Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför kvällens stora event

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av stile:

Känner samma sak just nu också. Möjligt att jag ändrar mig sen men lite ljumt känns det. Men trots det så kommer det bli säljrekord.

Exakt så. Jag är inte en av de årligen återkommande olyckskorparna som säger att "nu har Apple tappat greppet" etc. Jag säger bara att jag är besviken och snopen. Och det är jag inte van vid att vara när det gäller Apple.

Ursprungligen av Capeman:

Exakt så. Jag är inte en av de årligen återkommande olyckskorparna som säger att "nu har Apple tappat greppet" etc. Jag säger bara att jag är besviken och snopen. Och det är jag inte van vid att vara när det gäller Apple.

Håller med till 100%. Köp-knappen ligger långt ifrån.
Brukar köpa så fort det går att trycka på knappen hos Apple i UK..

Ursprungligen av keptang:

Köp-knappen ligger långt ifrån.

Trodde aldrig jag skulle höra det här från dig

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:25
Ursprungligen av CUBEIS:

3G stöd bara i Sverige om jag fattat det hela rätt för iphone 5, det är ju en personlig besvikelse för alla oss svenskar, kameran också, annars är det väl väntade uppdateringar av skärm, processor men den kommer säkert att sälja bra till att börja med, men försprånget till konkurrenterna är borta, det tappades på vägen. Inget "jätte måste ha begär" infinner sig för mig, men vi har väl blivit bortskämda.

Nja, DC-HSDPA alltså upp till 42mbit/s

Var det inte lite såhär snacket gick när 4S lanserades förra året?

Ursprungligen av billyjam:

Var det inte lite såhär snacket gick när 4S lanserades förra året?

Snacket går alltid så här, jag brukar vara den första att försvara Apples produktsläpp. Bara inte den här gången.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:27
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag me jag me jag me!

http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/297588-artikel-apple-bekraftar-event-12-e-september.html#post2099351

första och sista gången jag lyssna på slashat iallafall. jisses vilka rikspuckon, snacka om att inte ta något seriöst..

nu har man iallafall 2-3 veckor på sig att bestämma om det är värt att uppdatera från 4 till 5

Ursprungligen av tqila:

första och sista gången jag lyssna på slashat iallafall. jisses vilka rikspuckon, snacka om att inte ta något seriöst..

nu har man iallafall 2-3 veckor på sig att bestämma om det är värt att uppdatera från 4 till 5

4 till 5, absolut.
4 till 4S är värt att uppgradera.

Ursprungligen av keptang:

4 till 5, absolut.
4 till 4S är värt att uppgradera.

ok, jag tyckte inte det var värt att uppdatera från 4 till 4S

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 20:34
Ursprungligen av tqila:

första och sista gången jag lyssna på slashat iallafall. jisses vilka rikspuckon, snacka om att inte ta något seriöst..

nu har man iallafall 2-3 veckor på sig att bestämma om det är värt att uppdatera från 4 till 5

Måste det vara så seriöst? Det här ska vara en rolig tillställning så att det är för seriöst blir trist

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-12 20:36
Ursprungligen av lappen71:

Måste det vara så seriöst? Det här ska vara en rolig tillställning så att det är för seriöst blir trist

Jo men det behöver inte vara revyteater eller buskis.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 20:39
Ursprungligen av stile:

Jo men det behöver inte vara revyteater eller buskis.

Som sagt en smaksak men dom levererar fakta på sitt sätt som jag tycker är underhållande

Bara för att dom är lite ironiska tycker jag det inte gör det olyssbart.

