Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Måste ju säga att jag haft en rätt så bra dag idag trots idogt regnande.

* Fick ett trevligt meddelande från min handläggare på AF(inte ofta man får sånna) gällande min status i Nystartsjobb o att jag har långt kvar tills jag kan behöva oroa mig för fas3,

* hämtade ut en Keno-vinst jag vann förra veckan. Tusen trevliga kassautdrygande pix

* Fick visa leg på bolaget vilket alltid får mig på gott humör

* har just kommit hem från ett totalt urvridande puls-spinning pass

Jag började min lediga dag idag med en sommar-drink:

rabarbersaft + färsk ingefära + mineralvatten == så jäkla gott o läskande.

me happy.

Ursprungligen av klarabara:

me happy.

Me happy too...

...men med huvudverk då vi drack lite mycket i går kväll, men hade otroligt roligt!

  • Medlem
  • 2012-06-06 10:36

Fick visa leg på bolaget igår. Barnsligt, jag vet. Men trodde inte det gick att ta miste på att jag är över 20 längre.

Ursprungligen av Dalle:

Fick visa leg på bolaget igår. Barnsligt, jag vet. Men trodde inte det gick att ta miste på att jag är över 20 längre.

Inte alls barsnligt. Man blir glad över det och blir man inte det är det något som är fel

Ursprungligen av Dalle:

Fick visa leg på bolaget igår. Barnsligt, jag vet. Men trodde inte det gick att ta miste på att jag är över 20 längre.

Det var ett tag sedan för min del, men med ett skägg snart lika vitt som Bertil Enstörings är det kanske inte så konstigt...

Allmänt glad idag. Sveriges nationaldag.

Glad över att tillhöra det här landet. Tacksam för att man är född här, och inte på en soptipp i Calcutta.

På Twitter pågår just nu "bra saker med Sverige"

Bra saker med Sverige

Allemansrätten, Västkusten, Älgstek, Makrill, Göteborg, dagis, jämlikheten, folket, 99.se.

Ursprungligen av Goflorp:

Bra saker med Sverige

Allemansrätten, Västkusten, Älgstek, Makrill, Göteborg, dagis, jämlikheten, folket, 99.se.

Norrlandsskogar, inlandssjöar, skärgården, Stockholm, valutan, lugnet, friheten...

Det regnar, jag slipper städa förrådet:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det regnar, jag slipper städa förrådet:)

Regnar det i förrådet?

nej, men vi måste bara ut allt på gården för att kunna städa förrådet (så fullt är det)

Glad men öm...

Vi tog en promenad, äh, mellan broarna är det ju nästan 5km.. det blir ju strax över tio runt om då...

Det blev 17,5Km på fyra timmar med matpaus...

Klarat mig från blåsor, men känner mig mör i bena... Gonatt

Ursprungligen av Goflorp:

Glad men öm...

Vi tog en promenad, äh, mellan broarna är det ju nästan 5km.. det blir ju strax över tio runt om då...

Det blev 17,5Km på fyra timmar med matpaus...

Klarat mig från blåsor, men känner mig mör i bena... Gonatt

Skönt, vilken app använde du för GPS?

Ursprungligen av Goflorp:

Glad men öm...

Vi tog en promenad, äh, mellan broarna är det ju nästan 5km.. det blir ju strax över tio runt om då...

Det blev 17,5Km på fyra timmar med matpaus...
[ATTACH="CONFIG"]33378[/ATTACH]

Klarat mig från blåsor, men känner mig mör i bena... Gonatt

Det där gillar jag. Har själv börjat traska utav bara h-e. Går ca 8 km varje dag efter jobbet. Allt för att klara stranden i sommar. Blir motiverad av runkeeper som ger svar på tal och att mina vänner kan följa min väg" till beach 2012

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-07 00:17

Har haft min Samsung Galaxy S3 i 9 dagar nu och är fullkomligt "kär". Trodde verkligen inte att gräset var grönare på andra sidan men saknar verkligen inte mycket från min iPhone.
Saknar hårdvaruknapp för att sätta till ljudlöst och hårdvaruknapp för kameran, allt annat är plus på Samsungen...

Fortfarande Appletokig dock. Kommer inte byta bort min MBA mot något ever...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-07 08:51

Kom tillbaka efter 9 månader och säg att du fortfarande tycker likadant....

