Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 18:17

Prissänkningar på spel

Idag sänktes priset på Star Wars - The Force unleashed, och Kroll. Star Wars kostar numera 55 kr (från 75 kr), och Kroll kostar 38 kr (tidigare 55 kr).

Inte världens bästa spel, men ändå "stortitlar" för att vara på iPhone/iPod.

Läs mer här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-07 20:21

"Guitar Hero" för iPhone

Om du tycker om Guitar Hero och Rock band, kolla då in Guitar Rock Tour. Riktigt grymt och välgjort!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-11-11 12:29

Och jag får väll tipsa om Ocarina då. Kostar 7 kr och är riktigt roligt. Själv lärde jag mig precis att spela Zelda.

YouTube - SMule: Ocarina for iPhone [Zeldarian]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 15:55

Avgångstabell för Stockholm Centralstation med Sthlm C

Håll koll på aktuella tågavgångar från Stockholm Central med programmet Sthlm C. Läs mer om det här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 15:57

E-posta i widescreenläge med fonter och färger!

Easy Email heter ett riktigt schysst program för att skriva e-post med iPhone i liggande läge, för att få ett större tangentbord. Det som gör Easy Email grymt är bl.a. att du kan byta font och färg på din text, programmet är dessutom gratis! Spana in Easy Email här.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-12 16:59
Ursprungligen av Ludde57:

Finns det något progrm så ma kan skriva sms i Landscape -mode?

Nej, det är förbjudet i SDKn.

Rensade upp lite inlägg som var OT.

Kom ihåg att tråden går ut på att man ska tipsa andra om intressanta program. Den här tråden modereras lite hårdare för att den ska vara en bra samling tips och inte så mycket annat snack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 08:43

Vision är ett roligt program för 15 kr på AppStore.
Det innehåller olika tester för ögonen, tex Astigmatism Test, Retinal function Test och Visual Field Test men också Optical Illusions och Stereograms.
Lite tips om ögongymnastik också.

Christmas Tree Decorator för 7 kr; du kan dekorera en naturtrogen gran. Bästa julgransprogrammet tycker jag.

Photogene för 22 kr är ett av de snyggaste och mest mångsidiga fotoprogrammet. Man kan beskära bilden, ändra ljus/färg, lägga till effekter och rama in.

iKoto låter som ett riktigt japanskt instrument och kostar 15 kr. Snygg grafik.

iDictSweQ (iDict-Swedish Quick) för 15 kr översätter ord från svenska till massor med olika språk och vice versa. Behändigt. Gör ungefär samma jobb som iTranslate (0 kr eller Plus för 7 kr) men lite tråkigare design.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 21:42

Vad är finetune - jag fick bara upp en ruta för att välja ett program men vad händer sen? vågade inte trycka vidare...

Ursprungligen av sanne b:

Vad är finetune - jag fick bara upp en ruta för att välja ett program men vad händer sen? vågade inte trycka vidare...

Om du vill läsa om programmen på AppStore kan du göra det i iTunes, här;
Appruv | iPhone and Android App Reviews | Tech News eller här; AppShopper: iPhone Apps, Deals, and Discovery.

Finetune delivers the best in personalized radio, drawing on a huge catalog of major label and independent music. Enter a favorite artist and we’ll take it from there. Make your own playlists...

jag måste rekomendera Strategic assault, ett strategispel som äger! det är lite som red alert 2, och kostar 15 kronor! lätt köpvärt.

ett annat spel heter nanosaur 2, ett spel med en enormt snygg 3d grafik. inte den bästa storyn; du är en flygande dinosaur som ska hämta ägg och spränga saker ni får se när ni spelar att det är lätt värt pengarna för det spelkänslan man får av spelet!

AirSharing är bra..

iBlueSky: Jättebra program för mindmapping. Helt klart värt pengarna. Du kan exportera dina mindmaps så att du kan fortsätta i Freemind på din pc eller mac.

