Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-09-25 14:23

Twittatar uppdaterar Twitter från iPhone

Twittatar is a tool that helps to keep your Twitter profile image fresh using your iPhone or iPod Touch.
Finns att köpa på APPLE-Store

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2009-10-02 09:10

lokaldelen.se

Såg en nyhet att lokaldelen.se har släppt ett program för iPhone och iPod Bolagsfakta.se: Lokaldelen.se utmanar med ny applikation i iPhone

Är det någon som har provat den?

Ursprungligen av chris r:

Såg en nyhet att lokaldelen.se har släppt ett program för iPhone och iPod Bolagsfakta.se: Lokaldelen.se utmanar med ny applikation i iPhone

Är det någon som har provat den?

Är ju gratis så testa Jag laddar hem den nu för att testa så tack för tipset!

Ta en titt på programmet PING !

//E

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-04 19:51

Håll koll på apps som reas ut eller som tillfälligt erbjuds gratis. Det finns även möjlighet att lägga apps på bevakning

http://iphone.iusethis.com/screenshot/iphone/appminer.png

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-24 17:43

m48 - Emulator av HP48Gx. Bästa miniräknaren någonsin för mobiltelefon!

Ursprungligen av rydan:

m48 - Emulator av HP48Gx. Bästa miniräknaren någonsin för mobiltelefon!

Tackar, Gratis med!, kör annars med en som heter "42!", men den här verkar bättre.

(helt insnöad på HP-räknare sen tidigare...
http://www.99.se/99lounge/272836-raeknarnoerden-anfaller.html )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-29 12:29

Tap Tap Revenge är just nu gratis i AppStore

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-12-29 16:14

men länka helst inte till sidor som alla inte får tillträde till

Ursprungligen av thor:

men länka helst inte till sidor som alla inte får tillträde till

Orka hålla reda på det.
Är det av intresse får du väl kosta på dig bli betalande medlem då.
jag tror det är 30:- i kvartalet, det mostavarar nog vad jag tappar bort under samma tid.

Jag kunde inte starta tråden ngn annanstans ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-29 17:29
Ursprungligen av thor:

men länka helst inte till sidor som alla inte får tillträde till

Jag kommer åt den utan att betala?

Ursprungligen av zappee:

Jag kommer åt den utan att betala?

Du är veteran, om jag inte minns fel får du tillgång till Lounge-forumet då.

Men hela diskussionen kring detta är off topic för denna tråd. Man bör förvarna om man länkar till en tråd som inte visas för alla, men det är lätt att glömma om man själv har tillgång.

För att halvt om halvt återgå till ämnet så önskar jag att Betapet fanns för iPhone, men det verkar inte göra det, eller?

Engelska Ord I.Q.
Pris: 22sek

http://itunes.apple.com/se/app/engelska-ord-i-q/id348380004?mt=8

Vet du vad salacious, dishevelled och clew betyder? Vill du utöka ditt Engelska Ordförråd och förbättra din allmänbildning på ett roligt och omväxlande sätt? Nu har du chansen att lära dig!

Engelska ORD IQ innehåller 2100 svåra Engelska ord presenterat i alfabetisk ordning, speciellt utformat för iPhone och iPod Touch.
Med QUIZ-funktionen kan du testa dina ordkunskaper genom att välja rätt ord bland 8 svarsalternativ! Med statistikfunktionen kan du lättöverskådligt se dina egna framsteg och tävla mot dig själv!

Du kan själv både lägga till och ta bort ord i ordlistan.

Senast redigerat 2010-01-02 13:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 16:18
Ursprungligen av teddygisjö:

Engelska Ord I.Q.
Pris: 22sek

iTunes Store

Vet du vad salacious, dishevelled och clew betyder? Vill du utöka ditt Engelska Ordförråd och förbättra din allmänbildning på ett roligt och omväxlande sätt? Nu har du chansen att lära dig!

