Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya Powerbook G4 12" har levererats!

Tråden skapades och har fått 215 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jäklar vilket trevligt paket jag fick idag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 09:24
Ursprungligen av KG 16:e bernadotte:

Jäklar vilket trevligt paket jag fick idag!

Ooh gratulerar, vad blev det för något? Själv sitter jag fortfarande och väntar/längtar, tycker att tnt borde raska på lite:

15 feb 2005 07:28 Stockholm Import Received

PB 12" Extra allt! (100Gb 768 meg). Fin som snus.

Grattis!!!

alla får sina PB, utom vi som beställde först,

världen är orättvis...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-15 15:41

hm.. någon mer som fått denna status?

14 feb 05 40 60 Arrived at EDC CNSHA30

ngn som vet vad edc står för?

Ursprungligen av clabbe:

hm.. någon mer som fått denna status?

14 feb 05 40 60 Arrived at EDC CNSHA30

ngn som vet vad edc står för?

EDC står för European Distribution Center.
Så din beställning finns i Europa.
Bara att gratulera

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 16:03
Ursprungligen av JoakimOlsson:

Grattis!!!

alla får sina PB, utom vi som beställde först,

världen är orättvis...

Jo det är den men när vi får våra så ka vi leka mer med dem för vi har väntat så länge på att få leka med dem...

Bry er inte om mitt inlägg, yrar som vanligt tror jag. Kan bero på att har väntat så länge på att få sluta skriva på denna pc som jag har hemma...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 16:11

Slutligen har jag fått den!

ja, här sitter jag och skriver på 99mac med en powerbook 12"... jäklar va fint den går...

hmm... nu återstår en bra mus till den här datorn...

tack för alla svar som jag har fått... otroligt sjyst av er...

Hakan tackar er allla...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 16:17
Ursprungligen av nmsz:

Slutligen har jag fått den!

ja, här sitter jag och skriver på 99mac med en powerbook 12"... jäklar va fint den går...

hmm... nu återstår en bra mus till den här datorn...

tack för alla svar som jag har fått... otroligt sjyst av er...

Hakan tackar er allla...

Grattulerar!!!1

Tänk på mig när du kelar med den!

Äntligen

helt fantastiskt.... APPLE har skickat min Powerbook

nu är det bara att vänta, hoppas den hinner komma innan fredag

...hur går det för dig Shinzon, hoppas den skeppas snart

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-15 16:30
Ursprungligen av JoakimOlsson:

helt fantastiskt.... APPLE har skickat min Powerbook

nu är det bara att vänta, hoppas den hinner komma innan fredag

...hur går det för dig Shinzon, hoppas den skeppas snart

Grattulerar!!1

Min är fortfarandes open...

Jag beställde min PB 12" igår, standardkonfig med Superdrive. Den ska preliminärt skickas på torsdag, återstår att se hur det blir med den saken. Förhoppningsvis går det snabbt och jag slipper köra gammal och mycket trött iMac i mycket mer än en vecka till.

EDIT...
Nu var det fullt ös här. Jag beställde min PB 12" igår kl. 23:14, betalade med kort. När jag kollade statusen alldeles nyss hade alltsammans redan skickats. Snabbt jobbat, hoppas nu att TNT har eld i baken och får hit den snabbt.

Senast redigerat 2005-02-15 18:16

Någon som vet vad detta innebär. Jag som hoppades få min PB12" idag eller senast imorgon.

14 feb 05 84 14 on hold by KN customer due to missing CNSHA30 15 feb 05
14 feb 05 40 60 Arrived at EDC KN Luxemburg 15 feb 05
11 feb 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
10 feb 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
08 feb 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
08 feb 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
07 feb 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30
07 feb 05 30 64 Departed from source CNSHA30

Har dom slarvat bort min beställning på vägen från Kina?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-16 15:42
Ursprungligen av carl-ola:

Någon som vet vad detta innebär. Jag som hoppades få min PB12" idag eller senast imorgon.

14 feb 05 84 14 on hold by KN customer due to missing CNSHA30 15 feb 05
14 feb 05 40 60 Arrived at EDC KN Luxemburg 15 feb 05
11 feb 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
10 feb 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
08 feb 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
08 feb 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
07 feb 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30
07 feb 05 30 64 Departed from source CNSHA30

Har dom slarvat bort min beställning på vägen från Kina?

har exakt samma sak på min..:-(
KN vet inget så jag mejla apecode men har inte fått svar än..

Ursprungligen av bobanovic:

Jag beställde min PB 12" igår, standardkonfig med Superdrive. Den ska preliminärt skickas på torsdag, återstår att se hur det blir med den saken. Förhoppningsvis går det snabbt och jag slipper köra gammal och mycket trött iMac i mycket mer än en vecka till.

EDIT...
Nu var det fullt ös här. Jag beställde min PB 12" igår kl. 23:14, betalade med kort. När jag kollade statusen alldeles nyss hade alltsammans redan skickats. Snabbt jobbat, hoppas nu att TNT har eld i baken och får hit den snabbt.

den skickades sammtidigt som min PB då, hoppas verkligen den kommer innan helgen

Edit: fast din beställning gick bra mkt snabbare, tog apple två och en halv vecka att skicka min

ni som fått PB... hur många dagar tog leveransen ??

fick leverans bekräftelsen igår, hinner den komma innan fredag kanske ?
(apple uppger 3-4 dagar för leverans)

Jag fick min leveransbekräftelse förra måndagen (7/2-05). Den uppskattade leveranstiden var 8-9 arbetsdagar idag har det gått 8 arbetsdagar och min leverans är "ON HOLD" så jag tror inte den hinner komma innan helgen Skulle vara bra om jag hann få den innan helgen då jag kommer att resa bort hela nästa vecka

Kort sagt 3-4 dagar känns lite optimistiskt minst sagt men man kan ju alltid hoppas

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 18:00

3-4 dagar för leverans? Om du menar Apple Store betyder det nog snarare 3-4 dagar innan datorn lämnar Shanghai. Anyway - min tog en vecka från beställning till pling på dörren, fick den i torsdags.

