Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9

Tråden skapades och har fått 163 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-16 19:51

Btw...

Min iPad mini 4 levereras imorgon, blir kul att testa Split View o PIP i iOS 9

  • Medlem
  • Uppland
  • 2015-09-16 19:57

Gå hit istället och ladda ner hela rasket och kör i itunes. Det fungerar direkt.

http://www.redmondpie.com/ios-9-download-link...

Ursprungligen av adress@mac:

Är på verifiering nu - så hoppas kan man ju....

Gick bra till slut på iPhone via wifi. Tog väl 25 minuter totalt. Fick stänga av  Watch under tiden. Den fick spel. Visade laddning och varning - trots 71% kvar. Då satte även uppdateringen bättre fart.
Nu tar vi iPad - och hoppas.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-16 20:17
Ursprungligen av zinned:

Btw...

Min iPad mini 4 levereras imorgon, blir kul att testa Split View o PIP i iOS 9

Funkar bra med PiP och Slide Over t o m på min antika mini 2 retina.;D

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-16 20:20
Ursprungligen av Hjopek:

Funkar bra med PiP och Slide Over t o m på min antika mini 2 retina.;D

Ah, jag trodde det var alla de tre funktionerna som var exklusivt för iPad Air 2 och iPad mini 4. Inte att det bara var Split View som var exklusiv

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-16 20:33
Ursprungligen av zinned:

Ah, jag trodde det var alla de tre funktionerna som var exklusivt för iPad Air 2 och iPad mini 4. Inte att det bara var Split View som var exklusiv

Jag är positivt överraskad, trodde inte mini 2:an skulle fixa det.

Ursprungligen av zinned:

Ah, jag trodde det var alla de tre funktionerna som var exklusivt för iPad Air 2 och iPad mini 4. Inte att det bara var Split View som var exklusiv

split-screen funkar bara på ipad air 2, ipad mini 4 och ipad pro.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-16 20:36
Ursprungligen av EdvinT:

split-screen funkar bara på ipad air 2, ipad mini 4 och ipad pro.

Jag skrev ju det

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-16 20:40

Sådär, iPhone och iPad uppdaterade. Fungerar klockrent ??

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-16 20:54

En timme kvar :/

edit:
4 timmar kvar.

Får gå och testa i itunes

  • Medlem
  • Uppland
  • 2015-09-16 21:14

Finns det redan någon ad-blocker att installera eller är de inte släppta än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-16 21:29

Då jag inte tankat in 8.4.1 så är det den som påstås vara den nya uppdateringen. Måste jag först ladda ned den? Och sedan 9:an? Eller få jag 9:an direkt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-16 21:31

Ska kunna gå direkt.
Min har fortfarande inte hittat den i iTunes, men OTA.

Ursprungligen av xms67:

Då jag inte tankat in 8.4.1 så är det den som påstås vara den nya uppdateringen. Måste jag först ladda ned den? Och sedan 9:an? Eller få jag 9:an direkt?

Ursprungligen av kenjon:

Ska kunna gå direkt.
Min har fortfarande inte hittat den i iTunes, men OTA.

Gå in i menyn högst uppe till vänster i iTunes och välj visa menyfältet, efter det väljer ni hjälp och sen leta efter uppdateringar. Funkade för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-16 21:42

Den tankade in 8.4.1. Nu försöker jag med 9:an.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-16 21:44
Ursprungligen av Segas:

Programuppdatering misslyckades. Inget ovanligt när det släpps nya uppdateringar från Apple.

Du tycker det är konstigt när den släpps globalt samtidigt och alla försöker tanka ner den då? Du tror inte servrarna blir överbelastade?

Trevlig uppdatering, men jag märker att den här hemsidan inte riktigt ser rätt ut på mobilen mer. I porträttläge så ser det ut som att högersidan av hemsidan inte sträcker sig hela vägen ut, detta på en iPhone 5S.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-16 21:47

Läser på nätet angående iOS 9 och ser att det står "De inbyggda sensorerna kan till exempel känna av när skärmen behöver lysas upp och när den kan hållas mörk".
Gäller det endast dem nya telefonerna 6s/6s+ eller vilka telefoner har den funktionen?
Testade att lägga min 5s med skärmen upp och ner och den lös tills autolås funktionen låste den.