Time Tracker: Är det program som jag använder för min tidskrivning av arbetstid. Enkelt och smidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-15 13:33

Söker program som liknar memos i palm, dvs anteckningar som inte är bundna till datum och som kan ordnas hierarkiskt i i folders. Tex folder iphone apps att pröva, nästa nivå spel, musik, börs, nyheter. övrigt och sedan i varje text om ämnet. I palms memos syns första raden på textmemot som rubrik i kategorin ovanför.

Detta är skilt från palm tasks som är en ärendelista.

sedan finns palm notes där jag kan rita på frihand med stiftet . Antar att något sådant inte finns på iphone med tanke på hur skärmen fungerar.

Ursprungligen av jonasolof:

Söker program som liknar memos i palm, dvs anteckningar som inte är bundna till datum och som kan ordnas hierarkiskt i i folders. Tex folder iphone apps att pröva, nästa nivå spel, musik, börs, nyheter. övrigt och sedan i varje text om ämnet. I palms memos syns första raden på textmemot som rubrik i kategorin ovanför.

Detta är skilt från palm tasks som är en ärendelista.

sedan finns palm notes där jag kan rita på frihand med stiftet . Antar att något sådant inte finns på iphone med tanke på hur skärmen fungerar.

Kan Outliner vara något för dig?
http://ax.itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/browserRedirect?url=itms%253A%252F%252Fax.itunes.apple.com%252FWebObjects%252FMZStore.woa%252Fwa%252FviewSoftware%253Fid%253D284455726

Jag har inte provat själv, är sugen men hålls tillbaka lite pga priset

Finns ett program som heter "Sticke Notes", och det är precis ett sånt jag saknat, göra enkla anteckningar som lägger sig i bakgrunden i viloläge, som man alltid ser.

Programmet kostar 7 kronor, och det är värt det, hoppas på att det kommer uppdateringar som gör att texten man skrivit in i programmet sparas, och att det automatiskt blir en bakgrund, vore trevligt om man också kunde välja en bakgrund "bakom" själva anteckningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 15:38

Köpte nyss iProRecorder, diktafon. iProRecorder

7kr för ett superbra program. Filerna (.wav) kan föras över via mejl eller smidiga Bonjour. Använder man Peak så kan man skicka ljuden direkt till programmet.

ag vill göra en lista men jag vill skriva in de i datorn o sedan kunna se listan och dess under menyer i min iphone, som typ Arla köket fast sina egna resept och att jag lägga in dom via datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-18 08:11
Ursprungligen av Ludde57:

ag vill göra en lista men jag vill skriva in de i datorn o sedan kunna se listan och dess under menyer i min iphone, som typ Arla köket fast sina egna resept och att jag lägga in dom via datorn?

Om det är just listaspekterna du är intresserad av kan Zenbe Lists kanske vara något:
Zenbe Lists

Du kan skapa listor i datorn som du sedan kommer åt i iPhone eller tvärtom. Går också att dela listor med andra osv. Vet inte om det är det smidigaste för recept när det gäller själva *tillagningen* men ändå.

Nedladdningslänk:
http://lists.zenbe.com/get_iphone_application

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 13:19

3D FPS, Cube, släppt idag

Idag kom Cube, en förstapersonsskjutare i Quake stuk. Tyvärr är prestandan inget vidare än så länge, men kul att se vad dom jobbar på! Mer info

Ursprungligen av gfors:

Idag kom Cube, en förstapersonsskjutare i Quake stuk. Tyvärr är prestandan inget vidare än så länge, men kul att se vad dom jobbar på! Mer info

Får tacka för tipset Gfors! Ser riktigt nice ut :). Lika bra att slå till nu när det är gratis! Sedan vänta på uppdateringar. Efter några några uppdateringar tror jag utan tvekan detta spel kommer rocka

MVH

Wenkan

Web Apps för 7 kr är ett fynd.
Det innehåller ca 1.500 web apps. Mycket behändigt !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-18 02:44