Ursprungligen av lappen71:

Måste det vara så seriöst? Det här ska vara en rolig tillställning så att det är för seriöst blir trist

alla har vi olika åsikter om det där. men jag tycker då inte att man ska blanda in snack om öl (och höra dem dricka öl) och skojja om att alla är skitfulla och få höra någon av deras barn gapa i bakgrunden. och ja, var flera saker jag reagera på som bara kändes onödigt, barnsligt eller i mina ögon oseriöst.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-09-12 21:00
Ursprungligen av tqila:

alla har vi olika åsikter om det där. men jag tycker då inte att man ska blanda in snack om öl (och höra dem dricka öl) och skojja om att alla är skitfulla och få höra någon av deras barn gapa i bakgrunden. och ja, var flera saker jag reagera på som bara kändes onödigt, barnsligt eller i mina ögon oseriöst.

Jo men de är ju ingen redaktion som sitter och får betalt för att sitta där heller.. De har ju bara utgett sig för ett gäng sköna grabbar som snackar teknik, och det är ju precis vad de gör...

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-09-12 20:57
Ursprungligen av tqila:

första och sista gången jag lyssna på slashat iallafall. jisses vilka rikspuckon, snacka om att inte ta något seriöst..

nu har man iallafall 2-3 veckor på sig att bestämma om det är värt att uppdatera från 4 till 5

Utveckla gärna, jag gillar de grabbarna.. Sen behöver man väl inte vara så jäkla seriös?! Eller?

Macworld, sicket jävla skämt, IT-mässigt

Errors, hänger sig, SQL-databaser som exploderar. På den enda dagen på året när man vill att det skall funka...
Amatörmässigt.

Jag visste inte att MacWorld fortfarande fanns.

Lyckas inte andra tillverkare göra telefoner vars LTE-krets fungerar i hela Europa? Eller vad är problemet?

Ursprungligen av Capeman:

Lyckas inte andra tillverkare göra telefoner vars LTE-krets fungerar i hela Europa? Eller vad är problemet?

Jo, andra tillverkare lyckas med det.

Men dom multi-chippen rymdes väl inte i iPhone5. Lite för tjocka...och drar en aning för mycket juice...så det fick vara denna gång.

Ursprungligen av keptang:

Jo, andra tillverkare lyckas med det.

What about iPod Classic? Flera år sedan den fick en uppdatering försvinner den nu?

Ursprungligen av Crash-Symphony:

What about iPod Classic? Flera år sedan den fick en uppdatering försvinner den nu?

Det vore verkligen dags nu. Men å andra sidan har man väl förutspått den modellens död i flera år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-12 20:43

Designen vad säger ni, är det bara jag som byggt upp något alldeles extra, hmmm Apple har ju varit superledande där.
Inget större fel på iphone5 men ändå .

Inte väldans man kan göra men kanske lite smidigare "smooth" future design, är jag helt ute och cyklar eller ?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:44
Ursprungligen av CUBEIS:

Designen vad säger ni, är det bara jag som byggt upp något alldeles extra, hmmm Apple har ju varit superledande där.

Inget större fel på iphone5 men ändå .

Om man ska vara helt ärlig, vad finns det att göra med en touchscreen-telefon?

Ursprungligen av CUBEIS:

Designen vad säger ni, är det bara jag som byggt upp något alldeles extra, hmmm Apple har ju varit superledande där.

Inget större fel på iphone5 men ändå . Inte väldans man kan göra men kanske lite smidigare "smooth" future design, är jag
helt ute och cyklar eller ?

Designmässigt är det ju svårt att göra något nytt, oavsett vilken tillverkare vi pratar om. Det måste ju alltid finnas en touchscreen liksom.
Jag väntar på den dag det kommer en telefon med dubbel touch, en på fram och en på baksidan!

  • Medlem
  • Motala
  • 2012-09-12 20:44

Hmm, skit då, ingen 13" macbook med retina alltså... :/

Alltså jag har för mig (jag ska inte svära nu, men jag är ganska säker) på att vi inte delar band med England och Tyskland.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:47
Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså jag har för mig (jag ska inte svära nu, men jag är ganska säker) på att vi inte delar band med England och Tyskland.

Jo, vi har samma. 800 och 2600.

Bevaka tråden