Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Telia navigator finns nu tillgänlig för iPhone. Verkar rätt bra om än något dyr (abbonemang). Appen är gratis och telia bjuder på fem fria dagar för att utvärdera den.

Ja, jag måste säga att det var väldigt saftiga priser. Vem betalar 1100 kr per år för en sådan tjänst?

(Se mer på Telias iPhone-blogg)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-02-04 16:18
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag måste säga att det var väldigt saftiga priser. Vem betalar 1100 kr per år för en sådan tjänst?

(Se mer på Telias iPhone-blogg)

Inte jag. Men gärna 19 kr de (få) dagar jag verkligen behöver navigationshjälp!

Ursprungligen av Micke F:

Inte jag. Men gärna 19 kr de (få) dagar jag verkligen behöver navigationshjälp!

Sant, det kan jag däremot också tänka mig att göra.

Ursprungligen av Adrian B:

Sant, det kan jag däremot också tänka mig att göra.

Jag tycker att den är riktig bra - bättre än Naviogon (som jag bara har provat på ett sätt som jag inte vill avslöja:) - men bara att användas/betala för de få dagar som jag behöver den.

Jag läser mycket RSS-flöden i min iPhone och nu har Pulse News Mini precis blivit gratis. Snyggt program som jag sneglat åt tidigare. Hur pass bra den kommer att fungera återstår att se, men den verkar vara populär rill iPad.

Vet inte om detta platsar men fn finns det en app ute som heter 12 days of christmas. Vad den gör är att den under varje dag från 26 dec till 6 jan( jo jag vet att det är lite sent) ger en direktlänk till gratis musik eller en gratis app under dessa datum. Den är kopplad till en kampanj som iTS kör under julen. Jag nappade själv ganska sent. På Nyårsafton fick man en EP m Michael Buble o idag spelet Broken Sword

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-03 10:46

12 Days är säkert bra för många, det har ju körts ett par år nu. Dock tycker jag personligen, endast min åsikt, att det är mest skit som kommer därigenom...inget kvalitativt. Bättre att hålla ögonen öppna för "rea" hos de olika App-utvecklarna som brukar finnas kring jul och nyår.

Ursprungligen av zinned:

12 Days är säkert bra för många, det har ju körts ett par år nu. Dock tycker jag personligen, endast min åsikt, att det är mest skit som kommer därigenom...inget kvalitativt. Bättre att hålla ögonen öppna för "rea" hos de olika App-utvecklarna som brukar finnas kring jul och nyår.

Man fick ju en gratis låt med han-som-inte-kan-sjunga

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-03 16:47
Ursprungligen av Goflorp:

Man fick ju en gratis låt med han-som-inte-kan-sjunga

Ja just det...glömde ju det, my bad

Ursprungligen av zinned:

12 Days är säkert bra för många, det har ju körts ett par år nu. Dock tycker jag personligen, endast min åsikt, att det är mest skit som kommer därigenom...inget kvalitativt. Bättre att hålla ögonen öppna för "rea" hos de olika App-utvecklarna som brukar finnas kring jul och nyår.

Håller med - rena skräpet oftast. Dessutom väldigt få program, mera låtar/artister, där smaken är liksom.......
Håll ögonen öppna för tillfälligt sänkta priser eller REA är bättre - helt klart.

Om det är en intressant app får andra bedöma men jag håller på med en programmeringskurs för IOS och där ingick som slutuppgift att göra ett app-projekt. Mitt projekt gick ut på att läsa in och presentera temperaturdata för en vald ort från temperatur.nu.

Enkel app som inte gör mycket men som jag tänkte tipsa om i alla fall.

Det svåraste var nog att komma på ett bra namn och jag är fortfarande inte säker på att det gick bra:)

Utetemperatur for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 14:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Om det är en intressant app får andra bedöma men jag håller på med en programmeringskurs för IOS och där ingick som slutuppgift att göra ett app-projekt. Mitt projekt gick ut på att läsa in och presentera temperaturdata för en vald ort från temperatur.nu.

Enkel app som inte gör mycket men som jag tänkte tipsa om i alla fall.

Det svåraste var nog att komma på ett bra namn och jag är fortfarande inte säker på att det gick bra:)

Utetemperatur for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

No offense, men där har vi verkligen en meningslös app

Kul app.

