Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Lycka till! Glöm inte att ringa och ligga på också.

Behövdes inte! De ringde redan idag (i morse) och har en intervju på måndag!!!!!

Det verkar vara fler än jag som tycker att jag passar till jobbet!

  • Medlem
  • 2012-06-09 21:41
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Behövdes inte! De ringde redan idag (i morse) och har en intervju på måndag!!!!!

Det verkar vara fler än jag som tycker att jag passar till jobbet!

Håller både tummar och tår. Lova återkomma och berätta hur det gick!

Ursprungligen av Dalle:

Håller både tummar och tår. Lova återkomma och berätta hur det gick!

Det kan du lita på! Förhoppningsvis skriver jag om det i den här tråden...

  • Medlem
  • 2012-06-09 21:41

Preimärturen med nya båten avklarad. Den gick bättre än jag trodde.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-07 23:17
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Har precis skickat iväg en ansökan till ett jobb som verkligen skulle passa mej!!

All lycka till dig.

Härlig helg, Grand Prix du Canada!

Sommarläsningen är fixad från Bokus. Historiska äventyr för hela slanten

Bokus bokhandel - Sökresultat

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Sommarläsningen är fixad från Bokus. Historiska äventyr för hela slanten

[ATTACH="CONFIG"]33388[/ATTACH]

Bokus bokhandel - Sökresultat

Men det där är ju fysiska böcker hela bunten? Vad hände med e-boken;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Men det där är ju fysiska böcker hela bunten? Vad hände med e-boken;)

Vill inte ha med mig iPad'en på stranden o dessutom föredrar jag läsa böcker på papper. Magasin kan jag möjligen läsa på iPad. En bok kräver inget batteri o e-som det är sommar är förekomsten av naturligt ljus ganska riklig

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Sommarläsningen är fixad från Bokus. Historiska äventyr för hela slanten

[ATTACH="CONFIG"]33388[/ATTACH]

Bokus bokhandel - Sökresultat

Yay! Äntligen har de skickats. Det tog nästan en månad vilket berodde på att de klassades som specialorder då de kunde vara utgångna. Men nu är de påväg

Update: Intervju hos företaget på fredag!!

  • Medlem
  • 2012-06-17 20:56
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Update: Intervju hos företaget på fredag!!

Hur gick det Katten?

Ursprungligen av Dalle:

Hur gick det Katten?

Flyttad till tisdag, helt ok.

Har precis kommit hem från en härlig promenad med familjen. Värt att ta en timme ibland och gå en sväng bara för att vara tillsammans utan koppling till datorer eller annat.

Ursprungligen av Dalle:

Hur gick det Katten?

En riktigt bra intervju, jobbet känns som gjutet för mej, nu återstår bara en kort väntan då de även pratade med andra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-19 19:41
Ursprungligen av Fritz the Cat:

En riktigt bra intervju, jobbet känns som gjutet för mej, nu återstår bara en kort väntan då de även pratade med andra...

Jag håller tummarna för att du får det.

Ursprungligen av stile:

Jag håller tummarna för att du får det.

Stupade vid sista hindret. Har inte fått någon detaljerad anledning, men vi var tydligen 4st mycket passande för jobbet och de valde en annan.

Jag är glad för att jag tar det som jag gör även om jag är otroligt besviken då det kändes verkligen som jobbet för mej. Jag är glad att jag inte är arbetslös, men har istället ett jobb som får mej att må sämre än jag gjorde utan jobb...

Nu är det semestertider och inte en kotte letar efter nya medarbetare så jag får glädjas åt att jag också har tre veckor, men problemet måste lösas förr eller senare, på ett eller annat sätt...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-27 20:14
Ursprungligen av Fritz the Cat:

… glad att jag inte är arbetslös …

Det är rätt grundinställning! Fy fasen för att behöva råka vara någon av de som oförtjänt råkar stå ”utanför”.

Om jag får muntra up dig så...

... hittade jag ovanstående på någon slags blogg då jag sökte bra citat för att skriva ett ännu fräckare svar än vad jag nu lyckats göra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-12 20:32

Fick toppbetyg på sista inlämnade tentan och projektarbetet. Lyckades komma in på en sommarkurs i astronomi. Och planerar nu för min längsta/största vandring hittills i de svenska fjällen, i Sarek. Life is gooood!

Ursprungligen av joakimo:

Fick toppbetyg på sista inlämnade tentan och projektarbetet.

Svagt avund, men då jag har så goda minnen så förblir jag glad i alla fall.

Chefen kom förbi den grafiska profilen jag jobbade på och sa att det såg snyggt ut, presentation för kund imorrn. Hoppas det går vägen!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-06-17 17:22

Stekt lax med egenodlad färskpotatis och hemlagad pepparotsås...då blir lasselu glad...:)

Dumflanen sitter i vardagsrummet och fakturerar. Allt väl så långt. Men när han märker att skrivaren inte skriver ut upptäcker han att han valt fel skrivare
Samma skrivare som normalt är kopplad via USB sitter nu i en Airport Express. Suck!
Hur lösa? Ta väck från den icke inkopplade skrivaren och skriva ut igen på rätt skrivare, ta den bärbara datorn ut till skrivaren och koppla in sig och då riskera att inte hitta den goa ställningen i soffan igen (jag har skumpat runt på grusbus med hoj i 3 dar så kroppen är mör)? Inget alternativ alltså.
Då upptäcker jag att man kan plocka upp bägge skrivarköerna och bara dra över från den icke inkopplade skrivarkön till den som sitter i Airporten. Helt galet bra! OS X imponerar!

Monterade upp riktantennen jag beställt för att förbättra signalen till den D-link DWR-923 jag fått ihop med mitt Telenorabonnemang.
Var bra investering, fick grön lampa på studs, och nu är jag helnöjd, lär behålla abonnemanget...prövotiden går ut om en vecka.

  • Avstängd
  • 2012-06-19 22:26
Ursprungligen av Pocahontas:

Monterade upp riktantennen jag beställt för att förbättra signalen till den D-link DWR-923 jag fått ihop med mitt Telenorabonnemang.
Var bra investering, fick grön lampa på studs, och nu är jag helnöjd, lär behålla abonnemanget...prövotiden går ut om en vecka.

Grattis! Vad köpte du då för riktanten?

Ursprungligen av LaHe:

Grattis! Vad köpte du då för riktanten?

Denna

Poynting Riktantenn 11dBi SMA med kabel 700-2900 MHz (3G, 4G)

  • Avstängd
  • 2012-06-20 09:22

Tack! Trodde det var nått litet släpbart... men men

Senast redigerat 2012-06-21 13:20
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-19 23:03

Och vad fick du för hastighet nu?

Ursprungligen av kenjon:

Och vad fick du för hastighet nu?

Inte mycket mer, men stabilare uppkoppling, lampan lyser grön nu, innan var den rödgul.
Kan säkert justeras några grader hit eller dit, samt höjas nån halvmeter, har inte satt fast antennkabeln ännu, ska fixa det imorgon.
Ligger runt 20-22 Mbit/s nästan hela tiden, och 3-4 Mbit upp.
Skillnad som natt och dag. Har ju bara haft D-linken en vecka nu.
Ska ringa supporten och få exakt placering på sändaren, och vägledning om hur jag ska justera lite inne i D-linken, så att den går enbart på 3G

Tycker att hastigheten är helt OK, jämfört med mina 5,5 innan

Gick privat från 24" ACD till 30" ACD (begagnad) ... igår kväll .. var en ren fröjd ..

  • Medlem
  • 2012-06-20 18:22

Lön redan i morgon, tack för det Televerket.

Bevaka tråden