Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2009-07-28 00:10
Ursprungligen av lelkes:

Vilket program rekomenderar ni och varför
1) Saisuke
2) Personal Informant

1. SaiSuke är inte oävet om än lite långsamt.
2. Är det inte Pocket Informant som menas?
Om så - långt ifrån färdigt men kommer säkert att bli mycket bra så småningom.
PI kommer att ha massor av funktioner som kanske inte alla kommer att ha nytta av.

Prova CalenGoo (49:-). Utvecklas snabbt, men är redan väldigt bra.
Går att konfigurera i det oändliga.

/Berndt

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-17 01:19

Travel iphone

Den här trådens format är inte praktiskt för den som söker specifika tillämpningar för t ex affärs- och andra yrkesanvändare. Startar därför en tråd som avser apps för yrkesmässiga resor. En annan önskvärd tråd vore en om finansapplikationer

Tips på program som piffar upp dina e-mail från iPod Touch och iPhone är ➽

Email Text Editor för 7 kr - fungerar för både G1 och G2 iPod Touch

Email Emoticons för 7 kr - fungerar bara på iPod Touch G2

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-22 11:20

Virtuell mus

Air Mouse Pro, har någon testat det? Kräver ett serverprogram på datorn för kommunikationen, men verkar kunna en del. Kostar dock 45 kr, men verkar kul...

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftwareid=289616509&mt=8

Ursprungligen av kenjon:

Air Mouse Pro, har någon testat det? Kräver ett serverprogram på datorn för kommunikationen, men verkar kunna en del. Kostar dock 45 kr, men verkar kul...

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftwareid=289616509&mt=8

Det är grymt.
Använder acceratometern(heter det så?) för att styra muspekaren, rätt roligt faktiskt.

Ursprungligen av kenjon:

Air Mouse Pro, har någon testat det? Kräver ett serverprogram på datorn för kommunikationen, men verkar kunna en del. Kostar dock 45 kr, men verkar kul...

iTunes Store

Mycket mycket bra! Fungerar hur smidigt som helst utan någon som helst laggning eller liknande. Kom på mig själv precis att sitta med iPhone i högerhanden med Appen aktiverad och använde den som touchpad istället för den på MBPn ..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-23 09:20

Hitta Hem från Svensk Fastighetsförmedling. Det är precis sådana här program jag vill ha, mycket snyggt gjort. Gör att iPhone verkligen skiljer sej från mängden

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=301719769&mt=8

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-23 09:29
Ursprungligen av kenjon:

Hitta Hem från Svensk Fastighetsförmedling. Det är precis sådana här program jag vill ha, mycket snyggt gjort. Gör att iPhone verkligen skiljer sej från mängden

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=301719769&mt=8

Förutom att man måste vara i närheten av lägenheterna man vill köpa.... Ska jag flytta ut från stockholm så är det ju inte så smart.. Men snyggt är det

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-23 09:35
Ursprungligen av nllub:

Förutom att man måste vara i närheten av lägenheterna man vill köpa.... Ska jag flytta ut från stockholm så är det ju inte så smart.. Men snyggt är det

Det kan ju vara nyttigt att lämna Stockholm ibland
Visst, man borde kunna ange en stad....

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-23 10:53
Ursprungligen av kenjon:

Det kan ju vara nyttigt att lämna Stockholm ibland
Visst, man borde kunna ange en stad....

Håller verkligen med dig! På båda punkterna!
Det är inget program jag skulle använda för att aktivt leta lägenhet. Jag letar lägenhet nu. Men jag har ingen lust att åka till Årsta på halvchans kanske för att det finns någon lägenhet som passar mig där. Sen hittar man ingen och får åka hem.
Det enda det är bra för är att om man har hittat några lägenheter, i t ex. Årsta, Som man vill titta på, och inte hittar, så är det bara att slå igång programmet. Men annars ganska menlöst

Har nu hittat en ganska bra svit med program som jag tycker förbättrar/kompletterar kameran

Pano: panoraman, jag använder denna främst på jobbet för att ta bilder av en hel whyteboard. Det blir inte bra om jag tar fotot med vanliga kameraappen men med Pano så får jag med hela whyteboarden på ett läsligt sätt.