Engelska ORD IQ innehåller 2100 svåra Engelska ord presenterat i alfabetisk ordning, speciellt utformat för iPhone och iPod Touch.
Med QUIZ-funktionen kan du testa dina ordkunskaper genom att välja rätt ord bland 8 svarsalternativ! Med statistikfunktionen kan du lättöverskådligt se dina egna framsteg och tävla mot dig själv!

Du kan själv både lägga till och ta bort ord i ordlistan.

Är ute efter fler sådana program. Hur bra som helst Hade något förut som handlade om Nobelpristagare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-07 16:52

Veckonummer

Ett ännu enklare program för våra problem med veckonummer.
Numret kommer fram som en Notifikation så man behöver inte ens starta programmet (bara första gången). Kostar 7 kr.

iTunes Store

Ursprungligen av kenjon:

Ett ännu enklare program för våra problem med veckonummer.
Numret kommer fram som en Notifikation så man behöver inte ens starta programmet (bara första gången). Kostar 7 kr.

iTunes Store

Hur bra som helst!

Perfekt! Tack för tipset :-).

Ursprungligen av teddygisjö:

Engelska Ord I.Q.
Pris: 22sek

Engelska Ord I.Q. for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Vet du vad salacious, dishevelled och clew betyder? Vill du utöka ditt Engelska Ordförråd och förbättra din allmänbildning på ett roligt och omväxlande sätt? Nu har du chansen att lära dig!

Engelska ORD IQ innehåller 2100 svåra Engelska ord presenterat i alfabetisk ordning, speciellt utformat för iPhone och iPod Touch.
Med QUIZ-funktionen kan du testa dina ordkunskaper genom att välja rätt ord bland 8 svarsalternativ! Med statistikfunktionen kan du lättöverskådligt se dina egna framsteg och tävla mot dig själv!

Du kan själv både lägga till och ta bort ord i ordlistan.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-01 21:38

Vill proppsa för XBMC appen till iphonen.

(kommer inte åt app store just nu, men det finns länk här, XBMC iPhone Remote

den fungerar till plex, om än inte helt perfekt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-18 09:38

Husdoktorn

Jag är i slutet av min utbildning till läkare och har under studietiden haft enormt stor nytta av sidorna Internetmedicin och Praktisk Medicin. I alla fall den förstnämnda har dessutom en helt ok mobilanpassad sida som ser snygg och bra ut på iPhone. Problem uppkommer dock då de flesta sjukhus är ganska rabiata med att tillåta radiosändare inne på avdelningar, vilket har gjort onlineversionen praktisk obrukbar i den dagliga verksamheten.

För att lösa detta snickrade jag under julledigheten ihop en App till iPhone för att läsa Internetmedicin offline på iPhone vilken finns tillgänglig on the App Store sedan i onsdags. Jag har själv redan haft stor nytta av programmet, och hoppas att kurskamrater, blivande kolleger, samt allmänt vetgiriga och hälsointresserade människor också kommer att få det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-18 10:09
Ursprungligen av magkve:

Jag är i slutet av min utbildning till läkare och har under studietiden haft enormt stor nytta av sidorna Internetmedicin och Praktisk Medicin. I alla fall den förstnämnda har dessutom en helt ok mobilanpassad sida som ser snygg och bra ut på iPhone. Problem uppkommer dock då de flesta sjukhus är ganska rabiata med att tillåta radiosändare inne på avdelningar, vilket har gjort onlineversionen praktisk obrukbar i den dagliga verksamheten.

För att lösa detta snickrade jag under julledigheten ihop en App till iPhone för att läsa Internetmedicin offline på iPhone vilken finns tillgänglig on the App Store sedan i onsdags. Jag har själv redan haft stor nytta av programmet, och hoppas att kurskamrater, blivande kolleger, samt allmänt vetgiriga och hälsointresserade människor också kommer att få det.

