Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bad News??? (ITMS)

Tråden skapades och har fått 222 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av thevil:

Var/när läste du det? I någon tidning eller på webben? En länk?

Oj det var ett tag sen jag läste det, minns inte om det var på webben eller i pappersform
kan prova å leta lite senare..

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-10-26 18:24

Det verkar som den första köparen på finska iTunes Music Store gillar Springsteen i alla fall

Undrar hur man gör för att starta ett bankkonto i Finland?

/M

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-26 18:25

Och nu fick jag ett välkomst mail från iTunes musicstore;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 18:28

men varför är den finska iTMS på engelska?

hmmm..... eller vill jag bara leva i förnekelse....

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-26 18:29
Ursprungligen av chrisse:

men varför är den finska iTMS på engelska?

hmmm..... eller vill jag bara leva i förnekelse....

Den Belgiska är ocskå på Engelska..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 18:28

Skit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 18:30

J*vla skit också.

Så det blev bara länder med Euron som fick vara med i denna rundan alltså?

Besviken är bara förnamnet. Samtidigt så känns det skumt om man skulle glömma bort sverige med vilje. Kanske så blev valutahanteringen för besvärlig... Skumt med alla smårykten överallt... Nåja, då fick man pengar över till annat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 18:33

arg min valuta heter ju Visa och MasterCard!
EU, frihandel, bah!

Ursprungligen av chrisse:

arg min valuta heter ju Visa och MasterCard!
EU, frihandel, bah!

De hade ju inte kunnat sälja med Euro till slutkunder i sverige. Det hade blivit ramaskri. Fast nästa runda kanske.

Japan fick inte heller vara med...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-26 18:43
Ursprungligen av pizzabudet:

De hade ju inte kunnat sälja med Euro till slutkunder i sverige. Det hade blivit ramaskri. Fast nästa runda kanske.

Japan fick inte heller vara med...

Nu när vi inte fick hänga med i Skiteurogänget så blir det nog inte nästa runda heller. Japan, Australien, Canada - alla är mer eftertraktade marknader...

Ursprungligen av rk:

Nu när vi inte fick hänga med i Skiteurogänget så blir det nog inte nästa runda heller. Japan, Australien, Canada - alla är mer eftertraktade marknader...

Fast gemensamt är att alla som inte följde med nu saknar samband med Euron. De jobbar nog på en lösning för andra länder där ibland sverige!

Jag röstade i allafall ja till EMU, så mitt fel är det i allafall inte!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:36
Ursprungligen av statemachine:

Jag röstade i allafall ja till EMU, så mitt fel är det i allafall inte!

Det gjorde inte jag - och skulle det vara avhängigt det så hade ju ITMS UK inte funnits…

Ursprungligen av Pär:

Det gjorde inte jag - och skulle det vara avhängigt det så hade ju ITMS UK inte funnits…

UK är nog en lite större marknad än pyttiga Sverige dock - hade vi haft lika många invånare hade det nog lanserats här med. Och hade vi sagt ja till Euron så hade vi varit en del av den stora marknad som Euroländerna innebär.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:36

Det här känns otroligt surt!

Jag föreslår att vi diskuterar vem som röstade hur osv.. på www.offtopic.se, så slipper vi de rent politiska diskussionerna just här.

/M

Stackars Apple Sverige. De har nog tagit skydd nere i någon bunker i Kista vid det här laget. När Forza 99mac kommer att gå lös de kommande dagarna så är det nog bäst att ducka.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:55

Jag tror som Pegges. Det här är ett konkret exempel för oss vanliga dödliga i hur EMU-nej kan påverka oss.

Det här är ekonomipolitiskt. Trist, men sant...

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Stackars Apple Sverige. De har nog tagit skydd nere i någon bunker i Kista vid det här laget. När Forza 99mac kommer att gå lös de kommande dagarna så är det nog bäst att ducka.

Det är verkligen dags att sätta i det hårda Artilleriet mot Oscar och grabbarna i Kista. De får fan ta och aktivera sig lite tycker jag. Är lite trött på att Sverige ständigt och jämt hamnar i sista rummet. Jag betalar fan lika mycket för alla Appleprodukter jag köper som jänkarna gör. Varför ska jag då bli sämre behandlad och sämre bemött hela jäkla tiden. Varför priviligeras USA hela tiden? ...om jag är förbannad? Ja, det kan du hårdhajja!

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Det är verkligen dags att sätta i det hårda Artilleriet mot Oscar och grabbarna i Kista. De får fan ta och aktivera sig lite tycker jag. Är lite trött på att Sverige ständigt och jämt hamnar i sista rummet. Jag betalar fan lika mycket för alla Appleprodukter jag köper som jänkarna gör. Varför ska jag då bli sämre behandlad och sämre bemött hela jäkla tiden. Varför priviligeras USA hela tiden? ...om jag är förbannad? Ja, det kan du hårdhajja!

/M

Jag har börjat tröttna nåt så rejält på Apple också. Stroppig och korkad supportpersonal och bara en allmän "köp-våra-produkter-och-håll-käften"-attityd. Otroligt tråkigt eftersom deras grejjer verkligen är trevliga att arbeta med.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:59
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Stackars Apple Sverige. De har nog tagit skydd nere i någon bunker i Kista vid det här laget. När Forza 99mac kommer att gå lös de kommande dagarna så är det nog bäst att ducka.

Ja det skall fan heta Oscar Bjers nu

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:58

Det verkar ju som att Irland får vara utan iTMS också, trots Euro.

Jag tror iofs. att Jobs vill ha sitt eget lilla världsherravälde alla ska kunna köpa aac-kodade musik filer för runt en tia...det är hans mål

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 19:00

Kan vi inte maila honom allihop och kräva att dom fixar det här nu?

Ursprungligen av svanerik:

Kan vi inte maila honom allihop och kräva att dom fixar det här nu?

Nä, jag tycker _inte_ vi mailbombar honom. Men vi kan gott och väl skriva våra åsikter i denna tråd och sedan förmedla en utskrift av tråden till honom. Så får han en samlad bild av vad vi tycker. Så skriv på bara!

/M

Ursprungligen av svanerik:

Kan vi inte maila honom allihop och kräva att dom fixar det här nu?

Jo, jag tror definitivt att det är lösningen. Imorgon bitti när Oscar kommer till jobbet kommer han att kolla mailen och konstatera "Oj! Dom ville tydligen ha ITMS i Sverige oxå!", sen ringer han några samtal och fixar det...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 19:08
Ursprungligen av Hagelin:

Jo, jag tror definitivt att det är lösningen. Imorgon bitti när Oscar kommer till jobbet kommer han att kolla mailen och konstatera "Oj! Dom ville tydligen ha ITMS i Sverige oxå!", sen ringer han några samtal och fixar det...

Du har rätt!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 19:09
Ursprungligen av Hagelin:

Jo, jag tror definitivt att det är lösningen. Imorgon bitti när Oscar kommer till jobbet kommer han att kolla mailen och konstatera "Oj! Dom ville tydligen ha ITMS i Sverige oxå!", sen ringer han några samtal och fixar det...

Det MÅSTE vara på gång. Annars skulle väl "EMI Svenska AB" inte ha lagt ut skivor på ITMS. Det har de de facto gjort. ..svenska AB kan knappast sälja i Finland. enast sverige skulle jag tro.

Bevaka tråden