Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning av operatörsspärr på iPhone

Tråden skapades och har fått 532 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag köpte min på International Orders.

Den fungerar hur bra som helst. Kör med mitt vanliga Telia-kort.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-16 14:24

Vad gick hela kalaset på, med frakt och allt? Dessutom en liten fråga som är lite OT kanske... man kan ju teckna abonnemang utan att köpa någon mobil, dessa kort kan väl användas i iPhone precis som ett kontantkort? Jag pallar nämligen inte kontantkort, de tar alltid slut innan jag ens hinner fylla på det känns det som och det känns bättre att veta att man kan ringa hur mycket som helst utan att man får slut på pengar på kortet.

Det finns ett flertal sätt att skaffa underbarnet:

- Åka till USA själv.
- Be en kompis som ska till USA köpa med en hem.
- Be en kontakt som bor i USA att köpa den och skicka den med posten.
- Ebay och liknande sidor.
- http://www.international-orders.com/ och liknande sidor.
- Skaffa en amerikansk adress med vidarebefodring till din svenska adress.
- Skapa en schysst banner för Office för Mac 2008
- Blocket och Tradera.

Ja, var väl de sätten jag har funderat på.

Jag köpte innan prissänkningen, och med moms, frakt och International Orders extrapengar så gick det på 6200 ungefär. Allt som allt.

Du kan använda vilket kort som helst. Kontantkort eller abonnemang, det är upp till dig.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-16 14:28

Sweet, det lutar mot att det blir en beställning av en iPhone då. Kan ju inte se varför jag inte skulle göra det, dock är det väl biten om mobilen skulle gå sönder. Vad gör jag då? Köper en ny?

Jag förmodar att du köpte 8 GB då? Jag skall nog köpa en 4GB då jag har en tämligen (3 månader) ny iPod på 30 GB och det känns rätt onödigt med 8 på "mobilen". Fast jag väntar nog tills imorgon, har uppkörning då och klaras den skall jag fanimej fira med en iPhone!

Vad kostade frakten, var väl det jag borde undrat egentligen? Och mest värt är väl att köpa en icke-upplåst och låsa upp själv, klarar en glad amatör det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-17 12:54
Ursprungligen av Occhino:

Jag förmodar att du köpte 8 GB då? Jag skall nog köpa en 4GB då jag har en tämligen (3 månader) ny iPod på 30 GB och det känns rätt onödigt med 8 på "mobilen". Fast jag väntar nog tills imorgon, har uppkörning då och klaras den skall jag fanimej fira med en iPhone!

Hoppas uppkörningen har gått bra idag så du kan få fira med att beställa en iPhone!

Att låsa upp själv är superenkelt. Och ja, jag köpte en 8GB.

Frakten gick på 130 dollar, ungefär 870 kronor.

Lycka till med uppkörningen!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-16 15:05
Ursprungligen av ztaafen:

Att låsa upp själv är superenkelt. Och ja, jag köpte en 8GB.

Frakten gick på 130 dollar, ungefär 870 kronor.

Lycka till med uppkörningen!

Fan vad taggad jag blir! Lade nu märke till att det finns ett flertal alternativ på shippings:

Please select a Shipping Method!
Express International without Customs and Duties $91.12
Express International with Pre-paid Customs and Duties $196.61
USPS / POST OFFICE Global Express + Tracking + Insurance ( 3 to 5 Days ) $104.58

Får man fråga vilken du valde och om det fungerade helt smärtfritt. Jag är lite oklar på hur det är med att importera elektronik såsom iPhone osv. Om jag väljer första, kan jag sedan åka på tull osv. i efterhand?

Hur låser man upp den?

Ursprungligen av ztaafen:

Att låsa upp själv är superenkelt. Och ja, jag köpte en 8GB.

Frakten gick på 130 dollar, ungefär 870 kronor.

Lycka till med uppkörningen!

Var hittar man info om hur man låser upp telefonfunktionen?

Jag valde den första. Utöver det som står så är det även (som jag fattade det) moms. Tull tror jag inte att det blir.

Det tog 6 dagar för min iPhone att komma till mig. Dock så var det en helg imellan (jag fick den i måndags), och hade det inte varit det så hade det nog gått ännu fortare, så jag tycker inte att man behöver betala de där extra pengarna för att få den inom 3-5 dagar.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-16 15:27

Aight. Tack så mycket för hjälpen, jag tror nog att jag slänger iväg en order imorgon... efter att ha fått körkortet såklart

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-09-16 16:47

Alla jublar över hacket för iPhone och det verkar ju onekligen smidigt. Men hur blir det när ni uppgraderar era telefoner, för ni vill väl ha senaste mjukvaran, och Apple har sett till så att era hackade lurar inte fungerar?

