Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya Powerbook G4 12" har levererats!

Tråden skapades och har fått 215 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2005-04-03 13:51
Ursprungligen av Rickard A:

Tyvärr levererar ju inte TNT på söndagar men på måndag borde den komma. Min PowerBook skickades 14:e feb och de försökte leverera den till mig den 15:e helt oanmält. Fick dock vänta till den 17:e innan jag hade den i min hand eftersom jag var ut och reste. Så därför kan det vara bra att kolla statusen på måndag förmiddag och se om man kan bestämma tid med dem för utleverans. Eller kanske byta leveransadress till säg jobbet eller skolan eller vart man nu kan befinna sig.

Ok, tack för tipset. Ska ringa dom på måndag och kolla läget.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-17 18:12

Imorgon.

Imorgon kommer den!

Eftersom jag gjorde beställningen den 2 april har det tagit 16 dagar att få datorn, helger inräknade. (Hade inte TNT bestämt sig för att vänta ett par dagar med att plocka upp den i Eindhoven hade jag väl haft den i förrgår.)

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 14:41
Ursprungligen av MfAP:

Imorgon.

Imorgon kommer den!

Eftersom jag gjorde beställningen den 2 april har det tagit 16 dagar att få datorn, helger inräknade. (Hade inte TNT bestämt sig för att vänta ett par dagar med att plocka upp den i Eindhoven hade jag väl haft den i förrgår.)

@MfAP: Har du fått din PB? Fick min idag som jag beställde i torsdags morse .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 16:32
Ursprungligen av Margell:

@MfAP: Har du fått din PB? Fick min idag som jag beställde i torsdags morse .

Vafan! Eller kul för dig! Vad beställde du för konfiguration? Beställde också min i torsdags, men den är fortfarande på open.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 19:40

Jag beställde en standard konfiguration via Apple on campus.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 22:22
Ursprungligen av Margell:

@MfAP: Har du fått din PB? Fick min idag som jag beställde i torsdags morse .

Ja, nu är den här! Trevlig liten sak, även om jag är lite vilsen i MacOS. Dessutom får jag inte igång min ADSL-uppkoppling, vilket jag ska ta itu med nu...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 12:31

... och detta är mitt första inlägg på min nya Mac! Nu är jag officiellt en switcher.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 21:18
Ursprungligen av MfAP:

... och detta är mitt första inlägg på min nya Mac! Nu är jag officiellt en switcher.

Grattis!
Själv sitter man förväntansfull då det idag kom ett email som berättade att den är skickad.:)

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 22:01
Ursprungligen av ajaxx08:

Grattis!
Själv sitter man förväntansfull då det idag kom ett email som berättade att den är skickad.:)

Väntans tid var mycket svår... Det bästa är nog om man kan resa bort ett tag. Lycka till!

Ursprungligen av bingolotto:

Noop den är framme!

Dock hade första bilen missat den så den är ute på en bil och ska hem till mig.

Så skönt att komma hem från jobbet på en fredag och mötas av en ny pb..

Nästan så man borde åka hem nu redan för att vara beredd...

Bättre än så kan det inte bli... först sucktar man lite sedan står den där

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-03-05 13:39

Jag har också beställt en PB dock fortfarande under review

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-05 14:04
Ursprungligen av Ricky:

Jag har också beställt en PB dock fortfarande under review

Den kommer tillslut. min kom efter en och en halv månad

Varför handla på Applestore om det tar lång tid?

Jag köpte min pb 15" på inwarehouse. Det tog mig 10 min i telefon att boka upp den, och jag hämtade den i Solna samma dag. Toksmidigt (iaf om man bor/jobbar i 08-området).

Finns det någon uppenbar fördel med att handla på AppleStore som gör att man står ut med deras uppenbart långa leveranstider?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-05 15:26

Studentrabatten möjligvis, 10% på min PB 17", 1 GB RAM ger i det fallet en hel del. Själv är jag iaf beredd att vänta 2 veckor för drygt 2500:-

Ursprungligen av magnus.forsberg:

Finns det någon uppenbar fördel med att handla på AppleStore som gör att man står ut med deras uppenbart långa leveranstider?

Ja om du beställer precis när de lanserats. Normalt sett får du datorn betydligt snabbare än om man beställer den hos en ÅF. Så har det då alltid varit för mig. Betalar dock med kort så jag slipper strulet med att betala in via postgiro som bara försenar allt.

