Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-06-20 19:33

Jävla glad vet jag inte om jag är men jag har just fått hem en Withings - The blood pressure monitor och den var rätt rolig...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-20 22:37

Kul, synd att den kräver kabel, skulle vilja haft BT istället.
Dyr?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-06-21 07:44

Njae, en tusenlapp...men jag håller med om BT, kabeln är dessutom lite för kort imho...

Min nya Airport Express är Out for delivery

Tog såklart Express delivery ...

Senast redigerat 2012-06-27 11:51
Ursprungligen av gotfredsen:

Min nya Airport Express är Out for delivery

Tog såklart Express delivery ...

...du verkar redan ha fått för mycket espresso...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-06-27 12:58
Ursprungligen av gotfredsen:

Min nya Airport Express är Out for delivery

Tog såklart Express delivery ...

Ser fram emot en liten beskrivning och utvärdering av ovan nämnda pryl sen

Ursprungligen av Drakfot:

Ser fram emot en liten beskrivning och utvärdering av ovan nämnda pryl sen

Absolut . Skaffade den för dom äldre ungarnas skull ..

Dom har redan en Airport Express på sitt rum som är dual band fast inte simultanesly ... Detta för att de skall få internet på sitt rum utan att jag behöver dra en kabel genom hela byggnaden.

Så därför har den suttit i 5Ghz 802.11n läge för att ge högsta hastigheten till eathernet porten på den vilket har funkat bra fast bara givit en hastighet på 60-70Mb/sec ..

Efter att ha läst flera tester där folk med den nya Airort Expressen har fått hastigheter på 140-200Mb/sec på det utökade 5Ghz plus att den också utökat 2,4Ghz så kändes det som ett givet köp ... Den nya Airport Expressen skall också tydligen ha en mycket starkare signal och mottagnings möjlighet vilket kraftigt skall förbättra ens utökade nätverk om man använder Airport Express till just det.

Den "gamla" Airport Expressen kommer få en plats i köket där den kommer vara en Airplay enhet .. Det är alltid trevligt med musik till maten ..

"Be optimistic, it feels better"

Dalai Lama XIV

Jag är så jävla glad idag för jag har varit med familjen på Vasamuseet, och sen på Junibacken. Ungarna (1 & 5) var mäkta imponerade av den gamla skorven. Sen hade de skitkul på Junibacken. Avslutade kvällen i hotellrestaurangen med ett par killar jag lärt känna lite ytligt via Twitter, tog ett par pilsner med dem, riktigt trevligt. Nu har hela familjen däckat. Portugal-Spanien rullar på TV'n i 119:e minuten, mållöst. Vill bara se vem som vinner, sen är det lights out. Flyger hem imorgon em.

glad vet jag inte . men jag kunde inte låta bli att skratta

Trafikolycka vid Knalleland

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-28 15:12

Denna måste man ju också bara älska

Ursprungligen av zinned:

Denna måste man ju också bara älska

[ATTACH="CONFIG"]33642[/ATTACH]

Enormt fyndigt o det funkar oavsett hur man betonar det

Har fått mina böcker o linserna ska jag hämta ut imorgon.

På lördag åker jag till Stockholm för att dansa tills benen känns som gelé på Mosquito. Tjohej!

Köpte en andra extern Poyntingantenn, denna gången med horisontellt fäste.
Det är som bekant två antenner på D-link 923
Fick 5 Mbit/s extra, så nu hamnar jag på uppåt 30 Mbit/s

Om det sen var värt 2000 spänn för att få den farten kan diskuteras, men det är ju en engångskostnad.
Ser dessutom fräckt ut med två riktantenner på taket, retar alltid nån granne

  • Medlem
  • 2012-06-29 11:17

Går på semester om 3-4 timmar.. HELL YES!

Lustigt det här med semester. V28 går jag på 4 veckors semester. Under dom 4 veckorna skall allt rulla på som vanligt vilket innebär att dom 4 veckorna måste jobbas in. Nu har jag jobbat in 2 veckor. Nästa vecka skall jag arbeta 3 veckor och det känns fantastiskt att det faktiskt är möjligt. Tror jag skall arbeta så varje vecka så nästa år räknar företaget att jag kallt skall fixa en sådär 120 veckor. Inget dåligt arbetsår. Men glad är jag=)

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-06-29 11:55

Jag klarade precis andra årets sluttenta!! nu är jag 33.33% läkare
världen känns nu finare på något sätt! plus att jag nu har ledigt 4 dagar i streck!! wooohoooo!!