  • Medlem
  • 2012-06-07 10:35

Jag är glad för min nya Eos 60d tar så jäkla bra bilder! Jag är inte alls så haj på det men hej vad roligt det är att exprimentera!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-07 11:01
Ursprungligen av Spata:

Jag är glad för min nya Eos 60d tar så jäkla bra bilder! Jag är inte alls så haj på det men hej vad roligt det är att exprimentera!

Sluta inte att experimentera, men glöm inte att lära dig varför det blir som det blir. Skaffa en bra bok som Understanding Exposure av Bryan Peterson. Fick tips om den boken härifrån forumet i någon tråd, och att läsa den var nog det enskilt bästa sättet för mig att kraftigt förbättra mitt fotograferande. (Att se motiv är betydligt svårare, men med kunskap om kameran i handen går även det lättare).

  • Medlem
  • 2012-06-07 11:46
Ursprungligen av jahve:

Sluta inte att experimentera, men glöm inte att lära dig varför det blir som det blir. Skaffa en bra bok som Understanding Exposure av Bryan Peterson. Fick tips om den boken härifrån forumet i någon tråd, och att läsa den var nog det enskilt bästa sättet för mig att kraftigt förbättra mitt fotograferande. (Att se motiv är betydligt svårare, men med kunskap om kameran i handen går även det lättare).

Tack för tipset, ska kolla upp det direkt!

Använder Endomondo.com på datorn hemma.
I iPhonen har jag endomondos egen app.

Funka kanon.

Ursprungligen av Goflorp:

Använder Endomondo.com på datorn hemma.
I iPhonen har jag endomondos egen app.

Funka kanon.

vad gör den bättre än runkeeper

Ursprungligen av Kottemannen:

vad gör den bättre än runkeeper

Började använda endomondo då den (på den tiden) var bättre utvecklad än Runkeeper.

I dagsläget ger den mig allt jag behöver, fullständigt gratis. Så jag har inte ens sneglat
på RK. Orka byta liksom, jag har promenader och cyklingar för flera år bakåt i Endomondo.

Endomondo har också Följafunktion, Karta, Statistik, Grupper, Utmaningar.
Man kan även koppla pulsmätare mm till Endomondos app vad det verkar.
Stilrent interface, tydliga kartor.

Jag är så otroligt glad att jag faktiskt kan tjäna pengar på att göra det som jag tycker är det roligaste som finns. Så roligt att jag skulle ha gjort det i vilket fall som helst, vare sig jag fick betalt eller ej.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag är så otroligt glad att jag faktiskt kan tjäna pengar på att göra det som jag tycker är det roligaste som finns. Så roligt att jag skulle ha gjort det i vilket fall som helst, vare sig jag fick betalt eller ej.

Och det bästa av allt, du är medveten om det!!

Ofta så inser man inte sånt förrän efter det är över, att det faktiskt var roligare än man trodde.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag är så otroligt glad att jag faktiskt kan tjäna pengar på att göra det som jag tycker är det roligaste som finns. Så roligt att jag skulle ha gjort det i vilket fall som helst, vare sig jag fick betalt eller ej.

Jag vill också bli en hitman!

Enmilsrunda idag, ner till Bron, över och gå andra sidan Bron hem igen. = 10km.

Frun fick bryta 2km hemifrån, blåsor under fötterna för att hon skulle prova ett par
andra skor....fick gå hem och hämta bilen...

Jaja, på't igen.

Har precis skickat iväg en ansökan till ett jobb som verkligen skulle passa mej!!

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Har precis skickat iväg en ansökan till ett jobb som verkligen skulle passa mej!!

Lycka till! Glöm inte att ringa och ligga på också.

Ursprungligen av PeeMaN:

Lycka till! Glöm inte att ringa och ligga på också.

Gäller att göra det på rätt sätt bara. Först ska jag ringa och kolla så att de fått min ansökan och eventuellt fråga någon detaljfråga.

Det som är lite speciellt är att jag har en ganska bred teknisk bakgrund och utbildning vilket ofta ger resultatet att jag får svaret "över kvalificerad och för bred erfarenhet", men detta jobb bygger faktiskt på en en bred erfarenhet samt bakgrund och kunnande, så vi fårlase...

Överlycklig för att man äntligen är i gång

Bevaka tråden