Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 vs Pc

Tråden skapades och har fått 164 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-12-31 02:51

Macen är framför allt för kreativa människor som vill att grejorna bara ska funka, som vill producera, skapa, bygga något med datorn och inte bara mecka med den hela tiden och fixa problem.

Citat:

Skrevs ursprungligen av w00t
Macen är framför allt för kreativa människor som vill att grejorna bara ska funka, som vill producera, skapa, bygga något med datorn och inte bara mecka med den hela tiden och fixa problem.

Vet inte om detta rgument funkar längre... se alla trådar om våra problem med Macar!!

Jag är kreativ musiker som använder den som ett verktyg till min musik, men att mac skulle vara helt problemfritt kan man knappast säga!

Det är alltid en väntan för nya uppdateringar och systemuppdateringar för att få saker och ting att fungera, däremot ge macen mig mer inspiration än en PC och jag älskar mac därför väljer jag det.... sn kan man ju tro att dn är så mkt bättre än alla andras, men gån på gång så får man fakta rakt i nyllet att så är inte fallet!
Vi betaltar mkt pengar för design och varumärket.... men det finns väl andra aspekter som väger upp detta antar jag annars hade man ju inte lagt 60.000 kr på en mac 2 ggr om jag gjort

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag är van!
Detta forum är för mac älskare och jag är en av dem, men tycker ändå att man skall se olika perspektiv!

Jag är supernöjd med min G5:a inte det, men att jämnt se den andre plattformen springa förbi i de programmen som man kör är en besvikelse inte bara för mig som "vill" köra mac utan alla som sitter i min situation.

Kolla våran hemsida om ett tag med låten "Mysterial" där gick G5:an på knä att köra upp alla de VST syntar och Audiospår.
Men som sagt jag avgudar mac och tänker inte byta men vill gärna ha bolla med idén och höra komentarer runt det..

Mac vs Pc .. äär ett känsligt ämne, men man kan inte försvara macen alltid om det finns bättre alternativ (vilket är det som är viktigast för mig) just nu finns OSX bara för mac och då är det mac som gäller, men hade OSX eller motsvarande funnits på PC så hade ... det hela inte varit så säkert längre att man sitter på mac!

Att studios sitter på mac och att mac är plattformen för musik !!!!!

är lika med Bullshit! Visst rullar det studios med mac, men PC är om inte större nu i branschen i allafall likvärdiga!

Det är sanningen... den gör ont FÖR MIG OCKSÅ! men så är det.

Nr1. Det är ingen myt att de flesta musikstudios sitter på mac, här på gotland har vi en musikaffär, de säger att de nästan säljer uteslutande program och grejer till mac, varför? jo för att de flesta studios på gotland använder det.

Och gotland är ingen mac plats kan jag berätta.

Om du har någon statistik på detta så visa mig det då gärna.

Däremot har pc säkert knaprat in på macens andel.

Sen fattar jag inte varför man alltid hittar dessa diskussionerna här på ett macforum, innan G5 kom så fanns det många anledningar till oro men nu tycker ialla fall jag det känns tryggare. Och en viktig aspekt är att när man jobbat in sig på ett system och kan det uti fingertopparna så är det inte alltid lönt att bara byta för att något program eller hårdvara råkar vara "snabbare" eller råkar ha en funktion eller fler som är bättre, att lära sig sitt redskap handlar om tid - det är också viktigt.

Det är många musikstudios som alltid kört logic, varför byta system när inte detta system finns för pc(windows)

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags

Om du har någon statistik på detta så visa mig det då gärna.

Har du på att mac skulle vara störst ?
Ta musikbörsen enbart PC, Estrad de säljer PC och Mac i mindre skala!
Sedan kolla hela Mediabranchen.. Ta SVT, TV4 mm de har gått från Mac till PC.. detta vet jag eftersom jag har vänner som jobbar där.

Men tråden handlar om Mac vs Pc ... det är känsligt men om du inte kan ta det läs ngn annan tråd.
Vore bra att få reda på det som är bra och negativt på de olika plattfromarna man behöver inte se svart eller vitt bara för man kör mac...

Jag personligen tror att det som har gjort Macen svag jämte Pc är just att man har samma hårdvara både i Macen och Pc, allt är samma utan processorn.

