Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 vs Pc

Tråden skapades och har fått 164 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 20:47

Jadu motif, vad skall man säga?

"ibland är det bra att ha kontakter"

*not*

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Jadu motif, vad skall man säga?

"ibland är det bra att ha kontakter"

*not*

Han har dessutom raderat sina egna tidigare angående detta!!

Oj oj oj oj....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Hmmmmm Motif. Drev du med oss eller hade du bara en dålig källa? Och säljer du fortfarande din Dual?

Min källa var 100% ig... men tydligen inte Fast i.f.s kan det hända mkt under denna vecka också.
Jag säljer den fortfarande ja!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Han har dessutom raderat sina egna tidigare angående detta!!

Oj oj oj oj....

Det stämde ju inte !!
Finns ingen anledning då att ha kvar dem.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Min källa var 100% ig... men tydligen inte Fast i.f.s kan det hända mkt under denna vecka också.
Jag säljer den fortfarande ja!!!

Det kommer säkert något nytt inom en månad åtminstone. Verkar som om många vettiga bedömare tror det, men 100% kan man ju aldrig vara…

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Det kommer säkert något nytt inom en månad åtminstone. Verkar som om många vettiga bedömare tror det, men 100% kan man ju aldrig vara…

Sant !!

Har lagt en order redan men den kommer nog inte gälla eftersom det inte släpptes några
Men låter den ligga kvar vet ju inte vad som händer i veckan.. och då är jag först i kön i allafall, inget ont som har nått gott

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Min källa var 100% ig... men tydligen inte Fast i.f.s kan det hända mkt under denna vecka också.
Jag säljer den fortfarande ja!!!

Jovisst kan mycket fortfarande hända men källan hade ändå fel. Ingen snabbare powermac kom under expot.

Ska bli kul och se om nåt kommer de närmta veckorna. Inte nödvändigtvis Power Mac. Så var det 2002 och 2003. Nog borde nåt ske även i år.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 21:29

Du hade ju redan lagt en order motif?

Jaja, vi skall väl inte älta det där nu.

Skall Apple hålla 3GHz målet tills i sommar lär det ju komma en Speedbump inom kort. Men det gäller ju att IBM sköter sina kort korrekt och får fram snabbar CPU:er.

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Skall Apple hålla 3GHz målet tills i sommar lär det ju komma en Speedbump inom kort. Men det gäller ju att IBM sköter sina kort korrekt och får fram snabbar CPU:er.

IBM har ju redan fått ned PPC 970 i 90 nm, det sitter en, respektive två sådana i nya Xserve. Och det var väl det enda hindret för snabbare G5:or?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
IBM har ju redan fått ned PPC 970 i 90 nm, det sitter en, respektive två sådana i nya Xserve. Och det var väl det enda hindret för snabbare G5:or?

Hur vet du det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Hur vet du det?

Det står i tekniska dokumenten på Apples hemsida.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Det står i tekniska dokumenten på Apples hemsida.

Tror frågan syftar på påståendet att 90nm-tekniken är vad som behövs för att få upp hastigheten.

Jag är ingen expert på processorer, men det är väl inte svårare än att mindre transistorer = lägre energiförbrukning = mindre temperaturproblem = möjlighet till högre hastigheter?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-08 12:25

Ja, men när påstod Apple att 3GHz barriären skulle bräckas iom. 90nm processoreteknik i G5:an?

Om du menar att de skulle gå upp i 3Ghz direkt i och med 90-nm, så är det väl inget som någon har påstått. Men när de nu har fått in 90-nm i servrarna, så är det väl ytterst troligt att den tekniken kommer att användas även i nästa PM? Du har rätt i att det borde komma en speed bump innan de når 3 Ghz, och det är väl en rimlig gissning att den kommer rätt så snart. Vi får väl se om de hinner med Steves påstående att de skulle nå 3 Ghz inom ett år från senaste WWDC, men jag är rätt optimistisk.:)

Bevaka tråden