Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya Powerbook G4 12" har levererats!

Tråden skapades och har fått 215 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-17 20:19

Leverans av ibook

Ursprungligen av clabbe:

... så vi som har fått status kod: "84 14" får glatt vänta tills tis/ons och jag som bor i norra sverige kanske ser min på torsdag.. jippi..

kan vara därför vissa får sina datorer skickade från holland istället för från kina..?

Jag har 8414 med, vad har jag vunnit?;)
Nä, allvarligt. Skönt att veta vad som pågår med leveransen, tack för det clabbe:)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 16:12
Ursprungligen av clabbe:

? min skeppades förra måndagen (7/2) och lär inte komma förrän på måndag (21/2) beställde du från applestore? det är ju omöjligt snabbt då..

Beställde från Apple Store, ja. Men min skickades varifrån de nu tillverkas i USA (Coupertino?) till Toronto där jag bor så det är inte så lång resväg. Dessutom betalade jag de dyra 120 kronorna för att få expressleverans

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-17 16:15
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Beställde från Apple Store, ja. Men min skickades varifrån de nu tillverkas i USA (Coupertino?) till Toronto där jag bor så det är inte så lång resväg. Dessutom betalade jag de dyra 120 kronorna för att få expressleverans

ah.. fan som å hämta från grannen juh..:-P

grattis mowgli!

Jeg bestillte på fredag, og fikk den i går. 12"PB 1,5ghz 512ram combodrive. Jeg er også en "switcher"

Det mest irriterende er at jeg ikke får min 19" LCD skjerm til å virke med DVI HJELP!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-18 00:34
Ursprungligen av No-Mac-yet:

grattis mowgli!

Jeg bestillte på fredag, og fikk den i går. 12"PB 1,5ghz 512ram combodrive. Jeg er også en "switcher"

Det mest irriterende er at jeg ikke får min 19" LCD skjerm til å virke med DVI HJELP!

hmm en till som fick datorn innan mig

Någon som beställt 12"PB sd 100GB och fått sinna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 01:05

Hej alla (ny här & switcher),

Jag beställde min PB per tel från applestore i slutet på förra veckan
och då berättade tanten att det var någon arbetsfri vecka eller något
i Kina som hade något att göra med zodiaken (råttans år?).
Det kan ju vara det som också har påverkat en hel del beställningar
isf.

Själv skickade jag in stud.rab.intygen igår och redan idag fick jag mail
från apple och är OPEN på kollsidan. Hoppas det bådar gott...

väntar otåligt....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 01:11

Med igår och idag menar jag så klart ons (igår) & tors (idag).

Hmm, är klockan redan så mycket...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-18 09:12
Ursprungligen av Shinzon:

hmm en till som fick datorn innan mig

Någon som beställt 12"PB sd 100GB och fått sinna?

har du kollat apecode.com, se vad du har för status, du kan ha samma som jag 84 14 vilket innebär att de är försenade:-(

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-18 10:14
Ursprungligen av clabbe:

har du kollat apecode.com, se vad du har för status, du kan ha samma som jag 84 14 vilket innebär att de är försenade:-(

Hur skall jag kunna kolla där ifall min dator inte ens har skickats?

min PB kom till sist , ooooooh så najs

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-18 14:16
Ursprungligen av JoakimOlsson:

min PB kom till sist , ooooooh så najs

Grattulerar stort till dig!!1

tackar!!

lätt den coolaste dator jag ägt, grymt snygg...

håller på att orientera mig i mac os x, spännande med nått nytt

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 00:29

Nehe, det var tydligen falskt alarm. Datorn skickades igår och jag trodde jag betalat för två dagars leverans. Tydligen betydde mina två dagars leverans att den fick förtur ut från fabriken. I praktiken har jag 3-6 dagars leveranstid, vilket i vanliga fall inte hade varit någon fara. Enda kruxet är att jag är bortrest måndag till fredag nästa vecka så jag måste vänta en hel vecka till =(

Jag tröstköpte mig en APX idag och det var en rackarns smidig apparat måste jag säga!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 22:21

Följande klassar jag som något av det mer irriterande jag upplevt på några dagar. Min dator lyckades på något mystiskt sätt klara sig igenom tullen på bara en dag. Då tullstationen ligger i en av förorterna till Toronto och Fedex kör sina bilar frenetiskt här levererades datorn idag.

MEN, jag bor i ett studentboende där alla leveranser hamnar i receptionen varifrån man måste hämta dem. För att hämta ut dem måste man ha en lapp med ens paketinformation på och denna lapp färdigställs av en tjej som jobbar i huset. Vanligtvis gör hon detta vid tre men självklart ska hon trilskas och vara långsam just idag.

Slutsats, min nya dator samt world adapter ligger fem våningar ner (15 sekunder med hissen) men jag kan inte hämta ut den på grund av ett konstigt regelverk.

Ja, jag är lite irriterad.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-19 00:02
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Följande klassar jag som något av det mer irriterande jag upplevt på några dagar. Min dator lyckades på något mystiskt sätt klara sig igenom tullen på bara en dag. Då tullstationen ligger i en av förorterna till Toronto och Fedex kör sina bilar frenetiskt här levererades datorn idag.

MEN, jag bor i ett studentboende där alla leveranser hamnar i receptionen varifrån man måste hämta dem. För att hämta ut dem måste man ha en lapp med ens paketinformation på och denna lapp färdigställs av en tjej som jobbar i huset. Vanligtvis gör hon detta vid tre men självklart ska hon trilskas och vara långsam just idag.

