Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför kvällens stora event

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-09-12 19:21

Jag vill ha en sådan stol som Laporte har!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:25

LTE för Sverige, så då blir det update för mig!

Nej, har 4, och ser inget som lockar till uppgradering än så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-12 19:31

Jag har en 3GS så jag kommer att köpa den här när jag får ett bra erbjudande om några månader.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:33

Ändrar mig, bara HSDPA i Sverige...
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/09/img0134.jpg

Uselt...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 19:36
Ursprungligen av zappee:

Ändrar mig, bara HSDPA i Sverige...
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/09/img0134.jpg

Uselt...

Ingen dealbreaker för men kan tänka att det är för andra.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:41
Ursprungligen av lappen71:

Ingen dealbreaker för men kan tänka att det är för andra.

Dealbreaker för mig, så fantastiskt trött på det svenska 3G-nätet och ramla ut på GPRS/EDGE hela tiden...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 19:50
Ursprungligen av zappee:

Dealbreaker för mig, så fantastiskt trött på det svenska 3G-nätet och ramla ut på GPRS/EDGE hela tiden...

Och det gör det inte med 4G? Vad händer om mottagningen är dålig?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:52
Ursprungligen av lappen71:

Och det gör det inte med 4G? Vad händer om mottagningen är dålig?

Nej, för 4G-täckningen är bättre där jag bor.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 19:55
Ursprungligen av zappee:

Nej, för 4G-täckningen är bättre där jag bor.

Men täckningen i stort sett är sämre 3G så då får du inte resa bort med andra ord

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:57
Ursprungligen av lappen71:

Men täckningen i stort sett är sämre 3G så då får du inte resa bort med andra ord

Det håller jag inte med om. Ute vid sommarstugan där jag knappt har GPRS har jag istället LTE via Tele2.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-09-12 19:32

Har en 4S och kommer att köpa denna

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:32

Hm, verkar osäkert om LTE i Sverige...

Hittils är jag inte jätteimpad. Priset kommer vara avgörande för om jag tycker det är dags att uppdatera min fyra.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:36
Ursprungligen av PeeMaN:

Hittils är jag inte jätteimpad. Priset kommer vara avgörande för om jag tycker det är dags att uppdatera min fyra.

Priset lär vara samma.

Intressant att man försöker få in den nya kontakten som en ny "feature". Nästan som ett säljargument, haha.

Ursprungligen av PeeMaN:

Intressant att man försöker få in den nya kontakten som en ny "feature". Nästan som ett säljargument, haha.

Den är ju fan så mt bättre än den gamla så....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-12 19:44

Jag brukar aldrig gnälla, tycker alltid att Apple levererar. Tyckte jag även om iPhone 4S. Men den här gången, om det inte kommer något häftigt, så är jag smått besviken.

Ursprungligen av Capeman:

Jag brukar aldrig gnälla, tycker alltid att Apple levererar. Tyckte jag även om iPhone 4S. Men den här gången, om det inte kommer något häftigt, så är jag smått besviken.

Håller med, det här är inte alls roligt.

Ursprungligen av Capeman:

Jag brukar aldrig gnälla, tycker alltid att Apple levererar. Tyckte jag även om iPhone 4S. Men den här gången, om det inte kommer något häftigt, så är jag smått besviken.

Fast vad var iPhone 4S mot 4? Snabbare, bättre kamera och Siri?

Nu händer det ju faktiskt grejer, större och bättre display samt annan design. Det här ser jag som en stor uppdatering.

Ursprungligen av radaradam:

Fast vad var iPhone 4S mot 4? Snabbare, bättre kamera och Siri?

Nu händer det ju faktiskt grejer, större och bättre display samt annan design. Det här ser jag som en stor uppdatering.

Det är mest en känsla. Det kändes som om det räckte med det då. Nu har de andra tillverkarna hunnit ifatt så mycket att de måste komma med en killer feature för att imponera ordentligt.

För att förtydliga så är jag övertygad om att den kommer att sälja ännu bättre än 4S. Det är bara att jag själv för första gången känner mig lite snopen och besviken.

Ursprungligen av Capeman:

Det är mest en känsla. Det kändes som om det räckte med det då. Nu har de andra tillverkarna hunnit ifatt så mycket att de måste komma med en killer feature för att imponera ordentligt.

För att förtydliga så är jag övertygad om att den kommer att sälja ännu bättre än 4S. Det är bara att jag själv för första gången känner mig lite snopen och besviken.

Håller med dig helt i känslan. Det här är första gången som jag sitter och funderar på om det verkligen är värt att köpa, trots att jag har senaste "helnummer".

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:56
Ursprungligen av Capeman:

Det är mest en känsla. Det kändes som om det räckte med det då. Nu har de andra tillverkarna hunnit ifatt så mycket att de måste komma med en killer feature för att imponera ordentligt.

För att förtydliga så är jag övertygad om att den kommer att sälja ännu bättre än 4S. Det är bara att jag själv för första gången känner mig lite snopen och besviken.

Ja, känner för första gången att iPhone inte ligger först längre. De har ingen funktion som de andra inte har och ligger efter med ny teknik som NFC och LTE.

Ursprungligen av Capeman:

Det är bara att jag själv för första gången känner mig lite snopen och besviken.

Bara att vänja sig.

Saker och ting har utvecklats så att vi nu vet nästan allt som kommer att presenteras långt innan keynoten. All eventuell uppståndelse och upphetsning hinner peaka och lägga sig i god tid innan det är dags för officiell presentation.

När jag tittar på iPhone 5 som helhet, så känns det som en riktigt bra telefon. Den kommer nog att vara snabb. Skärmen är bra och batteritiden stämmer. Den tar bra foton både framåt och bakåt och det är jättelätt att dela foton med kompisar med iOS.

Små saker som att man ser mer nyttoyta när man har tangentbordet framme... det är det som gör det för mig.

Jag tror också att telefonen kommer att vara grymt snygg i verkligheten. Jag tror inte bilderna gör den rättvisa.

<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Bara att vänja sig.

Saker och ting har utvecklats så att vi nu vet nästan allt som kommer att presenteras långt innan keynoten. All eventuell uppståndelse och upphetsning hinner peaka och lägga sig i god tid innan det är dags för officiell presentation.

När jag tittar på iPhone 5 som helhet, så känns det som en riktigt bra telefon. Den kommer nog att vara snabb. Skärmen är bra och batteritiden stämmer. Den tar bra foton både framåt och bakåt och det är jättelätt att dela foton med kompisar med iOS.

Små saker som att man ser mer nyttoyta när man har tangentbordet framme... det är det som gör det för mig.

Jag tror också att telefonen kommer att vara grymt snygg i verkligheten. Jag tror inte bilderna gör den rättvisa.

<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Du har helt rätt i ovanstående. Min besvikelsen är rent personlig och den återstår trots ovan givna fakta. Och jag är ovan vid den känslan när det gäller Apple. Jag sväljer nog mer av vad de gör än gemene man här på forumet, trots allt. Jag hade räknat med att känna mig sjukt ledsen över att inte ha råd att byta upp mig från 4S, men nu gör jag inte det längre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 19:57

Tydligen ska LTE fungera i Sverige

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 19:58
Ursprungligen av lappen71:

Tydligen ska LTE fungera i Sverige

Enligt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 19:59
Ursprungligen av zappee:

Enligt?

Dels enligt slashat och operatören 3 genom twitter

Ursprungligen av lappen71:

Dels enligt slashat och operatören 3 genom twitter

De har nog bara fattat fel under presentationen. Tror jag.

Bevaka tråden