Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-13 00:56

Alltså hur gör man med betalningsgrejen när man skapar ett apple ID? Är det bara visa och mastercard som funkar? Har ett Maestro kort från Swedbank.
Trodde inte man skulle behöva regga sig och så när det är ett gratisprogram jag vill åt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-13 00:59
Ursprungligen av ledin:

Alltså hur gör man med betalningsgrejen när man skapar ett apple ID? Är det bara visa och mastercard som funkar? Har ett Maestro kort från Swedbank.
Trodde inte man skulle behöva regga sig och så när det är ett gratisprogram jag vill åt.

Du har Visa, Mastercard eller Amex att välja mellan, och sen None. Testa det!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-13 21:17
Ursprungligen av Jetwash:

Du har Visa, Mastercard eller Amex att välja mellan, och sen None. Testa det!

Nae jag vet inte...den klagar på att kortnummret inte är valid för korttypen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 09:04

ledin: Testa none alltså... för det kort du har medger inte onlineköp.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-14 10:32
Ursprungligen av Trineo:

ledin: Testa none alltså... för det kort du har medger inte onlineköp.

Är det det där click & buy du menar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 16:13

Nej, jag menar när du skriver in kortet och allt det, där skall du välja att du inte har något kort helt enkelt.
Du har nämligen inte ett kort som medger köp över internet... du har ett så kallat elektronkort.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-16 23:07

Var då?

YouTube - iPhone Pocket Guitar: Metallica, Nothing Else Matters

Kolla, det där programmet skaffar man sig direkt till sin iphone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 13:39

Kan tipsa om Chopper om man gillar det gamla spelet där man skall flyga helikopter till höger eller vänster och hämta upp folk och bomba tanks eller badguys.
Riktigt skoj och bra utnyttjande av acceleratorn.

Jag kör aurora feint nästan jämt nu sjukt roligt spel! (och gratis)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 12:52

Kan tipsa om att Wordpress har nu fått upp sin app i App Store. Funkar kanon.

Något som kan ge en liten mini recension på Crash Nitro Cart 3D?
Hur är spelet? Hur långt? Roligt? Värt 75 kr? mm.

Man hör inte så mycket om det.
Tack

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-22 23:47
Ursprungligen av minipod:

Något som kan ge en liten mini recension på Crash Nitro Cart 3D?
Hur är spelet? Hur långt? Roligt? Värt 75 kr? mm.

Man hör inte så mycket om det.
Tack

Jag tycker inte det var så imponerande. Småhackigt och enformigt... Men visst är det spelbart, och även häftigt att visa upp det för folk som inte är vidare insatte i iPhone-världen

Värt 75 kr tycker jag dock inte att det är.

Ursprungligen av minipod:

Något som kan ge en liten mini recension på Crash Nitro Cart 3D?
Hur är spelet? Hur långt? Roligt? Värt 75 kr? mm.

Man hör inte så mycket om det.
Tack

Jag tycker spelet är värt pengarna, finns väldigt många banor och uppdrag att klara

en fråga bara, jag har en iphone 2g 2.0. och jag dum som jag är hittar fan inte hur man avinstallerar programen ? har sökt men hittar inget :(.. tack på förhand!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-28 22:34
Ursprungligen av stephan__4:

en fråga bara, jag har en iphone 2g 2.0. och jag dum som jag är hittar fan inte hur man avinstallerar programen ? har sökt men hittar inget :(.. tack på förhand!

Bokmärken och applikationer från App Store tas bort genom att hålla nere ikonen tills ett stängkryss dyker upp i övre vänstra hörnet.
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246693-iphone-3g-faq.html

Guitar ToolKit - helt lysande!

Big A

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-03 23:36

Nåt program för att infoga text...och mina tips på program

Finns det något program där man pratar in i mikrofonen och sedan omvandlas det till text?

Mina åsikter om programmen jag laddat ner hittills:

Hitta.se - Funkar bra och smidigt att kunna lägga till adresser direkt i kontakter. Men gör man för många sökningar så avslutas programmet. Kanske rättas till i kommande versioner.

Shazam - Ruggigt bra program som hittar låtar som spelas på t.ex radion. Man får länkar till ITunes samt till YouTube. Funkar perfekt.

Palringo - Kanon om man vill ha t.ex. MSN i telefonen. Man måste regga sin adress på palringo.com innan man kan använda tjänsten. Funkar kalas.

Tv.nu - Har precis kommit ut i en ny version där man kan välja vilka kanaler som ska visas. Mycket användarvänligt och bra med länkar till programmen. Rekommenderas.

Units - Bra program som konverterar längd, mått, temperaturer mm. Smidigt att ha.

Othello - Kul spel.

Tap Tap - Lite larvigt men chefen fastnade för det. Går ut på att träffa punkter som kommer emot en på 3 olika strängar.

