Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför kvällens stora event

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 20:06
Ursprungligen av Capeman:

De har nog bara fattat fel under presentationen. Tror jag.

Vi får väl se

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:02
Ursprungligen av lappen71:

Dels enligt slashat och operatören 3 genom twitter

Nej, Tre skrev att den stödjer deras 3G och 4G-nät.

Ursprungligen av lappen71:

Tydligen ska LTE fungera i Sverige

Källa? Det har jag inte sett någonstans.

Alltså något jag spontant känner (och det är inte apples "fel") är att de senaste åren har features börjat bli "för lokala". Kolla på passport och siri och så vidare.. Tror det kan vara en nackdel.

Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså något jag spontant känner (och det är inte apples "fel") är att de senaste åren har features börjat bli "för lokala". Kolla på passport och siri och så vidare.. Tror det kan vara en nackdel.

Passport funkar ju här med, det är bara frågan om att svenska bolag skall hänga på.
Starbucks finns ju här redan, McDonalds, BurgerKing och UPS och tusen andra bolag...
Ica och Konsum kommer hänga på inom ett kvartal.

Siri får fler funktioner som funkar även här i Sverige (vilket är ett litet skitland med ett konstigt språk som talas av FÄRRE än vad som bor i London...)

Ursprungligen av zappee:

Ja, känner för första gången att iPhone inte ligger först längre. De har ingen funktion som de andra inte har och ligger efter med ny teknik som NFC och LTE.

Precis så. När 4S kom var kameran ledande. Nu är det samma kamera med annan mjukvara. Kan det göra så stor skillnad? Jag vet inte... Tunnar och lättare, absolut, kanonbra. Större skärm, säkert bra, men inget som alla andra inte redan har

Vad den nya kontakten tillför mer än att vara mindre vet jag inte. USB 3? Lär vi snart få reda på.

Har det inte nästan alltid funnits någon Android-lur med bättre specifikationer? Som trots det aldrig gett bättre upplevelse på grund av sämre mjukvara.

Jag tror att mjukvaran tillsammans med den nya hårdvaran kommer vara dess features.

Ursprungligen av radaradam:

Har det inte nästan alltid funnits någon Android-lur med bättre specifikationer? Som trots det aldrig gett bättre upplevelse på grund av sämre mjukvara.

Jag tror att mjukvaran tillsammans med den nya hårdvaran kommer vara dess features.

Absolut. Ledorden här är "någon Android-lur". Nu känns det som om nästan varje Android- och WP-lur är lika het som den nya iPhone.

Ursprungligen av Capeman:

Absolut. Ledorden här är "någon Android-lur". Nu känns det som om nästan varje Android- och WP-lur är lika het som den nya iPhone.

Och så är det säkert också, om man läser pappret. Jag har fortfarande inte provat en Android-telefon som har mjukvara som jag kan leva med.

Ursprungligen av radaradam:

Och så är det säkert också, om man läser pappret. Jag har fortfarande inte provat en Android-telefon som har mjukvara som jag kan leva med.

Inte jag heller. Men det gör inte att jag är mindre besviken.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 20:17

Jag sade ju det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 20:23
Ursprungligen av Capeman:

Jag sade ju det.

Skjut inte budbäraren

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-09-12 20:27

Mycket dåligt i så fall.

Hur kan det vara möjligt? Europa använder ju samma frekvenser på LTE-nätet? 800 och 2600 banden.

Är det så möjligen att de bara säljs operatörslåsta i Tyskland och England? Annars har det ju sålts olåsta via Apple Store och då borde de fungera i vilket land som helst med LTE på de frekvensbanden?

Ursprungligen av Myrslok:

Mycket dåligt i så fall.

Hur kan det vara möjligt? Europa använder ju samma frekvenser på LTE-nätet? 800 och 2600 banden.

Är det så möjligen att de bara säljs operatörslåsta i Tyskland och England? Annars har det ju sålts olåsta via Apple Store och då borde de funkar i vilket land med LTE på de frekvensbanden?

Vi kör inte på samma band som Britterna, nej.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-09-12 20:33

Tyskland o Sverige använder samma band.

Ursprungligen av Myrslok:

Tyskland o Sverige använder samma band.

Nej?
Vi använder väl samma frekvens, men inte samma band?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-09-12 20:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Nej?
Vi använder väl samma frekvens, men inte samma band?

Eh? Jag kan inte allt det tekniska bakom. Men så vitt jag vet så använder ju hela Europa frekvensbanden 800 och 2600 Mhz LTE
Jag har inte sett ngn specifikation vilka frekvenser radiodelen i iphone 5 stödjer än. Kan handla om operatörslås annars?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:40
Ursprungligen av PeeMaN:

Vi kör inte på samma band som Britterna, nej.

Jo det gör vi väl?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-09-12 20:01

4S hade både en mycket bättre kamera och den stora grejjen då var Siri. Nu känns det som... jaha...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:02
Ursprungligen av gunek:

4S hade både en mycket bättre kamera och den stora grejjen då var Siri. Nu känns det som... jaha...

Ja, när fan kommer Siri på svenska....

Tänk om "one more thing" kunde vara att det går att merga ihop flera Apple-ID....

Jaha, saken är biff. I övermorgon är det jag som sitter med kreditkortet framme och trycker cmd-r frenetiskt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 20:16

Ok nu tvekar 3 om LTE stöd

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:22
Ursprungligen av lappen71:

Ok nu tvekar 3 om LTE stöd

Såklart

Integrated FM-tuner that has live pause

Varför lägger man till BRA features i Nano och proppar iPhone5 med skit?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 20:24

Nån som vet om DC-HSDPA ingår i "4G"-nätet eller det vanliga nätet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-12 20:22

3G stöd bara i Sverige om jag fattat det hela rätt för iphone 5, det är ju en personlig besvikelse för alla oss svenskar, kameran också, annars är det väl väntade uppdateringar av skärm, processor men den kommer säkert att sälja bra till att börja med, men försprånget till konkurrenterna är borta, det tappades på vägen. Inget "jätte måste ha begär" infinner sig för mig, men vi har väl blivit bortskämda.

Ursprungligen av CUBEIS:

3G stöd bara i Sverige om jag fattat det hela rätt för iphone 5, det är ju en personlig besvikelse för alla oss svenskar, kameran också,annars är det väl väntade uppdateringar av skärm, processor men den kommer säkert att sälja bra till att börja med, men försprånget till konkurrenterna är borta, det tappades på vägen. Inget jätte måste ha begär infinner sig för mig, men vi har väl blivit bortskämda.

Jag tror den kommer att sälja bättre än iPhone 4S, som jag sagt innan. Men personligen är jag nöjd med min 4S.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-12 20:26
Ursprungligen av Capeman:

Jag tror den kommer att sälja bättre än iPhone 4S, som jag sagt innan. Men personligen är jag nöjd med min 4S.

Känner samma sak just nu också. Möjligt att jag ändrar mig sen men lite ljumt känns det. Men trots det så kommer det bli säljrekord.

Bevaka tråden