Ett annan fördel är möjligheten att förändra datorn med större hårddisk, mer grafikminne mm beroende på modell. Det kan man hos en del ÅF också men långt i från alla.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-18 15:21

woo! Min macoskuld är snart borta. Äntligen väntar min powerbook 12" på mitt lokala postkontor. Smidigt att beställa från kullander.se! Tog hm, 20 timmar innan beställnignen var framme på posten. Malmö - Sthlm. Det kallar jag service!

Fick min maskin i fredags
Är en rätt trevlig maskin, smidig och vacker
Har suttit och lekt med den i ett par dagar nu men nu börjar det bli dags att få lite arbete utfört. Men hur gör man en "curly bracket" (vad heter dom på svenska btw?) både den vänstra och högra varianten? Har testat dom flesta tangentbordskombinationer nu utan resultat. Kan infoga det med Edit -> Special characters...men det är ju ingen hållbar lösning

  • Oregistrerad
  • 2005-04-03 17:35
Ursprungligen av joakim_gyllstrom:

Men hur gör man en "curly bracket" (vad heter dom på svenska btw?) både den vänstra och högra varianten? Har testat dom flesta tangentbordskombinationer nu utan resultat. Kan infoga det med Edit -> Special characters...men det är ju ingen hållbar lösning

Jag har ingen aning (ännu). Det är inte utan att man blir lite avis på de engelska tangentborden, som har färre bokstäver och därför fler tangenter över till annat gott. Tre hela knappar bara för [], {} och \|!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-03 17:47

{} Gör du med alt + shift + ( eller )
| Gör du med alt + /
[] Gör du med alt + ( eller )

Ursprungligen av larsand:

{} Gör du med alt + shift + ( eller )
| Gör du med alt + /
[] Gör du med alt + ( eller )

tack!

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2005-04-05 22:23

Har inte varit här inne på forumet på ett tag nu. Känns det som iaf. Anledningen är att jag har fått min PB fick den igår, så det har blivit en massa pill. Och jag är såå jätte nöjd med den.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 00:24
Ursprungligen av didda:

Har inte varit här inne på forumet på ett tag nu. Känns det som iaf. Anledningen är att jag har fått min PB fick den igår, så det har blivit en massa pill. Och jag är såå jätte nöjd med den.

Grattis! Skönt att höra att du är nöjd, då ska säkert jag bli nöjd också. Hmm... Ska det hända någonting alls med beställningsinformationen på Apple Store innan datorn skickas? Nu står den ju bara som 'Open' och såsar.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2005-04-07 01:18
Ursprungligen av MfAP:

Grattis! Skönt att höra att du är nöjd, då ska säkert jag bli nöjd också. Hmm... Ska det hända någonting alls med beställningsinformationen på Apple Store innan datorn skickas? Nu står den ju bara som 'Open' och såsar.

Mm, det beror på lite. Min tex blev open och sen dagen efter så var den i Nederländerna. Tydligen så kom min från nått lager där eftersom jag hade beställt en standard konfigurerad maskin. Men andra har haft statusen "open" ett längre tag. Så det är lite svårt och säga riktigt. Ifall din kommer från Kina så vet jag inte riktigt hur det ligger till, jag kollade knappt på min status på apple store, utan kollade på tnt:s sida. Så det är bara att vänta och kolla statusen hela tiden. Väntan är lång, men du glömmer den snabbt när du håller i din maskin.

Jag är säker på att du blir nöjd . Sitter på min ? maskin nu

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-07 08:32

Det tål att repereras. http://www.apecode.com/appletrack/ när datorn är skickad så ser ni vart den är, tnt's sida uppdateras inte föräns ni har datorn i handen

  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 15:03
Ursprungligen av Shinzon:

Det tål att repereras. http://www.apecode.com/appletrack/ när datorn är skickad så ser ni vart den är, tnt's sida uppdateras inte föräns ni har datorn i handen

Tack, precis den länk jag behövde efter att ha studsat runt i alla rutor hos tnt. Jag har nämligen fått leveransbesked!!! 8-9 dagar står det, låter mycket tycker jag, men den ska åka från Shanghai verkar det som.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-04-13 11:36

Jipppiii!

Idag var jag och hämtade min PowerBook hos PC City. Ska bli kul när jag kommer hem ikväll att börja leka med den.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-15 16:26

1st PowerBook 12" 1,5Ghz med Superdrive beställd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 01:13

En fråga; hur lång tid tar det innan Apple drar av pengarna från kontokortet? Ändras det då något på orderstatusen?

Wee, jag handlar min när jag kommer tillbaka från Taj-land nån gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 22:01

Jahapp, gjorde samma sak med undantag att det var vanliga Applestore. Men det är bara att vänta vidare.

Bevaka tråden