Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Installerade en Brother MFC-7360DN nyss...

Packade upp. Kopplade in.
Fick ladda ner drivrutiner från Brother - de som låg på CD var för max Lion tror jag. Inte ML iaf...
Installerade. Skrivaren hittas. Odramatiskt.

På skrivaren; bip! Ange land...osv, trycker OK ett par ggr.
Ställer in datum och tid... klart

testar skriva ut, funkar som ett spjut.

Ber frugan som sitter bredvid att gå in i systeminställningar.
Markera "Canon" och trycka "Ta bort"-knappen. Tomt.
Tryck "+" välj MCP-7360DN som dyker upp direkt....

"Bip! Det saknas drivrutiner för den valda skrivaren. Ladda ner dessa från Apple" OK.
10 sek senare, klart.
Provar skriva ut en PDF. rassel. klart! "Gött" sa frugan...

Testar scanna med Bildinsamling, kommer åt scannerns alla funktioner, inkl scanna till Mail osv....
Testar kopiera, funkar utan knot, intuitivt, enkelt.
Provar scanna till en minnepinne, helt odramatiskt....

Den har inbyggd fax med, men den har jag inte brytt mig om...

I love Mac, --och Brother....

[Föregående skrivare, en Canon LBP6300DN fungerade lite halvbra, vart tre ggr dyrare, ingen scanner, vägra funka i nätverk och lade av helt och hållet när jag gick över till Mountain Lion....]

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-09 18:01

Klart du måste testa fax

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2012-08-09 18:05

Kul att se att Veteranerna är kvar här på 99 / var ett tag sen jag besökte forumet ....

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-08-09 19:13

Hade de inte varit kvar kunde 99 packa ihop

Jag är glad idag - och tacksam - att jag läste "Dennis juridikkurs" när jag pluggade.
Vi hade en lärare som älskade den här lite "uppstyltade byråkratiskan" och gärna svängde sig med adekvata fackuttryck i juridikens lampkronor.

Tack Dennis.

Idag håller jag på att bråka med ett företag jag beställt grejer ifrån, som önskar ta "felsökningsavgift" på 350:- för två CF-kort som inte fungerade. Knappast "god affärssed" eller allmänt schysst beteende.

Skrivet en drapa med Konsumentköplagen, radat upp paragrafer (de förlorar, säkert som Amen i kyrkan)...
Fortsätter de bråka efter helgen kommer jag nog starta någon tråd så kan vi skratta tillsammans.

  • Medlem
  • 2012-08-10 17:21

Restskatten på ett par tusen blev i dag (egentligen den 8/8 men såg det i dag) till en återbäring på ett par hundralappar. Klart roligare än att betala.

OS är slut efter idag! Det är glädje​!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 23:12

Min Soundcast Outcast - Högtalare - Utomhus anlände igår, nu påbörjas det trådlösa partajet

  • Medlem
  • 2012-08-15 05:46

Om exakt nio timmar lämnar jag ödemarken och reser mot storstan och friheten! Skiftledig i fyra sköna dagar!

  • Medlem
  • 2012-08-17 18:52

Fick i dag projektanställningen förlängd för andra gången. Plus att jag är skiftledig med lata dagar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-17 19:16

Grattis. Jag antar att du är värd det, då du får det.

Jag blir alldeles varm i hjärtat när människor visar civilkurage: Ledig polis övermannade rånare - Bohuslän - www.gp.se

Däremot blev jag sur för att systemet hade stängt när jag kom dit...

Smått och stort blandat här
Kan inte låta bli att, efter ett par veckors användande av en Apple Trackpad,
jubla över hur förbenat bra den är.
Det måste vara en av de mest ergonomiska prylar över huvud taget!
Blir till att skaffa en till varje maskin för allt generellt och
bara använda mina Logitec (specialmappade med SteerMouse) för
"kirurgiska" arbeten.

fick en packe bilder precis från min polare som han tagit på mig och min dotter förre helgen.
Så jäkla underbara, gjorde verkligen min dag

/m

Malmö förlorar med 3-1 mot Sandviken i Cupen. Underbart!

Idag har jag varit och lyssnat på Goran Kajfeš och Jonas Kullhammar med flera. Det var riktigt riktigt bra, så nu är jag glad!

Har precis packat upp Adobe Master Collection CS6 (låda) och jag är som ett litet barn. Ser fram mot Photoshop och Adobe premiere. Ahhh ljuvligt:)

Jag är glad över Safari-tillägget ClickToFlash som denna gång besparade mig att ladda en hel sida med "flashiga nyheter"...

o jag som tycker min lokala tidnings sida är hemsk...

Det har åskat hela morgonen! Perfekt!

Ursprungligen av pmarriott:

Det har åskat hela morgonen! Perfekt!

Ja, det har varit en fantastisk morgon med massa regn, åska och blixtar! Älskar det.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, det har varit en fantastisk morgon med massa regn, åska och blixtar! Älskar det.

Och nu har vi det precis ovanför kontoret. Mäktigt!

Ursprungligen av pmarriott:

Och nu har vi det precis ovanför kontoret. Mäktigt!

Det har dragit vidare härifrån och lugnet har sänkt sig. Hade gärna kunnat få vara ett tag till...

Ursprungligen av Capeman:

Det har dragit vidare härifrån och lugnet har sänkt sig. Hade gärna kunnat få vara ett tag till...

Jag har en kusin som bor i Alabama. De får sin beskärda del av stormar:)

  • Medlem
  • 2012-08-30 13:11

Visst är det kul. Jag tvättade bilen igår... och har en vit bil.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, det har varit en fantastisk morgon med massa regn, åska och blixtar! Älskar det.

Under vissa av de perioder jag befann mig i Texas kunde man få uppleva ett och annat som inte svenska oväder kan jämföras med. Då blev man varse sin egen "litenhet".

Har äntligen tagit beslutet att byta ut mitt kit för våra reklamfilmer.
Nu skall det hårdpluggas i helgen så man inte står där som en idiot på tisdag när nästa film skall göras;)
Men glad så in i helsike är jag!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-09-01 18:20

Dags för killen att sluta fly och komma hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-01 23:49

Glad att jag äntligen lyckats få in alla tre barnens träningskalendrar från laget.se in i iCloud.... ingen mer undran var jag ska befinna mig varje kvart hela veckan lång

Sitter på en takterass i New York och sippar på en öl, 29 grader varmt, livet är bra trevligt.

Bevaka tråden