Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini uppdateras snart, i tysthet?

Tråden skapades och har fått 141 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det står beräknad leveransdag den 27:e oktober på beställningen, så jag vet inte än...

  • Medlem
  • 2005-10-15 07:23

Men hörrni...den nya Minin har ju inte sett dagens ljus på Apples sidor ännu. Vad händer? =/

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-15 07:35

men va i!!!! Inget FR det suger ju!!!!

  • Medlem
  • 2005-10-15 11:50

...och med det menar vi? :rolleyes:

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Men hörrni...den nya Minin har ju inte sett dagens ljus på Apples sidor ännu. Vad händer? =/

Det betyder bara att de inte sålt slut på de gamla modellerna ännu. Inte förrän hela lagret av gamla modeller är sålda kommer de att byta ut infon på hemsidan och kunna lova att leverera en ny modell.

Ursprungligen av Nifo:

...och med det menar vi? :rolleyes:

Jag antar pgjores menar Front Row. Eller så gillar han/hon bara att egga på utropstecken-tangenten...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-16 00:36

Är det inte nån form av Expo eller liknande den 26:e? Skulle det kunna dyka upp nåt då?
Det här är ju surt, jag hade i princip bestämt mig för att köpa en, men för oss med stor skärm skulle det dubbla grafikminnet verkligen vara bra. Processoruppgradering med 6% struntar jag i...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-16 00:57

Är det bara jag som är lite efter, eller varför kan man välja till en 100 GB-hårddisk om man köper en Mac mini från USA men inte från Sverige?

Ursprungligen av dayweed:

Är det bara jag som är lite efter, eller varför kan man välja till en 100 GB-hårddisk om man köper en Mac mini från USA men inte från Sverige?

Ja se på fan. Det har jag inte läst nån annan rapportera tidigare. Lär komma även till oss snart.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-16 13:42

Haha, grymt. Jag har inte tänkt på det tidigare.. Men det borde ju komma till oss snart tycker man

  • Medlem
  • 2005-10-21 14:19

Någon som fått sin Mini med nya speccarna?

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-23 20:17

Vad innebär egentligen det här? (Från Think Secret's artikel)

"The Mac mini's graphics card remains an ATI Radeon 9200 but now features double the VRAM at 64MB. The video card remains incapable of supporting Mac OS X 10.4 Tiger's Core Image technology."

Det är för långsamt, alltså?

Det är inte det att det är för långsamt utan att det saknar stöd för viss teknik som Core Image använder sig av. Det finns folk som kan förklara det hela bättre än jag dock.

Ja idag dök datorn upp, men inte var det den nya modellen. Känns faktiskt riktigt trist, det är den psykologiska effekten av Apples konstiga policy.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-10-25 20:19

Jag har beställt en ny mini Mac idag. Största modellen. Från Apple. Efter lite frågor där de inte kunde lova något, kröp det fram att man ju hade 10 dagars returrätt... Normalt skulle jag inte utnyttja en sådan fuling, men i det här fallet tycker jag Apple FÖRTJÄNAR det.

Ursprungligen av William Naversten:

Jag har beställt en ny mini Mac idag. Största modellen. Från Apple. Efter lite frågor där de inte kunde lova något, kröp det fram att man ju hade 10 dagars returrätt... Normalt skulle jag inte utnyttja en sådan fuling, men i det här fallet tycker jag Apple FÖRTJÄNAR det.

Fuling och fuling. Men hur länge orkar du hålla på att returnera datorer för att få 80 extra mhz och 32mb extra grafikminne?

Om du är övertygad om att den snart kommer i snabbare modeller varför inte bara vänta? Kan ju lika gärna komma dagen efter din returrätt gått ut och då står du där med den superslöa 1,42Ghzare när du kunnat vänta nån vecka och fått en apsnabb 1,5Ghzare istället.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-25 21:50
Ursprungligen av Rickard A:

Fuling och fuling. Men hur länge orkar du hålla på att returnera datorer för att få 80 extra mhz och 32mb extra grafikminne?

Om du är övertygad om att den snart kommer i snabbare modeller varför inte bara vänta? Kan ju lika gärna komma dagen efter din returrätt gått ut och då står du där med den superslöa 1,42Ghzare när du kunnat vänta nån vecka och fått en apsnabb 1,5Ghzare istället.

