Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.5 feedbacktråd

Tråden skapades och har fått 155 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, jag såg också Like-knappen innan. Var det så mycket som försvann från den där att-göra-listan egentligen? Jag märkte inte så stor skillnad förutom att vi fick en ikon till bokmärket i iOS...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-10-27 10:11

En uppdaterad sammanfattning av fortfarande utestående punkter.

  • Större snabbsvarsruta

  • Långa trådtitlar i sökningar slutar inte med "..." när de avstavas.

  • Malplacerad brun ram kring Like-knappen i trådar

  • När man tittar på en aktuell nyhet dyker den även upp direkt under i "Senaste Nyheter"

Feedback önskas:

  • Tabb tangenten går inte att använda för att hoppa ur wysiwyg-rutanFungerar fint för mig i Safari 5.1.1. Vad kör ni som har problem?

  • Första olästa inlägg döljs delvis av toppmenyn.Någon som kan lista ut vad det är som puttar ner sidan igen?

  • Mobilskinnet fungerar inte alls:#46|46 Mer specifik feedback önsas(nu finns det en länk längst ner på sidan där man kan återställa till mobilskin)

Punkter som inte kommer att åtgärdas direkt

  • Knapp för highlight (kommer senare i en mer omfattande uppdatering av knapparna i editorn)

Ursprungligen av Arvid:

En uppdaterad sammanfattning av fortfarande utestående punkter.

  • Större snabbsvarsruta

  • Långa trådtitlar i sökningar slutar inte med "..." när de avstavas.

  • Malplacerad brun ram kring Like-knappen i trådar

  • När man tittar på en aktuell nyhet dyker den även upp direkt under i "Senaste Nyheter"

Vänta nu här - finns ju en massa andra punkter kvar på listan i moderatorforumet. Är de alla åtgärdade? I så fall, kanonjobb!

Tabb funkar nu.
Ska kolla in mobilskinnet igen.

Ursprungligen av keptang:

Tabb funkar nu.
Ska kolla in mobilskinnet igen.

Raderar mitt föregående och bekräftar att det fungerar.

Har dock inte testat mobilskinnet, så det kan jag inte yttra mig om.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Raderar mitt föregående och bekräftar att det fungerar.

Har dock inte testat mobilskinnet, så det kan jag inte yttra mig om.

http://www.99.se/feedback/285051-99mac-mobilversion-feedbacktrad-2.html#post2030868

Ursprungligen av Björnström:

[*]Facebook Connect (möjlighet att logga in med Facebook konto) är återigen aktivt och numera fullt fungerande utan åäö problematik etc.

För mig funkar detta bara halvvägs, eller så är det så det är tänkt att funka.. Trycker jag på knappen så loggas jag in som det skall, men om jag stänger ner och kommer tillbaka så är jag utloggad även om jag trycker in knappen brevid..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-20 19:21
Ursprungligen av J THOMAS E:

För mig funkar detta bara halvvägs, eller så är det så det är tänkt att funka.. Trycker jag på knappen så loggas jag in som det skall, men om jag stänger ner och kommer tillbaka så är jag utloggad även om jag trycker in knappen brevid..

Är det bara jag som fortf. upplever samma sak? facebook connect fungerar men inloggningen biter inte. (Kör Safari 6 men samma sak på FF i Windows)

För mig vill inte den mobila sidan fungera alls.. Kommer till första sidan men kommer inte vidare därifrån förutom till blanka sidor.. Klickar jag in mig på ngn artikel eller dylikt måste jag ladda om webadressen för startsidan för att backa..

Ursprungligen av Pain Reaper:

För mig vill inte den mobila sidan fungera alls.. Kommer till första sidan men kommer inte vidare därifrån förutom till blanka sidor.. Klickar jag in mig på ngn artikel eller dylikt måste jag ladda om webadressen för startsidan för att backa..

Se inlägg 65.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-31 15:30

Om man ska vara petig kanske det hade varit trevligt med en svensk översättning på "Auto-Saved"

"forumet"-länken går till http://www.99.se/vb:editpost

Avataren för Jesper Ohlsson syns inte (länkar till http://cache.99.se/customavatars/thumbs/avatar1948_2.gif som inte existerar)
Avataren ska länka till http://cache.99.se/customavatars/avatar1948_2.gif

[ATTACH="CONFIG"]30939[/ATTACH]

Är det ingen mer än jag som tycker att 99.se varit ovanligt långsamt den senaste tiden? Klickar man på en länk då tar det ibland evigheter innan det blir någon reaktion, och väldigt ofta får man ett felmeddelande från VBulletin, se exempel på vad det innehåller nedan. Får felet från både iPad, iPhone och Mac, både på hemmanätverket och på andra platser. Får felmeddelandet säkert en gång var femte minut, minst. Känns lite konstigt om ingen annan får det...?

