Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tårtinsamling till Lantmäteriet för utlovat OSX-stöd

Tråden skapades och har fått 299 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-05-27 10:22

fanns det nåt konto man kunde pynta in pengar på utan PayPal?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 10:56

mitt namn saknas oxå i den listan, men den kanske inte var tänkt att vara fullständig utan en uppdatering!?

/jensa

Axel... ingen Anders T. med i listan ?

Jag flyttar tråden till Nyheter för att få lite mer besökare.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 12:26
Ursprungligen av Björnström:

Jag flyttar tråden till Nyheter för att få lite mer besökare.

Eftersom det verkar flyta in lite mer pengar än vad som går åt denna gång...
Skall några "diplompistvakter" utses som hanterar fler förslag och gratifikationer framgent?
(en liten "promoveringsstyrelse")

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-27 13:35

Kanske ett årligt evenemang med pompa och ståt?

...och framförallt, ska ett fysiskt diplom utformas? Det vore ju bra om det fanns typ några originalare på 99mac som kunde ta tag i den saken...

Låter väldigt bra, men det kanske ska ske i 99mac:s regi på något sätt?

Jag tror vänlighet räcker väldigt långt i dessa sammanhang - istället för att mobba så lockar vi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 13:37

Hmm jag har nog fått med halva listan.. återkommer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 13:52

Så här ska det se ut:

Balance:
$86.85 USD.

Current Total in Swedish Kronor:
632.38 SEK

Magnus v B 03.00
Niclas L 03.00
Fredrik D 03.00
Hugo K 03.00
markus N 03.00
Sten N 02.00
Jacob B 03.33
Johan G 03.00
Tommy Y 04.00
Pier G 05.00
Michael S 03.00
Marcus H 03.00
Torkel S 05.00
Mac.se 20.00
Samuel L 03.00
Nils-Erik L 03.00
Rafik d. H 05.00
Erik S 03.00
jens t 03.00
Niclas L 03.00
Jan N 03.00
Kim V 03.00
Niklas B 1.95
Johan H 03.00
Anders T 03.00
Niclas L 03.00
Jan N 03.00
Kim V 03.00
Niklas B 1,95
Johan H 03.00
Anders T 03.00

+100 kr från Martin P

732 KR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 13:56

* Nån som vill göra ett diplom?
* Nån som vill göra tårtdesignen?

Ursprungligen av Axel von Matern:

* Nån som vill göra ett diplom?
* Nån som vill göra tårtdesignen?

Jag skulle kunna göra ett diplom. Finns det möjlighet att få 99mac-loggan i EPS-format eller väldigt högupplöst rasterbild?

Vad är viktigt att vi får med? Till vem utställer diplomet? Kom med förslag.

Vem pyntade 24 cent?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-05-27 14:23

Tårta + diplom? Inga blommor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 14:27

Jo! Tårta+Diplom+Blommor!!! Blommorna blir snyggt på bild om det kommer någon fotograf!

Ursprungligen av Axel von Matern:

Jo! Tårta+Diplom+Blommor!!! Blommorna blir snyggt på bild om det kommer någon fotograf!

Klart det måstes föja med en fotograf och föreviga det hela..

Fredrik... vad har du tänkt för tema?

Jag hittade några färdiga bakgrunder på temat datorer som gillar varandra. Kan det vara något att utgå från? Jag kan skicka över några lågupplösta bilder om du vill se vad jag menar.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Fredrik... vad har du tänkt för tema?

Jag hittade några färdiga bakgrunder på temat datorer som gillar varandra. Kan det vara något att utgå från? Jag kan skicka över några lågupplösta bilder om du vill se vad jag menar.

Jag hade tänkt mig ett 99mac-brunt tema som bakgrund och sedan en ljusare tonplatta där informationen står. Svårt att förklara.

Skicka över vad du har så får jag se. När jag väl har ett förslag färdigt får ni såga eller hylla bäst ni vill. Maila på eldolko@mac.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 16:00

Fredrik: Jag bett om en 99mac logga, men inte fått någon än. Jag vidarebefodrar en så fort den dyker upp!