Dyrt för något man kan läsa med WiFi. Visst vill du väl ha ersättning för nedlagd tid, och kanske bli rik också....
Hade du stannat på 14 kr hade jag rekommenderat den till alla mina kollegor. Men prissättningen är ju fri.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-18 10:19
Ursprungligen av kenjon:

Dyrt för något man kan läsa med WiFi. Visst vill du väl ha ersättning för nedlagd tid, och kanske bli rik också....
Hade du stannat på 14 kr hade jag rekommenderat den till alla mina kollegor. Men prissättningen är ju fri.

Nyckelordet är offline för att det ska fungera i sjukhusmiljö. Dessutom med tanke på att Praktisk Medicin har en prenumerationstjänst på 365:-/år för att plocka bort ett javascript från deras sida som enkelt kan göras med ett grease monkey-skript, samt att Internetmedicin tar 10kr / utskrift via deras sida, när man med lite know-how enkelt kan skriva ut ändå så är det inte så hutlöst i sammanhanget.

Fördelen med en fri marknad är också att den enda som lider av ett eventuell för högt pris är jag, samtidigt som det står vem som helst fritt att klona mitt program och ta mindre betalt.

Senast redigerat 2010-01-18 10:52
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-19 17:46
Ursprungligen av magkve:

Nyckelordet är offline för att det ska fungera i sjukhusmiljö. Dessutom med tanke på att Praktisk Medicin har en prenumerationstjänst på 365:-/år för att plocka bort ett javascript från deras sida som enkelt kan göras med ett grease monkey-skript, samt att Internetmedicin tar 10kr / utskrift via deras sida, när man med lite know-how enkelt kan skriva ut ändå så är det inte så hutlöst i sammanhanget.

Fördelen med en fri marknad är också att den enda som lider av ett eventuell för högt pris är jag, samtidigt som det står vem som helst fritt att klona mitt program och ta mindre betalt.

...men i jämförelse med de flesta andra AppStore-applikationer så är det dyrt

Ursprungligen av zappee:

...men i jämförelse med de flesta andra AppStore-applikationer så är det dyrt

Vilket inte spelar någon roll. Om den fyller en niche och är värt pengarna för målgruppen så är det inte för dyrt.

Att det inte är värt pengarna för mig eller att programmet kostar mer än de flesta andra program är betydelselöst.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-20 08:46

För kännedom till de som var intresserade av mitt tidigare program finns nu även versionen för Praktisk Medicin tillgänglig on the App Store.

Motsvarande funktionalitet som Husdoktorn, men med Praktisk Medicin som datakälla.

De kompletterar varandra ypperligt.

Rowmote Praktisk app som fungerar lika som Apple Remote, utan nätverk. Sen med Rowmote Pro så kan du även styra musen.

How convenient?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-21 08:54
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Rowmote Praktisk app som fungerar lika som Apple Remote, utan nätverk. Sen med Rowmote Pro så kan du även styra musen.

How convenient?

Rowmote är faktiskt riktigt bra. Använder knappt min nyinköpta apple remote längre. Med Pro-versionen kan man även styra musen ju, sweet.

Vill även passa på att rekommendera Icam: SKJM - iCam
Det skapas en direkt förbindelse mellan datorn och telefonen. Riktigt nice. nu har jag koll på vad som händer hemma med både bild och ljud...

Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Rowmote Praktisk app som fungerar lika som Apple Remote, utan nätverk. Sen med Rowmote Pro så kan du även styra musen.

How convenient?

utan nätverk? I itunes store så står det att den kör över nätverk, eller har jag missat något?

Längtar efter en fjärrkontroll som inte är över nätverk, eller att iphone ska få n efetrspom mitt hemmanätverk kör n.

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha!

Klockrent program ju!

Hannes

Telia navigator finns nu tillgänlig för iPhone. Verkar rätt bra om än något dyr (abbonemang). Appen är gratis och telia bjuder på fem fria dagar för att utvärdera den. Jag har inte kör med bilen ännu men appen verkar vara en mycket smidig GPS navigotor som är smidigare än de övriga som jag har sett/provat.

Bevaka tråden