att man ska in i Mails inställningar och välja deras utgående server smtp.euromail.se

Märkte det inte förrän jag idag skulle skicka ett mail med en av mina mailkonton... (me.com fungerar, men inte andra)
Hade räckt med ett litet "Viktigt" -blad med alla papper de bifogar i avtalet..

Nu fick jag googla lite så jag hitta den...alla tar inte det för givet

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-16 21:23

Kolla om du inte kan skickade mejl från dina övriga konton över en krypterad uppkoppling (SSL/TLS). Det brukar fungera.

Jahapp, tvingas sälja en av mina gitarrer, en sjuttiotalare. Får ont i magen.

  • Avstängd
  • 2012-06-20 14:47
Ursprungligen av Capeman:

Jahapp, tvingas sälja en av mina gitarrer, en sjuttiotalare. Får ont i magen.

Va???

Ursprungligen av LaHe:

Va???

Mmm sorgligt... Har haft den i tolv år nu.

  • Avstängd
  • 2012-06-20 16:15
Ursprungligen av Capeman:

Mmm sorgligt... Har haft den i tolv år nu.

Men va fan kan du inte låna stålar... vad kan den gå på tro?

Ursprungligen av Capeman:

Jahapp, tvingas sälja en av mina gitarrer, en sjuttiotalare. Får ont i magen.

tvingas ? Är Patrick och Magnus hos dig ? Har du skrivit på en fullmakt ? Säljer du den före dina Appel prylar ?

Ursprungligen av LaHe:

Men va fan kan du inte låna stålar... vad kan den gå på tro?

Verkar bli tufft... Räknar med att få ut tiotusen i alla fall.

Ursprungligen av gotfredsen:

tvingas ? Är Patrick och Magnus hos dig ? Har du skrivit på en fullmakt ? Säljer du den före dina Appel prylar ?

Jag känner inga Patrick eller Magnus så jag förstår inte riktigt vad du skriver... Men ja, äger inte så många Applegrejer längre och dem behöver jag. En iPhone, en iPad och en Mac. Jag har fyra gitarrer.

  • Medlem
  • 2012-06-20 17:18

Tror att det syftades på killarna från lyxfällan...

Ursprungligen av Capeman:

Verkar bli tufft... Räknar med att få ut tiotusen i alla fall.

Jag känner inga Patrick eller Magnus så jag förstår inte riktigt vad du skriver... Men ja, äger inte så många Applegrejer längre och dem behöver jag. En iPhone, en iPad och en Mac. Jag har fyra gitarrer.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Tror att det syftades på killarna från lyxfällan...

Aha, inget jag tittar på.

Halsfluss... Det räcker så.

Alla andra gick och la sej tidigt så jag hade tänkt sätta mej i soffan och titta på en film, men nu har jag suttit här och surfat alldeles för länge så nu är det för sent...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Alla andra gick och la sej tidigt så jag hade tänkt sätta mej i soffan och titta på en film, men nu har jag suttit här och surfat alldeles för länge så nu är det för sent...

Det är söndag imorgon. Du orkar en film!

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är söndag imorgon. Du orkar en film!

Nja, morsan och farsan kommer och hälsar på, jag måste göra i ordning en iMac som farsan vill köpa av mej...

Scrollade nyss ner facebookfönstret på Safari (på Macen) och blev sur när det inte uppdaterades...

  • Medlem
  • 2012-06-24 22:34

Inbrott i förådet i källaren. Troligtvis en pundare som varit ute efter något som snabbt går att omsätta i pengar. Uppbruten dörr, saker överallt, en väska med verktyg (kvarlämnad av tjuven) och en polis som knappt tar upp en anmälan. Kan man bli nåt annat än sur då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-24 22:38

Äckliga filmande italienare i fotbolls-EM!

Så vidrigt att se dessa spelförstörande ageranden, ut med Italien nu!

När i helvete ska britterna lära sig slå straffar?

Ursprungligen av PeeMaN:

När i helvete ska britterna lära sig slå straffar?

Britter?

Bevaka tråden