Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.5 feedbacktråd

Tråden skapades och har fått 155 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-14 11:24

”Daterange” har jag inte sett synligt förut. Stör mig inte på det, är det något som jag ogillar är det att sökperiodsvalen inte står på svenska.

Första resultatet går inte att gå in i. Visst, det finns inget forum för musikskapande längre, men borde inte gamla trådar/inlägg vara sökbara åtminstonde?

Ursprungligen av reboot81:

[ATTACH="CONFIG"]33066[/ATTACH]”Daterange” har jag inte sett synligt förut. Stör mig inte på det, är det något som jag ogillar är det att sökperiodsvalen inte står på svenska.

Hmm, det där var metadata som inte visades förut, när jag skapade funktionen. För att definiera en sökperiod i Google Custom Search (GCS) var man tvungen att ange datumet i juliansk kalender (!) vilket krävdes lite javascripthackande för att få till Men det där var 1,5 år sedan, jag har inte tittat på Google Custom Search på länge, förmodligen har de ändrat till bättre tidsangivelser så man inte behöver det där "hacket".

Ursprungligen av reboot81:

[ATTACH="CONFIG"]33067[/ATTACH]
Första resultatet går inte att gå in i. Visst, det finns inget forum för musikskapande längre, men borde inte gamla trådar/inlägg vara sökbara åtminstonde?

Jag kommer till den här tråden när jag klickar där, så det fungerar för mig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-14 16:01
Ursprungligen av Adrian B:

Jag kommer till den här tråden när jag klickar där, så det fungerar för mig.

reboot81, du har inte behörighet till denna sida.

(vilket gäller för alla sidor under http://www.99.se/musikskapande/)

Jag undrar om det är något som ändrats i Google instant search modulen vi använder. Kontaktar utvecklaren (Adrian) för att se vad han säger.

Exakt, det är bara mod/admin som kommer åt dessa, Adrian.

Bevaka tråden