Det jag försöker säga att den storra skillnaden mellan Mac och Pc som fans 70, 80 och halva 90 – talet har Pc ren fysiskt tagit igen.

Samma sak gäller operativsystemet, Windows 95/98 eller ME är rent ut skräp! Först när Windows 2000 senare XP som Macen fick en värdig konkurrent!
Sedan kan du få både Win2000/Xp att vara mycket drivsäkra med hjälp att begränsa användaren med vad den kan göra och inte göra!
Sedan att programmen man använder är identiska mellan Mac och Pc gör att det ända som i Stora drag gör macen överlägset är just Os X. Men os X kan inte väga upp Prestanda på en bra Pc och priset av en Pc jämte en Mac. Man kan få 2 bra Pc maskiner av kostnaden av en Mac! Just detta är pc absoluta starka sida där direktörerna ser på ekonomi medan användaren ser design!

Idag skiljer så lite mellan mac och pc ( Pc vinner pg av Pris /Prestanda ) att man inte kan ta någon större hänsyn till användarvänliga Os X i köp av ny maskinvara. För handen på hjärtat kan man utan problem göra precis lika bra saker på båda plattformarna, men till ett lägre pris med hjälp av Pc än att använda Mac! Mac Stora nackdel är endast priset som gör att pc har i det stora hela mer fördelar än mac även att många hävdar att macen är så mycket bättre i det eller det andra men det spelar ingen roll för inköparen!

Det är Bister sanning idagens värld!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Jag personligen tror att det som har gjort Macen svag jämte Pc är just att man har samma hårdvara både i Macen och Pc, allt är samma utan processorn.

Det jag försöker säga att den storra skillnaden mellan Mac och Pc som fans 70, 80 och halva 90 – talet har Pc ren fysiskt tagit igen.

Samma sak gäller operativsystemet, Windows 95/98 eller ME är rent ut skräp! Först när Windows 2000 senare XP som Macen fick en värdig konkurrent!
Sedan kan du få både Win2000/Xp att vara mycket drivsäkra med hjälp att begränsa användaren med vad den kan göra och inte göra!
Sedan att programmen man använder är identiska mellan Mac och Pc gör att det ända som i Stora drag gör macen överlägset är just Os X. Men os X kan inte väga upp Prestanda på en bra Pc och priset av en Pc jämte en Mac. Man kan få 2 bra Pc maskiner av kostnaden av en Mac! Just detta är pc absoluta starka sida där direktörerna ser på ekonomi medan användaren ser design!

Idag skiljer så lite mellan mac och pc ( Pc vinner pg av Pris /Prestanda ) att man inte kan ta någon större hänsyn till användarvänliga Os X i köp av ny maskinvara. För handen på hjärtat kan man utan problem göra precis lika bra saker på båda plattformarna, men till ett lägre pris med hjälp av Pc än att använda Mac! Mac Stora nackdel är endast priset som gör att pc har i det stora hela mer fördelar än mac även att många hävdar att macen är så mycket bättre i det eller det andra men det spelar ingen roll för inköparen!

Det är Bister sanning idagens värld!

Så sant som sagt

Men det menar ju inte att vi ogillar mac för annars skulle vi inte haft mac, men sanningen är ju faktiskt så som du skriver.

Visst tycker vi Macen är bättre än Pc men det betyder inte att det är det för andra det finns tydligen bevis för det här på 99Mac. Att Apple har både tappat viktiga positioner inom ( skolor, Studios, Inom ljud och grafik, myndigheter m.m.) Betyder det för mig att det är något fel hos Apple ledningen, men visst det är inte jag som bestämmer!

En sak som jag tycker personligen är att Apple har tappar de där lila extra kvalitén som fans i de gamla datormodellerna jämfört med de nya! Speciellt den nyare serien av G4 ( vind tunnel ) men även G5 har jag uppgifter som säger att många har problem med dem!

Jag tycker i det stora så har det gått utför för Apple sista 3 åren både när det gäller kvalitén på produkterna men även Apple store med sina leveranser och även supporten lider av sämre hjälpförmåga!