Logotypen finns ännu ej komplett i vektorgrafik-- men jag pysslar ihop det nu! Hade inte sett denna tråden tidigare, my bad!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-27 16:58

Såg tråden först nu. Jättetrevligt initiativ!
Tre dolares från undertecknad.

Då så mina vänner! Med Anders Täpps hjälp har jag nu filat ihop ett förslag på diplom som ser ut så här:

Texten längst ned lyder:
99mac är ett M.U.G-forum (Macintosh User Group) som har funnits på nätet sedan 2001 och har idag ca 5 000 medlemmar som alla, mer eller mindre, har Apple och Macintosh som intresse. Detta diplom delas ut till företag, myndigheter, föreningar eller andra instanser som på något sätt främjar mångfald och plattformsoberoende på internet och som inser att det finns andra system än dom som kommer från Microsoft.

På baksidan skriver vi dessutom:
Många Svenska företag och myndigheter väljer att anpassa sina tjänster och produkter uteslutande till Microsofts operativsystem. Det gör att de helt stänger ute alla som använder andra system, tex Mac OS och Linux.
Ibland dyker det ändå upp en och annan ansvarig med kurage och insikt nog att bryta mönstret. Denna gång är det Lantmäteriet i Gävle, genom sin marknadschef Birgitta Ericsson, som får ta emot utmärkelsen ”Dagens Macsupporter”.
Motiveringen är enkel; Lantmäteriet har under många år erbjudit helt unika produkter som tex kartmaterial, flygfoton och annat på sin webbplats. Men det har krävts att kunderna använt Microsofts operativsystem. Nu har Lantmäteriet tagit ett stort steg framåt genom att från hösten erbjuda även Macintosh-användare sina tjänster. Det tycker vi på 99mac är värt att fira.

Fram med ris och ros!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-27 18:48

Det ser ju klatschigt ut det där må jag säga!

Ska man skriva någonting om att det är ett spontant initiativ finansierat av privata bidragsgivare eller så?

Ursprungligen av hugin:

Det ser ju klatschigt ut det där må jag säga!

Ska man skriva någonting om att det är ett spontant initiativ finansierat av privata bidragsgivare eller så?

Nej, bättre att få dom att tro att det är ett årligt pris som finansieras av kungahuset...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-05-27 19:17
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Då så mina vänner! Med Anders Täpps hjälp har jag nu filat ihop ett förslag på diplom som ser ut så här:

Texten längst ned lyder:...och som inser att det finns andra system än dom som kommer från Microsoft.[/I]

Fram med ris och ros!

"än dom som kommer från Microsoft" dom => inte lyckat... hellre "att det finns andra system än Microsofts."

I övrigt; se till så att inte "normaltårtan" och proceduren blir för dyr, så kan man ju ha råd att skicka fler. Några om året?

...och gärna ett vanligt bankkonto för oss utan paypal... 30 spänn kommer direkt från mig i nästa runda om bankkonto finns. Antar att vi har tillräckligt för denna tårta i vilket fall...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-05-27 19:01

Utskrift på tjokt papper?

Ursprungligen av Creops:

Utskrift på tjokt papper?

200 g kanske? Eller ska Gävle-maffian få investera i en ram i A4-storlek också?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-05-27 19:36
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

200 g kanske? Eller ska Gävle-maffian få investera i en ram i A4-storlek också?

Kan man vara en maffia när man består av en person?
Eller finns det några fler här från Gävle? Skulle vara trevligt om vi var någon till.

Det var det snyggaste jag sett på länge. Jag är imponerad.

Mer sådant. Supersnyggt

Nu får man vara stolt medlem av 99mac.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-27 19:19

Fredrik, Tre år på Torsbergsskolans medieprogram var inte helt bortastad tid, eller hur?

Med ram så försvinner den fina motiveringen på baksidan, värt att tänka på.

Bevaka tråden