Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning av operatörsspärr på iPhone

Tråden skapades och har fått 532 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ModMyiPhone.com: iPhone unlock för OS X - part 1

Bra guide, följ den så kan inget gå fel!

Vem vill låsa sin iPhone? Upplåsning är däremot eftertraktat!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-13 12:45

Är inte iUnlock enklare? Varför göra sig allt detta besvär?

Hehe, självklart menar jag låsa upp Nån moderator får gärna ändra.

Ursprungligen av wunderbaren:

Hehe, självklart menar jag låsa upp Nån moderator får gärna ändra.

Fixat.

Man måste ändå göra så mycket förarbete med att lägga in filerna manuellt så man kan lika gärna göra allt manuellt

Om man har windows då? Antar att alla dessa program inte är kompatibla med Windows XP...

det finns guide för windows åxå ..

jag ska sätta mig å översätta den guiden å slänga upp på min sida ..
för närvarande finns det lite svenska guider och smått å gott på denna sida:
http://iphone.kn3pp.se

det kommer mer

Underbart, kan knappt vänta. När den kommer upp köper jag minsann en iPhone, hoppas jag iaf:p

Det är ett GUI på G enligt dev team på hackint0sh, men jag har inte sett det ute ännu. Det finns en ful variant av den ute, en äldre kod som är "lånad".

Utmärkt guide! Har äntligen ringt mitt fösta samtal från iPhone (TELIA S).

Tusan. Testade att starta om telefonen för att se ifall det fungerade efter det. Det gjorde det inte. Sitter och kör upplåsningsprogramet igen.

Håller på med upplåsningen nu, ha inte något simkort i när du låser upp den!

Varför inte? Hade inte det första gången, men glömde att ta ur det innan jag gjorde det igen. Har dock tagit ur det nu.

Nu har jag följt guiden till 100%

Samtal in/ut: JA!
SMS in ut: JA!
GRPS: JA!

Fungerar även när man startar om den! Måste säga att Tele2:s GPRS är ovanligt snabbt, blev positivt överaskad! Att surfa på vanliga hemsidor är inte SÅ segt som man tror, det funkar om man har lite tålamod

Nu ska jag hitta roliga program

Senast redigerat 2007-09-13 19:52

Sadar. Nu har jag last upp telefonen igen, och nu sa fungerar det aven om jag startar om den.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-14 02:13

www.buck.se för svensk for dumies guide, inehåller även åäö + dictionary + svenska nummer + voicemail

  • Oregistrerad
  • 2007-09-14 12:49

iUnlock är faktiskt lika krångigt dom den där appen (förmodlingen baserat på iUnlock på något sätt då iUnlock inte har gui

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-14 13:11

Det kommer inte vara möjligt att komma undan abonnemanget med iphones köpta i svenska butiker va?

Ursprungligen av baller:

Det kommer inte vara möjligt att komma undan abonnemanget med iphones köpta i svenska butiker va?

Hur ska vi kunna veta det nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-14 16:42
Ursprungligen av wunderbaren:

Hur ska vi kunna veta det nu?

Hur ska någon kunna vet något nu? Allt är ju spekulationer. Jag tänkte som johan_fbg och om det blir på det viset lär det bli svårt.

Ursprungligen av baller:

Det kommer inte vara möjligt att komma undan abonnemanget med iphones köpta i svenska butiker va?

Med tankte på att man i Sverige idag binder upp sig till ett abonnemang i affären när man köpt en subvetionerad telefon kan man anta att det kommer bli likadant med iPhone.

Men självklart kan man inget veta till 100%. iPhone är verkligen populär och Apple skulle kunna få operatörerna att ändra sig.

Ursprungligen av johan_fbg:

Med tankte på att man i Sverige idag binder upp sig till ett abonnemang i affären när man köpt en subvetionerad telefon kan man anta att det kommer bli likadant med iPhone.

Men självklart kan man inget veta till 100%. iPhone är verkligen populär och Apple skulle kunna få operatörerna att ändra sig.

Vad - exakt vad - är det som säger att det inte kommer att säljas "operatörsoberoende" exemplar av iPhone? Som vanligt kommer vi sannolikt att få se en hel rad olika prisnivåer, beroende på hur stark låsning vi är beredda att acceptera, men ingen vet - ingen har sett det - än. Skulle det bli bara ett enda abonnmang, med kontrakt i butiken, kommer marknaden för iPhone från andra länder än Sverige att formligen explodera - i Sverige.

Det går bevisligen inte att sälja surströmming över disk i USA, men det går i Sverige. Alla marknader är olika och företag som vill vara framgångsrika på fler än en marknad, måste lära sig hur de olika lokala marknaderna fungerar - annars lär marknaden företagen, den hårda vägen.

Ursprungligen av leonardo:

Vad - exakt vad - är det som säger att det inte kommer att säljas "operatörsoberoende" exemplar av iPhone? Som vanligt kommer vi sannolikt att få se en hel rad olika prisnivåer, beroende på hur stark låsning vi är beredda att acceptera, men ingen vet - ingen har sett det - än. Skulle det bli bara ett enda abonnmang, med kontrakt i butiken, kommer marknaden för iPhone från andra länder än Sverige att formligen explodera - i Sverige.

Visst finns det de som skulle hämta hem iPhones från t.ex. USA i så fall. Men hur stor andel av marknaden är det som egentligen orkar med det? Och behöva använda engelska menyer/tangentbord alternativt hacka telefonen? Har själv ingen aning om hur det blir men ser absolut denna abonnemangsformen som möjlig. Den som lever får se!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-14 19:32

Ni som köpt iPhones nyligen, ni köper alltså för 399 USD och låser sedan upp eller?

Allå allå

Efter att ha läst allt om att låsa upp iPhone (man är ju sugen på att köpa), kan man om man skulle behöva, återställa den när den kommer till sverige, och apple bestämmer sig för att vid uppdateringar, låsa tillbaka telefonen igen?? Vet någon????

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-15 14:27

Det är sant att man idag förbinder sig till ett abonnemang när man köper en subventionerad telefon. Men iPhone är ju inte subventionerad, kostar ju som en bättre mobil utan abonnemang.

Ursprungligen av Bleppe:

Det är sant att man idag förbinder sig till ett abonnemang när man köper en subventionerad telefon. Men iPhone är ju inte subventionerad, kostar ju som en bättre mobil utan abonnemang.

Tycker priset på en iPhone är grymt billigt, kom ihåg när jag köpte min P800 för 7000 tror jag, och den kunde knappt inget

Mjoo, men det är månadskostnaden för abbonemanget de flesta oroar sig för...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-16 14:15

Jag instämmer i att man blir ruskigt sugen på att köpa en nu! Jag har gått hela sommaren med abstinens och önskar att de bara kunde ta och släppa skiten i Sverige snart! Nu till frågorna: ni som, uppenbarligen, tillskansat er en iPhone och dessutom låst upp den - vart köpte ni den? På plats in the states eller via nätet, isf. vart?

Vore dessutom schyst om någon kunde säga lite mer utförligt efter (förmodar jag) ett par dagars användande. Funkar den som en vanlig telefon på marknaden i Sverige? Är det att bara sätta i ett valfritt kontantkort och köra hårt?

Bevaka tråden