Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt första inlägg

Tråden skapades och har fått 406 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-12 03:18

Mein first inlägg.

Hallå där :)

Mitt första inlägg. Jag är an PC användare i första hand, men använder Mac då och då, mest för att testa mina sajter

Anyway, nu ska jag leta efter en billig Powerbooks.

/ Flip

Ja, härregudd! Nu är jag här! Windowsburken har skurit ihop. Happiness is a warm Powerbook!

Inlägg #1

Då var det gjort! Det gick väldigt snabbt, men det brukar det väl göra första gången

Det sägs att träning ger färdighet, så vi hörs kanske snart igen.

/Bearvalley

Mac OSX och EOS Viewr Utility-problem

Mac OSX och EOS Viewr Utility-problem

Har problem med EOS Viewer Utility 1.2.0.13
Jag kör G5Mac med OS 10.3.7. Har nyligen köpt EOS 1Ds Mk II och installerat ovannämnda medföljande softvaran enligt alla konstens regler men när jag öppnar den så visas den endast på japanska! Dator hittar kameran när den är inkopplad med fire wire kabel men inte när den är inkopplad med USB kabel. I kombination med fire wire koppling visas bildfilerna i programfönstret men det går inte att öppna de eller ladda ner de i ngn mapp. Jag har provat ominstallera och uppdatera med EOS Viewer Utility 1.2.1 utan resultat.
Är det ngn som kan lösning på detta problem

Ehe, ja. Jag heter Emil och har precis skaffat mig en iBook och trivs väldigt bra med den. Ja nu har jag skrivit mitt första inlägg, he he.....

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-01 23:28

Hejsan!

God Jul och välkommen du me!

data nörd sedan barns ben gillar att pilla med datorer men när jag skulle köpa en ny laptop
så blev det en ibook 12 helt under ultraportabel aldrig strul snygg cool .
min pc behåller jag för den har jag konstruerat själv.
är uppriktigt förvånad över stabiliteten och os x är det användarvänligaste jag sett känns inte som en dator mer som en mobil.
blir nog en imac snart med.
danne

Ett gott nytt år på er alla!

Är Macanvändare sedan 1991. Första egna Macen var en begagnad SE/30. Blivit en hel del prylar sedan dess. För tillfället består maskinparken av en iBook G4 @ 800 MHz, en iMac, Rev. D och en Macintosh IIci. Plus en massa andra nödvändiga grejer förstås.

Tjena! Jag heter Nina och är en skamsen PC-ägare. Hörde dock att man kunde få en del vettigt ur detta forum även om man tillhör den förhatliga enprocentaren.

  • Medlem
  • 2005-01-09 23:01

Nu skriver jag min första post här! Kör på en Powerbook G4 15" 1.5. Har använt mac så länga jag kan minnas.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-09 23:07

Nu skriver jag också

Bäst att man skriver något här då...

  • Medlem
  • 2005-01-10 12:49

Hm här kommer mitt första inlägg...använder PB 17" 1.33 privat.
Jobbar som originalare. Blev flälst i Macen sen första gången jag
såg en.

Varmt välkomna alla nya medlemmar!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 23:54

Ny jag med, såklart..

Köpte en ibook G4 12" så fort jag hade fyllt 18, och trivs otroligt bra!

Portabel, vilket är viktigt när man ska ha med datorn i skolan varje dag.

Dessutom mkt skönare att arbeta med programmen i sin rätta miljö, Illustrator, Director och Indesign ser ju för j**** ut i windows..

Jaja, det var väl allt för mig..

Ska bara titta runt och lära mig här nu..

Hej hej..

Första inlägget!

Tänkte köpa mig en iBook och vill gärna lära mig lite om Mac-ar först.

/Erik

Ursprungligen av _Christina:

Köpte en ibook G4 12" så fort jag hade fyllt 18, och trivs otroligt bra!

Det är bra att du respekterar åldersgränsen på 18 år, det är det inte alla som gör minsann!

1:a inlägg

Hej
Mitt första inlägg också. Har använt mac till och från sedan 1994.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-12 22:13

...

Tjena. Kom hit för att hitta en begad dator till farsan. Cube eller Globe blir snyggast på hans skrivbord tror jag.. Själv kör jag 12" PB men är lite sugen på att utöka arsenalen med en iMac G5. Ha de!

Måste oxå skriva

Hej
Mitt första inlägg också. Har använt mac från och till sedan 1987.

Första inlägget......

Nyfiken, Intresserad och framför allt sugen på att köpa en mac.

......skönt, då var det gjort!

Första inlägg!!

Hej alla!
Här kommer mitt första inlägg efter många veckor som en ivrig läsare. Har idag en iBook, PowerBook & en ipod som jag är mycket nöjd med. Arbetar som lärare på en av sveriges största mediegymnasium i GBG. Där har vi en Mac park på 95st G4 PM som nu skall bytas ut och därför har jag börja följa diskussionerna på detta forum.
Mvh Umustk

  • Medlem
  • 2005-01-17 01:58
Ursprungligen av mr_walker:

Måste skriva nåt

Grattis du klarade det…

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 16:45

Första....

Hej alla 99macare.

Marcus heter jag och bor i Umeå

Jag har efter varit sugen en längre tid på en mac nu gått med på detta forum som jag måste säga är väldigt bra och givande att surfa omkring på.

Håller som bäst på att skaffa mig information om macarna och vilken modell som ska inhandlas.
Lutar just nu mot en 12" Powerbook. Men jag har ändrat mig för.

För några månader sen blev jag en mac wannabe då jag inskaffade mig min iPod. Snart tas steget fullt ut och då kommer det till stor del vara baserat på de inlägg som jag har läst här på forumet.

/* Marcus */

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-18 19:22

Jag har en iBook och skriver här för att bli av med den där rutan där det står att jag måste skriva något.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 19:51

Ja detta är inte mitt första inlägg, men jag har iaf inte skrivit någon presentation!

Jag heter Tim Henriksen, är 18 år i februari och är PC-användere (Inte länge till)

Glömmer aldrig de fula Mac datorerna i lågstadiet. Nu fick jag iaf en iPod i julklapp, och sedan dess har mina vyer vidgats allt mer. Jag har en kompis vars familj, inkl han själv, endast använder mac. Vi är båda musiker och han berättade om programmet GarageBand som jag blev helt såld på. Skulle nästan kunna köpa en Mac p.g.a. det men det kanske är bättre att kolla upp lite shit först. Så jag snackade med polarens lillebror som jobbar inne på Macoteket i Sthlm. Han berättade alla fördelar, och jag utforskade själv macs hemsida. Är helt såld. Nu ska jag bara försöka sälja min EU-Moppe, sen blir det en iMac G5 1,8gHz!

Längtar!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 18:09

Hittade hit igen och aktiverar mitt konto.

/C-G

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-01-20 15:27

hej, har varit registrerad här ett tag.. men har inte skrivit något inlägg än, bara tjuvkikat en massa men nu så.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-01-21 19:25

Tjena

Tja Jag är oxå ganska ny här, men jag har tittat till många tips härifrån.
Tack dom har varit mycket givande.
Ha en bra dag
/Mose

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-24 00:28

Tjena alla!

Jag är en tölp som skall titta på ibook 12" imorn. och funderar på ifall man skall köpa en sån.

Har en shuttle med en intel nu.

/Shinzon

Bevaka tråden