Trots allt detta så tycker man om sin Mac när den väl är på plats! Konstigt fenomen det där!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-31 14:47

Mycket snack här - En peze som skall vara snabb generellt i en nätmiljö är dyr som attan…
Försök att komma drällande med något hembyggt suboptimerat tjosan till peze i en företagsmiljö… Blir man över huvud taget insläppt, och funkar över huvud taget något initialt; så blir man inte omtyckt, speciellt om man vill ha support…

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
flera sitter med samma system som jag Dual G5 och frågar sig själva varför man är så jävla dum och går på det varje gång.. när du till 20% kan få en PC burk som spöar skiten ur en mac i de apllikationer som man har tänkt köra.

Hahaha.....det är som blondiner.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Hahaha.....det är som blondiner.

De duger att knu..a !!

men nästa gång blir det nog mer övervägande att välja Pc.. tror att alla macanvändare överväger inför varje dataköp mer & mer.. till slut så finns det inga motivationer till att välja mac längre.
Ekonmin har inte varit mitt val av dator i.fs fast man tycker nog man borde få mer kvalité för pengarna.

Pc är inte kvalité men de säger ingen heller

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
De duger att knu..a !!

Skönt att veta vilken feminist du är.
Min tjej undrar hur det är med färgade blondiner :rolleyes:

Citat:

men nästa gång blir det nog mer övervägande att välja Pc.. tror att alla macanvändare överväger inför varje dataköp mer & mer.. till slut så finns det inga motivationer till att välja mac längre.

Jag tror tvärt om; att fler PC användare överväger Mac-köp för att slippa virus och Palladium.

Citat:

Ekonmin har inte varit mitt val av dator i.fs fast man tycker nog man borde få mer kvalité för pengarna.

Pc är inte kvalité men de säger ingen heller

Motsägelse? Man får alltså mer icke-kvalité för mer pengar?

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av Andersson
Skönt att veta vilken feminist du är.
Min tjej undrar hur det är med färgade blondiner
:rolleyes:
Vet inte har själv en brunett.. tycker de är både klipskare och snyggare

Jag tror tvärt om; att fler PC användare överväger Mac-köp för att slippa virus och Palladium.
Tro gör man i kyrkan och vad jag vet så finns inga mac i kyrkan :rolleyes:

Motsägelse? Man får alltså mer icke-kvalité för mer pengar?

Pc kostar inte mkt.. en Mac kostar mer.. Apple säger massa skit som aldrig stämmer.. Pc är skit och det vet man när man köper den så man blir inte lurad, men att köpa mac och tro att den är som SJ säger är ju bara löjligt.

Trots det är det något som gör att man har mac... vad vet jag inte.

Är du missnöjd med prestandan på din Dual G5, motif?

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Har du på att mac skulle vara störst ?
Ta musikbörsen enbart PC, Estrad de säljer PC och Mac i mindre skala!
Sedan kolla hela Mediabranchen.. Ta SVT, TV4 mm de har gått från Mac till PC.. detta vet jag eftersom jag har vänner som jobbar där.

Men tråden handlar om Mac vs Pc ... det är känsligt men om du inte kan ta det läs ngn annan tråd.
Vore bra att få reda på det som är bra och negativt på de olika plattfromarna man behöver inte se svart eller vitt bara för man kör mac...

Självklart ska man vara kritisk och inte köpa allt pga märke.

Men att som musiker stirra sig blind på processorkraft -hmmm

Att musikbörsen enbart säljer pc är rent bullshit.

Jo jag har jobbat på svt och då byttes många mac avider ut och ersattes av pc. det mesta berodde på pris/prestanda, samt att avid faktiskt i klartext smutskastade apple.

Nu har macen tagit upp kampen tack vare Finalcut pro och eftersom detta program inte finns för pc är det ett flertal mediaskolor och produktionsbolag samt köpt upp detta.

Men ni som känner så starkt för att byta dator, gör det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Jag tror tvärt om; att fler PC användare överväger Mac-köp för att slippa virus och Palladium.

Den dag Palladium ser dagens ljus så dör Microsoft (Så kommer Microsoft position att inte längre vara världens största företag.) för att då kommer det att bli massflykt till Linux ( Lindows, Suse m.m. ) samt Pc företag som inte kommer att implementera Palladium i sina moderkort kommer att sälja datorer och dator delar som aldrig för!

