Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Lägger inlägget här eftersom jag inte vet vart det ska ligga.
I Orsa har det fötts en Snöleopard. Får man föreslå OS X som förnamn på denna lilla kisse?

"Ten Point Six"

Är precis klar med mina studier vid universitetet och jobb är redan fixat. Känns riktigt skönt och kul. Jag ser verkligen fram emot hösten! En bonus är dessutom att de enbart använder Mac.

Ursprungligen av Scarecrow:

Är precis klar med mina studier vid universitetet och jobb är redan fixat. Känns riktigt skönt och kul. Jag ser verkligen fram emot hösten! En bonus är dessutom att de enbart använder Mac.

Men glöm inte att vara mindful och njuta av sommare, hösten kommer när den kommer.

Semestern startar idag!!!

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Men glöm inte att vara mindful och njuta av sommare, hösten kommer när den kommer.

Semestern startar idag!!!

Bra tips. Jag är själv för dålig på det

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Men glöm inte att vara mindful och njuta av sommare, hösten kommer när den kommer.

Semestern startar idag!!!

Det ska jag tänka på! Har dock jobb juli ut men augusti och halva september blir det nog mest pyssel med brorsans och min lilla firma. Jag måste ha något att göra för att ha möjlighet att njuta mellanåt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-07 10:10

För att jag är på väg till Arlanda.
Två veckor i Parga väntar

Dåligt väder till trots(ska regna hela veckan men vi har iaf inte översvämning) o arbetslöshet till trots så känner jag mig bra o lite gla'.

Hade en fantastisk kväll på vår dansklubb i lördags o svängde runt i en himla många salsor i högt tempo. Jag kanske inte har ett jobb att gå till längre men jag har mina vänner OCH jag har sedan länge planerade projekt som jag hoppas färdigställa inomhus under denna gråa o regniga vecka. Kanske kan baka lite också. Tar nu en långsam frukost o ser på lite MASH.

"Syndade" lite igår när jag för första gången på länge fastnade i ett spel på Mac'en. Klockan var halvtre när jag lyckades slita mig från CIV V...

för att att jag äntligen har kommit mig för att köpa 1password och byta alla mina lösen till starka lösenord på alla mina login överallt!
tack 99 för att ni gav mig en puff i ryggen!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-07-10 12:05

Små glädje ämnen.

• Skulle skicka ett paket med Schenker PrivPak men betaltjänsten fungerade inte. Trots att kundtjänst inte fått in andra rapporter om fel bjöd de på frakten den här gången. Annat var det med svenska Posten, speciellt vid tiden då de var praktiskt taget utan konkurrenter.
• Min nyinköpta externa DVD-läsare (Lacie) hade både nedsatt pris (279:-), rippar snabbare och klarar av en dvd-skiva den interna dvd:n gav upp på.

  • Medlem
  • 2012-07-10 18:50
Ursprungligen av planB:

• Min nyinköpta externa DVD-läsare (Lacie) hade både nedsatt pris (279:-), rippar snabbare och klarar av en dvd-skiva den interna dvd:n gav upp på.

DVD? Minns knappt vad det är för något. DVD hörde till 00-talet.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-07-10 19:08
Ursprungligen av Dalle:

DVD? Minns knappt vad det är för något. DVD hörde till 00-talet.

Har du ett bättre förslag på hur man - lagligt - konsumerar TV-serier textade på svenska får du gärna dela med dig av din information.

