Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera WWDC 2014

Tråden skapades och har fått 278 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:23

iOS 8 känns inte som en lika stor release som OSX 10.10 just nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:25

Ny AppStore för iOS - BRA!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:26

App Previews... Hmmm... Varför inte riktiga demo-funktioner?

Test-flight, låter trevligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:28

SDK nyheter... Extensibility - NICE!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:29

Third party widgets, very nice!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:33

Extensions ser amazing ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:34

Third party Touch ID - yay!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:36

HomeKit... Interesting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:39

Metal... Hmmm... Apple gör en AMD... Jäkligt intressant! Kommer vi se Metal till OSX tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:47

Swift. Stoor nyhet. Ojoj!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:52
Ursprungligen av Erik.dv:

Metal... Hmmm... Apple gör en AMD... Jäkligt intressant! Kommer vi se Metal till OSX tro?

Om det kommer i OS X 10.10 menar du? Att det kommer att komma är väl en lågoddsare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 20:57
Ursprungligen av acke:

Om det kommer i OS X 10.10 menar du? Att det kommer att komma är väl en lågoddsare?

Exakt. OSX har haft problem med prestanda och primärt OpenGL-spel. Funderar om en "Metal" vore en lösning där. Men ett eget API har stora nackdelar också. En plattform som iOS är inte lika bunden till ett specifikt API skulle jag tro. Fast "portabilitet" mellan OSX och iOS borde bara i Apples intresse.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-06-02 20:57

Var tvungen att ta ett möte mitt i iOS8 presentationen så missade lite där, men allt ser jäkligt bra ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 21:00

Mycket bra WWDC tycker jag. Länge sedan jag sett ett så pass starkt! Men den nya Finder-symbolen, kom igen!

Ja det här var bättre än väntat på flera sätt. De verkar mer avslappnade och ser ut att ha roligt.

Nyheterna de presenterade sen! Jag är imponerad ändå. Måste läsa ikapp vad jag missade bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 21:04

Inget nytt filsystem för OS X.
Någon som har spec för OS X Yosemite?
Kartor, hallå?
Nyfiken på OS X Server.
Yosemite, gillar namnet, kommer att tänka på en av mina första Maccar. Ah, minnen.

  • Medlem
  • 2014-06-02 21:06

OS X Yosemite känns glödhett, iOS 8 svalt.

iOS Beta slätts idag sa dom. Om det räcker med att jag är med i deras dev program så är jag good to go, men vart får man tag på det?

Ursprungligen av acke:

Inget nytt filsystem för OS X.
Någon som har spec för OS X Yosemite?
Kartor, hallå?

Kommer nog info här inom väldigt kort; http://www.apple.com/osx/preview/

Nytt filsystem? Nä, varför fixa något som verkligen behöver fixas.

iOS börjar likna något iom iOS 8.

Ursprungligen av Alexander Ross:

iOS Beta slätts idag sa dom. Om det räcker med att jag är med i deras dev program så är jag good to go, men vart får man tag på det?

https://developer.apple.com/ som alltid.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-02 21:07

Så QuickType lär inte funka med svenska då?
22 nya Siri-språk, där måste väl svenska vara med?

Helt okej WWDC, tror dock det kommer några riktigt coola saker i iOS med nästa iPhone

  • Medlem
  • 2014-06-02 21:09
Ursprungligen av zappee:

Så QuickType lär inte funka med svenska då?

Nej, den svenska flaggan fanns inte med, tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 21:10

Stöd i Safari för DuckDuckGo, gulligt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-02 21:13
Ursprungligen av zappee:

22 nya Siri-språk, där måste väl svenska vara med?

Det var 22 nya språk för "dictation", inte fullt Siri-stöd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 21:14

Det där fotoprogrammet de visade upp, undrar om det ersätter Aperture eller iPhoto? Gissar iPhoto.
iPhone 4 är ute i kylan när det kommer till iOS 8.

Lite småsegt att logga in på developer.apple.com. Kanske inte är ensam.

Även om jag personligen har lite svårt för hypandet av "translucency" och såna huvudsakligen kosmetiska förändringar känns det som om de tagit en bra vinkel med pratet om "continnuity" — ett rimligt sätt att respektera det faktum att olika enheter har sina svagheter, styrkor och primära användningsområden, men också att överbrygga, och dra nytta, utav det. Upprigning, svarande, nummerpresentation, sms-integration har jag saknat ända sedan BluePhone försvann, ser ut som om det äntligen blir bra igen!

IOS-nyheterna ser fantastiska ut, men jag saknar linfo om vad av detta som även kommer till OSX. Hoppas att lika mycket krut lagts under huven också för OSX, även om jag befarar motsatsen

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-06-02 21:26

Kostar det något att bli utvecklare? Läste inte jag en nyhet för ett tag sen här på 99mac att det hade blivet gratis? Eller är jag helt väck nu?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-06-02 21:29

Ser fram emot nyheterna i iOS 8 och OS X, men det man längtar till nu är Yosemite och en ny iPhone till höst. Bra tänkt av Apple att sammankoppla enheterna. Allt såg så nice ut!

Ursprungligen av Zitram:

Kostar det något att bli utvecklare? Läste inte jag en nyhet för ett tag sen här på 99mac att det hade blivet gratis? Eller är jag helt väck nu?

Det kostar inget, däremot kostar det en avgift att vara medlem i vissa av Apples program som är tänkta för programutvecklare. Du är de facto en programutvecklare när du utvecklar programvara. Men bara för att du är en programutvecklare behöver du inte vara medlem i Apples program, och du blir heller inte en programutvecklare bara för att du går med i dem.

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-06-02 21:34
Ursprungligen av Marcus K:

Det kostar inget, däremot kostar det en avgift att vara medlem i vissa av Apples program som är tänkta för programutvecklare. Du är de facto en programutvecklare när du utvecklar programvara.

Kommer jag ha en chans på OS X Yosemite imorgon, utan att bli programutvecklare?

Bevaka tråden