Nu när vi vet att en uppdatering är på gång inom de närmsta dagarna så vill man ju gärna vara på rätt sida. Skulle jag ha beställt en mini idag skulle jag gjort samma sak, returerat den när man har chansen. Känslan att bli "snuvad" på en uppdatering, även om den inte är så stor är ju ganska sur.
Jag var på väg att beställa en idag faktiskt, men ändrade mej ganska snabbt när jag läste denna tråd

Ursprungligen av beia:

Nu när vi vet att en uppdatering är på gång inom de närmsta dagarna så vill man ju gärna vara på rätt sida. Skulle jag ha beställt en mini idag skulle jag gjort samma sak, returerat den när man har chansen. Känslan att bli "snuvad" på en uppdatering, även om den inte är så stor är ju ganska sur.
Jag var på väg att beställa en idag faktiskt, men ändrade mej ganska snabbt när jag läste denna tråd

Men frågan är ju hur länge man orkar hålla på så? Vad är det för vits med att beställa grejer för att sen skicka tillbaka dem? Det tar ju bara massa tid och kraft helt i onödan. Det är väl bara att snällt vänta. Som du gör.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-25 22:24
Ursprungligen av Rickard A:

Men frågan är ju hur länge man orkar hålla på så? Vad är det för vits med att beställa grejer för att sen skicka tillbaka dem? Det tar ju bara massa tid och kraft helt i onödan. Det är väl bara att snällt vänta. Som du gör.

Vad jag förstod så har man 10 dagars returrätt. Jag tror inte att man hinner returera så många gånger på den tiden. Visst är det bättre att vänta! I detta fall handlar det om oturen att köpa några dagar för tidigt. Har man varit ivrig och köpt, föra att dagen efter läsa denna tråd så är det befogat att returera tycker jag

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-10-28 15:47
Ursprungligen av William Naversten:

Jag har beställt en ny mini Mac idag. Största modellen. Från Apple. Efter lite frågor där de inte kunde lova något, kröp det fram att man ju hade 10 dagars returrätt... Normalt skulle jag inte utnyttja en sådan fuling, men i det här fallet tycker jag Apple FÖRTJÄNAR det.

Det bidde en vanlig 1,42. Skit.

Ursprungligen av William Naversten:

Det bidde en vanlig 1,42. Skit.

Så bara tillbaka med den eller?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2005-10-28 17:06
Ursprungligen av Rickard A:

Så bara tillbaka med den eller?

Har inte bestämt mig.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-25 22:26

Hur mycket längre till tror ni föresten att man behöver vänta?

Jag hoppas att uppdateringen dröjer därför att de håller på att sätta in ett IR-öga i minin, så att den kan levereras med Front Row och fjärrkontroll...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 10:36
Ursprungligen av Capeman:

Jag hoppas att uppdateringen dröjer därför att de håller på att sätta in ett IR-öga i minin, så att den kan levereras med Front Row och fjärrkontroll...

Ja, gärna en inbyggd iSight också

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-26 11:03

Men varför kan man inte bygga en Macintosh som folk vill ha?

En något större låda med bättre grafikkort, G5-processor, stöd för Front Row och utan bildskärm.

Hur svårt kan det vara?

Ursprungligen av Macus:

Men varför kan man inte bygga en Macintosh som folk vill ha?

En något större låda med bättre grafikkort, G5-processor, stöd för Front Row och utan bildskärm.

Hur svårt kan det vara?

Du menar en Power Mac med Front Row?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 09:04
Ursprungligen av Macus:

Men varför kan man inte bygga en Macintosh som folk vill ha?

En något större låda med bättre grafikkort, G5-processor, stöd för Front Row och utan bildskärm.

Hur svårt kan det vara?

Inte ett dugg svårt. Din tanke är jättebra och har väckts flera gånger här på 99mac. Det är förmodligen bara ren affärsstrategi att inte bjuda på mer än nödvändigt och mjölka ur så mycket som möjligt genom att hålla igen på godsakerna. Ex lite bättre grafikkort etc. Mini skulle kunna vara dubbelt så bra med mycket enkla och billiga åtgärder men då kanske den modellen skulle börja parasitera på andra macmodeller. Att vinna nya själar drar tydligen inte lika mycket som att tjäna duktigt på dem man redan har. Hotet att behöva jobba i Windowsmiljö håller oss kvar.

Ursprungligen av Macus:

Men varför kan man inte bygga en Macintosh som folk vill ha?

En något större låda med bättre grafikkort, G5-processor, stöd för Front Row och utan bildskärm.

Hur svårt kan det vara?

Jag vill ha alla mac modeler. så jag tycker dom har lyckats

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-26 12:03

Nä jag föredrar en låda som får plats under TV:n och inte kostar lika mycket som en bättre begagnad bil.

Nu kan man i alla fall beställa en 100GB hårddisk mot ett tillägg på strax under eller över 1000:– (beroende på om man är student eller ej), liksom man har kunnat i USA i några veckor. Leveranstiden blir dock då 8 dagar i st f 24h. Tecken på att någonting ska hända?

Bevaka tråden