Slutsats, min nya dator samt world adapter ligger fem våningar ner (15 sekunder med hissen) men jag kan inte hämta ut den på grund av ett konstigt regelverk.

Ja, jag är lite irriterad.

För din hälsa tycker jag du skall dricka lite vatten och vara glad att den är så nära. Grattis
Min har inte ens skickats

  • Oregistrerad
  • 2005-02-19 04:17

Nu har den äntligen levererats och jag har suttit halva kvällen och jobbat på att flytta över alla gamla filer.

Gillar jag den? Jag är kär...

Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Nu har den äntligen levererats och jag har suttit halva kvällen och jobbat på att flytta över alla gamla filer.

Gillar jag den? Jag är kär...

kan bara hålla med...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-19 11:13

fabian, jag vill också bli kär!!!!

kom igen apple! skynda, skynda...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-21 16:07

Vill bara uppdatera lite här.

Min powerbook 12" har inte skickats än

Jag har inte fått min heller, men på grund av en annan anledning. Uppenbarligen finns standardkonfade PB:s på lager i Holland. Där finns även min, men jag var dum nog att beställa ett BT-tangentbord samtidigt, som inte fanns i lager.
Alltså.. Min Powerbook, mus och Second Skin ligger och väntar på ett tangentbord innan de blir skickade, surt sa räven..

Update: nu verkar det som att TNT tagit över, då bör den dyka upp om en dag eller två antar jag?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-22 10:56

Min ibook 12 tum levereras nu

Jag har väntat på min nya ibook 12" i två och en halv vecka och nu är den äntligen påväg med en lastbil från hamnen här i Stockholm. Glad jag är att jag bor i Vallentuna!

Specs:
ibook 12" (1.2 GHz)
512 MB RAM
60 GB HD
Bluetooth

Här är hela leveranshistoriken:

TNT
Date Time Location Status
22 Feb 2005 08:57 Stockholm Out For Delivery
22 Feb 2005 07:24 Stockholm Import Received
21 Feb 2005 23:40 Eindhoven Shipped From Originating Depot
21 Feb 2005 16:55 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

KN High Tech Logistics
18 feb 05 30 10 departed direct CNSHA30 15 feb 05
18 feb 05 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg 15 feb 05
14 feb 05 84 14 on hold by KN customer due to missing KN Luxemburg
14 feb 05 40 60 Arrived at EDC KN Luxemburg 15 feb 05
11 feb 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
10 feb 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
08 feb 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
08 feb 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
07 feb 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30
07 feb 05 30 64 Departed from source CNSHA30

Paketet blev stående i Luxenburg några dagar extra på grund av något fel
med momspapper eller liknande.

Mvh
/Lamin

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-22 12:00
Ursprungligen av sparrow:

Paketet blev stående i Luxenburg några dagar extra på grund av något fel
med momspapper eller liknande.

Mvh
/Lamin

jo apple strula till det, en större leverans blev stående, min pb 12" med..
Men min har dock inte kommit fram än, står bara att den är skickad från holland på TNT.. men bor i luleå så det brukar ta en månad extra i få upp saker..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-22 12:15
Ursprungligen av clabbe:

jo apple strula till det, en större leverans blev stående, min pb 12" med..
Men min har dock inte kommit fram än, står bara att den är skickad från holland på TNT.. men bor i luleå så det brukar ta en månad extra i få upp saker..

Var glad att den är nära, min har inte ens skickats beställde den när den kom ut. plus så bor jag i hbg och vi har en knutpunkt för tnt här

Ursprungligen av Shinzon:

Var glad att den är nära, min har inte ens skickats beställde den när den kom ut. plus så bor jag i hbg och vi har en knutpunkt för tnt här

har du kontaktat apple ?? nåt måste väl ändå gått snett, om den inte skickats än...

det strulade en hel del med min beställnig, men jag fick den tillslut (efter några telefonsamtal).
i mitt fall hade dom klantat sig med betalningen, så jag blev tvungen att maila in ett kvitto på att den var betald, detta efter nästan 2 veckor utan att dom hade hört av sig.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-22 21:31
Ursprungligen av Shinzon:

Var glad att den är nära, min har inte ens skickats beställde den när den kom ut. plus så bor jag i hbg och vi har en knutpunkt för tnt här

nej jag vet du har det lite jäkligt:-/
Men ta och ring och skäll ut någon.. apple måste ju ha intresse för sina kunder (iaf så brukar det åtminstinde kännas bättre att få klaga på ngn )

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-23 12:41

Ni alla som bestält sina nya powerbooks 12" runt när den lanserades. 12" superdrive 100GB.

Har ni fått dem???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 13:21

jag beställde en powerbook 15" 1,67 cto via applestore den 8:e februari, enligt tnt är den framme hos mig imorrn.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-23 15:19

Edit:

Order Status as of 02:31 PM GMT, 23/02/2005 Shipped

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-23 16:47

En enkel liten fråga - känner du el i händerna när den är kopplad till elnätet? Kan iofs bero på huset man bor i.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-02-23 21:00

Har beställt en pb 17 och den är påväg, har fan riktigt seriös abstinens.

Kollade in statusen på Apecode.

Betyder detta att den är framme?

22 feb 05 90 75 truck arrived at final destination Apple Shanghai 23 feb 05

Borde dom inte har ringt mig då?

Bevaka tråden