Tror personligen att det aldrig kommer att ske att Palladium kommer att se dagens ljus!
För mycket som står på spel för Microsoft!

Eller att Apple kommer att växa som aldrig för och bli ett stort företag eller ( om det inte själv dör innan dess )!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Är du missnöjd med prestandan på din Dual G5, motif?

Nej.

Sluta snacka datorer — gör musik istället!

Är det något system som hindrar er från det, eller är det bara en dröm att ni skulle vara mer kreativa med en annan dator?!:D

Om processorns hastighet hindrar min kreativitet så kan jag nog sluta skriva nu! Vilken klockfrekvens hade Kraftwerk när de spelade in/producerade Neon Lights? Och vilket system hade Vivaldi när han skrev "Årstiderna"?

Förlåt, jag menade inte att vara off topic, och jag har avlagt ett helig löfte att inte ens läsa en datorkrigsdiskussion. Men om kreativiteten sitter i hastigheten på datorn, så undrar jag varför jag skapades… äh nu skiter jag i det.

Du gör inget bättre eller sämre på PC eller Mac, så skit i't. Tyck om din dator istället!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Sluta snacka datorer — gör musik istället!

Är det något system som hindrar er från det, eller är det bara en dröm att ni skulle vara mer kreativa med en annan dator?!:D

Om processorns hastighet hindrar min kreativitet så kan jag nog sluta skriva nu! Vilken klockfrekvens hade Kraftwerk när de spelade in/producerade Neon Lights? Och vilket system hade Vivaldi när han skrev "Årstiderna"?

Förlåt, jag menade inte att vara off topic, och jag har avlagt ett helig löfte att inte ens läsa en datorkrigsdiskussion. Men om kreativiteten sitter i hastigheten på datorn, så undrar jag varför jag skapades… äh nu skiter jag i det.

Du gör inget bättre eller sämre på PC eller Mac, så skit i't. Tyck om din dator istället!

De använder inte Virutella syntar kanske !!!!!
Hur svårt är det att maxa ett system med stora VST Syntar som fläskar upp med 30-70Mb ljud / st ...
Skaffa info om saker & ting eller läs tråden från början så kanske du är med vad den handlar om.

Detta är inget PC / Mac Krig... men bara för man har mac så stänger man inte in sig i 15 år i en garderob ... utan saker händer hela tiden runt om .. inse det!

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
De använder inte Virutella syntar kanske !!!!!
Hur svårt är det att maxa ett system med stora VST Syntar som fläskar upp med 30-70Mb ljud / st ...
Skaffa info om saker & ting eller läs tråden från början så kanske du är med vad den handlar om.

Detta är inget PC / Mac Krig... men bara för man har mac så stänger man inte in sig i 15 år i en garderob ... utan saker händer hela tiden runt om .. inse det!

Man ska inte stänga in sig i garderoben, men faktum är att jag tycker oftare jag ser mac användare som är kritiska till mac än pc användare, och det är oftare så att pc (windows) användare inte ens har suttit på mac eller om på ett system 8 eller nått.

Tittar man på pc forum ser man mer sällan pc (windows) användare som sågar sitt system och pratar om att byta till mac.

Nej att mac folk skulle vara mer instängda än windows användare är nys.

Och jag håller med dig Motif att det är skillnad på dagens musik skapande ijämförelse med "gårdagens" analoga.

Fast jag har samtidigt svårt att se att G5án skulle gå på knäna när man gör musik, enligt testet i MM så krävdes det mycket.

Jag uppskattar din kritiska stämma Motif men snälla sluta säg att du hela tiden överväger att byta till pc, och att ivarje diskussion i forumet säga att -Ja i jämförelse med pc så är macen långsam, kass, högljud osv och att servicen hos Apple är kassare än hos pc dito, för det stämmer inte alltid.

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
Jag uppskattar din kritiska stämma Motif men snälla sluta säg att du hela tiden överväger att byta till pc, och att ivarje diskussion i forumet säga att -Ja i jämförelse med pc så är macen långsam, kass, högljud osv och att servicen hos Apple är kassare än hos pc dito, för det stämmer inte alltid.

Gnäller inte disskuterar heter det!