Jawbreaker - Beroende framkallande spel.

Localy - Bra program som hittar din nuvarande position och restauranger affärer mm i din närhet.

iPint - Du ska balansera ölen på bordet fram till dina händer. Nja sådär kul.

German - Översätter engelska fraser till tyska. Som en palör.

Sports Tap - Få liveresultat från olika sporter. Mest från USA som NBA, NFL, NHL mfl. men även Premier League och Champions League. Kommer säkert fler i nästa uppdatering. Funkar kalas med snabba uppdateringar med målskyttar osv.

Flashlight - Telefonen blir en ficklampa, finns blinkfunktion. Bra om man behöver lyse en längre tid.

Labyrinth - Balansera en kula runt hinder utan att falla ner i hålen. Klassiskt brädspel.

Tuner - 1000-tals Internet-radiostationer, kan söka på olika genrer, har inte hittat någon svensk än dock.

Tipsa gärna om fler.

Senast redigerat 2008-08-03 23:55
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-08-05 14:35

Och om jag vill ha några Exceldokument på iPhonen - hur för jag bäst över dem?
Kan den inbyggda Excelläsaren också söka i dessa xls-filer eller måste jag köpa någon app, exv Mariners?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-08-05 15:36

Nu har även jag hittat det: Det går inte att föra över och lagra slika filer. Däremot ska de gå att öppna från en bilaga till ett mail.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 18:50

Den här FileMaker appen ser spännande ut! FMTouch - FileMaker Mobile Software for the iPhone and iPod touch

Files kanske moter dina behov Le? Den ska kunna lagra vanliga filer.

Med Teleport kan man styra datorn! Coolt.

Senast redigerat 2008-08-06 19:10
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-11 20:25

Runkeeper verkar vara ett trevligt program för träningsfreaksen.

MacRumors iPhone Blog: RunKeeper for iPhone: a GPS-based Training Assistant

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 22:33
Ursprungligen av zappee:

Runkeeper verkar vara ett trevligt program för träningsfreaksen.

MacRumors iPhone Blog: RunKeeper for iPhone: a GPS-based Training Assistant

Jag köpte det och har nu testat två gånger: dels när jag cyklade hem från jobbet, dels när jag mätte upp en kort runda jag brukar springa.

Hade luren låst i fickan och lyssnade på musik samtidigt. Tyckte det funkade riktigt bra båda gångerna. Helt klart behöver det putsas en del, men för mig var det lätt värt 75 spänn!

Loggade faktiskt in här på forumet nu bara för att tipsa om det. Kolla demofilmen som finns på länken eller titta in på http://runkeeper.com där det även finns länkar till ett par recensioner.

  • Medlem
  • Sunne
  • 2008-08-28 15:03

RunKeeper

Ursprungligen av tomaira:

Jag köpte det och har nu testat två gånger: dels när jag cyklade hem från jobbet, dels när jag mätte upp en kort runda jag brukar springa.

Hade luren låst i fickan och lyssnade på musik samtidigt. Tyckte det funkade riktigt bra båda gångerna. Helt klart behöver det putsas en del, men för mig var det lätt värt 75 spänn!

Loggade faktiskt in här på forumet nu bara för att tipsa om det. Kolla demofilmen som finns på länken eller titta in på RunKeeper - Available now for 3G iPhones! där det även finns länkar till ett par recensioner.

Kan också rekommendera RunKeeper. Verkar som sagt fungera utmärkt med skärmen låst samtidigt som man lyssnar på musik. Kartorna över rutten man sprungit är också mycket exakta till skillnad om t.ex "GPS TRACKER". Får hoppas det fortsätter utvecklas med höjdkurvor och kartor i iPhonen och inte som nu bara kartor på nätet.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-12 15:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-28 20:30

Idag såg jag i och för sig att Path Tracker (7:-) verkar ha bättre funktionalitet i vissa avseenden (spara löprundan för export till KML- eller GPX-format).

Har inte testat själv, men de senare recensionerna verkar positiva. När jag kollade runt för ett tag sedan hittade jag det också, men då verkade det inte alls lika bra.

Säkert värt ett försök om du är sugen på nåt löprundeprogram!

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=285864939&mt=8

I löparprogramgenren gillar jag iTrail. Bara 22 spänn och fungerar väldigt bra. Har också exportmöjligheter och en massa tidtagningsfunktioner.

Air Sharing gör din iPhone/iPod till en trådlös hårddisk.
Men passa på det är bara gratis i två veckor.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-09 23:55
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Air Sharing gör din iPhone/iPod till en trådlös hårddisk.
Men passa på det är bara gratis i två veckor.

fungerar väldigt bra tack för tipset!!

+1, suveränt litet program.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Air Sharing gör din iPhone/iPod till en trådlös hårddisk.
Men passa på det är bara gratis i två veckor.

Bevaka tråden