Redigering och förbättring av foton:
Photoforge: strålande fotoförbättringsförbättringsverktyg, Photoshop (eller Gimp) för iPhone. Introduktionspris på 15 kronor, en så kallad no-brainer.

Photogene: också ganska ok för att redigera/förbättra foton men Photoforge är bättre. Dock så kan du i Photogene lägga till text och ramar vilket du inte kan i Photoforge så därför blir den kvar på min telefon.

Collage: enkelt och billigt program för att göra fotokollage. Det blir snyggt och om du använder programmet i kombination med Photoforge och Photogene så kan du nog göra i princip allting som du behöver kunna göra med foton på telefonen.

Postman 2.0: Skapa din egna virtuella vykort, kombinera med övriga för att verkligen få bra vykort. Egentligen onödigt. Du kan göra allt med de övriga men fördelen med iPhone är att ha många små appar som är optimerade för sina delar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-27 17:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Pano: panoraman, jag använder denna främst på jobbet för att ta bilder av en hel whyteboard. Det blir inte bra om jag tar fotot med vanliga kameraappen men med Pano så får jag med hela whyteboarden på ett läsligt sätt.

Menar du Panoramas, från Helix Intreactive?

Ursprungligen av BlackSmp:

Collage: enkelt och billigt program för att göra fotokollage. Det blir snyggt och om du använder programmet i kombination med Photoforge och Photogene så kan du nog göra i princip allting som du behöver kunna göra med foton på telefonen.
.

på apple store hittar jag 3 Collage
1) Collage, för 7 kr
2) Collage Wallpaper, gratis
3) Photo Collage
Vilket menade du?

tack för ordet

Collage av John Moffet menade jag (länk: iTunes Store)

Pano heter bara Pano (iTunes Store) från Debacle Software

Och personligen så tycker jag att Pocket Informant (iTunes Store) är bättre än Saisuke. Det finns en gratis version av PI att prova först (iTunes Store). PI känns snabbare och snyggare. Och som Berndth säger: Saisuke är lite långsamt, för långsamt för mig och det var därför som jag provade PI istället.

Att det är långt ifrån färdigt innebär inte att det är dåligt nu (efter vad jag tycker)

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2009-07-28 01:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Att det är långt ifrån färdigt innebär inte att det är dåligt nu (efter vad jag tycker)

Fast nog har Pocket Informant en hel del problem om man kollar på deras forum.
Har även haft det själv av och till.

Berndt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 02:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Collage av John Moffet menade jag (länk: iTunes Store)

Pano heter bara Pano (iTunes Store) från Debacle Software

Och personligen så tycker jag att Pocket Informant (iTunes Store) är bättre än Saisuke. Det finns en gratis version av PI att prova först (iTunes Store). PI känns snabbare och snyggare. Och som Berndth säger: Saisuke är lite långsamt, för långsamt för mig och det var därför som jag provade PI istället.

Att det är långt ifrån färdigt innebär inte att det är dåligt nu (efter vad jag tycker)

Har bestämt mig för och köpt PI:)

Police scanner finns nu ute i appstore

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-15 14:36
Ursprungligen av Lionhart:

Police scanner finns nu ute i appstore

Svenska städer med? Malmö? Norska? Oslo?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-16 02:18
Ursprungligen av soppel:

Svenska städer med? Malmö? Norska? Oslo?

Såg bara ut som USA

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-17 03:48

TomTom finns nu i AppStore.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-19 22:30

WTF - iphone app?

Undra om denna appen finns i appstore

Roadrage - Iphone

Inte alla hästarna i hagen, tåget har gått från perrongen, och lite så..

(ja, jag hittade ingen lämligare tråd)

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-21 09:58
Ursprungligen av Jeppe_E:

Undra om denna appen finns i appstore

Roadrage - Iphone

Inte alla hästarna i hagen, tåget har gått från perrongen, och lite så..

(ja, jag hittade ingen lämligare tråd)

Finns ett där du ahr en desert eagle och har för mig jag sett ett ar andra.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 09:42

Någon som provat: Pocket Universe: iTunes Store

Finns ju ett antal liknande appar men tycker detta verkar rätt häftigt.