Mecen kanske inte är långsammare än PC men PC går om mac när det gäller prestanda och det enda som skiljer de åt nu är OS:et... Alltså OSX är macens enda räddning.

MM körde inte SampleTank mm... sen hade de inte 30 spår med sång och 16 spår med audio samtidigt ihop med pluggar av bättre klass.

Kör lite mer extrema effekter så går det på knäna fort... om man inte mixar ihop saker & ting.

Mac är svinbra och den funkar bra men det gör även PC.. och på detta forum finns PC nissar också varför inte dela med sig och för mig är inte det viktiga att macen överlever utan att bäst operativsystem och prestanda samt gärna PRIS.. kommer stå högre än det lilla äpplet i såfall.. Sen om det är Mac .. så är ingen gladare än jag.

Jag kan hålla med om att dom burkar svennisarna köper på Siba eller beställer från Dell inte är roliga, då skulle jag köpa en Mac direkt.

Men eftersom det finns allt från låg kvalite till väldigt hög kvalite på PC komponenter så kan man sätta ihop en riktigt fin maskin som spöar Macen både designmässigt och prestanda/kvalite över en Mac.

Men att ha en Packard Bell hemma inköpt med en Mega 17" monitor är inte roligt, men dessa människor förstår inte heller bättre.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Gnäller inte disskuterar heter det!

Mecen kanske inte är långsammare än PC men PC går om mac när det gäller prestanda och det enda som skiljer de åt nu är OS:et... Alltså OSX är macens enda räddning.

MM körde inte SampleTank mm... sen hade de inte 30 spår med sång och 16 spår med audio samtidigt ihop med pluggar av bättre klass.

Kör lite mer extrema effekter så går det på knäna fort... om man inte mixar ihop saker & ting.

Mac är svinbra och den funkar bra men det gör även PC.. och på detta forum finns PC nissar också varför inte dela med sig och för mig är inte det viktiga att macen överlever utan att bäst operativsystem och prestanda samt gärna PRIS.. kommer stå högre än det lilla äpplet i såfall.. Sen om det är Mac .. så är ingen gladare än jag.

Du skriver först att macen inte är långsammare än en pc men skriver sen att pc går om när det gäller prestanda.

Jag har pratat med flera musikstudios och de har inte fått sin G5 på knäna när de har kört den. Självklart kan man köra den i botten, men frågan är - går den i botten för det du gör? om inte, varför inte vara nöjd.

Ge mig gärna ett test när det gäller musikskapande på en pcvsmac, det vore intressant.

Du är inte direkt konstruktiv när det gäller dina krav.

Kan du inte berätta vad du exakt behöver göra där macen går på knäna och helt enkelt är sämre än en pc.

Självklart ska man sitta på det system som har bäst os, prestanda samt pris.

Tycker du att xp är ett bra os och du trivs där så visst, förstår inte vad som hindrar dig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
Du skriver först att macen inte är långsammare än en pc men skriver sen att pc går om när det gäller prestanda.

Jag har pratat med flera musikstudios och de har inte fått sin G5 på knäna när de har kört den. Självklart kan man köra den i botten, men frågan är - går den i botten för det du gör? om inte, varför inte vara nöjd.

Ge mig gärna ett test när det gäller musikskapande på en pcvsmac, det vore intressant.

Du är inte direkt konstruktiv när det gäller dina krav.

Kan du inte berätta vad du exakt behöver göra där macen går på knäna och helt enkelt är sämre än en pc.

Självklart ska man sitta på det system som har bäst os, prestanda samt pris.

Tycker du att xp är ett bra os och du trivs där så visst, förstår inte vad som hindrar dig.

Vem är det som gnäller här igentligen !
G5 har prestanda som man klarar sig väldigt långt på, men PC har också prestanda som kan mätas med macen till halva priset.
Som det skrevs det är skillnad på Pc & Pc Siba kan jag förstå inte visar PC´ns rätta jag, och många jämför nog med dem när de säger att PC är skit.
Jag om någon skulle vilja kunna mer om PC än vad jag kan då hade jag nog tyckt om den bättre än vad jag gör nu.
Men för enkelhetighetens skull är det mac och OSX man är bekant med.. trots man inte kan snegla på att konkurenterna alltid har snabbare datorer än Mac.
Prestanda är viktigt ! Men också OS:et... att säga att OSX är en fröjd utan problem och så är bara bluff det också.
Sen är det alltid samma sak när det gäller nya saker... Allt finns till PC... och har man slängt massa pengar på en Mac så får man ändå nöja sig med att det kanske kommer till Mac efter det funnits till PC ett bra tag..
Hur många VST syntar finns till PC som inte finns till MAC ,,, en hel del!

