Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC en helmanlig angelägenhet

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-05-21 16:42
Ursprungligen av M. Sundbom:

Sant. Och det är väl just det som är innebörden av min 3:a. En man ser inte snedfördelningen utan att tänka efter. (Nu vet vi ju iofs inte om webb-redaktören är man. Och lite kul att det var en man (Baron) som såg det i detta fall).

Jag tror tyvärr att de som väljer ut dessa bilder på Apple inte ser det ens när de ser det, alltså att de likt många i den här tråden inte tycker att det betyder något eller är problematiskt.

  • Medlem
  • 2012-05-21 16:57

Nej, det tycker jag inte. Och det är redan förklarat i den här tråden.

Ursprungligen av Baron:

Nej, det tycker jag inte. Och det är redan förklarat i den här tråden.

du tycker helt enkelt att man skall vrida marknadsföringen så att den INTE speglar verkligheten ... ? ..
I så fall delar jag INTE din uppfatning .. och jag jobbar på reklambyrå desutom ..

Jag tror starkt på att man förlorar och får en badwill om man speglar en verklighet som kunde inte möts av ..
Oavset om det är en bilmodell, restaurang, produkt eller ett Event så är det alltid bäst att få en nöjd kund om man skapar en positiv marknadsföring som lever upp till den verklighet man möts av när man nyttjar produkten, kör bilen, äter på restaurangen eller besöker Eventet ..

Ärlighet varar längst ...

Ursprungligen av gotfredsen:

du tycker helt enkelt att man skall vrida marknadsföringen så att den INTE speglar verkligheten ... ? ..
I så fall delar jag INTE din uppfatning .. och jag jobbar på reklambyrå desutom ..

Jag tror starkt på att man förlorar och får en badwill om man speglar en verklighet som kunde inte möts av ..
Oavset om det är en bilmodell, restaurang, produkt eller ett Event så är det alltid bäst att få en nöjd kund om man skapar en positiv marknadsföring som lever upp till den verklighet man möts av när man nyttjar produkten, kör bilen, äter på restaurangen eller besöker Eventet ..

Ärlighet varar längst ...

Jo, om man i sin marknadsföring önskar spegla verkligheten så som den är och inte så som man skulle vilja att det är. Om nu Apple är helt tillfreds med rådande fördelning så är väl saken klar. Case closed.

  • Medlem
  • 2012-05-21 20:30
Ursprungligen av gotfredsen:

du tycker helt enkelt att man skall vrida marknadsföringen så att den INTE speglar verkligheten ... ? ..
I så fall delar jag INTE din uppfatning .. och jag jobbar på reklambyrå desutom ..

Jag tror starkt på att man förlorar och får en badwill om man speglar en verklighet som kunde inte möts av ..
Oavset om det är en bilmodell, restaurang, produkt eller ett Event så är det alltid bäst att få en nöjd kund om man skapar en positiv marknadsföring som lever upp till den verklighet man möts av när man nyttjar produkten, kör bilen, äter på restaurangen eller besöker Eventet ..

Ärlighet varar längst ...

Haha, det var fanimig det roligaste jag har läst idag!
Skulle marknadsföring gå ut på att beskriva verkligheten snarare än att förmedla en bild av hur man vill uppfattas? Marknadsföring när den är som bäst skulle alltså vara i det närmaste dokumentär.
Jag har ett exempel ur verkliga livet där verkligheten inte riktkgt går hand i hand med marknadsföreingen, och mitt intryck är att det nog är så det brukar vara...

Okej. Nu har vi två trådar som går i samma spår, varav man turas om att lämna huvudämnet. Nu går vi tillbaka till huvudämnet eller så kan vi lika gärna stänga denna tråd.

Vänligen,
/ T

  • Medlem
  • 2012-05-21 21:23
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Okej. Nu har vi två trådar som går i samma spår, varav man turas om att lämna huvudämnet. Nu går vi tillbaka till huvudämnet eller så kan vi lika gärna stänga denna tråd.

Vänligen,
/ T

Nejdå, det går så bra här. Vi är i alla fall i Loungen.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Okej. Nu har vi två trådar som går i samma spår, varav man turas om att lämna huvudämnet. Nu går vi tillbaka till huvudämnet eller så kan vi lika gärna stänga denna tråd.

Vänligen,
/ T

Spänn av, det här är ju de enda livliga trådarna som finns på forumet. De engagerar och berör viktiga ämnen –.vad mer kan man kräva? Låt tusen blommor blomma!

Det är alltid som så att enskilda individer vida överglänser det som anses som snitt.

Jag är Man och det finns utan tvekan tjejer som skulle klå mig i valfri muskelsport.
Det beror ju på att jag är rätt genomsnittlig man vad avser muskelstyrka.

Jag vet tjejer som jobbar som brandmän, de har gjort samma prov som brandMÄN gör.
De är säkert starkare än 85% av alla män.

Underlaget är inte lika stort för urval kanske, men att det inte finns några alls som klarar det
det tror jag inte på.

Sånt här "fallerar alltid på att enskilda individer skall tävla mot en genomsnitts-massa.

Vi har haft den här diskussionen inom Mac mot PC.
Det finns alltid en PC (en enskild dator av Många) som kan smiska en Mac (som genomsnittsgrupp)
Ta en macbook Pro, det går alltid att hitta en PC som är snabbare, en annan som är lättare, en tredje som
är billigare. Att hitta ALLA egenskaperna i EN PC går förmodligen inte....

Ursprungligen av Goflorp:

Vi har haft den här diskussionen inom Mac mot PC.
Det finns alltid en PC (en enskild dator av Många) som kan smiska en Mac (som genomsnittsgrupp)
Ta en macbook Pro, det går alltid att hitta en PC som är snabbare, en annan som är lättare, en tredje som
är billigare. Att hitta ALLA egenskaperna i EN PC går förmodligen inte....

Jämför du datorer med människor?!...

  • Medlem
  • 2012-05-21 21:39

Den andra dödades just. Eller försattes i koma i alla fall.

  • Medlem
  • 2012-05-21 21:57
Ursprungligen av gotfredsen:

du tycker helt enkelt att man skall vrida marknadsföringen så att den INTE speglar verkligheten ... ? ..
I så fall delar jag INTE din uppfatning .. och jag jobbar på reklambyrå desutom ..

Jag tror starkt på att man förlorar och får en badwill om man speglar en verklighet som kunde inte möts av ..
Oavset om det är en bilmodell, restaurang, produkt eller ett Event så är det alltid bäst att få en nöjd kund om man skapar en positiv marknadsföring som lever upp till den verklighet man möts av när man nyttjar produkten, kör bilen, äter på restaurangen eller besöker Eventet ..

Ärlighet varar längst ...

Ju mer jag funderar på det där desto mer undrar jag om du driver med mig.
Så här skulle Volvos bästa marknadsföring se ut om den speglade min verklighet.

Och då stänger vi här eftersom det uppenbarligen är omöjligt att gå tillbaka till trådens ursprungsämne. Nu är ni långt ifrån det - trots flera tidigare uppmaningar vid olika datum och tidpunkter.

"As you make your bed, so you must lie in it."

Godnatt på er.

Vänligen,
/ T

Bevaka tråden