Arla Köket har en stabil grund, men några funktioner som jag efterfrågar är möjligheten att, som Ludde57 sa, lägga till fler recept, mejltipsa andra och ändra antalet portioner för att live uppdatera mängden ingredienser.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 22:03

Jag har testat trailguru - och är imponerad! När du sticker ut och springer eller cyklar (för det gör du väl klickar man på start och när man är klar på stop. Så långt inga problem! Vad den har pysslat med undertiden är att kolla din tid, hur långt du förflyttat dig och vilken stigning du haft under rundan. Sen får du en massa statistik om medelhastighet, snabbaste kilometertiden osv. Med ett klick till postar man ut datan på nätet och så kan man följa sin utveckling.
Den enda nackdelen jag hittade var att jag sprang mycket långsammare och kortare sträcka än jag trodde...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-22 10:49

Tack för tipset. köpte Outliner och ska testa det.

Ett annat program från samma företag är zeptoliner som är en outliner för anteckningar i hierarkisk struktur. Kan mailas, men saknar synk.

Hittade i sammanhanget också Evernotes som verkar mycket intressant. En programtyp jag inte kände till. Ta bilder, skriv anteckningar, tala in meddelanden, ta web klipp med t ex iphone eller den stationära datorn, sortera in det i strukturer. Allt alltid tillgängligt lokalt eller över webben. Finns fria konton för upp till 40 MB i månaden.

Dricker ett gott vin? Skicka in en bild på etiketten till listan över eventuella vinköp? Ser en recension av en bok som verkar intressant på webben - skicka in ett webklipp.

Kort sagt går det programmet långt utöver vad jag letade efter och ska man använda det ordentligt riskerar det att ta över ens liv så man får väl börja så nätt.

Questions and Answers | Evernote Corporation

I min belgiska Appstore finns länkar till recensioner av Evernotes. Den bäst strukturerade och utförliga är på franska vilket ändå kan vara till glädje för några:

Cuk.ch - Evernote: les notes sur Mac, PC et iPhone, avec un vrai look OSX!

Recensenten påpekar att det förmodligen på sikt är bättre att tagga (indexera) notiser än att ordna dem i hierarkiska strukturer. Båda går att göra.

Det kanske finns fler liknande.

Senast redigerat 2008-11-22 11:10

Ur MacWorld 081113
3D-plattformsspelet Armado släppt i App Store

iPhone fortsätter att expandera som spelplattform när nu ett 3D-plattformsspel vid namnet Armado släppts i App Store till iPhone och iPod Touch.
Spelutvecklaren Tricky Software släppte idag sitt 3D-plattformsspel Armado till iPhone och iPod Touch.
Armado är berättelsen om en liten bälta som glatt hoppar omkring hit och dit i sin strävan efter att rädda sitt hemland från en invaderande armé av jätteinsekter (visst låter det fantastiskt gulligt?). Han vandrar genom alla möjliga terränger, allt från djupa skogar till dundrande vulkaner, samtidigt som han tar sig an svårslagna fiender.
Spelet använder sig av iPhones accelerometer och självklart är det touchkontroll som gäller. Visa även stolt upp dina poängrekord online på spelets “leaderboard”.
Armado finns i en gratis version Armado Lite och en för 22 kr.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-23 21:53

Det var inte så roligt, tyvärr.

Ska köpa Uno snart, verkar vara lika bra på Touchen som på den gamla iPoden!

Ursprungligen av Adzam 1:

Det var inte så roligt, tyvärr.

Ska köpa Uno snart, verkar vara lika bra på Touchen som på den gamla iPoden!

Får hålla med. Den ser så kul ut men det är den inte riktigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-25 13:45
Ursprungligen av Adzam 1:

Det var inte så roligt, tyvärr.

Ska köpa Uno snart, verkar vara lika bra på Touchen som på den gamla iPoden!

Verkar dyrt för det man får. Jag skulle vilja ha multispel över Nätet....

Bevaka tråden