Yamahas nya Vocal pluggar som kommer nu till våren där man får ta del av virtuella sångare "kommer till Pc" inte till Mac.. kanske efter ett tag och så är det ofta tyvärr.
Många musiker ahr därför både PC & Mac.. där PC´n får stå för pluggarna som inte finns till Macen.. och det känns ju befängt.. då är det väl bättre att köra ett komplett PC system..
Som sagt OSX till PC.. WOW!!! DÅ skulle det inte vara många macanvändare kvar kan jag misstänka!
För de flesta är prestanda mer nytta än design.

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags

Jag har pratat med flera musikstudios och de har inte fått sin G5 på knäna när de har kört den. Självklart kan man köra den i botten, men frågan är - går den i botten för det du gör? om inte, varför inte vara nöjd.

Kan du inte berätta vad du exakt behöver göra där macen går på knäna och helt enkelt är sämre än en pc.

Jag har undrat lite samma sak. Förmodligen är man en rätt kass musiker om man lyckas med det. Känns som man brer på lite mer än vad som behövs eftersom man inte vet bättre. Min kompis gör kanonmusik med på sin G4 867mhz utan att den går i botten alltför ofta. Tror inte han är en sämre musiker än motif. Helt ärligt tror jag att om det imorrn kommit en 77,56Ghz G9 med 18 processorer så hade även den gott i botten med en dålig musiker vid tangentbordet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Jag har undrat lite samma sak. Förmodligen är man en rätt kass musiker om man lyckas med det. Känns som man brer på lite mer än vad som behövs eftersom man inte vet bättre. Min kompis gör kanonmusik med på sin G4 867mhz utan att den går i botten alltför ofta. Tror inte han är en sämre musiker än motif. Helt ärligt tror jag att om det imorrn kommit en 77,56Ghz G9 med 18 processorer så hade även den gott i botten med en dålig musiker vid tangentbordet.

Precis.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Men för enkelhetighetens skull är det mac och OSX man är bekant med.. trots man inte kan snegla på att konkurenterna alltid har snabbare datorer än Mac.
Prestanda är viktigt ! Men också OS:et... att säga att OSX är en fröjd utan problem och så är bara bluff det också.

Konkurenterna alltid har snabbar datorer - vilka är konkurenterna.

Vem säger att osx är problemfri - den dag ett datorsystem är helt problemfritt - den dag lovar jag gå till sängs med Bill Gates.

Att många saker kommer före till pc är tråkigt och i de flesta fall tråkigt, i alla fall för oss macägare. Men det kanske inte är så märkligt o kanske inte enbart handlar om att en windows burk skulle fungera bättre. Ekonomi...

Tittar man på de större musikstudios i sverige så sitter de oftast på mac och deras datorer är ändå äldre än en G5 - undrar hur mycke klagar.

Se dessa sidor:

http://www.hitmakarna.nu/musikstudios.html

http://www.chemicalworks.se/index.html

http://www.tambourinestudios.com/studios/equipment.html

Motif - vad heter den där Vocal pluggen du pratar om?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Jag har undrat lite samma sak. Förmodligen är man en rätt kass musiker om man lyckas med det.

Hahahahaha...
Sluta snacka om saker du inte har ett jävla hum om snälla !

Kör dessa samtidigt:

SampleTank 2 XL
Steinberg Hypersonic
Steinberg Xphraze
Native Instruments Battery
Spectrasonic Atmosphere
Spectrasonic Stylus

Det vill säga enbart för musiken och lägg på sång samt andra hårdvarusyntar mm till detta.. så får ni se att det går VÄLDIGT segt!

Är man dålig musiker för man vill kunna ändra på allt in i sista stund ?
Eller för att man inte mixar ner de till Audiospår och importerar för att EJ kunna göra ändringar senare...

Vad körde du för dator innan G5?

Bevaka tråden