Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini uppdateras snart, i tysthet?

Tråden skapades och har fått 141 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 17:40

Förvisso, men minin har erkänt dålig och standardvidrig DVI-utgång, den fungerar bara med Apples skärmar och ett fåtal andra slumpmässigt fungerande skärmar. Alla skärmar går att koppla, men de flesta antar en grådaskig ton där det borde vara vitt/slocknar lite då och då/uppvisar märkliga störningar. Har inte sett något liknande med något annan DVI-anslutning, varken på mac eller PC.

Jag installerade en Mac Mini 1,42 från inWarehouse idag, och den visade sig vara smyguppdaterad, dvs 1,5 GHz och 64 mb ram. Så visst finns det snabbare maskiner, även i Sverige.

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-31 21:12

[QUOTE="Martin Belak"]Jag installerade en Mac Mini 1,42 från inWarehouse idag, och den visade sig vara smyguppdaterad, dvs 1,5 GHz och 64 mb ram. Så visst finns det snabbare maskiner, även i Sverige.

inWarehouse köper sina burkar direkt från USA förmodar jag.

Ursprungligen av CUBEIS:

inWarehouse köper sina burkar direkt från USA förmodar jag.

Tror jag knappast de gör. De är ju Apple ÅF och då håller man inte på med parallelimport.

Sen är det inte världsgaranti på Mac mini heller.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-11-01 18:28
Ursprungligen av Martin Belak:

Jag installerade en Mac Mini 1,42 från inWarehouse idag, och den visade sig vara smyguppdaterad, dvs 1,5 GHz och 64 mb ram. Så visst finns det snabbare maskiner, även i Sverige.

/M

Nähä. Det tror jag inte på. Det är nog bara ett rykte.

Ursprungligen av William Naversten:

Nähä. Det tror jag inte på. Det är nog bara ett rykte.

InWarehouse.. de installerar men vet inte vad de installerar.. ser väl inte skillnade på en Dell och en Mini

  • Medlem
  • 2005-11-01 18:41

Vet ni vilket grafikkort MacMinin fått?

Tror inte att macprånglarna får plocka in sina mac'ar hur de vill.
De borde få sina från samma ställe som alla andra.

  • Medlem
  • 2005-10-31 22:02

Med andra ord så är 1.42 varianterna slut och man kan alltså lugnt beställa?

/Fredrik

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-01 07:31
Ursprungligen av Nifo:

Med andra ord så är 1.42 varianterna slut och man kan alltså lugnt beställa?

/Fredrik

Testa och se

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 18:04

Var idag och hämtade min nya Mini på inwarehouse (mellanmodellen) den var uppdaterad med 1,5 GHz samt 64VRAM. Kartongen (både yttre och innre) sa att det var 1,42Ghz.

ATI Radeon 9200, 64 megabyte.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 11:21

Jag väntar tills de stoppat i ett Radeon X300 PCI-express.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 11:25

Jag väntar tills de stoppat i ett grafikkort som fungerar bra med alla skärmar, hur svårt kan det vara? :|

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-02 21:18
Ursprungligen av Macvarg:

Jag väntar tills de stoppat i ett grafikkort som fungerar bra med alla skärmar, hur svårt kan det vara? :|

Du börjar bli jävligt tröttsam, vet du det?

Du bara gnäller överallt. Var lite konstruktiv nån gång

Ursprungligen av Bjarte:

Du börjar bli jävligt tröttsam, vet du det?

Du bara gnäller överallt. Var lite konstruktiv nån gång

Satt och tänkte samma sak tidigare idag. 800 inlägg om precis samma sak. Rätt tröttsamt.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 22:26

Jag är konstruktiv - jag svarar på frågor och tipsar om lösningar på olika problem, alltid konstruktivt och med en realistisk och skarpsynt vinkel.

Varför skulle jag bara sitta och glorifiera Apple hela tiden när de säljer datorer som riktar sig mycket till switchers men som inte klarar av att driva annat än Apple-skärmar och vissa andra DVI-skärmar ordentligt? Kom ut ur er lilla Apple-bubbla.

Apple gör _mycket_ som är bra och dessutom det bästa operativsystemet, men även mycket som inte är lika genomtänkt, precis som alla andra tillverkare här i världen.

Och ett litet tips: gillar ni inte mina inlägg, hoppa över dem och läs de som passar er. Mycket enkelt.

Ursprungligen av Macvarg:

Jag är konstruktiv - jag svarar på frågor och tipsar om lösningar på olika problem, alltid konstruktivt och med en realistisk och skarpsynt vinkel.

Om du tror så borde nog du komma ut ur din Macvarg-bubbla.

Ursprungligen av Macvarg:

när de säljer datorer som riktar sig mycket till switchers men som inte klarar av att driva annat än Apple-skärmar och vissa andra DVI-skärmar ordentligt?

Men du måste ju inte skriva samma ska gång på gång på gång på gång på gång. Folk känner till dina problem vid här laget. Kom med nåt nytt.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-08 20:32
Ursprungligen av Macvarg:

Varför skulle jag bara sitta och glorifiera Apple hela tiden när de säljer datorer som riktar sig mycket till switchers men som inte klarar av att driva annat än Apple-skärmar och vissa andra DVI-skärmar ordentligt? Kom ut ur er lilla Apple-bubbla.

Nä. Sitt inte och glorifiera Apple hela tiden. Det vill nog ingen här. Men på sistone har i alla fall jag börjat uppfatta dig som en bitter varg och det kanske du kan uppmärksammas på.

Jag blir lite sugen på att uppmana alla glada mini+dvi-användare att vittna om att det funkar här på forumet. Lite positiv karma, alltså. Men det borde kanske ske i en annan tråd.

Jag är själv en sådan för närvarande. Med en två dagar gammal dvi-ansluten skärm - ej från Apple - som glöder som Forsmark. Lysande!

Jag är ännu en av dem som fått en smyguppgraderad Mini! Behövde en till, och tog den sista Superdrive AppleCenter i Malmö hade i lager. 1,5 GHz med Matshita UJ-845, dvs 8x DVD-R-bränning. Dock står det 1,42 GHz på kartongen.

Glad!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-12-08 19:26

När ska de uppgradera specarna då? Hur länge ska man vänta? Det börjar bli fånigt. Jag vill inte riskera att få en med lägre prestanda än andra.

Bevaka tråden