Beställde den en torsdag vid 17-tiden, och den skickades iväg morgonen därpå, så jag tror att 3-4 dagar kan vara lite väl optimistiskt om du menar sträckan Shanghai - Ditt köksbord.

Ursprungligen av jorran:

3-4 dagar för leverans? Om du menar Apple Store betyder det nog snarare 3-4 dagar innan datorn lämnar Shanghai. Anyway - min tog en vecka från beställning till pling på dörren, fick den i torsdags.

Beställde den en torsdag vid 17-tiden, och den skickades iväg morgonen därpå, så jag tror att 3-4 dagar kan vara lite väl optimistiskt om du menar sträckan Shanghai - Ditt köksbord.

okejj... borde dyka upp i mitten av nästa vecka då!

EDIT: citat apple "Uppskattad leveranstid för beställningen är 3 - 4 dagar.
Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse."

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 04:43

Jag fick precis leveransbesked för min dator. Skeppades i eftermiddags och levereras imorgon kring lunch.

Wohoo!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-17 09:39
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Jag fick precis leveransbesked för min dator. Skeppades i eftermiddags och levereras imorgon kring lunch.

Wohoo!

? min skeppades förra måndagen (7/2) och lär inte komma förrän på måndag (21/2) beställde du från applestore? det är ju omöjligt snabbt då..

min skeppades tydligen inte från Shanghai, utan från Holland!!!

PB innan helgen ...tjohooo

Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL 16 Feb 2005 22:16
Cleared Customs GRACE HOLLOGNE, LG, BE 17 Feb 2005 00:22
Arrive Terminal LANDVETTER, VG, SE 17 Feb 2005 04:33
Delivered LANDVETTER, VG, SE 17 Feb 2005 06:37
Depart Terminal LANDVETTER, VG, SE 17 Feb 2005 07:00

EDIT: hinner den kanske komma t.o.m. idag? Bor på Orust ca: 1tim från landvetter

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-17 14:58

verkar som att alla som fått sina datorer skeppade den 7 feb eller några dagar senare får vänta ett tag på leveransen. apple har tyvärr tappat bort en liten lapp eller liknande så de kan inte ta in lasten på EDC utan de ligger och väntar orörda. Senast den 19:e ska strulet vara klart enligt en okunnig tös på apple. först då kan alltså datorerna skickas upp till sverige och sedan ut till våra dörrar. så vi som har fått status kod: "84 14" får glatt vänta tills tis/ons och jag som bor i norra sverige kanske ser min på torsdag.. jippi..

kan vara därför vissa får sina datorer skickade från holland istället för från kina..?

ringde nyss TNT, min PB kommer i morgon ...

snabbt av apple ändå, med tanke på att den skeppades igår

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-17 15:29

Med min dator har det inte hänt något

  • Oregistrerad
  • 2005-02-17 16:16
Ursprungligen av Shinzon:

Med min dator har det inte hänt något

Det måste ju vara något som gått fel isåfall. Har du kollat med Apple igen vad de håller på med? Om inte annat kan du ju be dem skruva ihop datorn och skicka från USA, det lär nog gå fortare än att du väntar på att de skickar från Kina

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-17 22:01
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Det måste ju vara något som gått fel isåfall. Har du kollat med Apple igen vad de håller på med? Om inte annat kan du ju be dem skruva ihop datorn och skicka från USA, det lär nog gå fortare än att du väntar på att de skickar från Kina

jag har skickat något epost och frågat...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-17 22:02

Nä imorn är det jag som ringer till apple store och skäller lite!

Beställde datorn 25/1 fick hem lånpapperna dagen efter, skickade iväg signaturen samma dag. Fick epost 27/1 att dem hade fått "pengarna", fick ett epost 31/1 där det stog att dem erbjöd mig den nya snabbare PB skulle levereras 7/2 men på apple står det 22/2...

Ursprungligen av clabbe:

verkar som att alla som fått sina datorer skeppade den 7 feb eller några dagar senare får vänta ett tag på leveransen. apple har tyvärr tappat bort en liten lapp eller liknande så de kan inte ta in lasten på EDC utan de ligger och väntar orörda. Senast den 19:e ska strulet vara klart enligt en okunnig tös på apple. först då kan alltså datorerna skickas upp till sverige och sedan ut till våra dörrar. så vi som har fått status kod: "84 14" får glatt vänta tills tis/ons och jag som bor i norra sverige kanske ser min på torsdag.. jippi..

kan vara därför vissa får sina datorer skickade från holland istället för från kina..?

Inga får sina datorer skickade från Holland isf kina. De går från Shanghai via holland till Sverige. Tror de snurrar lite i luxemburg också.

Min dator skickades den 7:e från Shanghai (Kuhne-Nagel), lämnade Eindhoven (TNT) den 14:e och den kom fram i tisdags..... Så min lapp var inte borttappad.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-17 19:57
Ursprungligen av Rickard A:

Inga får sina datorer skickade från Holland isf kina. De går från Shanghai via holland till Sverige. Tror de snurrar lite i luxemburg också.

Min dator skickades den 7:e från Shanghai (Kuhne-Nagel), lämnade Eindhoven (TNT) den 14:e och den kom fram i tisdags..... Så min lapp var inte borttappad.

fy.. vad elakt, men det verkar vara en större leverans som tyvärr är "lost", eftersom hon hittade ett mail om det och så...

Bevaka tråden