Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt första inlägg

Tråden skapades och har fått 406 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Klippan
  • 2005-06-11 08:04

Hej!

Nybliven mac mini ägare.

  • Medlem
  • 2005-06-11 11:32

Ny här

Hej jag heter Tim och har haft Macar i många år, sedan mitt jobb gjorde att jag behövde jobba mera och mer med PC och Mac försvann. Men en dag kom jag på att mitt liv saknad något så jag gick ut och köpt en G5 och nu är allt på rätt plats igen.

Tim

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-11 22:25

Väntar på nästa PB

Har slitit på en PB i tre år nu. Lite nött och rostig. Dags för en ny. Ser fram mot superdrive.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-13 16:14

iBook G4 12" - web/form/layout/musik/surf/möbel/

// t. - www.fanatic.se

inlägg

Jag har blivit ombedd att presentera mig genom att gå till Presentationsforum. Är det det här, där jag skriver nu?
Och vart tar det vägen. Hur som helst är det en intressant site.
Hälsningar melitz

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-14 15:48

jaha

då är alla datorer inteL snart...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-15 13:01

Hej!

Gör härmed mitt första inlägg på detta forum.

Jag är här för att övertyga mig själv om att jag ska switcha till Mac!

då var det dags för ett första inlägg

Välkommen alla första inläggare, och dom som är nya fast inte har skrivit sitt första inlägg här!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-06-18 03:59

Weei... Det obligatoriska inlägget.

  • Medlem
  • Falun
  • 2005-06-18 17:58

Hej alla glada.

Har alltid varit en PC användare men har nu bytt till en liten pb 12" och är hittills väldigt nöjd

  • Oregistrerad
  • 2005-06-27 11:06

Mitt första…

Ursprungligen av sivaaan:

Har alltid varit en PC användare men har nu bytt till en liten pb 12" och är hittills väldigt nöjd

Bra gjort. Själv bytte jag från C64 till Mac för ett tag sedan. Jag är också nöjd.

Mitt första inlägg...

hej... presenterar mig mer senare...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-30 21:02

Godkväll.

Välkomna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 09:03

inlägg som formsak

Det här inlägget är en formsak (ungefär som ett hålfotsinlägg), eftersom jag hoppat in som medlem, igen. Undrar bara, efter en tids frånvaro om "mac - aldrig PC!!"- diskussionernas tid förbi?
Det är i så fall bra på sitt sätt - men samtidigt vore det bra om någon (användarna?) forftarande värnade det som från början var macens signum; användarvänligheten, raka och enkla användarmöjligheter, små och praktiska funktioner som inte kräver programmering. Ja, förresten, friheten att över huvud taget slippa programmera eller skriva script och ända kunna ha avancerade funktioner under sina fingrar.
Eller...
Ivan M

  • Oregistrerad
  • 2005-07-03 20:11

Hej! Är ny här på forumet. Har ingen Mac idag, men har länge velat ha en. Får se om det kanske blir en mac när det ska handlas dator.

/Arvid

Hej alla! Tycker 99mac verkar lovande på alla sätt! Ser att det finns mycket nyttigt att ta del av i forumet. Är själv mac-användare sedan barnsben, har en eMac för tillfället.

- Jonathan

Välkommen du med!

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2005-07-10 20:40

hej! Är en som är sugen på att byta till mac, men har stött på lite problem med specialprogam som jag använder, så jag får se hur det blir.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-07-10 21:10
Ursprungligen av wael:

hej! Är en som är sugen på att byta till mac, men har stött på lite problem med specialprogam som jag använder, så jag får se hur det blir.

Åhej

Vad är det för specialprogram?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 20:03

Tjenare, ny här på forumet. Jag heter Matti, är 16 år och äger inte en mac, men jag funderar på att köpa en, mestadels för studier men också till annat. Har testat en kompis iBook och jag har bara bra att säga om den, underbart operativsystem

Jaha, sitter nu med den nyss inköpt ibooken å försöker skriva ihop en liten presentation om mig själv.
Har bara suttit på pc innan. Så detta blir en ny upplevelse men är väldigt nöjd än så länge. Köpte den mest för mejlande å slösurfande. Är 22 år gammal nybliven far till en liten dotter på 6 veckor. Arbetar annars som rörmontör i Karlstad där jag bor nu tillsammans med tjejen. Kommer ursprungligen från gotland. Finns säkert ännu mer å berätta, men nu väntar ännu ett blöjbyte

//Sebbe

Också ny

Hej, jag är nybliven powerbook g4 ägare (1,5 GHz, 15", 1GB RAM) och jag måste säg att jag på kort tid utvecklat en väldigt angenäm vänskap med min mac och OSX. Funkar hur grymt som helst! Har tidigare kört en del Linux/enlightenment och kände mig ganska hemma redan från början.

Är väldigt väldigt nöjd!

Sådär, då var första inlägget avklarat

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 19:25

Första inlägg

Hej hej,

Är en student som tidigare ägt en ibook G4 men pga missnöje med skärmen sålde jag den när jag skulle göra ett stort arbete under sommaren. Köpte en billig PC och en 17" TFT för pengarna. Ångrar mig dock titt som tätt. Nyfiken på Mac och iBook/Powerbook främst. Kanske återvänder om nya bärbara med intel-cpu verkar bra.

Mvh,
Olle

Najs

Ett riktigt bra forum

Snart ibland er på den vita sidan!?

Ny medlem här på forumet. Har länge funderat på att byta (upp mej?) till mac och är nu nära att göra slag i saken, hoppas dock som så många andra här att få svar på en del frågor av er som kan det här med mac.

Vill också visa min existens

Hej!

Ny medlem. Bär mest på frågor, men kanske har några svar också.

/Max

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-21 13:22

Hej på er alla!

Jag heter Inger, jobbar som grafisk formgivare och hoppas att detta kan vara rätta platsen att få svar på frågor från kloka Mac-fantaster i framtiden...

Bevaka tråden