  • Medlem
  • 2009-09-04 09:35

Nej , men Star Walk är helt underbart!
iTunes Store

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-07 11:15

Bra med denna tråd är att man kan få en blick av de program som Ni använder.
Många program har buggar eller funkar hur dåligt som hälst. Jag skall göra ordning min lista senare.

Det som jag letat efter är ett program som jag kan använda min iPod Touch i datorn så jag kan använda mitt tangentbord, mus mm. Det finns Desktop program, men där styr man sin Mac via iPod Touch jag vill gjöra tvert om.

Någon som vet om det finns program för detta?

//dennis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-07 14:07

For er som har diabetes använder jag två program:

DiabetesPilot:
Lägger in insulin, blodsockret, mat och mediciner. Det är bara att ta med sig så kan Diabetessköterskan sortera och lista i olika ordningar. Det kostar 75:- tror jag oxh sen kostar programmet till PCn en del (finns ej till Mac tyvärr men hoppas det kommer).
Programmet är helt underbart.

Pillbox:
En veckas mediciner som du bockar för när man tagit dom. Bra så man inte glömmer att ta dom.
Det man saknar är att Pillbox ringer vid den tiden man skall ta dom och även att den nollställs när en ny vecka kommer. Programmet kostar inget

FFMToch:
Överför FileMaker och ha den med dig. mycket bra program men den är inte så användarvänlig, lite krånglig.
Programmet är värt varenda öre. 229:- kostar det.

//dennis

Runkeeper Pro är gratis nu och fram till slutet på januari.
Så missa inte det

RunKeeper Pro for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Om man använder telefonen till löpning är denna säkert den bästa i sitt slag.
Själv använder jag ändå mest Ascent - AscentMobile for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
och även om den inte är lika bra som ovanstående så har den en OSX version som uppskattas. Dock är inte utvecklaren så engagerad för tillfället.
Får se om Runkeeper Pro gör att jag använder den tjänsten mer nu då, har bara kört gratisversionen av RK hittills. Det går ju att föra över datan dit nu ifrån sin Garmin också...ska utvärdera....när det blir varmare, nu är det inomhuslöpning som gäller då funkar det bättre med pulsklockan uteslutande.

Ursprungligen av panther:

Runkeeper Pro är gratis nu och fram till slutet på januari.
Så missa inte det

RunKeeper Pro for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Om man använder telefonen till löpning är denna säkert den bästa i sitt slag.
Själv använder jag ändå mest Ascent - AscentMobile for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
och även om den inte är lika bra som ovanstående så har den en OSX version som uppskattas. Dock är inte utvecklaren så engagerad för tillfället.
Får se om Runkeeper Pro gör att jag använder den tjänsten mer nu då, har bara kört gratisversionen av RK hittills. Det går ju att föra över datan dit nu ifrån sin Garmin också...ska utvärdera....när det blir varmare, nu är det inomhuslöpning som gäller då funkar det bättre med pulsklockan uteslutande.

Endomondo är bättre enl mig....tror den är gratis

Hittat ett par guldkorn till min iPhone

Time - en klocka, kalender. Timsignal och alarm. Enkel. mkt "stylish"Skygauges; snygg kompass/höjdmätare/hastighetsmätare (allt i flygplans-stil)
NightRec- snygg bandspelare, röststyrd bandspelare, nagrabanden rullar!

kommer inte ihåg vad de kostade, brukar lägga 7:- eller max 15:- på sånt här.
Tror inte ngn går under på det...

Ursprungligen av Goflorp:

Hittat ett par guldkorn till min iPhone

Time - en klocka, kalender. Timsignal och alarm. Enkel. mkt "stylish"Skygauges; snygg kompass/höjdmätare/hastighetsmätare (allt i flygplans-stil)
NightRec- snygg bandspelare, röststyrd bandspelare, nagrabanden rullar!

kommer inte ihåg vad de kostade, brukar lägga 7:- eller max 15:- på sånt här.
Tror inte ngn går under på det...

Bandspelaren var en läcker konstruktion - men priset är 28 riksdaler - minnet sviker en ibland... Hur som helst , den är köpt.;)

Bevaka tråden