Eller är hacket så idiotsäkert att Apple inte kan göra något åt det i sina framtida uppdateringar av mjukvaran?

Ursprungligen av Rasmus:

Alla jublar över hacket för iPhone och det verkar ju onekligen smidigt. Men hur blir det när ni uppgraderar era telefoner, för ni vill väl ha senaste mjukvaran, och Apple har sett till så att era hackade lurar inte fungerar?

Eller är hacket så idiotsäkert att Apple inte kan göra något åt det i sina framtida uppdateringar av mjukvaran?

E'r'u go' eller?

Klart att Apple kommer att stänga hacket i FW1.0.3, varefter hackarna komme att jobba hacket - f'låt, häcken, av sig för att komma runt det, och Apple kommer att stänga det nya hacket i FW1.0.4, osv. osv.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-01-12 16:22

Hoppar till Home screen

Har en 1.1.1 som jag lyckast jailbreaka men så fort man ska installera något och låsa upp den för att kunna ringa med den hoppar den direkt till Home screenen!

Nån som har nån idé?

Givetvis så är det en enkel sak för Apple att få hacket odugligt, men så har de ju även sagt offentligt att de inte tänker motarbeta hackerna. Hur pass sant det är vet jag inte, men jag tror att de kommer att låta dem vara.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-09-16 21:20
Ursprungligen av ztaafen:

...men så har de ju även sagt offentligt att de inte tänker motarbeta hackerna.

Källa på det, tack!

Ursprungligen av Rasmus:

Källa på det, tack!

Jag minns inte riktigt var jag läste det. Det var iallafall någon anställd på Apple som sade det under en presskonferens.

Ska se ifall jag hittar en tillförlitlig källa.

Ursprungligen av Rasmus:

Källa på det, tack!

http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-iphone-apps-ok-no-bluetooth-games-in-ipod-touch/

Ursprungligen av ztaafen:

Givetvis så är det en enkel sak för Apple att få hacket odugligt, men så har de ju även sagt offentligt att de inte tänker motarbeta hackerna. Hur pass sant det är vet jag inte, men jag tror att de kommer att låta dem vara.

Det Apple uttalade sig om var tredjepartsprogram på iPhone, inte hack för att använda annan operatör. Det är två helt olika saker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 22:19

Hejsan, första posten, here we go...

Har blivit ordentligt sugen på att köpa en iPhone nu, med tanke på de senaste hacken och medlemmars inlägg om att den fungerar här i Sverige.
Men hur fungerar en upplåst telefon med Wi-Fi store? Kommer det bli några komplikationer om man har låst upp sin iPhone, eller kommer det att fungera galant?

/Quint

såg nåt om det på macrumors.com

När man kört igenom denna guiden. Behöver man göra något mer för att få tillgång till någon funktion? Som jag fattat det fungerar allt utan "special-voicemail" med denna guiden, korrekt?

Där ser man. Ögnade bara igenom det.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-09-17 23:21

detta skall tydligen funka rätt ok
Gänget i the iPhone Dev Team har nu nått ytterligare framgångar i sin jakt på enklare upplåsning av iPhone. Program med riktigt GUI och tar nån minut.. att låsaupp..
Men jag väntar till Europa lanseringen

http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Main_Page

Ursprungligen av Trisen:

Men jag väntar till Europa lanseringen

Jag är nyfiken på om den kommande 1.1-uppdateringen av mjukvaran kommer att sätta krokben för upplåsningen (och hur lång tid det tar innan nya metoder lyckas).

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-09-18 16:01
Ursprungligen av Adrian B:

Jag är nyfiken på om den kommande 1.1-uppdateringen av mjukvaran kommer att sätta krokben för upplåsningen (och hur lång tid det tar innan nya metoder lyckas).

Förmodligen Knapert i tanke på div telekom bolag som tecknar avtal med Apple?

Men för min del syftar jag mest på 3g här i europa

Ursprungligen av Trisen:

Förmodligen Knapert i tanke på div telekom bolag som tecknar avtal med Apple?

Men för min del syftar jag mest på 3g här i europa

3G kommer om minst ett år är det bekräftat så nu kan vi sluta prata om det

  • Medlem
  • 2007-09-18 18:11

Jag kommer nästa vecka få min ipod och kommer givitvis låsa upp den. Jag har tittat på ett par olika "hack" och de är till mac. Det jag undrar är, om jag låser upp den på min mac, kommer jag kunna använda den till min PC? För det är juh så att om man stoppar in sin ipod första gången i mac så går den ej att använda på PC

Ursprungligen av JGG:

Jag kommer nästa vecka få min ipod och kommer givitvis låsa upp den.

...eller iPhone kanske?

  • Medlem
  • 2007-09-18 19:26
Ursprungligen av Adrian B:

...eller iPhone kanske?

oj, jo iPhone självklart.

Bevaka tråden