Ursprungligen av kievY:

Läser på nätet angående iOS 9 och ser att det står "De inbyggda sensorerna kan till exempel känna av när skärmen behöver lysas upp och när den kan hållas mörk".
Gäller det endast dem nya telefonerna 6s/6s+ eller vilka telefoner har den funktionen?
Testade att lägga min 5s med skärmen upp och ner och den lös tills autolås funktionen låste den.

Tror att detta gällde alla telefoner men att det snarare handlar om notiser. Dvs ligger din iphone med skärmen neråt på bordet och du får en notis, då tänds inte skärmen utan ger endast ifrån sig ljud / vibration.

Trevligt med fler appar på samma sida i mapparna i iPad i OS9.
Mycket bra??

Splitview blir säkert bättre när alla appar kan användas också....?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-16 22:33

Om man har senaste betan av iOS 9.1 så är det tydligen den som gäller.
Jag kan inte ta hem någon uppdatering vare sig på Ajjan eller Paddan.

Hur fick man fram Slide Over på paddan då, minnet sviker

Kul att äntligen få iCloud mappen på iOS också.

Edit: Jo, man måste ha en app öppen först och dra från högerkanten, hahaha, så korkad man kan vara ibland.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-16 22:41

Crystal - Block Ads, Browse Faster. by Dean Murphy
https://appsto.re/se/Cat78.i

Ursprungligen av flygarn:

Finns det redan någon ad-blocker att installera eller är de inte släppta än?

  • Medlem
  • 2015-09-16 22:55

Siri suggestions verkar inte vara helt aktivt här i Sverige. Någon som kan bekräfta?

Ursprungligen av MagnusM:

Crystal - Block Ads, Browse Faster. by Dean Murphy
https://appsto.re/se/Cat78.i

Japp, och om du vill ha lite mer kontroll på vad för slags annonser och script som blockeras ska du kolla in Blockr, och vill du ha detaljerad kontroll på URL-nivå är 1Blocker appen för dig.

Ursprungligen av MagnusM:

Crystal - Block Ads, Browse Faster. by Dean Murphy
https://appsto.re/se/Cat78.i

Står att appen inte är kompatibel med min enhet.. Har ipad 4 gen. Gäller adblock bara de senaste? Hittar ej heller inställningen om content block i inställningar.

Edit: såg nu att de endast gällde nyare enheter.

Ursprungligen av Sennaho:

Står att appen inte är kompatibel med min enhet.. Har ipad 4 gen. Gäller adblock bara de senaste? Hittar ej heller inställningen om content block i inställningar.

Har du installerat iOS 9 då?
Nu finns inte iPad 4 med i kompabilitetslistan om appen, men iPad Mini 2 finns ju med och den är väl lika gammal ungefär eller?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-09-16 23:10

Detta är taget på en iPhone 5s. Finns det någon som kan visa hur det ser ut på en iPhone 6?

För att förtydliga: Jag har en låt som spelas och så har jag valt att endast visa musik på denna iPhone — två saker som gör att bokstavsraden till höger förminskas. Vad händer på en iPhone med större skärm, får hela bokstavsraden plats trots detta?

Innan IOS 9 var det bara minispelaren längst ner som gjorde att hela bokstavsraden inte fick plats. Men efter IOS 9 tar även informationen om, att endast musik på denna iPhone visas, plats.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-16 23:38
Ursprungligen av Adzam 1:

Detta är taget på en iPhone 5s. Finns det någon som kan visa hur det ser ut på en iPhone 6?

För att förtydliga: Jag har en låt som spelas och så har jag valt att endast visa musik på denna iPhone — två saker som gör att bokstavsraden till höger förminskas. Vad händer på en iPhone med större skärm, får hela bokstavsraden plats trots detta?

Innan IOS 9 var det bara minispelaren längst ner som gjorde att hela bokstavsraden inte fick plats. Men efter IOS 9 tar även informationen om, att endast musik på denna iPhone visas, plats.

Det ser väl ungefär likadant ut på en 6:a.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-09-16 23:41
Ursprungligen av Konrad:

Det ser väl ungefär likadant ut på en 6:a.

Du måste ändra till att endast visa offline-musik.

Bevaka tråden