Ursprungligen av planB:

Har du ett bättre förslag på hur man - lagligt - konsumerar TV-serier textade på svenska får du gärna dela med dig av din information.

svt play

  • Avstängd
  • 2012-07-12 14:53

För att äntligen börjar det röra på sig med min MBPR beställning från Apple... är plötsligt på steg 3 dvsFörbereder leverans och då brukar det bara ta några dagar innan det är hemma... fast hinner inte till den här veckan men blir ju ändå tidigare än 27/7-2/8 som utlovats

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-07-12 16:11

–För att jag blev antagen till universitetet! Känns underbart efter 14 månaders slit för +1500 gymnasiepoäng + högskoleprov. (lärdom: hoppa inte av gymnasiet)

Ursprungligen av reboot81:

–För att jag blev antagen till universitetet! Känns underbart efter 14 månaders slit för +1500 gymnasiepoäng + högskoleprov. (lärdom: hoppa inte av gymnasiet)

Vad är det "du ska bli"?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-07-12 18:49

Systemvetare (datanörd light, som vissa vill kalla det. Återkommer om tre år med fylligare beskrivning)

Ursprungligen av reboot81:

Systemvetare (datanörd light, som vissa vill kalla det. Återkommer om tre år med fylligare beskrivning)

hellre systemvetare än sängvätare...

Lycka till med studierna!

  • Medlem
  • 2012-07-13 21:53

Inte glad i dag. Men kanske nästa helg... Har blivit lovad en provtur i chefens Viper, en drömbil sen jag var en liten grabb. Måtte det bara bli bra väder nästa helg, annars gråter jag blod.

Ett jävla ord, skönaste på länge:
SEMESTER!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-14 08:37
Ursprungligen av PeeMaN:

Ett jävla ord, skönaste på länge:
SEMESTER!

Samma här, nu väntar 4 veckors ledigt

Ursprungligen av stile:

Samma här, nu väntar 4 veckors ledigt

3 veckor för mig. Hade 1 vecka i juni. Efter detta har jag bara 9 veckor semester kvar att ta ut.

Ursprungligen av stile:

Samma här, nu väntar 4 veckors ledigt

Har du något trevligt planerat eller är det bara "vila och rekreation"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-14 16:54
Ursprungligen av PeeMaN:

Har du något trevligt planerat eller är det bara "vila och rekreation"?

Vila och rekreation på hemmaplan, men givetvis en massa trevliga saker också. Tycker det är rätt skönt att vara i stan på sommaren, träffa vänner och sitta på uteserveringar eller göra det som jag känner för. Det enda inbokade är ett besök på Östasiatiska museet. Hur ser det ut för dig, någon resa inplanerad eller blir du hemma?

Gläds åt att jag tycks ha löst ett problem som ingen på Telenors support, eller Bredbandsexperten (som Telenor hänvisa mig till) hade svaret på..
Haft Telenor drygt en månad nu, och deras D-link DWR-923...och var på vippen nu i veckan att fara in till Telenors butik i Kungsbacka och be dem ordna fram en annan pjäs åt mig, för i det sista trodde jag att felet låg i D-linken..men så igår, när jag stod och slunga honung, ramlade det in en lösning i skallen, och jag gick in och provade den...och det tycks fungera..
Vete tusan om jag ska låta Telenor få veta lösningen helt gratis:D

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-14 09:53

Men vi då...?

Kommer...ska avvakta ett tag...nu rullar det bättre än tåget...man kan säga satt det flyter på istället...
Rullar som tåget är ju ingen som tror på längre

Hemma efter en mycket trevlig vecka i en stuga i Sörmland/Östergötland.

Satte precis igång min nya Macbook Air. Så liten, så nätt, men ändå sådann råstyrka...
Kännner att jag valt helt rätt!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-07-19 11:15
Ursprungligen av PeeMaN:

Satte precis igång min nya Macbook Air. Så liten, så nätt, men ändå sådann råstyrka...
Kännner att jag valt helt rätt!

Grattis!
Är själv fortfarande riktigt nöjd med min MBA.

  • Avstängd
  • 2012-07-19 12:59
Ursprungligen av PeeMaN:

Satte precis igång min nya Macbook Air. Så liten, så nätt, men ändå sådann råstyrka...
Kännner att jag valt helt rätt!

Vart själv sugen på en när jag gjorde iordning dotterns som julklapp i höstas...fast din är väl snäppet bättre

Bevaka tråden