Database error in vBulletin 4.1.7:

Invalid SQL:

				SELECT *
				FROM style
				WHERE (styleid = 21 AND userselect = 1)
					OR styleid = 21
				ORDER BY styleid ASC
				LIMIT 1;

MySQL Error   : MySQL server has gone away
Error Number  : 2006
Request Date  : Thursday, November 17th 2011 @ 10:41:47 AM
Error Date    : Thursday, November 17th 2011 @ 10:42:58 AM
Script        : http://www.99.se/search.php?do=getnew
Referrer      : http://www.99.se/iphone/290109-officiella-tra...
IP Address    : 82.209.143.174
Username      : Capeman
Classname     : vB_Database
MySQL Version : 

EDIT: Fick det nu igen när jag försökte posta detta. Blir helt knäpp, kommer nästan ingen vart alls här utan att felmeddelandet kommer upp...!

Senast redigerat 2011-11-17 11:11

Har fått samma fel senaste dagarna ibland också, verkar som att MySQL-servern inte mår så bra, eller så klarar inte servern av trycket (vilket inte bör vara speciellt stort, framförallt nu kl 11).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-17 10:59
Ursprungligen av capeman:

är det ingen mer än jag som tycker att 99.se varit ovanligt långsamt den senaste tiden?

a big yes.

Ursprungligen av Capeman:

Är det ingen mer än jag som tycker att 99.se varit ovanligt långsamt den senaste tiden?

Japp, det går enormt segt. Databasen kan inte vara sådär överdrivet välmående, får felmeddelanden var och varannan gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-18 06:51
Ursprungligen av Capeman:

Är det ingen mer än jag som tycker att 99.se varit ovanligt långsamt den senaste tiden? Klickar man på en länk då tar det ibland evigheter innan det blir någon reaktion.

Jag upplever samma sak, det har varit så senaste 2-3 veckorna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-18 09:48
Ursprungligen av stile:

Jag upplever samma sak, det har varit så senaste 2-3 veckorna.

Ja, sjukt långsamt går det numera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-17 11:40

För ett par dagar sedan var 99 helt oanvändbar då den bara gav mig Database error.

Ja, det är jättelånga svarstider, och ofta "database error".

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-11-18 07:12

Jag har inte märkt av det mer än ibland och då trott att det berott på min halvkassa internetuppkoppling på jobbet...

Ursprungligen av kainen:

Jag har inte märkt av det mer än ibland och då trott att det berott på min halvkassa internetuppkoppling på jobbet...

Det beror på web/MySQL-servern.

Ursprungligen av keptang:

Det beror på web/MySQL-servern.

Servern har i princip ingen belastning, detta är något som uppstått i samband med vBulletin 4.17 uppdateringen. Felmeddelandet säger att MySQL har slutat svara (timeout 20 sek) men det är bara resultatet av något annat som gått fel innan.

Vi uppdaterar sajten från vBulletin 4.17 till 4.18 (senaste) just nu för att komma till rätta med problemet - sjukt irriterande.

Meddela gärna tekniska problem direkt till mig på martin.bjornstrom@mantaray.se.

Dagens inlägg-länken funkar inte längre. man kommer bara till sidan om uppdateringen.

Ursprungligen av Zimmerman:

Dagens inlägg-länken funkar inte längre...

Jodå, här funkar det.

Men... databasproblemen verkar kvarstå. Fortfarande långa svarstider, och ibland "database error"

Zimmermann, det är din webbläsare cache.

Jesper - vi felsöker och har kontaktat vBulletin för hjälp.

Jepp. Det var cachen.

Ursprungligen av Björnström:

Zimmermann, det är din webbläsare cache.

Jesper - vi felsöker och har kontaktat vBulletin för hjälp.

och nu med:
Diskussionerna nedan har inte uppdaterats sedan ditt senaste besök, men innehåller trots det olästa inlägg.

För visst är det nytt? Inte kan jag väl ha missat det tidigare? Hur som helst så gillar jag det. Tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-18 23:02
Ursprungligen av macwitty:

och nu med:
Diskussionerna nedan har inte uppdaterats sedan ditt senaste besök, men innehåller trots det olästa inlägg.

För visst är det nytt? Inte kan jag väl ha missat det tidigare? Hur som helst så gillar jag det. Tack!

Jodå, det har funnits tidigare.

Bevaka tråden