Saknar en sak i alla dessa appar för temp och kompass ; offset . Att kunnna "säga till " termometern att där jag är, är det alltid 2 grader varmare

Ursprungligen av Goflorp:

Kul app.

Saknar en sak i alla dessa appar för temp och kompass ; offset . Att kunnna "säga till " termometern att där jag är, är det alltid 2 grader varmare

Hur menar du nu Goflorp, är det varmare där du är för att du är så hot eller?

Ursprungligen av akerstrom:

Hur menar du nu Goflorp, är det varmare där du är för att du är så hot eller?

De tar ofta tempen via TAF/Metar från Säve, där verkar det vara 2-3 grader kallare än där jag är.

Kan ingen göra ett program som delar in i

30+ Badbyxor
25-30 Shorts + Tshirt
...

0 Mössa + Vantar
0 -10 Mössa vantar långkalsonger
-10 -20 osv

Gärna med "offseten" att om man bor norr om dalälven så lägger den på 10 grader på rekommendationen ...

Eller en verbal termometer "Kallt idag" "Kallt som en isbjörnspitt" "Piss blir till stänger" etc ?

Jag hakade som sagt på 12 days ganska sent men jag tycker iaf det var fyra dagar av de kanske totalt sju eller åtta jag fick som var värda något: Michael Bublé, Broken Sword, Tove Styrke och Mirrors Edge

Darin hade de kunnat spola ner i avloppet innan han ens nådde iTunes Store

runtastic PRO är gratis just nu.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-02 16:46

Snake.
Jag har alltid varit beroende av det spelet till Nokia, men det är många år sen sist jag hade en sådan

iSnake on the Mac App Store

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-04 20:26

Riktiga Vykort for iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), and iPad on the iTunes App Store

Skicka riktiga vykort med iPhone och foton tagna med kameran som motiv. En pånyttfödelse av vykortsskickande.

Skulle inte förvåna mig om nån redan länkat till denna - väderappen Yr.no: Yr.no for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

"När Apples egen inte räcker till"

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-05 10:43

Jag tycker SMHIs egen app ger bättre resultat....

Tyvärr har ju SMHI och YR varit helt åt helvete på att rapportera korrekt väder den här sommaren, vilket gör att det inte spelar roll vilken app man har.

För att spä på förvirringen; YR och SMHI köper båda väderdata från England och heffa-datorn i Reading...

Så det är SAMMA väder.

Kollar senaste radarbild på dmi.dk. Funkar för mig, inte en prognos har stämt för mig på sistone.

Ursprungligen av Goflorp:

För att spä på förvirringen; YR och SMHI köper båda väderdata från England och heffa-datorn i Reading...

Så det är SAMMA väder.

Är det säkert? Jag tycker att YR och SMHI brukar visa ganska så olika väder, iallafall här där jag bor ("ingenstans..."), och YR brukar vara mest korrekt. Dock inte nu under sommaren, då har ingen visat rätt.

WeatherPro slår alla...om man bor i Sthlm innerstad i alla fall. Jag har länge paralelltkollat den, SMHI och YR. WeatherPro har minst fel...faktum är att den haft rätt jämt. Den har snyggaste radaranimeringen också (SMHI's radaranimering får en att skämmas för att vara svensk )

(Jag kör moppe - det är enda anledningen till detta skruvade intresse av exakt väder - i övrigt är jag helt ointresserad av väder kan man säga. När man ska iväg till t.ex. jobbet - morgon eller kväll - så kollar jag väderappsen - det är egentligen radaranimeringarna som visar en trend senaste timmarna som är det viktigaste - man kan då med ganska stor säkerhet avgöra om man ska ta moppen eller bussen - regn innebär buss).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-06 12:10

Bara för att de använder samma källa behöver ju inte betyda att de tolkar datat på samma sätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-06 12:28

Jag tycker Klart.se funkar bäst där jag bor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-17 20:16

Panorama 360 är just nu gratis - fotonerdar GO GET!

Ursprungligen av FreddeB:

Panorama 360 är just nu gratis - fotonerdar GO GET!

Här är en länk som fungerar.

360 Panorama for iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (4th generation), iPad 2 Wi-Fi, and iPad 2 Wi-Fi + 3G on the iTunes App Store

Bevaka tråden