Min lägenhet luktar fläder och jag har fyra batcher med saft på g..

Hittade ingen bra forumdel att lägga denna i, men fyfan va fräckt!
Turf - Street Performer - Vegas Round - America's Got Talent 2012 - YouTube

Ursprungligen av PeeMaN:

Hittade ingen bra forumdel att lägga denna i, men fyfan va fräckt!
Turf - Street Performer - Vegas Round - America's Got Talent 2012 - YouTube

Inte lätt att titta på när man har fått axeln ihopskruvad och urfräst ett antal gånger och har halva livet kvar med en axel som inte är som den ska, men kul att se...

Tusan, jag tror jag kräks

Okej. Jag är inne i en riktigt bra vecka:
1. Igår bokades resa till Berlin under semester, fem underbara dagar.
2. Fick erbjudande om förlängning av min provanställning, förhandlade till mig en bra mycket bättre lön än väntat!
3. Ikväll skall min kära far ta med sig sonen på middag, öl och bio.
4. På fredag kommer en mycket efterlängtad dam på besök och spenderar helgen
5. Det är SJUKT bra väder ute, iallafall i Göteborg!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-03 21:20
Ursprungligen av PeeMaN:

Okej. Jag är inne i en riktigt bra vecka:
1. Igår bokades resa till Berlin under semester, fem underbara dagar.
2. Fick erbjudande om förlängning av min provanställning, förhandlade till mig en bra mycket bättre lön än väntat!
3. Ikväll skall min kära far ta med sig sonen på middag, öl och bio.
4. På fredag kommer en mycket efterlängtad dam på besök och spenderar helgen
5. Det är SJUKT bra väder ute, iallafall i Göteborg!

Jag ser att du har såväl kort-, medel- som långsiktiga njutningar att skörda. Låter som kalas!

Senast redigerat 2012-07-03 22:16
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-03 21:14

Di blåe hade lekstuga med gnaget igår och idag får man se blowitt losa igen.

Underbara dagar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-04 08:22
Ursprungligen av zinned:

Di blåe hade lekstuga med gnaget igår och idag får man se blowitt losa igen.

Underbara dagar!

Med blårandiga (och då menar jag givetvis DIF) ögon kan jag inte annat en hålla med.

Ibland är det skönt att få veta att man har rätt i vad man tror:
Resumé: TNS Sifo: Media förvränger bilden av Twitter

  • Medlem
  • 2012-07-04 18:53

Har lyckats hjälpa högsta chefen att få både internet och telefoni (nåja) att funka på hans ö ute i skärgården.
Tidigare hade han inget internet som funkade, efter att ha kollat lite så beställde han ett 3-modem med Dovado-router. Nu funkar internet i stugan. Ett annat problem var att han var tvungen att ro ut på sjöng 50 meter för att det skulle fungera att ringa. Men efter ett tips ska han nu kika på en ny smartphone som klarar ip-telefoni så han kan ringa med 3-modemet från stugan. (skype eller motsvarande)

Visst luktar det löneförhöjning?

Ursprungligen av Dalle:

Har lyckats hjälpa högsta chefen att få både internet och telefoni (nåja) att funka på hans ö ute i skärgården.
Tidigare hade han inget internet som funkade, efter att ha kollat lite så beställde han ett 3-modem med Dovado-router. Nu funkar internet i stugan. Ett annat problem var att han var tvungen att ro ut på sjöng 50 meter för att det skulle fungera att ringa. Men efter ett tips ska han nu kika på en ny smartphone som klarar ip-telefoni så han kan ringa med 3-modemet från stugan. (skype eller motsvarande)

Visst luktar det löneförhöjning?

Vill du impa rejält drar du ju ut en extern antenn och sätter ute på en flotte eller något på sjön, sen en kabel till stugan där han kan jacka in telefonen

  • Medlem
  • 2012-07-04 19:35
Ursprungligen av PeeMaN:

Vill du impa rejält drar du ju ut en extern antenn och sätter ute på en flotte eller något på sjön, sen en kabel till stugan där han kan jacka in telefonen

Funkar väl tyvärr inte riktigt så på tele-sidan? Internet funkar väl, men inte på telefon?
Nu kör han med en liten förlängningssladd mellan modemet och routern, så extra antenn behövs inte ens.

  • Medlem
  • 2012-07-04 20:31

Lägger inlägget här eftersom jag inte vet vart det ska ligga.
I Orsa har det fötts en Snöleopard. Får man föreslå OS X som förnamn på denna lilla kisse?

Bevaka tråden